Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Wat jammer nou voor je Gewoon!! Hier bij ons in het zuiden heb je het Kaarsenfeest in Stevensweert. Zo sfeervol en gezellig, alle kerken en kapellen zijn dan open en het publiek kan dan naar keuze naar koren op zanggroepen luisteren. Toen ik nog bij de zanggroep zat heb ik ook enkele jaren daaraan meegedaan. Super. Machtig gevoel om in een grote kerk op te treden, de akoustiek is geweldig en een geweldig publiek. Is iets waar ik nog altijd met veel plezier aan terugdenk. Dit jaar lukt het mij niet om er naar toe te gaan, maar volgend jaar, als mijn oude zanggroep daar weer optreedt, ga ik zeker kijken en luisteren.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

Ha Knibbel wat leuk dat je hier ervaringen mee hebt, en ik ken het plezier van de koren die zingen terwijl ik met soepje neem, ga alle kerken langs om te luisteren, vandaag was het met meer uitwaaien omdat veel dicht was, maar wel was de verlichting in de woningen bijna alleen kaarslicht, en omdat het best stil was voelde of dat voor mij was.

En ben lekker opgeknapt, ben ook langs mijn oude zakelijke adres geweest, waar ik optijd ben weggegaan om een falliet voor te zijn, heb indertijd de verhuurder in de gaten gehouden dat er wel heel veel bedrijven omvielen, door zijn vingers, kon nu ook geen van de oude ondernemers vinden, ook de buurman is omgevallen die mijn stroom er uit gooide is weg, wat ik al verwacht had, toen ik net op het forum zat.

Ben niet failliet heb stroom en een goed lopende zaak, misschien moest het zo zijn dat ik daar mijn wandeling maakte, heel dankbaar dat ik 1 van die weinige ben.

Buster

Hoe was je wandeling?

Knibbel

Quote from: gewoon on Dec 17, 2013, 10:38 PM
Ha Knibbel wat leuk dat je hier ervaringen mee hebt, en ik ken het plezier van de koren die zingen.....
Ja Gewoon, ik denk nog altijd met heel veel plezier, maar ook met weemoed, terug aan al die optredens die ik met het zangkoor heb gehad. En vooral rond deze tijd mis ik het samenzijn, het samen zingen, de opwinding van te voren, de gezelligheid daarna, die heerlijk kerstsfeer, die prachtige kerstliederen, het publiek wat stil zit te genieten.....

Wie weet over een jaar of twee misschien weer, eerst die 'stomme' schulden kwijt zijn, want het is niet alleen optreden en zingen, maar je hebt dan ook een dresscode, een drankje vooraf en achteraf,  vervoerskosten, dus er komt altijd meer bij kijken dan alleen contributie betalen!

En ik ben heel heel blij voor jou, dat jij niet bij die groep 'oude ondernemers' hoort die failliet zijn gegaan.  :D :D

gewoon

Ja 75 % van de meters staat leeg dus tot hier het sukses van een zakenman die speekwoordelijk over lijken gaat, heb wel de buren allemaal geinformeerd, dat dit een man was die niet alleen dreigd met een failliet maar er echt ook voor gaat, en heeft er plezier in.

Bij mij was er op een dag mijn telefoon zoek, en dacht die vindt ik later wel, s,avond lag die opeens op een matje,  >:( die ik bij het weggaan naar binnen had gegooid !!!

Dan ben ik wakker de verhuurder was geweest die dag en ja hoor, in de volgende dreigbrief... en u ook andere onbetaald laat.

Mooie dag om de huur op te zeggen voor de komende 4 jaar, wat een grap om de telefoon keurig juist op dat matje te leggen, je zou een krasje kunnen maken  :)

Was net op tijd, je moet de huur een jaar van te voren aangetekent opzeggen, ben ik dan zo slim of hij zo dom :)

op het matje

Voeg even toe voor de duidelijkheid, met die telefoon heb je in 1 keer 100% van de mogelijke creditueren bij naam en tel.

gewoon

Hoi Buster had al geschreven hoe het was en wat ik hier boven schrijft komt daar ook bij, wat ik daar aan de advocaat van verhuurder betaalde was net zoveel als nu mijn totale bedrijfskosten wat een rust geeft dat.

En toch is het raar dat die druk soms blijft tot de laatste open staande rekening is betaald, lijkt nu rond de kerst te zijn, ben blij dat ik veel foto,s maak van mijn werk en leven ,dat voorkomt het gevoel dat ik een lopend dossier ben.

