Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi er word gevraagt of je wereld beeld veranderd met te weinig geld om van te leven, voor mij is die wereld een keer ingestort, toen op kerst 2001 mijn zaak plat gebuldozerd was.
Had toen een meisje werken bij mij wie mijn grote liefde was, heb op de puinhoop nog een buro recht gezet met bloemen en die avond nog gitaar gespeelt en gezongen te geloven in mij, maar heb haar die kerst naar huis gebracht omdat Nederland dicht zit als je geen inkomen hebt.

Je ziet het weleens als iemand goud wint op de spelen die grote ogen vol ongeloof waar maar water uit blijft vallen, bij het horen dat het wel goed komt schatje.

Maar kon later niet eens mijn eigen naam zeggen de eerste keer dat ik bij de SoSaWe kwam om de draad weer op te pakken.

De onmacht  verscheurde alles,  jaren later was dit aan het slijten omdat zij nieuwe liefdes kende en ik mij minder schuldig kon voelen dat er andere voor haar zorgen maar het bleken  klootzakken te zijn, tot dat zij mij belden verdrietig na zo veel jaren: wanneer kom je nu eindelijk.

En dan gaat weer alles op zwart omdat de onmacht mij dichtknijpt ben nu voor het eerst niet stil geweest met de kerst en  nieuwjaar maar heb weer mijn moeilijke momenten gehad de afgelopen dagen, zij heeft nu een zoon van 7 jaar en een goede man en heb even gezocht op facebook naar haar.

Misschien als wij bij elkaar konden blijven, dat we elkaar nu de tent uitvochten omdat de relatie niet werkte, maar er is iets afgenomen wat mij wereld beeld goed veranderd heeft.

Nu lees ik lieve verhalen over gelukkig zijn met kleine dingen die jullie schrijven over je relatie,s en kinderen en denk dan, jullie zijn schat hemeltje rijk.

Zie veel om dankbaar voor te zijn, ook voor mij heb dit wel mogen leven

Knibbel

Lieve Gewoon, jouw verhaal heeft mij tot op mijn ziel geraakt, verscheen als een film voor mijn ogen. Het lijkt soms zo oneerlijk en ik weet uit ervaring hoeveel pijn het van binnen doet wanneer je uit pure liefde juist die persoon, waar je zoveel van houdt, moet laten gaan.

Een hele epistel vol bemoedigende woorden hier schrijven daar heb jij niets aan, daar vul je dat gat in je hart niet mee op.

Dit is zo'n moment dat ik graag wilde dat jij naast mij woonde, ik zou zo omkomen en jouw een flinke pakkerd komen geven. Gewoon omdat jij zo'n lieve bijzondere man bent die veel meer en beter verdient..... Helaas is dit niet mogelijk, daarom lieve lieve man, geef ik jou virtueel een hele dikke warme knuffel.

Heel veel liefs van Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Lieve Gewoon, jij bent een van die mensen die ervoor zorgt dat de wereld een stukje mooier kleurt.
Gewoon door er te zijn en in te bewegen.

Ik hoop dat je iemand treft die jouw wereld ook zo kleurt.

Boeddha

Jeetje lieve Gewoon, dit verhaal heeft mij ook geraakt!!

Ik gun, zoals zovelen hier, jou die ene die zo gewoon in je leven komt lopen en zo bijzonder jouw leven specialer maakt!
Be strong, have faith!

gewoon

Weet wat het is gewoon heel erg pech hebben op het verkeerde moment werk al bijna 40 jaar voor mij zelf, ja wel van af mijn 14 jaar al mijn eerste klanten waren leraren enzo of kruiptruimtes vol scheppen met zand als die ( onder water staan  :) ) was er al vroeg bij als het over onder water staan gaat.

En heb ook nooid schulden gehad, betaalde mijn school zelf, en zonder beurs dus ook nimmer een grote lening, laat staan iets op afbetaling kopen, maar dan juist in 2001 moet het zo fout gaan waarom in die 40 jaar precies dan.

Ben er nu wel overheen heb vanmorgen ook weer vroeg gewandeld langs de schie en heb een brugje gevonden die doorsteekt naar het centrum en heb mijn handen op die brug gelegd en ijzer blijft altijd eerlijk koud smorgen vroeg en heb uit gekeken over het water naar de Van Nelle fabriek en het leek of daar een grote liner aangemeerd lag, en kan daar dan gewoon van genieten in mijn eentje.

Had de relatie wel stop gezet voor het moment omdat ( mij ) dat beter leek voor ons, hoe stom dat is voelt later, je kan liefde niet even stop zetten.

Voor mij is het dus niet dat ik nu met heel weinig moet rond komen, maar weet wat armoede is.

En kan dingen dat GGN nu nog 13 jaar later komt met een brief, 11 uur des voormiddag hebben wij een unieke gelegenheid voor u gemaakt te betalen, maakt weinig meer in mij los.

Het zelfde dat ik een maand geleden door een bouwmarkt liep onder een TV door, waar reclame gemaakt werd voor iets geweldigs..... ving de tekst op, doe het nu in uw mandje en reken af bij de dichts bij zijnde kassa. >:( >: was gelijk geirriteerd en dacht, is dit een brandoefening ?

Dichts bij zijnde kassa..., ben gelijk maar naar buiten gegaan.

