afspraakgarand.nl schuldoplossen.nl

Started by gewoon, Sep 02, 2013, 12:51 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi dit is weer zo,n hulpverlenings bedrijf las de persoonlijke berichten van May en Lexy hier op het forum, en ben eens gaan gogelen en het is een drama en zijn ook nog aktief, maar kwam er bij www.schuldinfo.nl ( en bij zoeken .... malafide schuldhulp )  er achter dat de enorme bedragen niet mogen van de kantonrechter en een rekening van E 5000,-- werd afgewezen en ook al betaald geld was terug eisbaar.

Dus als er weer eens een vraag komt zij mogen geen geld vragen, zeer veel leesvoer!!!

Buster

Dat klopt Gewoon, (ja, ik bedoel het terug opeisbare)

Artikel 47 en 48 schrijft dat het bemiddelen van schulden niet tegen betaling mag gebeuren. De uitzondering zijn organisaties die dit in opdracht van de gemeente doen of personen aangesteld door de rechter.

Op dit moment wordt die wet opengebroken omdat er simpelweg meer hulp nodig is dan er gebonden kan worden. Tot 28 augustus kon iedereen meepraten over de inhoud van de wet. Ik heb zelf een stuk ingeleverd over de verplichting dat de vorderingen nagekeken dienen te worden op rechtmatige kosten en ook een maximaal bedrag dat er betaald moet worden om zo de schuldenaar te beschermen. De heren van het forum hebben ook een stuk ingeleverd.

Tot het zover is mag er geen geld gevraagd worden voor bemiddeling.
Er ligt zelfs een uitspraak van de rechter waar een cliënt van een budgetbeheerder alle betaalde maandbedragen plus wettelijke rente teruggevorderd heeft gekregen omdat de budgetbeheerder naast het betaalde beheren ook gratis bemiddeling aanbood. De rechter vond dat in strijd met de wet.

Waar ik erg van schrik is dat ik nu al een aantal keer de optie "persoonlijk faillissement" ben tegengekomen. Met de reden; dan hoef je niet te wachtten op de gemeente,...
Persoonlijk faillissement heeft zulke verstrekkende gevolgen, dat is nooit een goede optie. Niet als je het zelf voor het zeggen hebt.
Ook gelezen; "Bij ons hoeft je werkgever er niets van te weten"  of "bij de gemeente kost het ook geld, voor de notaris enzo,.." Dat is niet waar!

Wie leeft met schulden staat vaak onder druk en voelt zich in het nauw gedreven. Zoekend naar een oplossing. Het is soms erg lastig om het kaf van het koren te scheiden.
Ik hoop dat de nieuwe wet een bescherming inbouwt voor de schuldenaar of een waakhond aanstelt waar je als cliënt bij terecht kunt.

gewoon

Hoi Buster dat er tussen zitten die met dat persoonlijk faillissement als optie komen dat weet ik en heb daar over prive al gesproken met forum leden, en het is tijd dat dit op een nieuw topic geopend word zodat dit zeer goed te vinden is hier NIET voor te kiezen.

met rode letters bijvoorkeur

Buster

Het punt is smaad en laster.

Als er op het forum een bericht verschijnt waarin staat dat je niet met Pietje of Jantje in zee moet gaan moet daar wel een "bewijs" tegenover staan.
Als je het draadje van Peter leest over Deco dan zie je er ook rechtsuitspraken tussen staan en andere artikelen.

Wat wel kan en ook steeds gebeurt is spammers aanpakken zodat dat voor iedereen duidelijk is en advies geven als er wordt gevraagd eens mee te kijken naar een site.
We weten inmiddels wel waar de alarm bellen van gaan rinkelen, toch?

gewoon

Yeb daarom had ik het ook over topic hier over, juist in algemene zin zonder het over een specifiek geval te hebben