Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Weer even een update van mij.

Heb mij weer goed druk gemaakt over een nieuwe auto, en merk sterk dat een nieuwe overeenkomst mij niet meer past,  geen nieuwe schulden meer.

Ben dus druk mijn huidige auto na te lopen dat die er weer tegen kan, 5 reparaties meer dan 4.000,-- zelf gedaan op twee zaterdagen kosten E 500,-- het beestje kan nu het half miljoen halen.

En ga sparen voor een vervanging,  dit kan omdat ik nu geen openstaande rekeningen meer heb, of betalingsregelingen moet nakomen, hou alleen mijn credit aan voor dit jaar omdat het een overgang,s jaar is.

Is een jaar dat ik familie terug betaal,  en dingen vernieuw die stuk gegaan zijn en weer mens wil worden, in plaats van een betaalautomaat.

Doe dit wel met rust dat ik rekenkundig geen schulden heb, credit bank / debiteuren gelijk is.

Het verwachte positief dit jaar  is dus sparen op een spaarrekening dit kan weer niemand die daar beslag op zal kunnen vragen

tuthola

Wat goed van je dat je de auto nog zelf kon repareren, ik neem aan dat je die nodig hebt om je werk uit te voeren, een andere auto kan je altijd nog kopen/leasen als hij het echt niet meer doet en geen keuze meer hebt. Wat zal dat een heerlijk gevoel zijn dat je je familie kan terug betalen en daarnaast kan sparen voor onvoorzien.
Ik duim voor je dat je genoeg werk krijgt voor komend jaar zodat je steeds een stapje dichterbij een schuldenvrij leven komt.

gewoon

Ja dat geeft een goed gevoel familie terug te betalen,  dat doe ik inmiddels al enige maanden en krijg lieve reactie,s hier op terug.

En ook voorkomt het dat ik een dip krijg waar ik nog voor werk,  het geeft nieuwe energie en die is hard nodig, wat ik schrijf dat ik op papier uit de schulden ben, betekend dit niet uit de armoede is nog een hele inhaal slag,  en merk dat ik met kromme tenen geld uitgeef voor mij zelf.

Zo ook de auto,  reparatie,  is een groot word zorg dat hij nog 40.000 verder kan, met creatief sleutelen maar is geen hobby van mij,  zou ooit weleens een auto willen restaureren maar is alleen leuk als er ruim geld voor over is,  nu is het de boel heel houden.

gewoon

Ha Tuthola heb genoeg werk voor komend kwartaal kan er weinig meer bij hebben,  dus dat gaat prima gelukkig en uiteraard is een auto volkomen onmisbaar voor mijn werk.

Moet even terug komen op geld uitgeven aan mij zelf,  dat na uitgaven te doen met lange tenen,  dit toch erg fijn voelt nu.

Heb gisteren een container gehuurd en die gaat er deze week weer uit met met 15 kub die niet meer nodig is,  en dat voelt geweldig durven weggooien en op ruimen.

Ga ik thuis ook op de agenda zetten,  weggooien

gewoon

Ha de container is weg de vrachtwagen viel bijna om door het gewicht,  en heb de vervoerder een tip gegeven die daar erg ongelooflijk blij mee was,  bekeek de man eens en dacht wie zal het zeggen of die ook met 30 euro rond moet komen per week.

Ben blij en gesloopt,  maar heb wel een extra ruimte die ik huurde kunnen opzeggen en is een grote besparing

tuthola

Wat goed dat je dit gedaan hebt dit zijn altijd rot klusjes omdat je aan het begin van opruimen niet weet waar je beginnen moet en dan ook nog een besparing op je vaste lasten hoe leuk is dat !!!

