Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha reageer ook maar even op hoe was je kerst en dan zijn de onderstaande berichtjes gewoon kerstkaarten

Heb twee fijne dagen gekozen om eens ziek te zijn, op kerst avond nog iets gedaan voor mijn zus een wensje vervuld uit 1999 en daar voor het laatst iets gegeten van wege een verstopping waardoor de kerst mij een handje nootjes en water hebben gekost en zeer veel wandelen heb daardoor meer kerst versieringen gezien dan ooit,  door lekker om mij heen te kijken.

Wat deze kerst weer een leuk verhaal geeft is,  dat ik bij een rijke familie aan het werk was vorige week  de man zit ergens hoog in de Rabobank top, en op de vraag of ik een kerstboom had staan zij ik, nee heb wel een plastiek boom, maar heeft niet de geur van een echte kerstboom misschien neem ik wel een paar takken in huis, of een spuitbus met dennen geur grapte ik.

Waarop de vrouw des huizes opstond en zonder verder overleg haar kerst boom aanviel,  en er een paar mooie takken uit knipte... voor mij.

gewoon

Het is bijna 2016 en heb besloten dat dit mijn beste jaar ooit moet gaan worden zit nu niet helemaal goed in mijn vel maar ga dit aanpakken, heb dit jaar een soort overgang, jaar gehad met een vliegende start maar is nu naar het einde toe bijna tot een stilstand gekomen met werk.

Heb veel goede dingen gedaan, en het is een jaar van vernieuwen vervangen en opruimen geweest maar ook door dat druk weg viel,  veel momenten van klaar zijn met alles.

Heeft  foutjes gegeven op betalingen wat ik elders heb beschreven en heb daarop een toch maar weer een planbord op gehangen thuis niet mooi in het interieur maar blijkt nodig om weer mes scherp het nieuwe jaar te beginnen.

Moet mij weer op laden,  en geef hierop gezondheid 1 e aandacht na deze kerst wel nodig en verder een grotere buffer maken, omdat het grote vervangen nu wel achter mij ligt.

Heb de betalingen vanmiddag even aangehouden tot komende week omdat op 1 januari een bedrag komt uit de nalatenschap van mijn moeder en geen idee heb of dit 500 dan wel 5.000 zal zijn, heb daar om de lieve vrede geen vragen over gesteld,  maar is erg onhandig hier niet mee te kunnen rekenen op het oude jaar.

Maar zeker is dat ik dit jaar eindelijk op vakantie ga, en start het jaar met een bril aanschaffen heb iets van min twee,  en wil wel wat kunnen zien na al die kerstbomen vol ( sterretjes )

Dat is dus beginnen aan een goede gezondheid !!

Be

Goede plannen allemaal. Beginnen met je gezondheid: helemaal met je eens! Het beste plan van allemaal!!

gewoon

Soms zijn er momenten waar je stil van word...

Het bedrag wat ik verwachte is een half uur geleden op mijn rekening overgemaakt en

is nog veel hoger dan die 5.000,--  uit mijn wildste schatting

De nalatenschap is naast al die jaren premie aan NIVO meer dan 6500

Ongeloof hier.

Be

Het is je van harte gegund!!!!!!

Meelezertje

Dat moet heerlijk voor je zijn. Een mooi begin van het nieuwe jaar.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Chrissie

Wauw dat is nog eens mooi nieuws, ben zo blij voor je!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

Dank je wel voor de felicitaties

Het is echt anders opstaan vandaag ben er erg blij mee

Xdewit

He Gewoon, klinkt hartstikke goed! Ik doe qua gezondheid met je mee, ben heel erg op aan het letten wat ik eet en hoeveel ik eet en ben langere rondes aan het lopen met de hond. Ik heb een bekken/heup probleem dus gaat niet alles vanzelf.
Het zal een beetje in de lucht hangen, ik ben ook de laatste tijd wat uit mijn hum. Dacht na 2 jaar en 3 maanden participeren bij mijn gemeente een tijdelijke baan daar te krijgen maar ben weer afgewezen. Heb er echt de ziekte over in. Gaat wel weer over, en zoals het topic: gewoon doorgaan. Heb wel vanmiddag een middagje vrij genomen. Mijn koel/vrieskast staat op het punt het te begeven dus moet eens kijken hoe ik mijn 2 laten vriesgoed kan 'redden'.

