Een dubbeltje op z'n kant

Started by Kaatje, Aug 27, 2013, 09:31 PM

Previous topic - Next topic

Be

Neeeej, dat vinden wij hier allemaal ook niet  :) :) Weet zo niet waar maar ergens is al een draadje over dubbeltje op zn kant....

jan

Het gaat enkel voor de kijkcijfers en de verkoop van verzekeringsproducten en een energieproduct !!!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Als je deelneemt ben je totale privacy kwijt.

jan

Je hebt een keuze, doen of niet doen. Voor SBS of RTL levert dit veel cash op. De schuldenaar krijgt niets...........
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

De dubbeltje op zijn kant (7 okt) slaat nergens. Als je de luxe spullen verkoopt (800) euro zoals tv en koelkast moet je ook een vervanger terug kopen, want je hebt het nodig.

Kaatje

Ik heb de aflevering niet gezien. Maar wat is de reden dat je ook een tv moet terug kopen? Koelkast kan ik begrijpen, maar een tv niet.

Ik heb zelf onlangs de tv de deur uit gedaan en abonnement opgezegd. Waarom? De meeste dingen die ik graag kijk is ook via internet te zien. Bespaart abonnementskosten en heb meer tijd over :)

Kan het echt aanraden om eens een maand zonder tv te doen en kijken hoe dat bevalt en dan de deur uit doen :) Zo heb ik dat gedaan. Zonder tv kan je heel goed leven :) :)

mark77

Het blijft een boeiend programma. Laatst een stel dat 4 studies niet had afgerond maar wel een kind en alweer zwanger van de volgende. De schulden bleven maar groeien, was nu al opgelopen naar de 75 duizend euro en de vader wilde eigenlijk helemaal nog niet werken. Tja dat kan gewoon niet, je moet er dan vol voor gaan.

chapter

idd was zelfs 80.000 waarvan 70.000 aan studieschuld, geleefd van studiefinanciering. Die schulden zijn onsaneerbaar maar betaal je aantal jaar naar draagkracht. Dan wilde hij bbl doen timmerman voor misschien 800 daar onderhoud je gezin niet van. Leefde van toeslagen ook kinderopvang waar ze naar mijn idee geen recht op hebben dus kunnen terug betalen. Dan wordt het wel lastig met 2 kleintjes. ze zullen beide 36 uur moeten gaan werken. zou niet graag in hun schoenen staan

gewoon

En daar gaan we weer,  beste Mark77 deze programmaas zoeken juist die mensen uit die voor hun eigen geluk en toekomst,  zeer ZEKER niet op TV zouden moeten komen,  met hun onvermogen goede keuzes te maken.

En roept over de grote groep mensen die niets fout of schuld hebben aan hun zorgen,  het vooroordeel op,  opnieuw ververst, dat het eigenschuld is als het met geld vast aan het lopen is.

Is eigenlijk een variant op het rariteiten cabinet, en kun je al bijna al honderd jaar niet meer vinden op de kermis.

We waren het immers eens met elkaar, dat dat niet door de beugel kon.

jan

Een dubbeltje op zijn kant is een commercieel programma die gericht is op het genereren van kijkcijfers. Hoe erger het probleem des te aantrekkelijker voor de programmamakers. Wij hebben deze lui regelmatig op het forum gehad, zij zochten materiaal voor hun programma's.

Ik kijk er niet naar, omdat ik mij hieraan verschrikkelijk irriteer.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Sander

Aangezien ik weet hoe commercieel t is ...
Zelf weleens gekeken op hun website ?
Mijn energieleverancier was zelfs goedkoper dan wat hun aangaven  :P
Aanbieden van mobiele abonnementen en zelfs lease auto's ...
Tuurlijk steek je nog meer in de schuld  :(
Vraag ik me wel af in hoeverre deze mensen nu echt zijn geholpen  ???
Je hoort steeds zeggen , ja je gaat dat verdienen en met dit erbij en dat eraf
heb je genoeg om af te lossen ...
Tuurlijk maar gebeurt t dan ook echt ?

Dus eigenlijk zouden ze nog een stukje erbij moeten doen om te kijken of
de mensen er echt van voorruit zijn gegaan ...

Katniss

Het is iedere keer hetzelfde riedeltje:
- inzicht
- besparen waar je kunt
- meer inkomen

mij verbaast het echt dat er zoveel mensen zijn met zo weinig inzicht in hun financiën. Mijn dochter van 13 heeft een nog beter inzicht. (Gelukkig heeft ze dat stukje van mij en niet van haar vader overgenomen)

De meeste mensen die in het programma zitten zouden aan een budgetcoach genoeg hebben, gewoon iemand die hun helpt om de zaken even duidelijk op een rijtje te zetten en hun een schop onder hun kont geeft om de dingen niet meer te doen, of juist te doen, die ze eigenlijk al wisten.

Ik hoop maar dat het voor sommige mensen al hun ogen opent voordat het te laat is.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

jan

Ze promoten de website "sloopdecrisis" en hieruit halen ze inkomsten voor het programma. Het is commercieel en het gaat niet om de schuldenaar!!
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Chrissie

Wil zoveel zeggen maar durf het niet meer. Hoe ik het gedaan heb blijkt dus ook niet goed te zijn ga liever naar een onbewoond eiland toe verhuizen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

burningspirit

Haha jah Katniss
mijn kinderen hebben ook een prima inzicht.
Mijn zoon verwoordde het eens als volgt: Mam, Pap, wij leren van jullie in elk geval hoe het NIET moet.
Ik kan daar wel om lachen nu. Hij heeft gewoon gelijk! ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)