Genoeg mee gemaakt denk ik

Libra

Lieve gewoon Bijzonder,

Het eerste wat door mijn hoofd schoot toen ik je verhaal las, was hoe Bijzonder jij eigenlijk wel niet bent.
Hoe de berichten die je nu schrijft veranderd zijn ten opzichte van pakweg een jaar geleden.
Hoe je alles relativeert, al dan niet als overlevingsmechanisme.............

Lieve Gewoon, ga eens even in de spiegel kijken en zie dan werkelijk eens hoe bijzonder je bent!!
Zie wat voor een bijzonder mooi en liefdevol mens je aankijkt.
Ik wens voor jou dat je dat kunt zien en uitstralen, zodat anderen dat ook kunnen zien.
Ook jij hebt het recht op alle geluk in de wereld en dat gun ik je van harte!

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel.

gewoon

Ha voor de spiegel gaan zitten is eigenlijk wat ik aan het doen ben nu, heb op een ander draadje geschreven dat ik linten heb op gehangen van foto,s en dergelijke, en dat zijn niet alleen foto,s van mijn werk, maar van mensen.

En maakt mij dankbaar ook wat 13 jaar geleden is gebeurt kan er nu heel anders naar kijken, toen was ik daar te verdrietig voor kon toen niet eens een arm om haar slaan omdat mijn arm stuk was.
Heb nu alle brieven nog eens gelezen en het was een openbaring voor mij.

tuthola

Heel mooi gedaan gewoon, ik denk dat moeder en dochter je voor altijd een warm hart toedragen  ;)

gewoon

Ja Tuthola het is alweer dik 20 jaar geleden en zeer gelukkig of dankbaar mocht er een slecht woord vallen over mij, en zij krijgt er lucht van dan is vanmiddag, hou even slag om de arm, morgen ochtend geen schrijfbaar geheugen meer te vinden op dit forum. ;)

Mijn stiefdochter is het kontakt ook wat lastig nu, en hoef geen mooie brief te schrijven, die heeft ze mijn dagboeken.

Maar gaat er om dat er voor mij dankbare gedachtes zijn, hoe het heeft gevoeld op zo,n verjaardag daar,die dag een keuze te maken van wat wil ik uit het leven, maar 1 ding is vast zal de beste vader zijn die er is.

gewoon

En dan iets totaal anders...( genoeg over mijn kerst stemming )

Heb weer eens gebeld met het ziekenfons en  ;) die namen de tijd om mij uitleggen, als ik het niet snap dat die betaling van dec per ongelijk op jan afgeboekt was en daar door er een verschil was van E 7,89

Je meent het  ;D

Ook is er een terug betaling van E 95,95 gekomen omdat ik dus een maand extra betaald had en gisteren die E 25,-- herinnerings kosten die in dec nog open zouden staan, uitleg ja meneer die E 25,-- hebben we intern al weg geboekt of vond iemand dit onredelijk vandaar dat het terug gestort is   ???

Op de vraag ben ik nu wel of niet aan gemeld bij CVZ ,dat konden zij niet zeggen wand de wachttijd om de centrale adminstratie te bellen was meer dat 12 minuten, zover het Ziekenfons enne mag die E 95,95 zo weer over maken voor de maand febr.

mooi is dit weer

Buster

Maar? Ik ben de draad een beetje kwijt geloof ik.

Je bent dus in het gelijk gesteld, heb een soort van excuses gekregen en weet nog steeds niet of ze je per ongeluk hebben aangemeld bij het CVZ?

gewoon

Buster ben ook nog niet helemaal zeker van en moet nog een telefoontje maken volgens het Ziekenfons is alles nu in orde,  maar heb nog geen bevestiging of die aan melding inderdaad niet is gemaakt. komt maandag wel weer.

Het zijn wel vreemde dingen, om op 25 december een verrekenoverzicht te sturen

Wij krijgen nog een bedrag van u
De uitkomst van de verrekening is dat wij nog E 25,-- van u krijgen. Wilt u uiterlijk 11 Januari 2014 E 25,-- aan ons betalen ?

En dat betaalde ik direkt op 25 december en word dan nu weer terug gestort ( intern verekend aldus het telefoon gesprek) moet niet gekker worden.

Al hoe wel dat ze zelf 12 minuten in wacht moeten om de administratie te bellen is gekker

gewoon

Lieve allemaal was vandaag aan het werk en heb nog veel nagedacht over mijn laatste berichtjes en heb een soort keuze gemaakt een maand lang keihard te werken zodat ook zakelijke er geen rekeningen open staand aan het einde van dit kwartaal en wat kan gaan doen aan mijn crediet.

Heb het erg prettig gevonden begin dit jaar dat er geen rekeningen prive open staan, en gezien boven staande is het tijd geworden om op bezoek te gaan hier en daar, en dat wil ik doen terwijl het geld er ook is een paar tanken leeg te rijden.

Dat gaat mij lukken door nu deze week en volgende week te buffelen dus ben wat rustig komende weken.

tuthola

Maakt niet uit gewoon, juist fijn dat je genoeg werk hebt om de nodige centjes te verdienen :-)

Libra

Quote from: gewoon on Jan 25, 2014, 11:34 PM
Heb het erg prettig gevonden begin dit jaar dat er geen rekeningen prive open staan, en gezien boven staande is het tijd geworden om op bezoek te gaan hier en daar, en dat wil ik doen terwijl het geld er ook is een paar tanken leeg te rijden.

;D ;D ;D ;D

Heel herkenbaar lieve Gewoon! ;)
Zo'n mijlpaal smaakt naar meer!!

Heel veel succes de komende weken.