fraudevordering uwv

Started by puck, Aug 20, 2013, 10:12 PM

Previous topic - Next topic

puck

hallo allemaal,

ik ben al een hele tijd niet meer op het forum geweest omdat ik nog een hele strijd te voeren had zowel prive als zakelijk >:(
:(mijn schulden pakket is groot deze heb ik samen met mijn voor de wet exman opgelopen, het is een heel lang verhaal kort gezegt onze financiele problemen hebben ons zover gebracht dat we uit elkaar zijn en eigenlijk alles wat er ook maar opgebouwd was kapot is...maar dan ook echt alles..
we hebben beide dezelfde bewindvoerder een hele goeie dat wel!!!! nadat we eerst met een hele slechte in zee waren gegaan.
We staan nu beide al een jaar onder bewind, we zijn daar destijds samen in gegaan want dat kon allemaal makkelijk volgens de oude bewindvoerder het maakte niet uit dat wij gescheiden wonen dus beide een eigen huishouding voeren, waarbij ik onze dochter onder mijn vleugels heb..dat kon dus helemaal niet want je blijft fiscaal gebonden aan elkaar, een scheiding van tafel en bed is het geworden omdat we nog niet zover waren of we wel wisten of wij wilde scheiden omdat de liefde er nog steeds wel is.
Nieuwe bewindvoerder, na een heel gedoe met de oude, maar deze is een pittbull, regelt alles prima en is daarbij ook nog eens een heel fijn mens!!
Nu komt het en het is heel ingewikkeld maar zal het zo goed en kort mogelijk uitleggen...mijn ( man ) had tijdens ons huwelijk een parttime baan net zoals ik en daarbij was hij muzikant waarbij hij wit zijn geld verdiende, op een gegeven ogenblik ben ik mijn baan verloren een ww uitkering als gevolg met een toeslag daarop...jaren na dato willen ze allemaal papieren om te kijken of dat terecht was ( heel logisch ) want als je er geen recht op hebt dan heb je dat niet dat snap ik ook wel...nu komt het..de papieren die ik op tafel moest toveren waren er gewoon niet het ging over de inkomsten van de band de optreeddatums van jaren...ik kon dat ookal heb ik daar zo achteraan gezeten niet aankomen, dus ik heb mij niet aan de informatieplicht kunnen houden ( had het gewild want ik heb niets te verbergen ) en daarom heb ik nu een fraudevordering op mijn naam staan!!!
Mijn man kan nu de wsnp in omdat de fraude op mijn naam staat gelukkig voor hem en dat meen ik uit de grond van mijn hart, ondanks het feit dat we in gemeenschap van goederen waren getrouwd, ik mag nu er niet in, ik moet door de fraudevordering 5 jaar wachten totdat ik eventueel de wsnp in mag...dit betekent dat ik over 9 jaar miss klaar ben, wij zijn beide hoofdelijk aansprakelijk de hoofdsom gaat mee met mijn man de wsnp in, de hoofdsom blijft anderzijds ook bij mij die gaat in 5 jaar tijd enorm omhoog bij hem wordt het straks weg gesanneerd en ik mag over 5 jaar miss eindelijk eens dit proleem voor mezelf gaan oplossen....
ik zit zelf met een burnout ziek thuis ( via uwv ) heb een dochter waarvoor geen alimentatie betaald kan worden, het uwv heeft inmiddels met deze vordering loonbeslag gelegd op mijn uitkering, ik eet van de voedselbank en het enige wat ik eigenlijk alleen maar wil is een oplossing voor de problemen..en eindelijk eens een normaal leven..
ik ervaar dit alsof de grond echt onder mijn voeten is weggehaald en mijn bestaansrecht compleet weg is..omdat ik er nu ook te emotioneel in sta, als ik het bedrag van de vordering betaal..alsof ik dat kan...vervalt de fraudevordering en kan ik mij ook aanmelden bij de wsnp...
ik heb nu de schone taak om in mijn omgeving iemand bereid te vinden die mij dit bedrag leent, de bewindvoerder is de contactpersoon, en mocht dit lukken is er ook de afspraak dat na de wsnp ik nog bij haar als client blijf om die persoon die ik bereid zou vinden terug te betalen...
ik heb een aantal mensen vanuit mijn omgeving op een denkbeeldig lijstje gezet waarbij ik dit verhaal moet gaan brengen, om door de stof te kruipen om te smeken om hulp want mijn hele leven hangt hier zon beetje vanaf..
mijn vraag aan jullie....heeft iemand ervaring met het uwv?? ik weet dat ze niet de fraude van de vordering afhalen en dat ik echt het geld op tafel moet krijgen...maar dit is toch waanzin?? mijn man gaat de wsnp in met aan zijn zijde de hoofsom, bij mij blijft dezelfde hoofdsom bestaan en gaat geweldig groeien en na 5 jaar mag ik diezelfde hoofdsom proberen weg te poetsen??dit zijn en worden toch fictieve bedragen?? dit gaat helemaal nergens meer over...de bedragen groeien en niemand vangt uiteindelijk het fictieve bedrag wat mijn nagel aan mn doodskist voelt te worden??

het kan een beetje een onsamenhangend verhaal geworden zijn maar dit feit heb ik ook sinds gister telefonisch gehoord en zit nu met een geweldige day after kater gevoel zonder drank..

Buster

Jeetje Puck,...

Wat ik je zou willen adviseren is om contact op te nemen met de Sociaal Raadslieden.
Zij hebben een enorme juridische kennis op dit gebied.
Daarnaast is het van belang dat de persoon die je dit geld leent dit vast laat leggen bij de notaris. Dan kan die lening namelijk mee in het WSNP traject. Een eventuele restschuld kan dan niet meer worden opgeeist. Tenzij je ervoor kiest om het helemaal buiten de boeken te houden maar dat betekend dan dat die persoon het geduld zal moeten hebben tot jij klaar bent met de WSNP. Dan zou ik juist helemaal niets vast laten leggen.

http://www.sociaalraadslieden.nl/?ct=raadslieden&page=zoek&nav_active=130

Pfff,... wat goed om te horen dat je nu een hele goede bewindvoerder hebt.
Dat is in elk geval goed geregeld.

Wat het UWV betreft, ja het is waanzin en je zal nog geregeld de zin "zo zijn de regels nou eenmaal" naar je hoofd geslingerd krijgen.
Maar wat ik niet begrijp, als je ex de optredens altijd wit heeft gedaan, dan is dat toch doorgegeven via een loonbelasting formulier? Dan heeft de BD die toch allemaal?

Heel veel sterkte,..

Buster

Ik ben nog even gaan zoeken, sinds 1 januari 2013 is er de nieuwe Fraudewet enhebben uitkeringsinstanties en gemeenten een verplichting om de teveel uitgekeerde tegoeden terug te vorderen.
De keuze is dus niet aan hen.

Het voordeel nu, hoe gek het ook klinkt, doordat er beslag is gelegd heb je alle bewijzen om aan te tonen dat je domweg niets kunt aflossen omdat het UWV voorgaat.
De overheid is in deze je bescherming.

Je blijft recht houden op je beslagvrije voet, als er beslag is gelegd op de zorg en huurtoeslag hoort het UWV een nieuwe berekening te maken zodat je met je uitkering toch uitkomt op de beslagvrije voet.
Als het totale bedrag niet afgelost kan worden, volgens hun berekening, binnen drie jaar dan moet het beslag lager worden afgesteld. (je lost dan minder af).

En je hebt gelijk, het gaat dan om een fictief bedrag.
Toch is het goed om contact te blijven onderhouden met overige schuldeisers.
Als je straks een aanvraag wil doen voor een saneringstraject wordt daar ook naar gekeken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. 

puck

bedankt voor je reactie!!! ik heb zelf ook alles al nog gezocht en weet dat het klopt, ik heb zelfs nog mzz want met de nieuwe regeling als de vordering van nu is bedoel ik daarmee zou ik nooit meer in aanmerking komen voor de wsnp..ik moet slecht 5 jaar in de wacht staan dus dat scheelt galgenhumor!! sorry en ik weet het kan allemaal nog veel erger!! ik heb nog een dak boven mijn hoofr onze magen worden gevuld en de kachel kan branden als het koud word..ik heb alleen de nadeel dat ik zelf juridisch al zo onderlegd ben en daar inmiddels ook een opleiding in volg....waar ik dat van doe is punt 36 maar mijn leven en vooral dat van mijn kind word even 9 jaar op 0 gezet..dat is mijn emotie en mijn onrecht gevoel als je al over onrecht kan spreken want wettelijk valt hier niets op aan te merken...
ik heb last van onrecht en onvrede..ik knok al 11 jaar tegen armoede en ik ben het gevecht zo zat...en er is niets wat ik eraan kan doen..ik kan slechts mijn denkbeeldige lijstje afwerken om iemand te vinden die mij op waarde weet te schatten en die daar een financieel verhaal mee aan durft en wil gaan want ik ben me heel bewust dat ik nogal wat vraag...ik vraag niet ff wat...

puck

terugkomend op je 1ste reactie...ja ze hebben alle papieren als zijnde ib60 formulieren etc maar ze willen nu nog meer..ik ga zeker in contact met de sociaal rechtslieden...ik weiger gewoon te acsepteren dat dit is wat het is....dat kan ik niet meer...en ja met de bewindvoerder ben ik overeen gekomen dat alles schriftelijk wordt vastgelegd...ook zij is er ziek van dat dit zo loopt omdat ik degene ben die alles heeft gedaan wat zij gevraagt heeft, mijn ex vaak ontzien heeft omdat hij zwaar depressief is, ik overal het voortouw in neem en nooit stil gezeten heeft omdat ik een einde aan deze hel wilde maken...ik heb zelfs nog eem voorstel gedaan naar haar een maand geleden..die kan ik hier gewoon niet vertellen..alles om mijn ex te ontzien..niet wetende dat dit boven mijn hoofd hing...en dan nog steeds kunnen zeggen liever ik ( of beter mijn dochter en ik ) dan hij...want ik zorg er wel voor dat wij in leven blijven en het leuk hebben want ik laat het leven ons niet ontnemen..

Buster

Diepe bewondering voor je doorzettingsvermogen en je vergevingsgezindheid naar je ex toe.
Je dochter boft maar met zo'n moeder.

Wellicht dat je dat zelf niet zo ziet maar het voorbeeld dat je nu voor haar neerzet zal ervoor zorgen dat zij later ook niet bij de pakken neer gaat zitten en weet dat zware situaties overwinbaar zijn.
En dat Puck,.. is onbetaalbaar!

sacredfour

@puck
Heb je officieel bezwaar  gemaakt tegen de beslissing van het UWV?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Puck, wat ik verder nog heb gevonden is "ontslaan uit hoofdelijke aansprakelijkheid"
Dat kun je aanvragen bij de overige schuldeisers die meegaan in het WSNP akkoord.

De kans is niet groot dat ze dat doen, maar in dit geval is nooit geschoten altijd mis.

puck

@ Buster, bedankt voor je mooie compliment!! ik kan me er gek genoeg zelf alleen maar bij aansluiten...hoe bedoel je arrogant? haha
mijn doorzettingsvermogen komt uit het feit dat ik dit leven zoals het eruit gaat zien en het feit dat ik al 11 jaar financiele ellende heb gehad, niet kan acssepteren....ik weiger het gewoon en geef niet op die keus is er ook niet...ik moet ervoor zorgen dat ik dat geld op tafel ga krijgen, ik ben niet voor niets met een studie begonnen met goede vooruitzichten op banen en betere salarissen...alles voor mijn kind omdat ik en alleen ik voor haar zorg en wil haar de handvaten en de financiele middelen mee kunnen geven om te voorkomen dat zij mijn pad later gaat bewandelen...ik ben nou eenmaal een overlever ik kan niet anders.. gelukkig

puck

@ scaredfour ja ik heb officieel bezwaar gemaakt tegen het uwv, helaas heeft mijn vorige bewindvoerder behoorlijk de boel verprutst dus niet binnen de gestelde termijn..zij was op vakantie en dan blijft de post liggen.....ja sorry je bent niet mijn enige client en nog veel meer geblabla

puck

@ buster top dat je dit gevonden heb want ook dit ga ik morgenochtend direct met mijn bewindvoerder bespreken..zij is nl ook de bewindvoerder van mijn ex ( gelukkig heb ik dat allemaal geregeld..) maar dat maakt het wel makkelijker..ik denk ook niet dat het kans van slagen heeft maar ik hou me echt met al mn handen en benen aan die ene strohalm vast..

puck

Even een update...vandaag heb ik mijn eerste gesprek gevoerd met iemand van mijn denkbeeldige lijstje...gelukkig is deze persoon zo goed onderlegd dat ik niet eerst hoefde uit te leggen dat het verhaal wat ik vertel naar waarheid is en dat dit echt de regels zijn etc etc want geloof me als je op deze manier je verhaal moet doen staan sommige mensen je met droge ogen aan te kijken ( een goede vriendin van mij ) die alleen maar kan roepen dat dit kan en dat dit niet klopt  en als het verhaal dan eenmaal doordringt het enige antwoord is...joh miss ontmoet je wel een leuke kerel en ben je van al je problemen af?? pppffff zo vermoeiend...alsof je in mijn situatie nog aan een "nieuwe kerel "zit te denken..aaagggghhhh neeeeee dus
Deze persoon had wel het geld liggen maar....deze persoon heeft een eigen onderneming die door de crisis ook al met enige regelmaat zelf daar een financiele inpuls aan heeft moet geven, want ook hij heeft partijen aan de andere kant die failliet gaan, niet betalen etc etc ( lang leven de bv nederland )
ik heb wel wat adviesen gehad en een heel goed en respectvol gesprek en ookal werd het antwoord een nee.....ik kon en kan daar heel goed mee leven wil een ander al helemaal niet in de problemen brengen!!!
Bij thuiskomst meteen de bewindvoerder gebeld, verteld hoe het gesprek verlopen is en haar direct verzocht mijn hele verhaal ( zakelijk ) op papier te zetten en vooral wat de conseqenties zijn als ik het geld niet op tafel ga krijgen...dit om het volgende gesprek goed te kunnen motiveren...want niet iedereen zal direct begrijpen hoe belangrijk dit is en dat die partij hun geld echt terug krijgen...
dus volgende week plan ik een tweede gesprek in....die mensen hebben echt wel geld....maar de vraag is zien ze de noodzaak ervan in? en nog meer...willen ze je helpen???
ik heb me vandaag maar eens goed opgeladen door een heel eind te lopen met de man van mijn leven ( is mijn hond ) en ben eens een goed gesprek met mezelf aan gegaan...dat schept rust en ruimte in mijn hoofd want dat is het allerbelangrijkste nu...ik moet de rust bewaren..alleen dan heeft het kans van slagen..

wordt vervolgt weer!! en het is goed om na een paar jaar weer terug te zijn op het forum....mensen denken mee en en snappen vaak wat je bedoeld dat is toch wel heel erg prettig

Buster

Puck, ondanks de Nee, ben ik blij voor je dat het wel een goed en respectvol gesprek was.

Wellicht heb je er wat aan; via Twitter kwam ik bij het verhaal van DeBijstandsmoeder.

Even zoeken naar de blog,... http://paulzeeman.wordpress.com/2013/02/13/gastblog-open-brief-van-een-bijstandsmoeder/

Zij heeft uiteindelijk het geld bij elkaar gekregen met verschillende donaties.
Wellicht is dat nog een optie.
Stel dat je zo'n actie te willen plegen, dan spam ik je graag.

sacredfour

Quote@ scaredfour ja ik heb officieel bezwaar gemaakt tegen het uwv, helaas heeft mijn vorige bewindvoerder behoorlijk de boel verprutst dus niet binnen de gestelde termijn..zij was op vakantie en dan blijft de post liggen.....ja sorry je bent niet mijn enige client en nog veel meer geblabla
Je kan ook tegen deze uitspraak in beroep gaan, als je een gegronde reden heb, is er nog steeds een kans van slagen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

puck

@scaredfour ook in beroep gaan is geen mogelijkheid meer, de datum is vervallen toen mijn  vorige bewindvoerder op vakantie was....de situatie is echt een hopeloos geval....zoals het er nu naar uitziet dan tenminste..ik blijf knokken voor een positieve wending....maar hoe sterk je ook bent.....de mindere dagen zijn er ook helaas maar bedankt voor het meedenken!!