Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Misschien maken ze juist foto's voor hun zelf zodat ze later nog eens kunnen checken hoe jij dat karweitje geklaard hebt..... om de kunst bij jou af te kijken.....

En ja tegenwoordig moet je een beetje uitkijken, met een mobieltje kan iemand je zelfs ongemerkt filmen of fotograferen.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

goede morgen heb het draadje gelezen hoe met de bijstand en de regels zit en maak mij er verder niet boos om als het gaat om mensen te ontmoedigen dan ben ik blijkbaar de doelgroep, ben ooid 13 jaar geleden er eens langs geweest, en bij thuis komst mij bedacht dit is helemaal niks, dit gaat het niet worden een uitkering.
Moest gaan solderen en een cv aan leggen, dat wil ik dan wel doen maar bleek dat ik het niet goed verstaan had moest solisiteren en een cv schrijven... nu kan ik een hoop maar schrijven daar heb ik niet zo veel mee.
Doe maar mijn uiterste om werk te vinden  als ik smorgens uit bed stap en naar het koffie apparaat loop heb ik al 2 jaar werk gevonden en tegen de tijd dat ik de deur van het UWV zie kan ik 6 mensen aan de gang houden maar ja als er 1 ziek word ga je wel falliet.
Ben in die zin keurig ontmoedigd volgens de nieuwe richtlijnen het land gezicht te geven.

Blijf liever wie ik nu ben en heb er rust in minder te verdienen daar heb ik mijn leven op ingericht, voor mij is het niet de vraag of ik ooid nog geld durf uit tegeven, heb daar geen behoefte naar wel is het dat ik graag weer mijn sosiale kontakten wil krijgen.

Post dit even, dit venstertje is klein snap ook niet hoe andere forumleden hele A 4 neer gooien

gewoon

Over sociale kontakten, daar ben ik vaak over aan het na denken zie om mij heen, veel vrienden en collega,s in hoog tempo boos worden op het leven 50 plus, en dat wil ik dus niet dat voeld als verloren hebben, zat een week geleden naar zo,n programa te kijken over een vroegere jeugdliefde en daar zat ook een man tussen in Amerika die dus boos geworden was.
Helaas ken ik zulke typen van dichtbij, en daar pas ik voor ook hier op het forum ga ik geen berichtjes plaatsen hoe slecht ik de toekomst zie, liever anderom dat ik dit jaar veel meer genoten heb van kleine dingen zoals gewoon het weer hoe mooi de luchten zijn het genieten van de kleuren, waarom ik dit niet eerder zag, was ik depresief dat het vroeger grijzer was.

Deze week is Nelson Mandela overleden, en kon ik zien als een voorbeeld dat het mogelijk is, na alles wat tegen heeft gezeten, het mogelijk is een mooi leven vol waarde en liefde te krijgen en wil dit mij voor houden na ook op een tobbe eiland gewoond te hebben, dit moment zien is belangrijker voor mij, dan het uit de schulden moment.

Fijne zondag

Gewoon

gewoon

Hoi heb vanmorgen 4 offerte,s gemaakt en alle 4 binnen 10 minuten ook een opdracht bevestiging gekregen, dus er komt een drukke kerst aan voor mij.

En die grappenmaker van vorige week die zo nodig foto,s moest maken heeft al wel betaald, dus sta ik niet voor niets een colega uit de brand te helpen, en Knibbel het was geen trucje die nu, na gedaan kan worden.

Heb nog steeds de vraag hoe forum leden zulke lange berichten kunnen plaatsen, en ben verbaast dat er geen reactie is op mijn vorige bericht niet te verbitteren maar proberen positief te blijven ook als het tegen beter weten ingaat is er een hoop gewonnen

Buster

Gewoon,

Ik dacht eerlijk gezegd dat jouw vraag over de lange reactie cynisch bedoeld was.
Als je tijdens het tikken op enter drukt verschijnt er vanzelf een balkje naast het vakje, daarmee vergroot je het venster. Je kunt in principe eindeloos door blijven tikken.

En dan,.. ik voelde me persoonlijk aangesproken door je zinnen.
Dat zet mij aan het denken. Inmiddels was ik zelf ook al tot de conclusie gekomen dat het stukje UWV een zware snaar bij mij raakt. En dan is het soms nodig om even afstand te nemen, er anders naar te kijken en daardoor tot nieuwe inzichten te komen.

Het positieve is zeker een waardevolle houding, en al helemaal als je leeft in een schijnbaar donkeren en soms uitzichtloze situatie. Juist daarom is het opschrijven en delen van die waardevolle momenten een heel bijzonder draadje dat je bent gestart.
Toch denk ik dat je altijd een balans zult moeten hebben. Zonder negativiteit ook geen positiviteit.

Deze nieuwe plannen, want daar ging het draadje over, staan zo bol van het vernederen en met voeten treden van de mensenrechten dat ik daar met alle wil van de wereld niet positief over kan zijn.
Mijn eerste instinct is altijd roeien met de riemen die je hebt om van daaruit een beter en positieve situatie te krijgen. En bij deze plannen heb ik echt even vol ongeloof naar mijn beeldscherm zitten kijken met de wind uit mijn zeilen geblazen.