Buster

Quote from: gewoon on Dec 19, 2013, 08:23 PM
En toch is het raar dat die druk soms blijft tot de laatste open staande rekening is betaald, lijkt nu rond de kerst te zijn, ben blij dat ik veel foto,s maak van mijn werk en leven ,dat voorkomt het gevoel dat ik een lopend dossier ben.

Dat is niet raar, dat is het bijverschijnsel van het leven met schulden.
De rust komt met de afhandeling, de krul op papier en het papier in een map.
Vroeger noemde ik dat standje commando pitbull omdat ik die handeling heel nijdig deed.
De nijd is eraf maar de rust krijg ik er nog steeds mee. 

Wat moet dat een bijzondere verzameling van afbeeldingen zijn.
;)

gewoon

Ja dat is het zeker, heb een jaar geleden met de bank gepraat over mijn krediet ( geen uitbreiding  van mijn kredit), maar wel diep onderde indruk en zij; Als jij weer vindbaar bent dan kun je goudgeld verdienen.
Heb gisteren weer maar eens gebeld met de SoSaWe om kenbaar te maken dat het nog steeds diep triest is hoe ik behandeld ben, de dame wist direct wie ze aan de telefoon had na 7 jaar, en heb gevraagt dat die brief die van zelf een executoirale opleverd, 5 dagen voor dat er 10 jaar voorbij waren, was gekomen en vroeg om opheldering.
Die executoirale komt uit de WWB en in die WWB staat dat het dat het na tien jaar een lening om het niet word, haar antwoord... ja maar uw lening is verstrekt volgens de Besluit bijstandvelening zelfstandige 2004 en daar is het 20 jaar.

Nu kun je deze BBZ 2004 zelf van internet halen en ik lees het nergens ook niet in de WWB wet werk en bijstand

enter :)

Heb drie kwartier zitten bellen, waarbij zij het soms even moeilijk had niet emotioneel te worden en geeft het ook toe dat mijn verhaal zeer uitzonderlijk is, en mijn ook de mogelijkheid onthouden is gebruik te maken van de regeling van 5 jaar na beeindinging van het bedrijf het restant om het niet word.
heb ook duidelijk aangegeven wat dit de samenleving kost nu al 17 jaar treiteren om een klein bedrag, en het is nog maar 2600 euro volgens de SoSaWe ? Ja ha want wij rekenen geen rente, maar GGN deurwaarders wel er kan er maar 1 rente rekenen zij ze, hier klopt volgens mij ook geen barst van dat de opdracht gever de lening renteloos heeft staan, en GGN dit wel rekend.

Heb het verder gehad of er intern ruggespraak gehouden word over zo,n dossier om dit nooid meer iemand aan te doen omdat zij op de eerste plaats hulpverleners zijn, en daar was zij wel positief over dat dat zeker gebeurd was, en ik toevoegde toe: en het op de tweede plaats staat, dat een kleine lening kostenloos weer terug komt.

Ben echt van plan een wilsbeschikking te sturen dat mijn inkomen tot mijn pensioen nihil blijft, heb al vaker geschreven dat ik tot mijn 37e mij, blauw betaalt heb aan belastingen, dit om alles een plek te geven voor mij zelf, over een uitkering ga ik het verder niet hebben.

En belangrijk voor mij is dat dit niet uit boosheid is, heb allang mij leven in gericht op het minium en hou dit graag zo, geen zin meer 1 of andere bal hoog te houden die afdwingt dat je meer moet gaan verdienen is nergens voor nodig.

Zal nog wel luxe vinden en die maak ik zelf, hoef daar geen geld voor te hebben, ook luxe als weer mensen zien en cultuur,  vrije tijd ga maar door.
Wil goed geleeft hebben naar mijn 67e toe, en zit niet te wachten om neer te vallen, voor dat de eerste AOW zou komen.
Rustig aan dan breekt het lijntje niet, of doemaar gewoon is gek genoeg.

Maar ja, genoeg over Gewoon

gewoon

Lieve allemaal ook van mij de beste wensen voor het komende jaar heb toch een drukke dag gehad die toeslag en grijze fraude hield mij goed bezig, en bedacht mij dat ik stapel gek ben, omdat ik zelf vandaag grote problemen moest oplossen had tot vandaag de 24 e de tijd om een huur achterstand in te lopen, eneco plus ook de zilverenkruis was alweer 5 maanden.

