fraudevordering uwv

Started by puck, Aug 20, 2013, 10:12 PM

Previous topic - Next topic

puck

@ buster thanx!!! ik ga dit meteen lezen en kijken wat ik hiermee kan!!! het geeft me wel ff de inpuls die ik nodig heb!!

puck

een gewoon wat mindere dag.....kon even mijn strijdbijl niet vinden op de 1 of andere manier maar heb toch maar weer wat actie ondernomen omdat ik niet wil verzuipen in mijn emotie en miss nog erger mijn zelfmedelijden waar ik echt een hekel aan heb want dat brengt je helemaal niets.
ik heb contact opgenomen met de sociaalraadslieden en een afspraak gemaakt voor dinsdag a.s ook heb ik mijn bewindvoerder gemaild met de optie de schuldeisers te verzoeken mij te ontslaan uit de hoofdelijke aansprakelijkheid, heb haar ook alle correspondentie laten opvragen van het uwv, daar dat destijds bij de oude bewindvoerder kwam en ik niet het vertrouwen heb dat alles is meegekomen in het dossier, ze heeft tenslotte ook verzaakt in beroep te gaan tegen de beslissing omdat ze kerstvakantie aan het vieren was, en daarbij komend het feit dat er op de schuldenlijst die zij had aangeleverd aan de nieuwe bewindvoerder schulden tussen zaten die helemaal niet bij "ons"hoorde maar bij andere clienten van haar...
ook heb ik besloten een brandbrief te gaan schrijven naar het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid wss zullen ze hem ontvangen en bestempelen als binnengekomen post....maar moet het wel doen..ik lees zoveel ellende op het internet, heb net de link die buster erin gezet had gelezen en het was net of ik mijn eigen ellende verhaal zat te lezen, dat ik niet de enige ben in deze wanorde was mij duidelijk maar hoe komt het dan dat wij eigenlijk geen stem hebben? ik lees zelf de telegraaf als krant ( die krijg ik van mijn buurman ) daar lees ik ook weleens verhalen die schrijnend zijn mensen als zzper partner baan kwijt kinderopvang onbetaalbaar mensen moeten hun huis uit en moeten maar kijken of ze in een vakantiewoning kunnen? hoe realistisch is dat? als je geen of tekort aan inkomen hebt? bij de pagina lezers en schrijvers heb ik nooit een reactie op zon verhaal gelezen met andere woorden wij worden niet gehoord!! of aan de kant geschoven omdat mensen murf zijn geworden van ellende..

Knibbel

Lieve Puck, zit sprakeloos jouw berichten te lezen en jouw gevecht om het hoofd boven water te houden. Ik weet dat woorden maar een schrale troost zijn en dat je meer gebaat bent met daden maar ik wil toch zeggen dat ik heel veel bewondering en respect voor jouw strijdvaardigheid heb.

Dat mensen niet reageren of dat het lijkt of ze murw zijn door al die berichten, ook ik heb soms het gevoel alsof men verhardt. Ik probeer dan maar voor ogen te houden dat mensen zo reageren omdat ze zelf bang zijn. Er is crisis alom, overal raken mensen werkeloos, huisuitzettingen, noem maar op. Ik merk het op de werkvloer, collega's worden ineens slangen, praten de baas naar de mond, durven nergens meer nee tegen te zeggen. En waarom? Omdat ze bang zijn hun baan te verliezen. Vergeet niet, wij belichamen dat waar ze bang voor zijn, ook zij kunnen ineens hun baan kwijt raken, hun hypotheek niet meer betalen, loonbeslag krijgen. Wij houden hun een spiegel voor waarin zij zien wat ook hun kan overkomen als zij onverwacht in zo'n situatie terechtkomen. Voor ons voelt dat soms aan alsof je dubbel gestraft wordt......

Puck, heel veel sterkte  en ik hoop van ganser harte dat er ergens een oplossing op de loer ligt die jou uit jouw penible situatie haalt.

Heel veel liefs
Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

puck

@knibbel dank voor je lieve woorden en ik ontvang die wel als een troost, want hebt begrip wat je hier op het forum vindt is heel belangrijk want idd als mensen al het vermogen hebben om mijn waanzinnige verhaal te kunnen geloven besef ik idd als geen ander dat je hun de spiegel voorhoud van hoe het leven ook ineens eruit kan gaan zien.
ik reken dat mensen niet aan als negatief, heb gelukkig ook aan mijn ex kunnen vertellen dat ik oprecht blij ben dat hij wel de wsnp in gaat dat het leven voor hem na die tijd weer een normaal leven kan worden en dat meen ik ook uit de grond van mijn hart.
ik blijf door zoeken naar die pot met geld, kan en wil niet opgeven en aanvaard daartussen ook de dip dagen die er zijn gelukkig ben ik altijd een heel positief mens geweest en dat zal ik ook blijven opgeven is nl geen optie!!! dit is nog steeds overwinnelijk, moet nu alleen ff het pad vinden

