Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha ben vandaag bij een collega langs gegaan en een fijne middag en avond achter mij.

En had dit hard nodig omdat ik het gevoel heb dat ik weer boosheid oppak zeker over het vorige berichtje omdat er iets in zit,  van mij afbijten.

En omdat ik het wel eens goed zat ben ergens zorgen over te moeten maken,  en gewoon plezier zou moeten hebben in het veranderen van dingen in mijn huis.

En het is tijd en goed dat ik er eens tussen uit ga,  een vakantie,..  heb ook afgesproken vandaag belooft een zeiltocht op zee te maken met deze collega,  op zijn zeilboot.

Be

Hoi, Lekker er even tussenuit! Een heel goed idee. En nog zeilen ook, even helemaal uitwaaien! Helemaal KLAAR zijn met je steeds maar zorgen maken; ik kan het mij helemaal voorstellen.

Knibbel

Wat een heerlijk idee Gewoon. Even lekker ontspannen, jouw hoofd leegmaken, alles op nul zetten. Daar krijg je gegarandeerd weer nieuwe energie van om weer goed er tegen aan te gaan. Je hebt dat dubbel en dwars verdiend...  :)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Xdewit

Ik hoop niet dat ik je boosheid heb opgeroepen? Is zeker niet de bedoeling geweest. Ik vind je uitleg interessant en ga eens nadenken hoe ik een 'alternatief' pensioen kan bedenken voor mezelf. Dank dus voor de uitleg in inzage in jouw manier!

Kijk, mijn vader zegt altijd: beter een kruiwagen vol connecties... geldt dus nu ook voor jou! Wens je veel plezier enne houd het droog ;)

gewoon

Nee natuurlijk komt dat niet door jou.

Meer is het dat wat ik schreef een verdediging is als alles verder fout zou gaan.

En er veel meer in het vat zal zitten door sparen en andere slimme dingen die zeker nog komen.

En het niet alleen met een aow te moeten doen.

Iets wat al klaar is de ( zomer kamer ) die geheel in zet baar is als studio aan huis,  om ook thuis te kunnen werken eerder al over geschreven.

gewoon

even een test van een foto of mij dit lukt

gewoon

Ha dit is gelukt laat even een foto zien van een kamer en suite gemaakt voor een zus en dit is zo een mooi voorbeeld hoe je een huis kunt opdelen in meerder klimaat zones.

Voor wie handig is de twee ruiten daar heb ik in een jaren dertig stijl een bies in gemaakt en heb twee van die ruiten over gratis voor de liefhebber

Xdewit

Gewoon, ik weet even niet wat ik zie! wat een vakmanschap. Als er iets is wat ik bewonder is echte ambacht. Het is echt superprachtig! Ik hoop echt dat je harde werken zal opbrengen wat je wilt. Wat je nu al hebt gewonnen is de juiste mentaliteit om voorbereid te zijn op, wat dan ook mag komen!
Dus: gewoon door gaan ;D

gewoon

Dank je wel het vakmanschap zit in het ontwerp het is een nieuwe woning in de jaren dertig stijl en met wel een zeer laag plafond en maakte een nare indruk. door een tiental kleine details in het ontwerp lijkt het een hoog plafond.

Maar laat je dit zien dat ik andere dingen doe dan zonnepanelen, dit gaat niet stuk of word oud en verhoogd het comfort van de woning,  bezuinigd veel  warmte en geeft ook een gevoel van luxe.

En doe dat maar eens met een zonnepaneel of warmte pomp hier word je veel gelukkiger van.

Be

Dat was ook mijn eerste reactie bij het zien van die foto: VAKMANSCHAP!!!
Heel erg mooi

Chrissie

Ben diep onder de indruk zo geweldig mooi!

Las dat je ook op vakantie gaat , heerlijk voor je heb je heel hard verdiend! Wou dat ik je een rits in je hoofd kon zetten als er dan een flinke bries die even opzetten zodat je zorgen uit je hoofd waaien.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

burningspirit

;D in mijn gedachten heb je al geruime tijd een dubbele naam, maar nu helemaal!!!  ;D

GEWOON BIJZONDER
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Knibbel

Ben er even stil van, Gewoon. Geweldig knap gedaan.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

Ha is best grappig zulke complimenten te krijgen dank daar voor het is maar een klusje voor een zus, en in het kader help mijn man is klusser,  zonder rommel verder in 1 dag geplaatst.

Maar gaat even van het onderwerp af van bezuinigen dat dit ook anders kan dan onder een dekentje kruipen voor de TV of ( het gras is groener aan de overkant ) heil zien in dure dingen als zonnepanelen.

Dit grijpt terug op oude kennis en door mij op andere draadjes gemaakte links dat door al de moderne zuinige middelen het energie gebruik niet is af genomen door dat woningen steeds groter werden.

En dat vergroot je geluk beslist niet, wel een plekje waar je terug kunt trekken  als je daar behoefte aan heb,  ook heb ik vaak mee gemaakt met mensen die in miljoenen kostende huizen toch aan het einde van de dag in kleine vertrekken verblijven omdat dit als prettig ervaren word, zeker de kinderen die zitten in de bibliotheek kamer of in het zit gedeelte van hun slaapkamer.

En laat dus zien dat je luxe niet afneemt met dingen van vroeger en je enorm helpen in kosten en je zo ook aardig neutraal kunt wonen zonder spartaans te doen, een weetje is dat vaak mensen die panelen plaatsen pas daarna naar hun elektra gebruik gaan kijken,  omdat de meter niet terug loopt.

En dat is pas het paard achter de wagen inspannen.

gewoon

Heb vandaag een leuke dag gehad en iets mee gemaakt wat regelrecht een droom is die uitkomt en niet eerder heb beleeft.

Was aan het praten met twee hoog bejaarde die een klokje hadden die zij al meerdere keren aan de Familie wilde geven en dat dit niet gelukt was,  en het dan stil werd.

Was diverse malen bekeken voor de waarde,  en was maar een copy ook voor verzekering....

Heb ze aan de hand genomen en uitgelegd hoe je kunt zien hoe oud deze was  1750  waarde echt 100% tussen de E 15.000 en E 18.000 indien na gekeken.

Kijkt mevr haar man aan en zegt, nu ga hem zelf mooi vinden.

Zeldzaam