Jijzelf had onlangs ook een enorme woede waar het ging om de toeslagen, hoe makkelijk je daarin een rekenfout kunt maken en de enorme consequenties die dat met zich mee brengt. Mijn UWV is jouw Toeslagen. ;)

Ik hoop dat ik het zo een beetje heb kunnen uitleggen.

En nu verder naar het positieve nieuws;
Gefeliciteerd met de 4 (!!!) opdrachten.
Wat fijn dat je het jaar zo druk kunt afsluiten.  ;D

Knibbel

Quote from: gewoon on Dec 12, 2013, 06:28 PM
En die grappenmaker van vorige week die zo nodig foto,s moest maken heeft al wel betaald, dus sta ik niet voor niets een colega uit de brand te helpen, en Knibbel het was geen trucje die nu, na gedaan kan worden.
Dat het geen trucje is die nu zomaar nagedaan kan worden, dat geloof ik graag, lieve beste Gewoon. Volgens mij ben jij een echte vakman die van alle markten thuis is.

En je hebt groot gelijk, het is beter om met een positieve blik naar de toekomst te kijken en zoveel mogelijk te genieten van wat je hebt en kunt in plaats van steeds te mijmeren over wat je niet hebt of niet kunt. Vooruitgang in plaats van stilstand.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

Ha Buster dat vertel je mooi en het klopt ook van positief kan niet zonder negatief, en het liefst schrijf ik geen negatieve ervaringen op omdat ik met het dagboek van mijn stiefdochter merkte dat wat ik op schrijf blijft hangen in mijn geheugen, en doe ik mijn geen plezier mee.
Het is juist dat ik dingen compenseer, dit jaar had ik bij donderslag en goede vriend aan de telefoon die, mij altijd voorspiegelde dat hij zijn schaapjes op het droge heeft, en had geld geleent van hem.
Scheld mij helemaal verrot, dat zijn auto stuk is en door mij kan die zijn werk niet meer doen, en kom jou auto maar BRENGEN, NU GELD.... hoorn op de haak.
Heb die middag de geleende 2400,-- terug betaalt, en een mail dat ik zijn auto kan repareren en samen met de mijne eventueel een nieuwe zoeken, desnood regel ik een auto, en dan hoor niets meer, ook werkzaamheden die die maand gedaan was betaald 2300 geen reactie.

En dan heb ik het wel gehad en denk met schulden blijft je niets bespaart, waarop ik mijn ogen even sluit en die middag het draadje over lieve verhalen over de kinderen schreef, dan kan ik weer door.

Veel later hoorde ik dat deze vriend maar een kleine reparatie had van 100,-- of zo, en hij zijn auto gewoon zat was, en heeft dat weekend  een auto gekocht voor 1600,-- mooie vriend is dat en staat nu te vertellen dat die helemaal niet boos is op mij.

Overgens dat draadje ben ik ook begonnen omdat er zo veel mooie verhalen zijn hier op het forum en het is fijn als deze gebundeld zijn voor nieuwe mensen  die inloggen en vol schuldgevoelens over de kinderen zitten opeens een ander geluid horen tussen al die rekeningen, wat ouders weer energie kan geven.

Met mooie verhalen die vakantie van Buster met weinig geld het huis open gezet hebben voor loge,s Libra die schrijft, dit moment met zo,n kleine op schoot dat pakt geen deurwaarder mij af, Tuthola met de geweldig vakantie in een half onder gelopen tentje met haar jongens.
enz. maar bovenal hoe goed die kinderen terecht komen.

Nare dingen als Elvis die zingt over de getto, dat zie ik gelukkig niet,  kinderen hier hebben uitzicht op mooie toekomst.

Gewoon 

Buster

En zo blijkt maar weer, dat we allemaal mens zijn.

Negatief kunnen zijn overkomt ons allemaal, schulden of geen schulden.
Het is de kunst dat niet te laten overheersen en daar draag jij enorm aan bij.
Ik lees met veel plezier je bezoek aan de oude dame die per abuis dacht dat ze een afspraak met je had. Of het menselijke contact tijdens je wandelingen.

Positieve dingen kunnen blijven zien en er geroerd door raken is wat zorgt dat je volhoudt.
Ik moest er ineens vanavond aan denken.
Elke maaltijd eten we met het hele gezin aan tafel en er wordt met smaak gegeten.
Ja, met de allergoedkoopste groenten en het allergoedkoopste vlees, maar wel lekker!
Toetjes zijn spaarzaam. Er is een pak vla die een week goed blijft en dan komen er twee kommetjes op tafel. Met een beetje erin en twee lepels.
De een eet samen met papa, de ander samen met mama. Elkaar voeren, vieze geluiden maken, overdreven laten merken hoe lekker je het vind. Soms allemaal met een slabbetje om, gewoon omdat dat leuk is.

