Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

Meelezertje

Jullie kenden gewoon al langer, maar ik heb deze bijzondere persoon ook ontdekt. Kan Knibbels verhaal geheel be-amen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

gewoon

Ha Knibbel ik ben erg blij dat je even aanwipt,  wat dat doet zo een compliment te krijgen, maakte mijn hele dag anders en is ook erg lief.

Wil je ook best een bezoek brengen heb aan Tonnie gemerkt hoe fijn het is iemand gewoon echt te zien.

Mis jullie vaak op het forum, ook  buster en Liebra zelfs meer dan verschrikkelijk,  en de enorme humor.

En dank je wel Meelezertje

:) :) :) 

Knibbel

Quote from: gewoon on Jul 14, 2015, 08:51 PM
Mis jullie vaak op het forum, ook  buster en Liebra zelfs meer dan verschrikkelijk,  en de enorme humor.

Ja hè, lieve Gewoon, naast de zorgen om ons schuldenprobleem probeerden we toch ook een portie humor erin te gooien. Dat heb je ook nodig om vol te kunnen houden. Even ontspannen lachen, je gedachten even verzetten, geeft nieuwe energie, zorgt ervoor dat je je even vrij en onbezorgd voelt. Voor mij voelde dat altijd aan als een soort booster om er weer volop tegenaan te kunnen gaan.

Ik weet nog helemaal in het begin, ik had mij nog maar net aangemeld op dit forum en ik zat tot over mijn oren in radeloosheid en paniek. Ook ik wilde toen liever niets anders dan mijn ogen sluiten, in diepe slaap vallen om er vanaf te zijn. Omdat ik in die periode niet achter mijn laptop was weg te slaan, omdat ik continue op het forum bezig was, begon mijn man te vragen of ik een minnaar had. Dit zorgde wel voor enige hilariteit op het forum toen ik dit vermeldde. Het is vanaf dat moment dat ik merkte hoe het plezier om zo'n simpel zinnetje mij even vervulde met blijheid, vreugde, met het vreemde effect dat ik mij hierdoor weer sterker voelde en de energie en de wil voelde om door te zetten. Ik moet nu nog altijd lachen als ik daaraan terugdenk. En zo hebben wij toch wel tig herinneringen over, naast onze schulden, waar wij ons aan kunnen vasthouden. Tenminste bij mij werkt dat zo.  ;) :D

Quote from: gewoon on Jul 14, 2015, 08:51 PM
Wil je ook best een bezoek brengen heb aan Tonnie gemerkt hoe fijn het is iemand gewoon echt te zien.

Het kan soms ook best fijn zijn om de mens achter een naam in het echt te zien. Bij sommigen stap je inderdaad uit de anonimiteit. Wie denk je heeft mij zo bijgestaan en geadviseerd in het geval van mijn dochter......??  ;)

Misschien toch eens mekaar ontmoeten? Als meerderen die behoefte hebben misschien ergens bij elkaar komen, ergens centraal in het land?

En ja, Meelezertje, deze man die zich GEWOON noemt is helemaal niet gewoon maar een erg bijzonder mens.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Meelezertje

Misschien toch eens mekaar ontmoeten? Als meerderen die behoefte hebben misschien ergens bij elkaar komen, ergens centraal in het land?
[/quote]

Lijkt me leuk, enerzijds. Heb er ook wel wat kriebels bij. Ik schrijf makkelijker dan ik praat. Graag wel voor september. Want dan hebben we eventjes geen auto meer.

Knibbel, Gewoon, ik had er ook heel veel voor over gehad als ik jullie in een eerder stadium had gevonden. En gek hoor, maar ook libra, lotte, buster, vlinder( en nog wat) noenie; het is net of ik ze al ken. En van de cruise heb ik ook genoten, zij het na dato.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

gewoon

Ja dat was wat de cruise

En die is nog niet voorbij weet uit mijn herinnering op te halen dat er iemand de tank vol gegooid had in de haven met benzine..... gewoon omdat dat duurder klinkt,  als diesel vermoed ik..., en vervolgens is er niemand die verbaast op kijkt dat dit drijvend buitenhuisje in gehaald word door,  Lotte in een rubber bootje.

Maar ja Flits heeft een paar kleerkasten aan boord gehaald,  dus dat word effe roeien.

