Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha
Het is een beetje stil op mijn draadje geweest de reden is dat mijn zorgen zich snel aan het verdiepen waren maar nu plots stroomt het werk weer binnen.

Ook een keurige mail naar GGN verder en zo rommel ik door, heb gisteren al mijn brieven naar GGN uitgeprint en gelezen met verbazing  wat er gebeurd is de laatste 12 jaar, kan bijna niet geloven dat het over mij gaat.

Snap steeds beter waarom mijn concentratie zo verminderd is, het is mij gewoon genoeg.

Aan het einde van deze maand ben ik er van af, de achterstanden de belasting en voor GGN is het geld aanwezig, en het is zo nodig, wil ook eens een keer aan mij zelf denken, zonder dat er bedreigingen zijn.

Bijna, ben er bijna, wat een naar lied kun je daarvan maken ben er schor van.

Maar goed de  brieven zijn weer voor deze maand de deur uit.

Hou het echt wel vol

Gewoon

Buster

Wauw, Gewoon! Wat een ontzettend goed nieuws!!!

Het wachten kan soms lang duren, maar dan heb je ook wat.
Dreiging vrij,... wauw,...

Knibbel

Quote from: gewoon on Aug 30, 2013, 07:16 PM
Aan het einde van deze maand ben ik er van af, de achterstanden de belasting en voor GGN is het geld aanwezig, en het is zo nodig, wil ook eens een keer aan mij zelf denken, zonder dat er bedreigingen zijn.
Super toch Gewoon, eindelijk verlost van de achterstanden, de dreigingsbrieven...... Eindelijk komt het vooruitzicht dat je eens aan jezelf kunt gaan denken, werken aan je eigen leven. En dat het werk maar vooral mag blijven binnenstromen!!

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Wat heerlijk dit vooruitzicht voor je gewoon! Dat heb je zo verdiend!!!
Beetje rare naam bij je eigenlijk klopt namelijk niets van, ik vind je namelijk eerlijk gezegd juist heel BIJZONDER!! Je bent een kanjer meneer. :-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

dank je wel voor de lieve reackties heb vandaag echt de tijd genomen dit in te laten zinken een paar weken geleden noemde Knibbel mijn relativering van dure vakanties mij ook bijzonder, en het lijkt soms wel of ik aan de speed zit met schulden, ben  zo extreem gefocus dit op te lossen dat complimenten voorbij kunnen gaan of ze zelfs wegwuiven door een verminderd zelfbeeld.

gewoon dank je wel zeggen is soms een kunst.

Heb heerlijk buiten gewandeld met de wetenschap dat het druk gaat worden komende maand,
en las in een van mijn brieven van 12 jaar geleden dat ik mijn arm niet meer kon gebruiken door gronische over belasting, kon deze geen 10 cm optillen en zag ook een foto van mijn hand waar de nagels verdwenen waren door een ziekte oja dacht ik en ook dat mijn gehoor weg was in 2008 maar vanmiddag mijn gitaar gepakt en de hele middag naar mijn getokkel geluisterd.

En mij diep dankbaar voelen dit te kunnen doen, en scherper horen dan ooid heb deze gitaar zelf gebouwd vroeger, zit wel een beslag op van GGN en het stemmen is gelukt dus dit pakken zij niet af,deze dag niet, mijn gitaar niet en jullie berichtjes ook niet, ga maandag lekker aan het werk.

Dank je wel

Libra

Lieve Gewoon,

Ben gewoon even stil van deze fijne berichten.......
Wat heerlijk voor je!!

Wat zul je morgen met een goed gevoel aan het werk gaan!

Die schorre stem kun je binnenkort aan de wilgen hangen!
Daar komt een stralende en jubelende voor terug.
Gewoon omdat je weer kunt leven.....

Heel veel liefs

gewoon

Omgaan met een tegen slag deze week liep ik naar mijn auto en er was een ruit ingeslagen en mijn tomtom was weg, berg ik altijd goed op maar de afdruk op de vooruit is blijkbaar genoeg voor een onderzoekje was al gewaarschuwd door de buren dat er boeven door de straat lopen.

Kwam bij mijn auto en sloot mijn ogen even om na te denken of ik uit mijn hoofd het adres van mijn klant wist en ja is dertig kilometer verder naast een sloperij  :) dus dat is weer mooi en ik weg, bij de sloper hoefde ik niets te zeggen, we zien het al een RV ruitje das E 30,-- 

Twee uur later heb ik deze gemonteerd en kwam een paar moeilijk heden tegen om zelf een ruitje te vervangen maar ben dan allang in mijn element moest denken wat Jan schreef in het schulden vrij certieficaat, en het grote mes van opa Knibbel die had ik ook nodig met een fles afwasmiddel  :)

Auto super schoon gemaakt en blij dat ik een ander kan vertelen hoe je simpel zelf een ruitje kunt zetten, en dus twee uur verder weer er netjes bij staat, moet er niet aan denken rijk te zijn dan moet eerst boos worden en met een plastieke zak gaan rond rijden tot de dealer voor 250 euro het doet en je auto een dag kwijt bent, jak.

Kon gewoon gisteren vier mensen naar een vliegveld brengen in Belgie, wat meer op leverd dan wat het ruitje koste, en ook met de complimenten hoe netjes de auto was.

Een leerzame ochtend, en een gezellige middag maakte het tot een fijne dag, die tomtom ach die die pluk ik gratis van internet en zet ik op de telefoon.

gewoon

Hoi wat ik begin vorige maand schreef is ook gebeurd heb geen achterstanden BTW meer en het werk heb ik klaar gekregen, drie dagen nadat het geld al binnen was.

Hoef het alleen maar zuinig aan te doen deze maand, maar zins lange tijd is er ook wat geld over om ook zuinig mee te doen zonder dat dat onmiddelijk naar een gedwongen betaling moet, en ook is er weer sprake van een normale ijzeren voorraad dus kan ook nog eens mijn werk zorgenloos doen.
Er is dus een buffer, zowel prive als op de zaak.

De rekeningen van deze maand moeten nog voldaan worden maar zijn dus maar een paar dagen oud en heb ik zin in mijn tanden in te zetten, geen bedreigingen meer of achterstanden ga geen bedragen noemen, heb ik genoeg ruzie over gehad met een ex dat het hollen en stil staan is als ondernemer.

En het gewoon dubbeltjes omdraaien blijft ook bij een flinke in haal slag maar bij mij staat de komma op een ander plaats bij de openstaande facturen.

Verder is hou ik het kort heb denk ik de griep gekregen van mij meerijders, moet deze morgen weer ophalen en fit zijn, voor een ritje van 300 km

En maandag weer aan de bak het mag weer  :)

Buster

QuoteEr is dus een buffer, zowel prive als op de zaak.

Gefeliciteerd!  ;D

Enne,.. beterschap.

Libra

Quote from: gewoon on Oct 05, 2013, 11:32 AM
Twee uur later heb ik deze gemonteerd en kwam een paar moeilijk heden tegen om zelf een ruitje te vervangen maar ben dan allang in mijn element moest denken wat Jan schreef in het schulden vrij certieficaat, en het grote mes van opa Knibbel die had ik ook nodig met een fles afwasmiddel  :)

Geweldig om te lezen hoe je hiervoor op verschillende manieren inspiratie hebt opgedaan op het forum. ;) ;D

Ik ben heel erg blij voor je dat jouw leven in een wat rustiger vaarwater terechtgekomen is. Want het gevecht wat je als schuldenaar elke dag moet leveren, gaat je niet in je koude kleren zitten!

Quote from: gewoon on Oct 05, 2013, 11:32 AM
Auto super schoon gemaakt en blij dat ik een ander kan vertelen hoe je simpel zelf een ruitje kunt zetten, en dus twee uur verder weer er netjes bij staat, moet er niet aan denken rijk te zijn dan moet eerst boos worden en met een plastieke zak gaan rond rijden tot de dealer voor 250 euro het doet en je auto een dag kwijt bent, jak.

Aan de ene kant moest ik hier heel erg om lachen.
Aan de andere kant werd ik hier toch wel triest van, omdat je hiermee exact verwoordt wat voor een vertekend wereldbeeld je krijgt als je met schulden leeft.
Alle "normale" dingen voor een niet-schuldenaar doen wij af als "niet belangrijk", "niet nodig" en "niets bijdragend aan je geluk".
En dat is eigenlijk wel goed, omdat het anders niet vol te houden is!
Aan de andere kant vraag ik me dan weleens af of wij, als we schuldenvrij zijn, ooit weer op een "normale" manier naar de wereld om ons heen kunnen kijken en iets aan kunnen schaffen of doen zonder dat we dit onmiddellijk betitelen als "luxe" of "overbodig".

Ik hoop dat je weer een beetje fit bent!
Liefs

gewoon

ja klopt helemaal dat dubbele, kan vertelen dat ik jaren lang zomers graag een tuin aanlegde gewoon als betaalde hobby om lekker buiten bezig te zijn, is niet mijn vak, maar het ontwerpen of scheppen van dingen die zichtbaar zijn wel.

