Een dubbeltje op z'n kant

Started by Kaatje, Aug 27, 2013, 09:31 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Kon de uitzending gewoon gratis terugkijken, Kaatje.

Had niet het gevoel, zeker in het begin, dat ik aan het kijken was naar een gezin wat echt doordrongen was van het feit dat ze de eerstkomende jaren behoorlijk moeten gaan bezuinigen om van die grote schuldenlast af te komen. Ook daarna had ik daar mijn twijfels over.

Er waren wel herkenbare punten, zoals inderdaad beide neuzen naar een richting, dat was er duidelijk niet (zeer herkenbaar). Ook miste ik in de aflevering verdere bezuinigsadviezen behalve het opzeggen van de Donald Duck.

Vind wel dat de man, ondanks zijn nonchalante en onvolwassen gedrag, niet alle verwijt over zich heen hoefde te hebben. Miste bij haar ook die power, de wil om hem te dwingen mee te werken, mee te denken. Met die vuist op de tafel (figuurlijk dan): samen de schouders eronder!!

Maar dat is mijn persoonlijk gevoel na het zien van de aflevering.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

geefnietop

Ik heb ook gekeken, zij het met een half oog, want er was teveel drukte om mij heen. Wat ik mij altijd af vraag is in het begin, als ze dus de inkomsten en uitgaven vergelijken. Meestal is het dan dat de inkomsten lager zijn dan de uitgaven. Ik vraag mij dan altijd af, hoe doen die mensen dat dan? Ik bedoel, als je structureel â,¬ 500,00 p.m. te weinig hebt, hoe kun je dan je eten kopen? Of is dat een hele rare vraag. Je kunt toch niet elke maand weer meer in het rood gaan staan, op een gegeven moment zit je aan je limiet en dan? Bij de aflevering van gisteren verbaasde ik mij erg over de lening van de DSB. â,¬ 31.000,00 geleend en daarbovenop kwam nog een bedrag van â,¬ 26.000,00. Maar waarvoor dan? Maar zoals ik al zei, heb met een half oog gekeken, dus waarschijnlijk heb ik daar iets gemist.

Kaatje

Die â,¬ 26.000 is helemaal niet in het totale schuldenplaatje meegenomen. Of ze moeten dit in de voorgaande jaren hebben afgelost. Die â,¬ 26.000 was volgens mij voor kredietkosten of zo, maar ik begreep het ook niet helemaal en heb wel zitten kijken.

Als je geld tekort komt, dan krijg je achterstanden en volgens mij op den duur herinneringen, aanmaningen en deurwaarders lijkt mij.

Denk dat mensen met schulden meer aan deze site hebben, dan kijken naar dit programma.

Be

Weet wel zeker dat ze aan deze site meer hebben! Van de bespaartips die Peter hier toenstraks op gezet heeft, komt maar heel weinig terug in het tv programma - terwijl je aan die tips juist wel wat hebt

Kaatje

Ja ik vind het jammer dat ze deze tips niet in het programma verwerken of meer in gaan op de geld types die ze beschreven hebben in het boek, want aan het einde zei ze wel dat dit koppel bijna 1 op 1 gelegd kon worden op 1 van de types.
Er valt nog wel het een en ander te verbeteren aan het programma.
Op de site staan ook een paar tips, maar niet zoveel die Peter hier net heeft neergezet. De site is www.rtl.nl/dubbeltje

Knibbel, fijn dat je het programma gratis kon terugkijken. :) :)

Buster

Knibbel

Quote from: geefnietop on Aug 28, 2013, 01:47 PM
Bij de aflevering van gisteren verbaasde ik mij erg over de lening van de DSB. â,¬ 31.000,00 geleend en daarbovenop kwam nog een bedrag van â,¬ 26.000,00. Maar waarvoor dan?
Vond dit ook erg onduidelijk waar die 26.000 euro vandaan kwamen. Ik weet wel dat wij jaren geleden een doorlopend krediet hadden lopen en daar allereerst meteen een paar duizend euro als overlijdensreisicoverzekering bovenop werd gegooid, dus je leent 20.000 euro en nog voor je een cent daarvan hebt gezien heb je al meteen een schuld van b.v. 24.000 euro. Daarnaast misschien looptijd, rentepercentage, aflossingspercentage? Mogelijkheid om iedere keer opnieuw bedrag wat afgelost is op te nemen, waardoor schuldhoogte niet afneemt?

Knibbel

Quote from: Buster on Aug 28, 2013, 03:05 PM
En kost â,¬12,50
Hmmm..... en hier op deze site (dit forum) zijn de besparingstips gratis en krijg je nog als extraatje geweldige ondersteuning toe!!!

Buster

Nou weet je,.. mensen die hier aankloppen zijn al een stadium verder en kunnen de deurwaarders niet meer weren met alleen bezuinigen.
De meeste mensen die hier aankomen zijn gebaat bij het leven op de beslag vrije voet, of een VTLB via een traject en dan helt het opzeggen van de Donald Duck (met alle respect) echt niet.

Dan gaan alle verzekeringen eruit, snoep en frisdrank uit den boze, vakantie forget it en het is nog maar de vraag of er uberhaupt geld is voor vervoer. Snap je.
Dus ja, die besparingstips, zijn inderdaad hartstikke handig.
Maar echt de light versie hoor ;)

Buster

Ok, ik heb gekeken, kwam tot 5.10 (minuten) en ben er al he-le-maal klaar mee.

Terugkijken kan trouwens gratis (gelukkig) ;)
http://www.rtl.nl/xl/#/u/65489f7e-4b1a-3a83-b5a3-cd43f8da2f5e

lotte

Quote from: Buster on Aug 28, 2013, 03:49 PM
Ok, ik heb gekeken, kwam tot 5.10 (minuten) en ben er al he-le-maal klaar mee.

Terugkijken kan trouwens gratis (gelukkig) ;)
http://www.rtl.nl/xl/#/u/65489f7e-4b1a-3a83-b5a3-cd43f8da2f5e

Gelukkig een medestander :-D ,
je hebt het wel van me gewonnen hoor.... kwam niet verder dan 4.37 ;-)

Kaatje

Buster en Lotte, jullie maken me aan t lachen :) :) :)

lotte

daar was dan niet veel voor nodig  :D :D :D :D :D

Kaatje

Nee dat klopt :) :) :) Is wel goed voor m'n buikspieren :) :)

jan

Wat vonden jullie vandaag van deze uitzending. Het duurde lang voordat beiden samen de realiteit onder ogen zagen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator