Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Fantastisch nieuws Lieve Gewoon, aan het eind van dit jaar mag je jezelf trakteren op twee stuks vuurwerk precies zoals Libra zegt sluit me daar heel mooi bij aan, dat heb je dik verdiend want je levert toch een mega prestatie klasse hoor!!

Wat ben jij een topper!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

Hoi allemaal ben ook weer even stil geweest omdat ik ook een hoop denk werk verder ben in dit nieuwe jaar.

Libra het stuk vuurwerk was echt om brullen van de lach, omdat ik het dus echt echt echt doodzonde vond je steekt het aan en loopt hard weg en heb amper omhoog gekeken, onbegrijpelijk dat mensen daar zoveel geld aan op maken.

Heb dit jaar gepraat met iemand die in de reclame marketing zit,  en heb gezegt tegen deze, dat mensen blijkbaar een behoefte heeft iets te kopen wat echt niet nodig is en weten dat het nergens voor dient, maar het toch een goed gevoel geeft dit te kunnen ( luxe )
Ik noemde als voorbeeld, een transparante boerka op de markt zetten, waarop hij hard begon te lachen, als je het maar goed aanzet, verkoopt het als een tierelier.

Vuurwerk afsteken is aan mij niet besteed, geen goed gevoel bij.

gewoon

Verder over denkwerk gesproken ben erg bezig geweest met mijn relatie,s en heb wel een fijne nieuwjaars dag gehad, maar hou daar dan veel gedachten aan over die een plaats moeten krijgen en dat herkenen velen van jullie ook wel als die druk van schulden weg eb,t.

Heb toch geen onbezorgde week gehad, was even wat gaan eten achter het stuur van de auto, terwijl het kontakt aan stond en jawel 5 minuten later geen stroom meer, heb dus ergens een storing in de bedrading,  kontakt uit gezet dat de accu bij kan komen, en de ANWB gebelt ben van 1994 lid dus en bij het storings nummer op de achterkant van het pasje pechhulp...... 088 2692888 en dan krijg je NIET DE PECHHULP >:( >:( >:( maar een keuze menu van anwb waar de pechhulp niet bij zit, was het naar 10 minuten wel zat en dacht kies de debiteuren bewaking wel die zullen toch wel snel op nemen ??  ;)

Deze vermelde met een vriendelijke stem, ja meneer de pechhulp heeft een ander nummer  ;D en verbond mij even door met de hulpdienst die ook na 10 minuten vermelden, o meneer u heeft een zeer uitgebreid lid maatschap maar u staat nog net op de rand van Rotterdam en u heeft geen thuishulp service dat kon zij direct in orde maken, voor mij en dat is dan E 75,-- per jaar er bij.

Heb gezecht dat ze niet lekker zijn dat een start hulpje E 75,-- moet kosten, en heb bedankt voor het aanbod, ben je dan 20 jaar lid voor a E 100,-- per jaar, effin heeft een half uur gekost en dacht de accu zal nu wel weer bij gekomen zijn, en jawel hij starte als of, hij niet leeg geweest was en ik naar huis.

gewoon

En dan Gisteren mocht het gebeuren dat mijn bankpas opgegeten is door de Rabobank automaat, er was een heel klein hoekje af aan de boven zijde, werkte overal prima tot de Rabobank dus bij deze de waarschuwing voor inslikken. !!!
Heb gelukkig dus net al mijn betaling bij wat ik vorige week schreef, en het komt dus wel goed, haal morgen even kontantgeld bij het hoofdkantoor, maar dit zijn wel dingen die fout kunnen op het verkeerde moment, een nieuw pas je heb ik woensdag al.

Buster

Toch fijn dat de accu besloot mee te werken ;)

Maar het blijft absurd dat je na â,¬2200 lidmaatschapskosten niet eens even geholpen kan worden omdat je op de rand van de stad staat!
Was nou maar in een dorp gaan wonen :)

Veel succes met het geven van een plekje aan je gedachten.
Rust is helaas relatief. Maar gelukkig levert dit meer op dan de onrust van de schulden.

gewoon

En om de week af te maken heb wel een brief gekregen dat ik nu wanbetaler ben bij CVZ en wat is hier nu weer aan de hand heb toch alles betaald ook voor komende maand.