Maar nu als ik naar een progamma kijk als eigen huis en tuin, dan draait mijn maag om door de stuitende verspilling van geld.

Zou graag eens wat willen horen van forum leden die langer uit de schulden zijn hoe het vergaat.

tuthola

Daar heb je gelijk in Libra...als je geen schulden meer hebt denk je nog steeds na over bepaalde aankopen. Zoals in ander topic te lezen is heb ik nu voor het eerst in mijn leven een buffertje :o
en mocht van mezelf wat kopen. Ik stond gister in een kledingzaak met een vriendin en ze wilde mij iets laten kopen dit betrof een jas die van 70 euro naar 15 euro afgeprijsd was. Dit is natuurlijk een buitenkansje maar heb het door na te denken niet gedaan. Mijn eerste gedachte was... heb ik een jas nodig, conclusie NEE, ik heb nog een winterjas weliswaar 3 jaar oud maar nog netjes en lekker warm.
Je blijft dus constant je eigen afvragen of dit luxe is en of je het wel echt nodig hebt :D
Ik heb uiteindelijk niks gekocht.....

Libra

Zonder nu het draadje van Gewoon te willen "vervuilen" ;), ik denk dat we (als we eenmaal weer schuldenvrij zijn) de grootst mogelijke moeite hebben/krijgen met jezelf weer iets te gunnen.
Dat lees je nu ook heel duidelijk in jouw antwoord Tuthola.

Niet-schuldenaren zouden over dit bedrag nog geen seconde nadenken!
Die zouden de jas zonder dralen gekocht hebben met de gedachte "dan gebruik ik mijn oude jas (bijvoorbeeld) als ik in de tuin ga werken en houd ik mijn nieuwe jas voor netjes".

Net als jij (sokken en ondergoed voor je zoons) heb ik totaal geen moeite om geld voor anderen, lees: mijn golfballen, uit te geven, maar als het voor mezelf is......pffffff ::).

Daar ben ik best weleens "bang" voor.
Zullen we het onszelf ooit wel weer eens gunnen??!

Mocht ik ooit de Staatsloterij winnen, dan laat ik jou graag mijn tuin ontwerpen en doen Gewoon!! ;D
En dan gaan we niet naar de kosten kijken! ;) ;D ;D

Knibbel

@Gewoon, ik ben ontzettend blij dat eindelijk alles begint te rollen bij jou. En wat heerlijk om te lezen dat je op zo'n moment als het vervangen van jouw autoruit (gezien de omstandigheden al een vervelende gebeurtenis) terugdenkt aan dingen van het forum, zoals het grote mes van opa Knibbel. Het feit dat je je dat allemaal herinnert geeft toch aan dat je heel erg begaan bent met iedereen op dit forum. Gewoon, ik vind je een kanjer en een geweldig mens!!

@Libra, al ben ik ook nog lang niet schuldenvrij, ook ik denk er wel eens aan hoe mijn leven straks eruit ziet wanneer ik alle schulden afbetaald heb. Mijn kijk op de wereld is nu dusdanig veranderd dat ik het gevoel heb mijzelf niet meer zo helemaal thuis te kunnen voelen in een wereld waar mensen 'zomaar' zonder enige aanleiding aankopen doen zonder erbij na te denken of het echt nodig of dat ze zich dit wel kunnen permitteren. Ik heb een vaste dag in de week dat ik naar mijn dochter ga en boodschappen met haar doe, ik kijk de dag van tevoren of het (financieel) een probleem is om met haar een kop koffie, met eventueel iets lekkers, erbij te gaan drinken. Vroeger dacht ik hier niet over na, ik deed het gewoon!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Quote from: Knibbel on Oct 07, 2013, 01:11 AM
Ik heb een vaste dag in de week dat ik naar mijn dochter ga en boodschappen met haar doe, ik kijk de dag van tevoren of het (financieel) een probleem is om met haar een kop koffie, met eventueel iets lekkers, erbij te gaan drinken. Vroeger dacht ik hier niet over na, ik deed het gewoon!!

Dit is dus precies wat ik bedoelde! ;)
Kunnen wij ooit weer "gewoon" leven?

Het gaat niet eens over grote aankopen, maar over hele gewone, hele kleine huis, tuin en keuken dingen.
Niet-schuldenaren denken hier helemaal niet eens over na!

Het grote voordeel hiervan is, vind ik wel, dat wij schuldenaren veel bewuster leven.
En schoonheid en geluk zien en vinden in de "kleine" overwinningen die we boeken en alle prachtige dingen waarvan we gratis en voor niets van mogen genieten. :)