Allemaal mooi,  maar als iemand bij de schipper aan tafel wil is lief hoor,  en die zit een beetje depri in het rubber bootje te mokken,  dat hij het koortje niet los krijgt.

Schieman worden was niet zijn ding.

( en ook niet dat er reisbussen in de davids hangen dat gejakker,  wil graag  zijn reddingsloepen terug )

;D     

gewoon

Hoi heb mij weer bemoeid met het onderwerp koppakking en omdat het mij zo opvalt dat er zo weinig keren een tweede mening word gevraagd en vaak als slachtoffer laat vertellen wat er moet gebeuren aan een auto.

Ga je naar een merk garage dan gaat dit wel goed en vermelden gewoon dat de kop zweet,  en als je rustig rijd dit nog wel een tijdje goed zal gaan in mijn geval 6 jaar en heb hem in geruild onlangs, zonder reparatie. Maar deze garages zijn in het algemeen duur dus naar de B.

En dit zijn van die reparaties die de krenten in de pap zijn voor een B garage,  en met groot nieuws zetten zij druk op je koelvloeistof en kijk ziet u, daar lekt ie, kunt u echt niet meer verder...... reparatie is heel erg duur en de kop zal ook wel gevlakt moeten denken ze er achter aan.

Maar we hebben nog wel een leuke andere auto voor u kost  E 700,-- jij blij :) :) als u deze hier laat.

De B garage ook !!!! auto verkocht voor E 700,-- en als bonus een inruil auto die helemaal goed is, effe,  nieuwe pakking er in kost maar E 40,-- en we hebben weer een mooi een klusje voor die nieuwe jongen, die bij verdient op zaterdag,  kopvlakken dat gaat helemaal niet gebeuren ook als dat nodig zou,  zijn gaat toch naar de handel.

Inkoop E 40,--..............  Verkoop ?? E 1000,-- of misschien wel  twee zien we dan wel,  voorlopig al vast voor die inruiler E 700,--

Iedereen blij toch  ;D

Of toch de dealer waarmee ik begon,  die het had over de kop zweet een beetje,  in de gaten houden met welke klacht je naar welke garage je gaat.

Laat je niet beet nemen

burningspirit

Zo heej Gewoon, heb jij overal verstand van?  ;D ;D ;D ik vind dit soort verhalen echt geweldig, weet je, want het geldt voor heel veel dingen. Mijn man had laatst een nieuwe dynamo besteld voor onze (permanente leen-) auto: â,¬180,--..... Tja, ik dacht, dat zal dan wel moeten. Komt de zoon van een kennis langs (die jongen is leraar autotechniek) omdattie van zijn vader had gehoord dat we problemen hadden met dynamo. Hij zei: Laat eens zien dat ding. Bleek een heel klein onderdeel een nokje afgebroken te zijn. Nieuw onderdeeltje gehaald bij naburige auto-onderdelen-handelaar: â,¬39,-- Mijn man heft het gemonteerd en hopla: geen vuiltje meer aan de lucht. Nieuwe dynamo teruggestuurd en twee dagen later geld terug op onze rekening!
Een poosje geleden hadden we ook zoiets met onze wasmachine: een onderdeeltje van 10 euro zorgde ervoor dattie weer werkte als tevoren. Geen problemen meer mee gehad!
Weet wel dat ik, als we in de WSNP zitten, dit soort dingen onzichtbaar moeten laten gebeuren. Dat is ook weer zoiets. Dit zal ook voor anderen hier opgaan, vrees ik. Het zal gemakkelijker zijn voor iemand, die toegestaan is een auto te hebben, om van bewindvoerder toestemming te krijgen voor een reparatie dan voor een andere auto. Enzovoorts.
Zo helpt mijn man een vriend met zijn nieuwe keuken en hij krijgt het 'oude' gasfornuis met oven er voor terug. Mooi handig als je dochter volgend jaar met de bakkersopleiding gaat beginnen....  ;D ;D ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Meelezertje

