Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Misschien is het leuk om te schrijven,  dat het vaak juist omdat stukje meer gaat die kleine dingen die het verschil maken.

Heb van het weekend natuurlijk een ritje gemaakt,  en merkte dat de man van Tonnie even iets weg slikte toen ik een zeer goed kwast gaf,  en dan gaat het niet om geld maar dat het een kwast was waar al een paar honderd meter mee geschilderd is,  door een vakman en staat gelijk naar je hand,  haard niet meer  en je gaat verder waar de vakman gestopt was,  met het juiste gevoel.

Zal Buster wel kunnen beamen via haar man,  dat top schilder dat nooit zou doen al gaf je honderd euro geeft niet zijn enige beste kwast af.

Kleine dingen

En die zin geven gewoon door te gaan

Xdewit

Gewoon, sorry for het late antwoord. Maar eh het was niet echt bedoeld als compliment hoor ;) ... het is gewoon bijzonder wat je doet. Het doet mij weer goed te zien dat er nog leuke en aardige mensen op de wereld rondlopen.
Wat ik jammer vind is dat veel mensen alleen de financiele meerwaarde van mensen willen zien en overeenkomsten zoeken die vooral met een prijskaartje zijn omgeven (welke iphone, telefoon, televisie, dagjes, weekjes uit etc). 
Daarnaast zien veel mensen niet dat een mens veel interessanter is als ze juist het een en ander hebben meegemaakt. Een beetje diepgang zeg maar.
Ik kan gewoon niet meepraten met mensen die zich bezig houden met vakanties en andere luxe dingen des levens. Niet alleen omdat ik nu mijn geld daar liever niet aan uitgeef, maar meer omdat ik het prettig vind om een en ander achter de hand te houden en in de loop der jaren een ander bestedingspatroon heb ontwikkeld. Maakt me geen slechter mens (heheh in mijn bescheiden mening ;)).

gewoon

Snap ik helemaal

Zal je vertellen heb vandaag mijn oudste zus een dagje geholpen met een vriendin van haar.

En dat voelt als pure luxe voor mij.

Gewoon dit kunnen doen zonder zorgen over auto kosten en met een auto vol dekens en verhuis dozen een handje kunnen helpen wat eigenlijk meer een groet is aan mijn zus dat dit weer kan is een feest.

Diepgang,  je zal ze moeten tellen die dit zonde van hun zaterdag zouden vinden.

Maakt mij geen slechter mens  ;)

gewoon

Ha zit met het volgende en dat is dat ik soms erg moe word,  om over geld zorgen na te denken,  en ga in die zin dan ook op vakantie,  en probeer mij minder te bemoeien met geld zorgen van andere op het forum.

Soms is het erg leuk en helpend,  maar ook zijn er momenten dat ik op het punt sta mijn geduld te verliezen,  met Anoniepje is dat nu ook zo.

Heb zelf eens meegemaakt dat iemand mijn administratie dacht te kunnen achter houden,  en ben daar even langs geweest en echt dat binnen 2 minuten er een doos overhandigd werd.

Maar dat is het niet alleen dat die schuld van 20.000 bij een kredietbank waar nu een rente stop voor gevraagd word is mooi,  maar om te stellen dat dit bij de verkeerde gehaald word, en dat een grote fraude zaak is,  en dat bij die eerste BWV  gehaald moet worden, want die heeft, juni juli aug 2012 het bewind gevoerd is echt krom.

En reageer ik dus niet op,  en ook verder niemand hier op het forum,  of in haar omgeving met een vraag hoe zij dit gedacht had.

Neem ik iemand dan niet serieus, en laat ik haar in dr sop gaar koken.

Hoe het ook zij, kan mij meer vinden in de actie van vorige week daar voel ik mij beter door,   het zelfde als ooit mijn administratie ophalen, hou van aanpakken dat valt mij beter.

gewoon

Misschien dat ik dit bedekken moet met de mantel der liefde,  zo van ja doet het net allemaal weer zelf,  en komt daar zelf wel achter dat dit een beetje scheef is

Xdewit

Gewoon, ik weet nooit zo goed hoe ik moet reageren op dit soort dingen, gewoon omdat ik het niet zo goed snap. Maar dat komt omdat ik natuurlijk weinig ervaring heb met dit deel van schuldhulpverlening. In mijn geval is het dan het wijste om niet te reageren...

gewoon

Voor mij is dat ook zo dat dit niet mijn kennis gebied is en mij wat terughoudend maakt, maar ja als ik wat voorbij zie komen wat naar mij idee echt niet juist is vraag ik er hier maar om.

Snap dat er BWV zijn die het niet goed doen,  en wil best onder steunen als iemand dit treft,  maar als ik denk dat het niet klopt,  en er gelijk zo hard geknokt voor een weg terug,  wat doe je dan.