puck

even een vraag aan een ieder.....ik heb al eerder vermeld dat mijn man als muzikant werkzaam is geweest...nou rijst bij mij in ene de vraag en dat komt omdat hij destijds rond 2010 zzper is geweest als muzikant, dat was verplicht bij de belastingdienst omdat hij meer dan 1025 uur per jaar werkzaamheden verrichte voor de band....kan hij dan wel de wsnp in? ben je als zzper een natuurlijk persoon?? uiteraard is daar ook nog een schuld in ontstaan die niet op mijn schuldenlijst staat van de bewindvoerder en ook niet op zijn lijst daar die uiteraard hetzelfde zijn...weet iemand iets van deze regelgeving? morgen heb ik een afspraak bij de sociaal raadslieden dus kan het daar ook nog extra checken...eventuele ervaringen hierom trent zijn van harte welkom!!!

Buster

Puck, eerst even twee vragen; is hij nu nog ZZP-er? En heeft hij al contact gehad met de gemeente?

De meeste WSNP aanvragen vloeien voort uit een aanvraag voor een minnelijk traject via de gemeente, als dat mislukt is en ook niet via een dwangakkoord van start kon gaan volgt de aanvraag voor de WSNP.
Als zzp-er kom je niet in aanmerking voor een aanvraag bij de gemeente. Dat gaat namelijk op basis van een minimum bedrag dat wordt voorgesteld aan de eisers en als zzp-er heb je nu eenmaal geen vast inkomen. Dat kan betekenen dat het akkoord een te groot risico loopt om verbroken te worden.

In plaats daarvan is er via de Sociale Dienst de Bbz regeling.
Hier lees je daar meer over; http://www.failliet.net/artikelen/schuldsanering.htm

Het lijkt mij,.. dat in de WSNP dezelfde voorwaarde geldt als in een minnelijk traject en dat je daar als zzp-er (lees met een instabiel inkomen) niet voor in aanmerking komt.
Maar weet je ex daar niet meer van dan? Die is daar toch mee bezig?

Libra

Hai Puck, welkom terug!

Quote from: puck on Aug 23, 2013, 09:56 AM
ik blijf door zoeken naar die pot met geld, kan en wil niet opgeven en aanvaard daartussen ook de dip dagen die er zijn gelukkig ben ik altijd een heel positief mens geweest en dat zal ik ook blijven opgeven is nl geen optie!!! dit is nog steeds overwinnelijk, moet nu alleen ff het pad vinden

Dit stukje deed me aan mezelf van een aantal jaren geleden denken en hoe ik toen ook naarstig op zoek was naar die "pot met geld".
Ook een lijstje maakte met namen van mensen waarvan ik wist dat zij het hadden en mij uit de brand zouden kunnen helpen.

Maar beste Puck, hoe ik dat toen ook op dat moment zag als DE oplossing voor mijn problemen, zo blij ben ik nu dat ik dat pad niet opgegaan ben!
Simpelweg omdat een ander jouw pad niet voor jou kan lopen!
Nu zou het het ernaar uit kunnen zien dat je het eventueel geleende geld terug zou kunnen betalen, maar (helaas) kunnen we geen van allen in de toekomst kijken.
En weet je, als er geld in het geding is, zou je hele waardevolle vriendschappen kwijt kunnen raken op het moment dat dingen niet zo lopen als je nu verwacht.

Hoe bewonderenswaardig het ook is dat je je "ex" zo in de luwte hebt gehouden, je bent eigenlijk wel bezig om zijn "pad" te lopen. Hij dient ook wel zijn eigen verantwoording in dit verhaal te nemen!

Die informatie over zijn bezigheden met de band zijn absoluut terug te halen, tenzij ze klussen "zwart" hebben gedaan!
Ten eerste zijn daar inderdaad de belastinggegevens, maar ook de andere bandleden.
Hebben zij geen agenda's over die jaren, met data en lokaties waar zij gespeeld hebben?
En die bedrijven moeten, net als elke andere ondernemer, hun gegevens minimaal 7 jaar bewaren.

Het feit dat jouw ex zzp'er is, maakt dat hij niet toegelaten wordt tot welk traject dan ook, omdat (om in aanmerking te komen) je een vast inkomen nodig hebt.
Tenzij hij nu bijvoorbeeld een bijstandsuitkering heeft, want dat wordt wel als zodanig aangemerkt.

Jouw "pot met goud" is niet zozeer weer een andere (nieuwe) schuld aan te gaan, maar de informatie die ergens verborgen ligt naar boven te halen, zodat het "fraude" stempel van jouw naam gewist kan worden.
En als ik jouw vasthoudendheid en positieve insteek zo lees, gaat dit je echt lukken.
Het vereist alleen misschien wel wat meer creatief en "out of the box thinking".

Ik heb bewondering voor hoe je erin staat en hoe je niet alleen jouw leven, maar zeker dat ook van je dochter op de rit probeert te houden!

Hou vol en heel veel succes!