tonnie64

He Gewoon

Supergoed nieuws, lekker een buffer, heerlijk gevoel moet dat zijn.

groetjes Tonnie

gewoon

Ha X de witt

Als je vriezer koelkast het echt begeeft heb je binnen en paar uur een nieuwe nodig omdat ik weet dat je veel doet aan wecken dus zal de inhoud van je koelkast ook aanzienlijk zijn.

Heb er 1 staan voor je gratis staat al tien jaar uit,  kijk vandaag even of die het nog doet, maar is alleen voor nood he.. daarna kun je em weggooien na dat je een energie zuinige vervanger hebt.

(Ding ziet er verder van buiten niet uit omdat het een inbouwkast was )

Gaat hier weer net goed,  mijn grootste opdrachtgever is een klant verloren aan een concurrent 50 % omzet verlies bij mij,... goed bewaart geheim is dat ik niet op 1 paard wed en ook voor de concurrent werk,  en het regent op eens extra opdrachten daar dus die 50 % komt er weer helemaal aan.

Maar is een rustig kwartaal geweest omdat het eerst telefoontjes waren van, kan jij dat ook, en dat ook misschien, en dat...

Xdewit

nou jah zeg, wat ontzettend attent van je, Gewoon! Dat maakt nu mijn hele dag goed (gedoe met het waterschap omdat ik nogmaals een kwijtschelding aan moest vragen, toen ik vroeg waarom werd die me vrouw lekker ge?irriteerd, en nog wat van dat soort zaken)
Ik heb inmiddels een nieuwe aangeschaft, moet minstens deze maand en misschien volgende maand het nog heel zuinig aan doen, maar heb veel voorraad en hoef dus niet veel boodschappen te doen. Ik doe gemiddeld nu voor 30 euro boodschappen voor zijn drieën. Komt dus wel weer goed. Ben erg blij met deze ijskast.. toch prettig als je kaas niet beschimmeld binnen een paar dagen ...

Balen dat je een klant kwijt bent maar gelukkig ben je niet voor een gat te vangen! Ik vind dat wel een nadeel hoor van ZZP/er zijn (heb ik het goed begrepen dat je dat bent toch) die onzekerheid met inkomsten. Althans dat was het voor mij, elke maand maar hopen dat je genoeg hebt.
Ik hoop dat het werk lekker binnenstroomt is altijd goed voor de portemonnee !
X

gewoon

Ha die onzekerheid van de hoogte van het inkomen daar kon ik vroeger jaloers naar kijken naar mensen die een vaste baan hadden en als dat even niet zo was een geweldige uitkering maar dat beeld van een mooie verzorgingsstaat is allang uitgekleed.

Het is nu voor mij juist andersom als ik bijvoorbeeld denk aan al die mensen van de V & D die op hoge leeftijd hun baan kwijt zijn zitten binnen een paar jaar in extreme problemen en diepe armoede.

En kunnen dan alleen maar uitkijken naar het pensioen wat een uitzicht geeft op een lichtpuntje.

Voor mij is het dat ik mijn vaste kosten minimaliseert dat is nu E 650,-- en wil onder de E 500,-- uitkomen binnen een paar jaar,  dan mag het inkomen schommelen maar met een goede maand zijn deze kosten voor een jaar verdient, de zakelijke kosten, ook een maand.

De spanningen van vroeger of er genoeg verdient werd zijn daardoor aardig verdwenen,  en ook ben ik alweer een jaar geleden klaar,  met aflossingen van E 500,-- per maand.

En daar wraakt het dat de spanningen er af zijn en lijkt op een burn-out maar heb geen grote klachten en moet weer actiever worden en heb dan ook weer de wekker maar eens gezet niet dat ik die nodig heb om op te staan,  als wel om een hint te krijgen aan te pakken.