Marjan12

Dingen weg gooien is altijd moeilijk. Als ik een grote opruiming hou, dan zie altijd de dingen die ik onbedoeld in een opwelling heb gekocht.

jan

Ik heb zo'n beetje alles verkocht wat ik niet nodig had, de rest is naar de kringloopwinkel gegaan en de rest is naar de gemeentelijke vuilstort gegaan. Dit gaf rust in mijn hoofd.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Ha er is bij mij weer een hoop  gebeurd en goede dingen maar moet ik toch even zeggen misschien hebben jullie het berichtje van Hoopvol gelezen,  die nogal verzuurd reageerde op mijn berichtje en heb het maar bij een okee gelaten,  en over in de volwassen wereld zaken doen..heb ik dit jaar ook met een verhalen verteller te maken gehad, en dat zag ik aan komen en heb gewoon persoonlijk voorgehouden: je overvraagd mijn vertrouwen in jou....voor dat er gewerkt is door mij, en er is gewoon betaald aan mij,  en is nu een maand later , na dat de BD de inboedel geveild heeft, ook failliet.

Dus zo moet het dus, of beter zo kan het dus ook.

Zou graag een draadje willen maken over voor je zelf gaan werken maar tips kunnen nu ergernis oproepen dus is het meer passend in het gesloten deel.

Eigenlijk is het zelf de schulden aan pakken al voor je zelf beginnen maak hier niet voor de grap opmerkingen over tegen BS dat zij nog eens een top ondernemer zal zijn.

Maar goed als je voor je zelf beginnen wil was het vroeger dat je  een ondernemers plan bij een bank liet zien om groots te kunnen beginnen met een schuld ... waar dan een plan tegen overstond.

Goede gedachten zijn 1  eerst na te denken of je wel tegen het alleen zijn kunt 2 daarna heb je de steun thuis van je partner 3 van vrienden en familie 4 goede contacten met mensen die al doen wat je hebt bedacht.
En heel belangrijk is als je uit een schulden periode komt welke reserves je hebt om risico mee te nemen er is namelijk niet iets als pech hebben of geluk in je start jaren maar een risico die je neemt, als je bijvoorbeeld ( 3) van vrienden en familie een reactie krijgt van.. ben je net uit de problemen dan ga je weer beginnen ... oei dan heb je geen vrienden die je laten zitten maar je hebt geen reserves als het je tegen zit.
En al helemaal verkeerd is opeens aan te komen met een dure lease auto natuurlijk wat zijn daar veel ZZPers in getrapt.

Misschien begint het allemaal met even normaal doen, wat bijvoorbeeld betekend ook hier op het forum je idee even door te spreken op de risico,s welke je kunt dragen.

En het kan heel goed dat je hier op het forum uit de zorgen komen meer dan genoeg voor je zelf begonnen zijn is, voor nu. 

gewoon

Ha een tijdje terug had ik het over het grote schoonmaken geschreven en dat heeft mij nog iets opgeleverd het pand is met weinig moeite een week geleden helemaal leeggehaald door mij, omdat er een nieuw dak geplaatst is,  in het oude zat asbest.

Nu is alles schoon en opnieuw ingericht met een mooi dak met  prima isolatie erg goede verlichting en het plafond is van 2,5 meter hoog naar 4 meter gegaan en wat een verschil is dat om aan het werk te zijn, de hinder van de warmte vorige week is van erg,  naar te doen gegaan.

En alles volledig zonder kosten zit ik er weer netjes en opgeruimd  bij.

Huren,  heeft ook zijn plussen

Meelezertje

"Zou graag een draadje willen maken over voor je zelf gaan werken".