Onbetaalbaar voor â,¬0,58.

gewoon

Lief verhaal en geloof graag dat zo,n maaltijd een waar feest kan zijn en de zorgen van de dag, dan los laat, dat brengt evenwicht.

Libra

Lieve, lieve Gewoon en Buster,

Ik zit jullie "mailwisseling" heel geëmotioneerd te lezen.
Wat komt er opeens een heel warme en liefdevolle gloed door mijn beeldscherm binnen.
Maar tevens ook een heel brok herkenning...

De titel van jouw topic "Gewoon door gaan" is zo veelzeggend en geldt, denk ik, voor ons allemaal.
Het leven is inderdaad Yin en Yang, licht en donker, blijdschap en verdriet, positiviteit en negativiteit.

Het leven op zich stelt ons vaak al voor "hobbels" die we moeten nemen.
Als daar dan ook nog eens een schuldenproblematiek bijkomt, ervaar je allemaal momenten waarop het moeilijk is om toch te proberen de positiviteit vast te houden.
En dan inderdaad zijn die soms hele kleine berichtjes over fijne en leuke dingen die we meemaken of ervaren, nou net even dat zetje wat je soms nodig hebt om toch dat "zonnetje" weer te kunnen zien schijnen en je te vullen met blijdschap en dankbaarheid.

Als "ervaringsdeskundigen" over het leven aan de "zelfkant" van de maatschappij, raken de plannen die de "geleerden" van de overheid bedenken vanuit het zachte pluche en zelf zonder enige vorm van "gebrek", ons keihard in ons menszijn.
Zeker als je zonder pardon of enige kennis of inzicht van hun kant, klakkeloos aangemerkt wordt als een "uitbuiter" of erger nog als "fraudeur"!
Zeker voor al diegenen die echt te goeder trouw keihard aan het knokken zijn om hun schulden aan te pakken en hun hoofd boven water te houden.
Of die mensen die gewoon echt heel graag zouden willen, maar die door ziekte of andere omstandigheden gewoon geen andere keuze hebben en aangewezen zijn op een uitkering.
Dit laat ons bloed koken en het stoom uit onze oren komen.
En natuurlijk gebiedt de eerlijkheid ons ook te erkennen dat er wel degelijk mensen zijn die er een potje van maken.
Er is altijd kaf onder het koren.

Het mooie is dat die "negatieve" verhalen en gevoelens die hier ook gedeeld worden, op hun beurt weer een hele positieve wending krijgen, doordat we allemaal met elkaar meeleven en het vaak zo goed herkennen.
Iedereen is er dan als de kippen bij om die ander toch een hart onder de riem te steken en aan te geven dat, hoe zwaar ook, je er niet alleen voorstaat.
Ook dat is de kracht van dit forum en zijn "bewoners".
Ik vind het heel fijn dat jij 1 van die bewoners bent en ons regelmatig verblijdt met hele lieve, warme en fijne berichtjes, zoals nu ook weer dat je 4 opdrachten hebt binnengesleept.
Dat brengt een hele grote lach op mijn gezicht teweeg en maakt me superblij voor jou!
Van harte gefeliciteerd!!!

Heel veel liefs

Oh...en PS: inderdaad, net zoals Buster al aangaf, gewoon op Enter drukken, dan kun je doortypen tot morgen als je wilt!  ;) ;D

gewoon

Hoi en nu heb ik toch iets gemist, morgen is het altijd op dinsdag kaarsjesavond in Gouda en ben er graag hou van de sfeer die in de stad is, en dat alles vrij is ook openbaar vervoer gratis.
Het is fijn omdat dit nu echt iets waar geld niet speeld de kerken staan allemaal open waar ik graag even binnen loop voor een gratis, kop soep of koffie.

Is het nu opeens afgelopen vrijdag geweest, omdat er gehoopt word dat toeristen dan het weekend blijven, dus toch commersie niets is dus heilig.

Baal er best van keek er echt naar uit

Buster

Jakkes, wat vervelend.

Stond dat dan nergens vermeld in de huis aan huisbladen?

gewoon

Ja dat zal best maar heb mijn zaak in Gouda gehad en woon er dus niet heb al de keuze gemaakt morgen toch gewoon te gaan, zal niet de enige zijn die er stads wandeling maakt.

Buster

Ow, ik dacht dat je daar zelf woonde.

Ik hoop dat er meer mensen, net als jij traditie boven commercie stellen.

Libra

Ach.....wat jammer!!!!

In het Noord-Hollandse plaatsje Bergen hebben ze ook zoiets dergelijks.
Ze noemen het ook "lichtjesavond" en ik ben daar ooit een keer (vele jaren geleden inmiddels) geweest.
Daar was (en ik neem aan nog steeds) het niet gratis qua vervoer, maar de sfeer was fantastisch.

Ik hoop voor jou dat iedereen morgenavond toch gewoon de kaarsjes en lichtjes aansteekt.
Dat prachtige sfeervolle plaatje en die wandeling zijn in ieder geval gratis.

Heel veel plezier morgen!!
Liefs