Boeddha

Hoi ook ik heb grote moeite daarmee! Ik zie het als...neem je verantwoordelijkheid en stap uit je slachtofferrol!

Ik zit, zoals jullie weten, in de WSNP en daar ben je nog steeds zelf verantwoordelijk voor alles.
In haar geval zat ze in beschermingsbewind, maar dan nog, als ze wel alles kan overzien en regelen, pak de bwv bij zijn lurven en eis je spullen terug! Heel simpel...ik ga niet eerder weg voordat ik alles terug heb!
Be strong, have faith!

Xdewit

Boeddha, dat is nu ook precies wat ik zie: zoveel mensen in de slachtofferrol... Niet dat je overal nu de hand in kan hebben maar hoe bijvoorbeeld mijn leven is gelopen, tja, met andere beslissingen had ik misschien er nu ook anders voorgestaan, maar het is niet zo gegaan. het is gegaan zoals het is gegaan en dat is dan dat ;)

Boeddha

Boven mijn bed staat deze spreuk;

Life is the sum of our choices.

Zo zie en beleef ik het.
Be strong, have faith!

Knibbel

Persoonlijk vind ik dat jullie hierin gelijk hebben, maar ik vind het ook erg moeilijk om aan de voorkant Anoniempje hierover aan te spreken. Voor mijn gevoel zijn er ook teveel mensen die te lang in hun slachtofferrol blijven hangen en Anoniempje is hier zeker eentje van. Er wordt te vaak gekozen voor de makkelijkste weg, het beschuldigende vingertje naar anderen wijzen in plaats van eigen verantwoording te nemen. Natuurlijk is in een schuldensituatie terecht komen niet leuk en heel zwaar om aan te werken en natuurlijk zullen er oorzaken zijn geweest waar je misschien niets aan kon doen maar waardoor je nu wel in de problemen zit. Maar dan nog denk ik..... alsmaar omkijken en klagen, zeuren en jezelf zielig vinden, daar schiet je totaal niets mee op. Op die manier kom je niet verder, blijf je op dezelfde plek zitten en gebeurt er totaal niets. Het verleden kan je toch niet meer terugdraaien, dus schouders eronder en aanpakken die handel met of zonder hulp van buitenaf. Je eigen leven in handen nemen is nog altijd beter dan het door anderen te laten verpesten. Maar misschien zie ik dit verkeerd en oordeel ik te hard.....

Mijn eigen ervaring is, of het nu financiele of psychische of wat voor problemen ook zijn, blijven hangen in een situatie is uitzichtloos, betekent stilstand, en dit kan nooit goed zijn. Omkijken is zeker goed maar dan om van de fouten of misstappers te leren en dan blik vooruit en aan de toekomst werken. Ik heb in een situatie gezeten (niet financieel) dat ik totaal vast zat, alsmaar wijzen en roepen: 'hadden mijn ouders maar dit gedaan of had ik maar het leven van die persoon gehad, dan was ik nu niet zo depressief of angstig of zo....' Totdat ik merkte dat ik op die manier niet vooruit kon, bleef hangen in een soort cocon die niet van buitenaf maar alleen van binnenuit geopend kon worden. En nu, zo'n 15 jaar later kan ik een lange neus maken naar al die hulpverleners die mij toen hadden opgegeven, ik was in hun ogen een 'reddeloos geval'. Het maakt niet uit welke situatie het is, als men maar bereid is om uit die slachtofferrol te stappen. Soms wil ik zo graag eens goed schudden aan die mensen om hun goed wakker te maken. Ze beseffen niet dat ze alles zelf in de hand hebben.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

Dan doen wij, ik  het dus prima niet er boven op te springen als er wat voorbij komt wat niet helemaal klopt,  en uit een slachtoffer rol geschreven word,  en het houden bij ondersteuning bij wat goed gaat.

Hou het dan maar op dat al dat schrijven helpt,  om gedachten  op een rij te krijgen en tijd nodig heeft

gewoon

Het zal even een paar weken rustig zijn met mijn berichtjes,  omdat mijn moeder gisteren onverwacht is overleden.

En daardoor zal het wat stiller zijn, was snel ter plaatse om te kunnen zien dat zij rustig is over gegaan in haar slaap,  voor dat zij ( mooi gemaakt ) werd door 2 afleggers als ik het goed zeg,  en mijn lieve zusters.

Zag dat het goed was, en dacht en dacht..

Kaarten zijn weg, maar ga deze week langs bij een oom die er niet zal kunnen zijn,  omdat deze niet meer uit bed zal komen,  door een aflopende ziekte.

Meest kostbare bezit  is tijd,  daar is geen lening of schuld op mogelijk die is er alleen om te delen.

Be

oohhhh Gewoon. Gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd

tuthola

Gecondoleerd met het verlies van je moeder.