Dat zou ik heel interessant vinden. Ik heb weleens een idee (droom), maar zou niet weten hoe ik zoiets zou kunnen aanpakken op administratief gebied om het op te starten en om het gaande te houden.  Totaal geen voorbeeld in mijn omgeving waar ik wat af kan kijken. Met een investering van 1000 euro zou ik al een eind zijn.  Die zijn er tenslotte. En ik denk dat er goed mee te verdienen valt. Maar de gedachte is aanwezig dat ik met een eigen zaak (ben je dan zzp'er?)juist nog verder in de problemen kom. Dat ik soms onverwacht veel belasting moet gaan betalen of zo. Als het risico niet groter zou zijn dan dat ik die 1000 euro kwijt raak, dan was ik er al aan begonnen. Of ik het lichamelijk aankan is altijd wel een vraag. Dat weet je uiteindelijk nooit, maar zoals het het laatste jaar gaat, zou ik het goed aankunnen. En ik heb een man die graag bezig is

"het grote schoonmaken"
Dat heb je knap voor elkaar gebokst. En dan zonder kosten, en in die hitte.  Lekker van gaan genieten.
Het is mijn ervaring dat een leeg en opgeruimd huis ook je hoofd leeg maakt. Lekker overzichtelijk en goed bij te houden.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Joy2014

Wow Gewoon, mooi zo'n hoog plafond!:-)

gewoon

Een draadje over voor je zelf gaan werken  :)

Heb net al zeer belangrijke tips op geschreven het is namelijk zo dat van de  bedrijven die naar drie jaar alweer weg zijn de redenen zijn.
1 niet tegen alleen werken kunnen ( klachten het loopt niet te rustig en dergelijk )
2 problemen in de relatie
3 is pas problemen met het inkomen

Maar dat was voor jaren geleden dat het ook gelijk het hoofdinkomen werd, nu zie je meer starters komen die dit naast  hun gewone baan mee laten lopen ook op leeftijd gekomen mensen kiezen regelmatig hier voor het is dan een extra inkomen plus de voordelen van de belasting.

Ik werk al voor mij zelf  mijn hele leven,  en ben toch weer iedere keer opzoek naar nieuwe uitdagingen omdat ik dat erg fijn vind, heb deze week het interieur van mijn auto maar eens als nieuw gemaakt, opnieuw gestoffeerd het notenhout opnieuw en leren elementen als stuur en pook ook aan gepakt dit zijn al drie verschillende vakken en hou ik op deze manier op niveau.

Zit ik er weer letterlijk netjes bij en heb weer wat geleerd en kan ik als tip geven reparaties aan leer zijn zeer goed te doen voor iedereen,  en kun je goed geld mee besparen met een beetje vloeibaar leer.

De hout set netjes maken is wel extreem vakwerk,  maar hou zo mijn kennis hoog, en zit  bovenop  of over de kwaliteit die uit de fabriek komt, heb in het verleden al een paar kostbare Engelse auto,s gedaan  en is 1 van de 10 vakken die ik nog kan doen,  als ik geen zaak meer heb en slecht ter been in mijn hobby kamertje bezig ben of met pensioen.

Zo ben ik minder bezig met het bezuinigen op de dagelijkse boodschappen maar meer met de inkomen kant namelijk ook voor later en ook met een AOW uitkering, is niets wat je tegenhoud nog E 1000,-- per maand er bij te pakken als zelfstandige,  en lekker in de zon te gaan zitten als je aan de uren norm hebt voldaan het je de aftrek voor zelfstandig kunt onderbouwen.

Iets voor je zelf doen is zeker zo gek niet maar hou de vinger omhoog voor het aangaan van schulden zeker hier op het forum, omdat de reserves gering zijn het zij door BKR of een sanering die je gehad hebt, of wat ik al schreef familie en vrienden al moe worden van je nieuwe idee enz.

Als je uit een schulden situatie komt moet je welk geweldig idee dan ook, zwaar wegen op de risico,s die kunt dragen.

Hoog plafond ja echt heerlijk, heb het  boven geschreven nu gelukkig niet nodig,  het gaat mij goed en gebruik de ruimte slim,  voor andere dingen waar ik nu  werk in vind.

gewoon

Ha heb vandaag het plan opgepakt even door te werken aan mijn auto het moet maar een soort reclame worden, heb het doel het komende jaar veel vaker onder de mensen te komen en het huis helemaal netjes maken is een brug te ver alhoewel dat ook zijn gangentje gaat ook streng op mij zelf ook echt iets helemaal af te maken voor dat ik aan iets nieuws begin.