Ik bellen en wat blijkt ja meneer u heeft nog een schuld van E 7,89 bij ons dus..... welke 7,89 dan ik weet van niets en daar kon zij mij verder niet mee helpen dat zou nog een schuld zijn van jaren geleden die niet betaald zou zijn, mijn protest hier over nimmer 1 melding te hebben van dit bedrag.

Bijna drie kwartier verder ( geef dan niet op he ) blijkt dat bij hun twee keer een betaling van E 95,95 op de boekhouding staat op de 27e dec terwijl ik echt bij mij zie een betaling van E 95,95 en E 103,84
Dus is er bij hun een foutje gemaakt en dat was beslist niet zo en uw moet zelf u administatie op orde krijgen was de beschuldiging.

Heb toen maar de centrale administatie gebeld 020 5914210 ook een uur aan de telefoon en deze konden die betaling van E 103,84 helemaal niet vinden en maar 1 betaling van E 95,95 en wert toch een partij link naar mij, dat ze bij het gewone nummer 071 7510051     2 bedragen hadden en dat dat niet kon dat zo,n lokaal nummer dat wel, kon zien terwijl hij dat niet kan.

En waarom duurt zo,n telefoontje een uur omdat ik dan probeer uitleggen dat ik juist een maand vooruit loop met de betalingen en dat de premie voor het komende jaar dus die 7,89 lager is per maand en ik hoewel de juiste Acceptgiro hebt gebruikt, maar er een intern foutje is gemaakt dat de betaling jan is geboekt op dec met een tekort van 7,89 en er dus er op de betaling januari en onbegrijpelijk teveel moet zijn van E 7,89

Dat is dus met ruim 1 uur en drie kwartier niet aan het verstand te krijgen >:( >:(

Dus ten overvloede heb ik maar een brief met mijn betalings bewijzen gestuurd omdat het FAX nummer ook niet de juiste blijkt te zijn.

Bijde medewerkers zeer negatief tegen mij, dat ik zelf mijn administatie maar in orde dient te houden en zij daar niet voor zijn omdat bij te houden, als er ergens een klein foutje is in MIJN administratie en moet dus echt E 7, 89 over maken om af gemeld te worden als wanbetaler!!

Leuk moment dat je bankpas ingeslikt is maar heb ook ingeslikt dat ze me mogen bellen als ze een boekhouder nodig hebben.

gewoon

Ja Buster het is stom heb er ook zo naar gekeken, zoveel geld van een LID en dan niet helpen, was meer dan 15 kilometer van huis.

Buster

Hmmm,... rare zaak.

Het is maar goed dat je al je administratie op orde hebt ben door de wol geverfd bent.
Hoeveel mensen zijn dat niet?

gewoon

Ja dat en het verbaast mij, het onbegrip, het boos worden op mij het in herhaling vallen, enz.

Pas na een uur komt er uit, jeetje meneer u blijft wel rustig en geduldig he.

( ja dat klopt dan heb je tijd om even na te denken, kost sloten met tijd zo )

gewoon

Even over die boerka waar ik het over had als je die uitdeelt op festivals of carnaval tegen de regen ben je ze zo kwijt  :) aan jeugd die de grap gelijk op pakken.

Je moet maar de eerste zijn

Knibbel

Wat een weekje heb je weer gehad Gewoon. En dat al meteen in het begin van het nieuwe jaar.....

Quote from: gewoon on Jan 12, 2014, 08:05 PM
Ja dat en het verbaast mij, het onbegrip, het boos worden op mij het in herhaling vallen, enz.
Pas na een uur komt er uit, jeetje meneer u blijft wel rustig en geduldig he.
Ik geloof dat ik de telefoon allang had weggesmeten. Los van het feit dat je helemaal geen achterstand hebt, begrijp ik niet dat men jou voor zo'n klein bedrag bij het CVZ aanmeldt als wanbetaler. Ik vind dit te gek voor woorden. Maar goed dat jij in ieder geval hun met jouw betalingsbewijs om de oren kunt slaan.

Quote from: gewoon on Jan 12, 2014, 08:35 PM
Even over die boerka waar ik het over had als je die uitdeelt op festivals of carnaval tegen de regen ben je ze zo kwijt  :) aan jeugd die de grap gelijk op pakken.
Ik vind hem wel goed gevonden, een transparante boerka, je moet er maar opkomen.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

Hoi Knibbel mijn achterstand was wel net 6 maanden en meende er nog op tijd bij te zijn, en door die verkeerde inboeking is het dus een wanbetaling door een rest van E 7,89 lijkt ( bij na expres.)

