Een dubbeltje op z'n kant

Started by Kaatje, Aug 27, 2013, 09:31 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Wie kijkt er ook de nieuwe serie van Een dubbeltje op z'n kant?

Ik wel en ben heel benieuwd wat dit seizoen het programma gaat brengen.

peter

Peter
Administrator Forum

Kaatje

Begrijp niet waarom ze een contract tekenen waarvan ze niet beseffen wat voor impact het heeft. En dan straks na de reclame dat ze een dagje op het strand zijn, terwijl ze hulp krijgen die periode. Ben heel benieuwd hoe het afloopt.

Peter, ben heel benieuwd wat jij van de uitzending gaat vinden.

Be

Be

Geen verwijten naar elkaar mbt verleden, SAMEN aan de toekomst werken. Aajjj, zo waar. Ben bang dat ik daar nog wel eens mee de mist in ga. Niet meer doen Be

Kaatje

Denk dat het vaak gewoonte is om elke keer terug te kijken naar het verleden, terwijl nu nu is en de toekomst in het vooruitzicht. Het verleden heeft ons een les geleerd en gevormd wie we op dit moment zijn, maar alles en iedereen kan veranderen :)

ben benieuwd of dit koppel van deze aflevering het gaat redden.

Chrissie

Be dat verandert vanzelf, toen ik die zin hoorde van de maatschappelijkwerkster in 2007 zei ik hoe moet ik dat doen naar de toekomst kijken terwijl ik nog steeds aan het knokken dat hij de andere kant op gaat dat we eindelijk eens de neuzen dezelfde kant op hebben staan. Nu jaren later merk ik toch dat het verandert is en toch meer rust in is gekomen.

Ze kunnen heel gemakkelijk praten maar in het begin lijkt mij dat het niemand lukt als niet de neuzen dezelfde kant op staan. En je hebt een periode van verwerken nodig want schulden oplossen is gewoon een zware last op je schouders.

Dus reken het je zelf niet te zwaar aan het komt allemaal goed schatje :-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Ik kijk niet maar volg het via Twitter,.. het schijnt nogal een aflevering te zijn. Ik zie heel veel commentaar voorbij komen :(

Zelf heb ik twee keer gekeken ooit. Omdat ik het een goed initiatief vond. Helaas zijn het zorgvuldig geselecteerde kandidaten. En behoorlijk ver van de realiteit af. Misschien deze toch maar even op uitzending gemist kijken.

Chrissie

Ik kijk het pas als ik hier positieve reacties lees. Wist trouwens niet eens dat het weer begonnen was totdat ik het hier las.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Dat er veel commentaar via Twitter er is over deze aflevering.

Waar ik me over verbaasde is dat ze de Donald Duck opzegden en dat ze nu na een aantal weken toch de Donald Duck kregen als cadeau, gratis en voor niets voor de aankomende jaren!

Hij had in het begin niet eens de inzet om echt er voor te vechten.

Volgens mij het stel van volgende week ook niet, wat ik zo in het voorstukje zag.

Ik miste toch echt wel de cijfers in deze afleveringen, in vorige seizoenen werd er bij bezuinigingen toch ook wel vermeld waar op en welke bedragen er bespaard werden.

Be

Ik miste ook wel wat meer cijfers... woonlasten? dure verzekeringen? telefoonabo's? dat soort dingen. Heb ik er wat van opgestoken? Ja wel: niet naar het verleden kijken en toch nog maar weer een bevestiging naar ons zelf dat we het best goed doen. Verder had ik gehoop er nog wat meer tips & tricks vandaan te halen.

Be

Chrissie, dank je!! We gaan al best goed hoor, eigenlijk steeds beter. Hoe minder er uit te geven valt, hoe beter het gaat lijkt wel. Zeker dag en nacht verschil met zo'n 2,5 jaar geleden

Knibbel

Heb de uitzending niet gezien. Zijn pas laat thuisgekomen. Eerlijk gezegd heb ik dit programma nog nooit gezien. Ben nu wel nieuwsgierig geworden door jullie berichten.  Ga ook maar eens kijken bij gemiste aflevering.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Kaatje

Ik hoop dat je het gratis kan kijken bij aflevering gemist. Rtl doet steeds vaker dat je moet betalen voor het kijken van een gemiste aflevering via hun site. Dat vind ik zelf wel irritant.

Las net op internet dat er gisteren 1,2 miljoen mensen naar dit programma hebben gekeken. Of die 1,2 miljoen kijkers datgene hebben gekregen wat ze er van verwacht hadden vraag ik me af.

peter

John Williams en Annemarie van Gaal, bekend van het tv-programma Een dubbeltje op zijn kant, geven in het gelijknamig boekje geld- en bespaartips.

Aan de hand van diversen geldtypes, variërend van mensen die geloven dat alles vanzelf in orde komt tot types die denken dat ze niet verder kunnen besparen, worden tips gegeven.

Voor die laatste categorie heeft het schrijversduo een aantal bespaartips op een rij gezet die eigenlijk voor iedereen toepasbaar zijn.

Abonnementen: Zeg abonnementen die hun geld niet opleveren op. Dat kan gaan om een abonnement op krant, tijdschrift of tv-gids, maar ook abonnementen op de sportschool, loterij en schouwburg. Ook een seizoenskaart voor een voetbalclub of een onderhoudscontract voor de cv-ketel kan in sommige gevallen meer kosten dan het oplevert.

Cadeaus: Verzamel cadeautjes door het hele jaar door. Zo spreidt je de kosten en kan je profiteren van aanbiedingen.

Huisdieren: Bereken de kosten voordat je besluit een huisdier te nemen. In het eerste jaar kost een kat circa 50 euro per maand  en een hond 150 tot 200 euro.

Opslag: Gooi of geef overbodige spullen weg of verkoop ze. Het huren van opslagruimte kost geld en het gaat vaak spullen waar niet meer naar omgekeken wordt.

Roken: Stoppen met roken levert honderden euro’s per maand op. Ook andere verslavingen als drank en gokken kosten onnodig veel geld.

Telefoon en internet: Kijk kritisch naar je abonnement en gebruik. Als je vaak naar het buitenland belt, installeer dan Skype op je computer.

Gas, water en licht: Zet apparaten uit in plaats van stand-by en laat laders niet in het stopcontact zitten. Doe het licht uit en zet de verwarming lager als je kamer verlaat.

Auto: Een nieuwe middenklasse-auto kost gemiddeld 300 euro aan onderhoud, benzine, motorrijtuigenbelasting en verzekering. Als de afschrijving daarbij opgeteld wordt, komen de kosten uit op 500 tot 800 euro per maand. Openbaar vervoer kan dus veel geld besparen.

Verzekeringen: Verzeker je alleen voor risico’s die je niet zelf kunt dragen. Vergelijk premies op vergelijkingssites.

Leningen: Sluit geen dure leningen af, met name postorderbedrijven en creditcardbedrijven zijn relatief duur. Ook leasen van huishoudelijke apparaten is vaak op termijn duurder dan het apparaat zelf te kopen. Probeer leningen af te lossen of anders over te sluiten naar een goedkopere persoonlijke lening.

Een dubbeltje op zijn kant is dinsdag verschenen bij Uitgeverij Bertram + de Leeuw

Door: NUgeld.nl/Rikke van Geest
Peter
Administrator Forum