Een dubbeltje op z'n kant

Started by Kaatje, Aug 27, 2013, 09:31 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Ik las een keer dat de berekening van Annemarie onder de beslagvrije voet uitkwam. Geen idee of dat waar is, heb het zelf niet uitgerekend, maar het geeft wel te denken.

Ik volg dit programma via Twitter,.. hilarisch!

Buster

Zo,... hebben we allemaal weer gekeken vanavond?

De cijfers?
Schuld â,¬ 80.500
Inkomen â,¬ 950
Uitgaven â,¬ 2.500 (PER MAAND)

Kortom een tekort van â,¬1.550 om alleen al aan de lasten te voldoen.
Deze mensen hebben serieus een besparing kunnen realiseren op de boodschappen van â,¬1000.
Hallo! DUIZEND EURO!!!
En hebben nu een weekbudget van â,¬100 voor twee volwassenen en een kind. (baby komt eraan over twee maanden,..)

Ik weet dat we op het forum niet doen aan oordelen, dat is niet aan ons, dat is aan de rechter.
Maar kom op,... â,¬1000???

Boeddha

Tenenkrommend!!!

950 euro inkomen?

En opeens 2300 euro?! Wow...sorry als magazijnmedewerker?
Ik ga niet meer kijken. Ik zat mij compleet op te vreten!
Be strong, have faith!

Kaatje

Zijn dit nieuwe afleveringen? Dan ga ik morgen ff kijken. Ben nu wel benieuwd wat voor vertekenend beeld ze nu weer geven.

burningspirit

euhm...... het is geen prestatie in hun geval om zoveel te besparen want ze waren voorheen gewend om boodschappen te doen zonder ook maar één enkele concessie..... en eerlijk gezegd vind ik het ook niet een echte prestatie om 3-4 keer zoveel uit te geven als ik nu doe..... alhoewel..... het zou me nu toch wel moeite kosten om mijn karretje te vullen met dure dingen..... weet niet meer waar ze staan en als ik het wel weet dan lust ik die tegenwoordig niet meer  ;D hahahahah .... naja zeg, jammer dat er weer zo weinig te leren viel vanavond  :-\
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Be

was dus gister alweer? Hmm gemist.
Maar niets gemist zo aan de reacties te lezen.

jan

Een dubbeltje op zijn kant gaat is alleen sensatie. Hoe erger de schuld, des te meer sensatie en kijkers. Met als doel verzekeringen en energiecontracten te verkopen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Kaatje

Ik heb net de aflevering vol verbazing zitten kijken. Inkomen bestaat alleen uit toeslagen van 955 en alleen de huishoudelijke uitgaven zijn al â,¬ 1400. Hoe kan dit? Dit moet toch betekenen dat die moeder of anderen hun elke maand 500 euro toestoppen?

Kaatje

En de reclame van hun sloop....... is wel zo vaak voor bij gekomen in de aflevering dat ze dat stel wel meer geld hadden kunnen geven :)

jan

Quote from: Kaatje on Aug 27, 2014, 10:30 PM
En de reclame van hun sloop....... is wel zo vaak voor bij gekomen in de aflevering dat ze dat stel wel meer geld hadden kunnen geven :)

Het stel is voor hun slechts materiaal. En het was voor hun goed materiaal, veel schulden, veel problemen, zwanger, genoeg dus voor sensatie.

Ze verdienen miljoenen aan inkomsten, ze hadden dit stel schulden vrij kunnen maken. ggrrrr  >:(

O ja en weer sloop de crisis, de hoofd sponsor van het programma....... Tenslotte het gaat niet om de schuldenaar, maar om energieleverancier en een aantal verzekeringsproducten. Vergeet niet dat RTL een commerciële omroep is en programma makers moeten kijkcijfers genereren.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Robin Hood

En toch trekt het 1.3 miljoen kijkers!! En weet je waarom? Omdat zo ontzettend veel mensen leven met schulden. En wat ze dan te zien krijgen op de tv is zo onwerkelijk en bespottelijk..
â,¬1000 besparen op je boodschappen is gewoon niet de realiteit van de gemiddelde schuldenaar.

jan

Die programmamakers struinen het land af, naar dit soort mensen. Dan komen er kijkers, het gaat enkel maar om de sponsors.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Chrissie

Ben ik even blij dat ik een mooie film heb gekeken nu ik jullie reacties heb gelezen!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

jan

Dat had ik ook moeten doen.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Lizayra

Wat mij verbaasde is dat het nieuwe inkomen bij die 900 euro aan toeslagen werd opgeteld. Die toeslagen worden toch minder als het inkomen toe neemt? Kunnen ze volgend jaar weer terug betalen, weer een schuld erbij.

En er was ook kinderopvang toeslag, ze werkten toch niet dus hoezo is dat nodig?