Over mijn verzekering er is wel weer een verandering in de kosten.

2013 Zilveren kruis E 103,84 min 88 zorgtoeslag is netto dus  E 15,84
2014 Zilveren kruis E   95,95 min 72 zorgtoeslag is netto dus  E 23,95

Voor mij is er dus geen sprake van goedkoper zijn, maar dus een stijging van 50 %

gewoon

Hoi nog een keer dit is wel zo,n enorm voorbeeld je administratie goed in orde te hebben, ga zeker niet die dure rekeningen van CJIB betalen natuurlijk als je weet dat het probleem maar 8 euro is.

Maar mensen die de post even laten liggen en niet alles netjes hebben die zien opeens allemaal brieven van CJIB of gedwonge beltalingen aan deze, en zakken hard verder in schulden.

Goede administratie wat een groot belang

(Wat zullen ze bij CVZ denken al die administratie voeren, voor E 7,89 ? )

Knibbel

Quote from: gewoon on Jan 13, 2014, 07:56 PM
Goede administratie wat een groot belang
Klopt Gewoon, er zijn twee dingen die ik via dit forum als zeer belangrijk, wil bijna zeggen van levensbelang, heb ervaren bij leven met schulden: een goede administratie en goed up-to-date houden en de befaamde buffer van onze Buster.

Quote from: gewoon on Jan 13, 2014, 07:39 PM
Over mijn verzekering er is wel weer een verandering in de kosten.

2013 Zilveren kruis E 103,84 min 88 zorgtoeslag is netto dus  E 15,84
2014 Zilveren kruis E   95,95 min 72 zorgtoeslag is netto dus  E 23,95

Voor mij is er dus geen sprake van goedkoper zijn, maar dus een stijging van 50 %
Ja, is toch een beetje balen niet? Voor mijn dochter een zelfde soort verhaal. Ook Zilveren Kruis, alleen heeft zij over 2013 nog kunnen profiteren van de collectieve verzekering van haar vorige werkgever, een grote bekende winkelketen. Over 2014 niet meer omdat zij nu bij een horecabedrijf werkt die geen collectieve verzekering heeft. Het Zilveren Kruis heeft haar voor 2014 in een, door hun zelf gemaakte collectieve verzekering de zogenaamde Fitclub, geplaatst zodat zij voor de basisverzekering 5% en voor de aanvullende verzekering 10% korting geniet. Bij haar vorige werkgever was dit resp. 10% en 15%, dus ze is daar iets op achteruit gegaan. Voor 2014 is wel de basisverzekering verlaagd, maar ook haar zorgtoeslag is verlaagd, dus ook voor haar in 2014 op het totaal geen verlaging maar een verhoging van ca. 8,00 euro per maand.....

Quote from: gewoon on Jan 13, 2014, 07:56 PM
(Wat zullen ze bij CVZ denken al die administratie voeren, voor E 7,89 ? )
Het is eigenlijk van de zotte, waarschijnlijk kost het administratief het CVZ meer dan het opbrengt.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Nou, lieve Gewoon we kunnen rustig stellen dat het leven van een schuldenaar nooit "rustig" is!! :P

En inderdaad, als er "relatieve" rust komt op het schuldenfront, dan kloppen meteen alle andere "onrustige" zaken die nog een plekje moeten krijgen en verwerkt moeten worden met hernieuwde energie aan.

En ja, op het schuldenfront is een goede administratie van levensbelang!!
Want net zo min als wij een schuldeiser alleen maar op zijn woord geloven, omgekeerd op hun beurt geloven zij de schuldenaar niet zomaar op z'n blauwe ogen.

Quote from: gewoon on Jan 12, 2014, 05:57 PM
Libra het stuk vuurwerk was echt om brullen van de lach, omdat ik het dus echt echt echt doodzonde vond je steekt het aan en loopt hard weg en heb amper omhoog gekeken, onbegrijpelijk dat mensen daar zoveel geld aan op maken.

Vuurwerk afsteken is aan mij niet besteed, geen goed gevoel bij.

;D ;D ;D ;D ;D

Aan het einde van het jaar dus 0 stuks voor jou! ;)