En ben gelukkig met mijn  vast kosten omdat ik er bij denk wat de hoogte is van bijstand,  mocht het ooit fout gaan met gezondheid ben ik daar ook op ingericht.

( het verlagen van die vaste kosten zijn dus rente lasten) pas daarna wat het bespaart milieu neutraal maken door kleine slimme acties.

En X goed dat je een nieuwe ijskast hebt die zal je nodig hebben, en heb met plezier je kanttekening gelezen over de twee erwten dit is niet voor jou,  tenzij je denkt aan een hangende tuin heb nog een letterbak liggen.

Xdewit

Ok ben totaal ge?intrigeerd door je opmerkingen: wat ik dus heel interessant vind is je gedachtegang naar zo min mogelijk kosten. Dat is een gedachtegang die ik ook volg. Alleen naar 500 toe... wow! Dat wil ik ook ;)
Alleen mijn vaste lasten zijn al veel hoger. Heb je dan een gekocht huis? Ik denk dat ik bij wijze van pensioen (want die heb ik niet opgebouwd, leve ZZPschap) een of ander stukje land koop met een caravan of schuur waardoor ik de kosten ook drastisch kan verminderen.
Tips, ervaring en je gedachten hoor ik graag.

Ik volg je opmerking over de letterbak en hangende tuin niet helemaal goed. Maar je hebt gelijk als ik in groot denk, kan ik er altijd iets van maken zodat ik in de winter of in slechte tijden ook wat aan heb. Momenteel geef ik bijvoorbeeld 20-30 euro aan voedsel uit de winkel uit: de rest komt uit de voorraad. Moet een beetje bijsparen en heb wat pech gehad met dingen die vervangen moesten worden in huis (zoals ijskast reparatie auto). Ik heb inderdaad weer een klein stukje grond gehuurd (wel 10 hele euros per seizoen) en plant daar zoveel pompoenen op dat ik de rest van de winter genoeg heb ;) Ik hoop dit jaar ook weer in bakken groenten te kweken.

gewoon

Ha X de wit

Over die kosten laag houden is voor mij ook de gedachte dat er nog geen aanvullend pensioen is en ik dingen anders zal moeten in vullen, een caravan is ook wat bovendien is permanente bewoning meestal niet toe gestaan en omdat je van tuinen houd heb uitzonderingen gezien dat dit wel mocht op een boerderij.

Van de week gezien op TV dat er iemand woonde in een ger een tent/ hut uit meen ik Mongolië.

Maar het eerste is dat ik juist dingen niet gedaan heb,  en dat is een paar keer  verhuist naar wat groters en ook al van af 2000 af zag van een koopwoning omdat ik dit fout zag gaan met die grote stijgingen van de huizen prijzen, kon en kan mijn woning kopen maar hou het bij de huur van nu.

Het opbouwen van wat reserve doe ik dus door de kosten laag te houden al voor jaren en jaren te komen

Nu staat dus die rente op een bedrijfs lening op de agenda dit op nul te krijgen waardoor de kosten zakken van 650 naar 500 en je hebt al gelezen op het andere draadje over energie neutraal wonen daar werk ik nu of dan aan, en geeft nog eens een verlaging van 160 en maakt dan 340 als vaste  kosten.

Ook maak ik de woning goed geschikt voor onder verhuur,  mocht er wat gaan veranderen aan de huurtoeslag in de toekomt of dit zelfs weg valt de vaste kosten per direct toch op nul kan brengen.

Dit alles is niet zo spartaans als een ger of caravan mijn huis heeft een volume van 261 m3 en merk dat ik voldoende heb aan 73 m3 is  28 % en deze maak ik energie neutraal met minimale inspanning of kosten.

Voor nu werk ik aan een mooi huis met een winter en zomer kant en ga het  mee maken waar het naar toe zal gaan.

Maar in het kort de agenda om van 650 terug naar 500 te komen en binnen een paar jaar op de 340 die fluitend boven tafel komt als het nodig is de kosten op nul te zetten.