Heel goed om zulke dingen op het forum te delen. Ik zie om mij heen nog veel keer gebeuren, dat mensen hun auto waar een opgeblazen  'kleinigheid' mee is,  inruilen en dat dan even later hun auto te koop staat voor een super hoog bedrag.  Bij reparaties van welk apparaat dan ook gaan we eerst googlen, zodat je al weet waar het probleem kan zitten. Veel dingen kunnen we dan zelf niet. Maar  je kunt de garage houder of andere reparateur wel sturen in het zoeken naar een oplossing. Je leert dan diegenen wel kennen die echt met je meedenken. Klein voorbeeld: er bleef water staan in het achterlicht van de auto door een scheurtje bovenin. De ene garage zei: Vervangen, anders komt het water te hoog op het elektrisch gedeelte , kosten 110 euro. De andere zei. Onderin een klein gaatje boren, zodat het water kan afvloeien. Kosten nihil. Ook voor de apk dingen vast doen kan veel uitsparen. Banden nakijken en de goedkoopste aanbieding zoeken, ook voor remblokken etc. Zo ook met het onderhoud van de ketel. Tip is zelf meekijken hoe iemand het doet. Bepaalde dingen kun je dan voortaan zelf net voor hij komt. Hij doet dan nog de overige dingen en kijkt of het goed gedaan is. Ze doen soms ook standaard bepaalde dingen die echt nog niet nodig zijn. Even googlen wat wel en niet noodzakelijk is.

gewoon

Ha ja dat is waar vocht in een glazen koplamp is ook zoiets gewoon het dopje weglaten aan de binnen kant en droog is ie.

Over reparaties heb ik een leuk verhaal misschien heb ik het al eens geschreven

Jaren geleden kwam de buurman langs, och buurman kun je even naar mijn vatwasser kijken als mijn vrouw hem aan zet loopt de hele keuken onder water en er is ook al een monteur geweest en zegt dat het niet meer te repareren is, en dat vind ik zo erg de machine is net een jaar oud.

Ik naar de buren en kijk even onder de machine en daar was een koppeling verdwenen dus het water liep er gewoon uit, vroeg aan de buurman heb je misschien een gereedschap kistje misschien vind ik daar wel iets om als nood te gebruiken.

Kistje komt uit de kelder, :)  en jawel boven in het kistje de verdwenen koppeling van deze vaatwasser.

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Buurman dolblij met zijn werkende vaatwasser,  en heeft een dag later twee pakjes half zware gebracht

gewoon

Ha beste allemaal heb dit jaar een hoop goede dingen gedaan en een grote inhaal slag gemaakt met er weer netjes bij te komen te zitten, maar het verliest een beetje aan glans omdat ik dit afgelopen kwartaal toch weer wat openstaande rekeningen heb niet heel erg zorgwekkend omdat er veel binnen mag komen en de dip na de vakantie periode nu voorbij is, en heb mijn tijd goed gebruikt.

Maar er is iets anders en dat heeft te doen met trots zijn op mij zelf en mijn werk en ga op het open gedeelte minder open vertellen over mijn zorgen die ik soms heb,  omdat het mij negatief kan stemmen.

Er zijn 8 miljoen mannen in Nederland en ben ik dan de enige,  die zo open op een forum schrijft.

Van de week een gesprek gehad met een relatie die verhaalde over een collega die in de WNSP zit en voegde er aan toe,  dat je werk daar onder lijden kan.

En dan blijf ik maar stil,  omdat mijn werk juist op een hoger plan heb gebracht, al jaren en jaren omdat ik daar mijn hoop en toekomst in zie en het ook is.

Hier op het forum probeer ik ieder een andere gedachte mee te geven, en met als hoogste goed het overwinnen van boosheid of wrok en verbittering tot wanhoop wat ook soms voorbij komt,  naar hoop op een nieuwe toekomst en lees ieder keer dat het schrijven verschil maakt.

Meelezertje

Lieve Gewoon

Gisteravond al je bericht gelezen en het blijft me bij. Misschien lees ik het helemaal verkeerd en kun je met mijn reactie ook niks. Vergeef me dan maar.

