Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Lieve allemaal nogmaals dank voor de complimenten en maakt mijn week echt anders en kan er nu ook trots op zijn,  soms zie je het zelf niet meer dat het voor een ander bijzonder is.

Zal proberen uit te leggen wat mij dwars zit,  kan een hoop aardige dingen maar ben wel een paar keer opnieuw moeten beginnen door diefstal of brand en noem maar op, ook hier zag je een lege productie hal
en waar ik niet trots op ben is ook kunnen spuiten is ook een apart vak,  en heb ik een tijdje gedaan omdat de compressor te zwaar was om te stelen.

En heb die periode beleeft als onder mijn kunnen werken door armoede,  maar wel te trots het bijltje er bij neer te gooien voor mij geen thuis zitten en door gaan.

gewoon

Dit is ook alweer 6 jaar geleden dat ik dit gedaan heb nog 1 keer voor een zus maar de kennis die dit geeft is niet verloren en neem ik mee in veel andere dingen.

Dit jaar een deukje uit mij auto gehaald op een zaterdag ochtend bijvoorbeeld  3uur later rij ik weer of door een inbreker gesloopt dasboard met een schroeven draaier en dag later als nieuw. 

gewoon

Ha hoop dat het een beetje opgepakt is als humor mijn schrijven over;  ( wat is geld )  omdat ik dit relativeert dat mijn eigen zorgen wel ruim voldoende zijn, en dat het overal ook nog eens rammelt kan ik dan toch daarmee,  opzij zetten als minder urgent.

gewoon

En kom ook nog even terug op foto,s  die ik weer weg gehaald heb eigenlijk horen doe op een site waar ik sta te vertellen dat alles geweldig is met mij en minder op een schulden forum.

En over hard werken dat heb ik gedaan jaren lang en dat is nu juist een stuk minder dan vroeger omdat dit een soort verdiende kennis is die ik mag verzilveren tot mijn pensioen of daar voorbij.

En wat is geld kan het toch niet laten zo een paar foto,s te laten zien van vroeger gemaakt voor een vriend die van antiek houd en aan het water woont en aan mij vroeg een bar te maken en ook nog een probleem dat die een donker groene keuken had,  en wilde daar een link mee maken en dat kan wel op een schulden forum je ziet scheeps kabels tussen een betimmering van meerpalen zo dat het niet nodig was met ankertjes of dergelijke een maritiem tintje te geven die heeft hij later zelf toegevoegd.

Waarom ik dit wel laat zien is omdat er lieve dingen zijn die ook tellen die scheepskabels gratis uit een container gehaald in de haven, en deze vriend mijmerde over meubelen van vroeger met geheime laden of luikjes, en had een verrassing achter de hand voor hem.   

gewoon

Ziet er na dertig jaar nog steeds netjes uit

gewoon

En dan komt er een lieve verrassing en dat is dat de betimmeringen een geheim bevat en het werd even teveel toen ook de meerpaal zelf ook open kon.

Hij vond het al zo zwaar wegen bij het naar binnen dragen maar goed kan het niet meer fout doen en hij verzuchte daarom heb ik op jou gewacht wanneer je tijd had

gewoon

En daar in zit mijn trots nog iedere dag,  kan soms dagen praten voor dat ik een potlood oppak omdat het een vak is in te springen bovenop een wens hoe beter die geraakt hoe mooier.

Dat is vakwerk werken voor mensen en heel vaak kom ik met maatwerk

Xdewit

nou ehm ik vind dat het prima thuishoort op een schuldenforum. Of moeten we ons de hele dag ter aarde werpen, murmelend hoe rot we het hebben? Daarom zijn juist de onderwerpen over de (schulden) economie en het praten over geld goed, naar mijn bescheiden mening. De schulden aflossen is hartstikke goed natuurlijk, maar gelijk ook maar leren dat je niet meer in dezelfde situatie komt is gewoon handig :)

Ik vind je foto's dus waanzinnig! Echt mooi wat je hebt gemaakt, jammer dat ik niet drink;)

burningspirit

Haha ik geniet er ook van hoor
En xdewit ik ben het helemaal met je eens.
We leren er gewoon  ;D van
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Knibbel

Wauw, dat ziet er echt geweldig en magnifiek uit, Gewoon. Echt vakmanschap..... En het ziet er ook erg degelijk uit, van een kwaliteit hout waar je over 20 jaar nog van geniet en niet kapot te krijgen is. Mooi, echt mooi!!

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Ons verborgen talentje  ;) :)
mooi hoor super gewoon!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Marjan12

Ziet er heel mooi uit

gewoon

Wat een lieve reacties weer, en laat even zien wat ik thuis heb gedaan om dus energie te besparen heb de keuken open gemaakt naar de achter kamer zodat dit te verwarmen is als etage en heb een enorm groot trappen huis af gesloten met blokken ( de oude keuken deur ) dit is goed voor brand veiligheid en het verwarmen volume is nu dertig % minder dan eerst.

En hier heb ik plezier in te doen voor mij zelf juist haaks op hoe moeilijk mensen het hebben die zolang in de bijstand zitten dit niet kunnen,  kan het bij mij net wel geeft een gevoel verder te komen en niet stil te staan.

En ieder mens heeft dit nodig soms iets meer te kunnen dan altijd maar iedere cent te moeten omdraaien

gewoon

En een vraag je kan ik iemand een plezier doen met een 20 tal moestuintjes het gaat er bij mij niet van komen er wat mee te gaan doen.

Stuur ik wel op,  en als je anoniem wil blijven naar je buur of zus 

gewoon

Ha zie mijn andere bericht breng die moestuintjes even weg