Heb gezegt dat ik hoopte met de kerst dan maar, uit de rekeningen te zijn en zit al dagen te mokken.

Maar vanmiddag is het toch gelukt thuis geen bijzondere achterstanden meer E 550,-- zakelijk ook E 550,-- allemaal nog niet vervallen,maar wat zo fijn is dat ik nu eens een keer niet mijn volledig crediet hoefde aan te spreken en er dus kleine buffer is om gewoon mijn werk te kunnen doen.

Heb dan ook mijn schulden zien zakken dit jaar maar het voelde niet zo omdat er dat al die tijd net 2.000 euro te kort leek hebben afspraken normaal na te komen en die staan nu eens op de bank.

En voor is het een keer geen kerst op de bank

Buster

Gefeliciteerd met deze overwinning, een geweldige afsluiting van het oude jaar.

Ik wens jou ook hele warme, fijne dagen en dat het nieuwe jaar maar mag doorzetten in de lijn van deze afsluiting.

Liefs

gewoon

Dank je wel Buster

Heb een beetje bijzondere kerst gehad, nu zou ik weg kunnen en had er moeite mee dit ook te doen, heb een beetje mijn jaar zitten balansen, goede dingen die zijn geweest, en de tegenvalers.
Wat goed is geweest dat mijn schulden zijn af genomen heb uit gerekend dat dit 6.000,--- was, en dat is E 500,-- per maand, en heb nu nog 1 regeling dat is die genoemde SoSaWe die E 500,-- per maand wil hebben en mij dus prima gaat lukken, bovendien zonder druk hier op voelen zie mijn reactie op dat boedelbeslag, en deze schuld is nog maar 4300,--
Een kleine tweede is die CJIB die 1951,-- was, zie draadje en is nu E 832,-- met een betaling van E 41,67 dat is zo als jij het mooi noemde een soort van abonnement.

Ben dus eigenlijk klaar met wakker liggen van schulden die mij schaden kunnen, en voel mij positief wat het komende jaar mij zal geven.

Begin morgen de dag, met het kopen van een agenda voor 2014

Knibbel

Lieve lieve Gewoon, kijk dat vind ik nou eens een heerlijk bericht. Dat jij kunt terugkijken op een goede afsluiting van het oude jaar, daar geniet ik echt van, zo'n berichten lees ik zo graag!!  :)

Daarom van mij deze speciale wens voor jou en alle andere mede-forumleden: "dat de voorbije jaren vol strijd en zorgen gezien mogen worden als een basis voor de sprong naar een beter, hoopvoller, gezonder en vooral gelukkig nieuw jaar."

Libra

Lieve Gewoon,

Je bent "gewoon" een topper!!
Heerlijk bericht om te lezen! ;D

gewoon

Enne het is bijna Nieuwjaar heb vandaag dan ECHT  eindelijk geen openstaande rekeningen meer prive, dus ga nog scherper het nieuwe jaar in, heb al verteld dat ik mijn schulden heb zien afnemen dit jaar.

Komt mijn bedrijfsbalans bij, met de zelfde daling   :)

Om het af te ronden een nieuwe APK op de auto vanmiddag, en ga morgen weer de taxi uithangen omdat er een groot familie diner is, in  een restaurant en kijk daar na uit, er mogen zijn zonder een
naar gevoel wat dit kost. kan het jaar eens dankbaar beginnen.

En ben natuurlijk 1 van die gene die geen vuurwerk heeft gehad van de voedselbank  ;)

Maar heb voor het eerst in mijn leven 1 stuk vuurwerk gekocht, die ik straks aansteek om te voelen wat dat moet zijn dat je geld in rook opgaat.  >:( :o

Heb dat altijd al doodzonde gevonden, maar nu is het een mijlpaal voor mij, dat wel alles prive betaalt is in het oude jaar.

Dag OUD jaar  :D

Libra

Wat een supernieuws allemaal, lieve Gewoon!!

Quote from: gewoon on Dec 31, 2013, 09:43 PM
Maar heb voor het eerst in mijn leven 1 stuk vuurwerk gekocht, die ik straks aansteek om te voelen wat dat moet zijn dat je geld in rook opgaat.  >:( :o

Heb dat altijd al doodzonde gevonden, maar nu is het een mijlpaal voor mij, dat wel alles prive betaalt is in het oude jaar.

Hahahaha :) ;D

Ja, ja, het GROTE genieten!!
Dat is je van harte gegund na al het harde werken.
Volgend jaar 2 stuks?? ;)

Heel veel liefs