Soms gaat het leven voor je gevoel zo moeizaam, alsof je door stroop loopt. De glans van de goede dingen is dan ook aan het verdoffen. Soms lijkt het of omstandigheden en vervelende herinneringen je nauwelijks be?invloeden, en soms wegen die dingen juist zo zwaar. Persoonlijk denk ik dat ieder mens, met of zonder schulden, met veel of weinig lieve mensen op zich heen, een kern van leegte of eenzaamheid kent, waarin een ander mens je niet kan helpen. Al staat die nog zo dichtbij. Ik vergeet dan weleens dat het heerlijk is, dat ik bij Jezus weer rust kan vinden. Door mijn hele last bij hem neer te leggen. Bij iemand die mij kent, met al mijn lek en gebrek, maar mij tegelijkertijd volledig aanvaardt en lief heeft. Dat geeft mij de kracht om weer goed naar/aan anderen te doen. Soms helpt het ook om de 'zegeningen te tellen'.  Jezus zegt: Kom tot Mij allen,die vermoeid en belast bent, want Ik geef u rust. Waag het daar eens mee.

Knibbel

Quote from: gewoon on Oct 14, 2015, 09:30 PM
Maar er is iets anders en dat heeft te doen met trots zijn op mij zelf en mijn werk en ga op het open gedeelte minder open vertellen over mijn zorgen die ik soms heb,  omdat het mij negatief kan stemmen.
Lieve Gewoon, als jij het voor jouw eigen gevoel prettiger vind om dichter bij jezelf te blijven is dat toch prima. Ik denk dat je voor jezelf moet kiezen en als je het idee hebt dat het niet goed is voor jouw eigen welzijn om bepaalde zaken op het open gedeelte te plaatsen moet je dat ook niet doen. Wij zijn er wel voor je mocht het nodig zijn....  :-*

Er zijn 8 miljoen mannen in Nederland en ben ik dan de enige,  die zo open op een forum schrijft.
Misschien ligt het ook aan het onderwerp. Achter schulden schuilt vaak het laten zien van zwakte, schaamte, kwetsbaarheid. En laten we eerlijk zijn: ze zeggen toch vaker vrouwen zijn praters (in ons geval schrijvers) en mannen zijn doeners. Ik weet bijna zeker als dit een forum was over racewagens, voetbal, vissen e.d., de vrouwen hier ver in de minderheid zouden zijn.

Hier op het forum probeer ik ieder een andere gedachte mee te geven, en met als hoogste goed het overwinnen van boosheid of wrok en verbittering tot wanhoop wat ook soms voorbij komt,  naar hoop op een nieuwe toekomst en lees ieder keer dat het schrijven verschil maakt.
En dit is zo mooi en bijzonder aan jou. Jouw openheid is zo hartverwarmend en jij hebt mij al vaker opgebeurd met jouw uitspraken, wanneer ik in een dip zat. Dat waardeer ik enorm aan jou....  :-* :-*
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

burningspirit

Gewoon  :-*
Ik heb eigenlijk niets aan Knibbels woorden toe te voegen behalve dan misschien dat jouw unieke humor mij er op details gewoon ( ;D) doorheen sleept soms.
Je bent niet de enige man maar mannen zijn wel in de minderheid. Precies om wat Knibbel schrijft: mannen zijn vaak minder open over een penibele situatie waarin ze verkeren. Dat maakt jou zo uniek en aimabel. Precies zoals Knibbel zegt.
Gewoon, je geeft kleur aan dit forum, op jouw eigen manier bemoedig je mensen en echt, ik hoop dat je er (gewoon) mee door gaat!
Liefs van mij. Gelukkig onder aan de ladder  ::)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Chrissie

Gewoon weet je wat jou zo bijzonder maakt, jij durft je bloot te geven jezelf te laten zien.
Nu is dit mannen ook niet geleerd dus kan je het ze ook niet kwalijk nemen maar misschien komt daar ooit verandering in als je blijft schrijven. Mannen hebben ook gevoel dat is ook belangrijk! Er is altijd iemand die de spits moet afbijten in dit geval ben jij dat.
Kan je zien hoe sterk je bent  ;)
Hoop zo dat je blijft schrijven zou het missen als je er niet meer bent.

Eigenlijk geldt mij stukje ook voor Sacredfour onze andere kanjer op dit forum! Die liet ook weleens iets van zichzelf zien vond dat zeer dapper van hem.
Sowieso geldt dit voor alle mannen op dit forum!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

Ha dank jullie wel voor al die lieve reacties en ben er een beetje stil van dat mijn schrijven zo op prijs gesteld word dit was een maand geleden ook al zo toen ik vroeg naar die V - 2 status en bedacht mij moet het maar zien als een Geuzen naam.

En ben niet zomaar weg van het forum maar er zijn dingen die prettiger zijn in een gesloten deel.