Had al het draadje gemaakt over vereenzaming,  en dit is mij manier hier een omkeer in te maken.

Ben onlangs bij een reunie geweest,  en heb fijne vrienden van vroeger ontmoet, en er werd het hele gebouw door gesleurd om te laten zien wat ik daar allemaal gedaan heb en voor iedereen betekend heb, heel grappig dat je om je hals gevlogen word en heb later ook even gesproken met een jongen die bij mij gewerkt heeft, en vertelde dat ze mij niet konden vinden en waren er stilletjes van uit gegaan dat ik er niet meer was,  omdat ik dag en nacht altijd voor iedereen bezig was, en daar niet oud van zou worden.
Allemaal dingen die ik vergeten was,  heb op een gegeven moment afstand gehouden ook omdat ik voor een relatie gekozen heb, omdat het uit de lengte of breedte moet komen en dus mijn zelf beschermde mij voorbij te lopen, had daar een heel andere herinnering over,  dat ik vroeger moeilijk geld durfde te rekenen dit door gedachten dat je dan een zondaar was en je moest immers je brood in het zweet des aanschijn verdienen.

Nu denk ik jeetje al die mensen hadden ook geen stuiver,  en maakte geen misbruik hadden net zo weinig inzicht wat iets kost als ik,  en kan nu zeker met voldoende zelfbescherming weer contacten aanhalen, zijn immers nu ook in goede doen dus mocht er onverhoopt een verzoek tussen sluipen van, zou jij misschien.... nee dank je wel of je weet wat het kost.

Heb onlangs een brief geschreven aan mijn stiefdochter meer dan een jaar over gedaan dus en weet het dan zo mooi te vertellen aan Tuthola, maar krijg zelf 1 smsje met bedank voor je brief heb hem gelezen het is goed zo..............

Er zijn ook andere die mij op handen dragen en tegen mij op keken,  en heel graag willen dat ik langskom.

De eerste waar ik langs ga is tonnie wil graag zien hoe haar huisje er bij staat.  :)

Verder is het,  wat vroeger mij opbrak,  nu is mijn hoofd inkomen is klaar te staan voor die mensen alles verloren dachten te hebben, en dit weer terug te geven, en  verdien er goed mee en is heel dankbaar werk.

Ooit als kind rond de salontafel gehuppeld als de reclame van de gouden gids voorbij kwam op TV,  we zijn op de wereld voor elkaar voor elkaar om u te helpen niet waar.

Dat kind zag het juist, wie goed doet gaat het goed.   

Knibbel

Lieve Gewoon, ik ben een tijdje niet op het forum geweest, maar altijd als ik na een periode afwezigheid weer kom kijk ik altijd als eerste of er iets nieuws van jou te lezen is. Het doet mij zo goed te lezen hoe jij nu in het leven staat, al die dingen die je onderneemt, hoe je bezig bent anderen te helpen met goede raad (al zijn er altijd mensen die doof en blind zijn voor goedbedoelde adviezen) en ook op andere manieren altijd probeer mensen te helpen of het nu voor werk of meer uit liefdadigheid is, bij jou heeft men altijd het gevoel niet voor een gesloten deur te staan. Jij bent zo'n goed mens......

Is het niet heerlijk dat jouw huisje er nu weer opgeruimd en mooi bij staat. Een opgeruimd huis zorgt ook in het hoofd voor orde en helderheid, waardoor jouw creatieve ideeën nog meer naar buiten zullen komen.

Wat goed dat je bezig bent met straks, als je de pensioenleeftijd gaat bereiken. Zeker als kleine zelfstandige ondernemer is dit niet zomaar een vanzelfsprekendheid.

En als er iemand is die ik eens graag zou ontmoeten ben jij het wel...  :)

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron