Welke schulden ......?

Started by 1eduard65, Aug 20, 2013, 10:07 AM

Previous topic - Next topic

tuthola

eduard ik heb je verhaal nog eens goed doorgelezen en krijg steeds meer het idee dat je onder je schuld uit wilt komen en eigenlijk vind ik dat niet zo netjes alle mensen op dit forum hebben schulden en volgen een trajekt of betalen hun schulden zelf door heel sober te leven en elk dubbeltje omdraaien.
Ik denk dat je er het beste aan doet om je schulden wel te gaan betalen zodat je over een tijdje niet meer de gedachte te hebben dat er nog ergens schuld staat en schuldenvrij kan gaan leven.
Misschien heb ik het helemaal mis, daarvoor mijn excusses dan.

Boeddha

als jij bent ingeschreven in het GBA, is het een kwestie van tijd dat ze je wel vinden mocht je nog schulden hebben. In jouw geval zou ik mezelf netjes melden bij de curator, dan handel je het netjes af.
Be strong, have faith!

Buster

Slapende honden wakker maken gaat alleen op als je het hebt over een mogelijk verjaarde rekening.
In jouw geval, excuus dat ik dat niet eerder heb opgepikt, gaat het over een uitgesproken persoonlijk faillissement.
Het feit dat je naar het buitenland bent gegaan zou aangemerkt kunnen worden als vluchtgedrag.

De schulden zullen niet zo een twee drie verjaren, dat duurt gemiddeld een jaar of twintig, tenzij ze een poging doen om je een brief te sturen dan blijft de schuld openstaan en beginnen de twintig jaar weer opnieuw te tellen. Hoe je daarmee omgaat kan niemand voor je kiezen, dat is aan jouw.

Schrijf je je nergens in en maak je ook geen aanspraak op toeslagen een uitkering of het vinden van werk dan laat je de honden idd slapen, de vraag is alleen of je er dan ooit afkomt.
Ga je de klus aan, neem dan contact op met de curator om uit te zoeken wat er nog open staat en bij wie je moet zijn.

1eduard65

Ok, bedankt!
Ik heb sinds vandaag weer een (oude) betaalrekening! (ABN-Amro)

1eduard65

Fijn zo´n betaalrekening, maar ondanks verscheidene bankpassen kan ik niet internet bankieren! Ik denk dat de curator de rekening geblokkeerd heeft (deze rekening had ik destijds ook al!).
Heeft het nog zin om een nieuwe rekening te openen, bij een andere bank of via legitimatie (heb ik vorige week gedaan!)?

Boeddha

blijkbaar de tips die menigeen al gegeven heeft doe je blijkbaar niks mee.

Enige optie die je duidelijkheid geeft is contact opnemen met de curator.
Dan weet je waar je staat en hoe je toekomst er uitziet.

Be strong, have faith!

1eduard65

Maar dan weet hij waar ik zit?

gewoon

Hoi Eduard waarom zo voorzichtig je loop nu bijna vijf jaar met de vraag welke schulden, is toch zonde van de tijd.
Even een uitdraai BKR en de Curator bellen en je kunt verder met je leven.

Heb de gedachte dat het vroeger al fout ging door je te verstoppen en dat werkt niet al het lees waren het maar kleine schulden bij de gemeente en bank daar kun je toch uitkomen.

En natuurlijk komt uit waar je zit en dat zal wellicht op het moment zijn dat het jou echt niet uitkomt nu wat doen is het beste

Buster

Eduard, het is me echt een raadsel wat je nu wilt.

Je bent terug gekomen, dat zal vast ook zo zijn redenen hebben.
Feit is dat je schulden hebt, curator of geen curator, die verdwijnen niet 1,2,3.
Zoals in de bovenstaande berichten is geschreven kun je;

- Nakijken in het insolventieregister of het faillissement nog actief is.
- Je melden bij de curator.
- Met het bedrag dat je hebt finale kwijting voorstellen.

Maar hier vragen hoe je de boel kunt ontlopen daar kan ik je echt geen antwoord op geven.
Ik vraag me ook af waarom je dat zou willen, maar dat terzijde.

Knibbel

Eduard, ook ik wil me aansluiten bij mijn voorgangers. Je bent je in alle bochten aan het wringen om ergens onder uit te komen. Je vraagt je af of en welke schulden je nog hebt. Zover als ik altijd heb begrepen ben je na een faillissement pas geheel schuldenvrij wanneer er met alle schuldeisers een accoord is afgesloten. Wordt het faillissement opgeheven zonder een accoord kunnen schuldeisers daarna nog altijd hun vorderingen op jou verhalen. Eigenlijk zou je, denk ik, toch moeten weten of er een accoord is,  want ik meen toch dat je niet het land mag verlaten zonder overleg en toestemming met de curator of de rechter. Dat geeft me toch te denken.

Ook ik heb het gevoel dat je niet echt fair bezig bent. Meld je bij je curator en zorg dat alles alsnog op een fatsoenlijke manier wordt afgehandeld. Dan kun je tenminste verder met je leven zonder iedere keer achterom te moeten kijken of men je op het spoor zit.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

1eduard65

Quote from: Buster on Oct 21, 2013, 09:08 PM
Eduard, het is me echt een raadsel wat je nu wilt.

Je bent terug gekomen, dat zal vast ook zo zijn redenen hebben.
Feit is dat je schulden hebt, curator of geen curator, die verdwijnen niet 1,2,3.
Zoals in de bovenstaande berichten is geschreven kun je;

- Nakijken in het insolventieregister of het faillissement nog actief is.
- Je melden bij de curator.
- Met het bedrag dat je hebt finale kwijting voorstellen.

De reden dat ik teruggekomen ben is dat ik geen zin had om me te laten vermoorden!
Hoe kom ik aan het insolventieregister?
Ik weet niet meer wie mijn curator is?
Wat is finale kwijtschelding?

Maar hier vragen hoe je de boel kunt ontlopen daar kan ik je echt geen antwoord op geven.
Ik vraag me ook af waarom je dat zou willen, maar dat terzijde.