Welke schulden ......?

Started by 1eduard65, Aug 20, 2013, 10:07 AM

Previous topic - Next topic

1eduard65

Quote from: Buster on Aug 30, 2013, 09:09 PM
Nee, je kunt bij je nieuwe gemeente een uittreksel opvragen daarin staat waar je hebt gewoond en op welke data je bent vertrokken. Op die manier kun je controleren of de uitschrijving ook daadwerkelijk is verwerkt.

Als je je uitschrijft hoor je er trouwens een bevestiging van te krijgen.
Heb je die niet gehad?

Nee, maar ik had me vlak voordat ik vertrok me uitgeschreven!
Maar dat weet ik niet helemaal zeker! Toch GBA opvragen (slapende honden ....)?

Buster

1eduard,

Je hebt je uitgeschreven, dan is er niets aan de hand.
Als het goed is heb je daar een bevestiging van gehad en is het handig als je die hebt.

Heb je je nu weer ingeschreven bij een nieuwe gemeente?
Dan is er niets aan de hand, anders had je dat wel direct gehoord of inmiddels een brief ontvangen.
Wat ik niet helemaal snap, je schrijft in je eerste bericht
QuoteIk ben 4,5 jaar naar zuid-amerika geweest en nu bij terugkeer in Nederland nu blijkt dat ik hier nog schulden heb!
Hoe kom ik erachter welke schulden ik heb en hoeveel deze bedragen?

Waaruit blijkt dat je nog schulden hebt, en wat voor schulden zouden dat zijn. Overheid of bedrijven?

1eduard65

Ik heb een rekening bij Triodos Bank via internet aangevraagd, maar steeds is er weer een excuus om de benodigde betaalpas niet te sturen! Hoe zit dit?

sacredfour

Zelfs met een BKR notering heb jij gewoon recht op een bankrekening en betaalpas. Verwacht alleen niet dat je in het rood mag staan!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Triodos verstrekt alleen nog rekeningen met een verplichte mogelijkheid tot â,¬2500 roodstand. (dacht ik,...)

1eduard65

Quote from: sacredfour on Sep 10, 2013, 10:24 AM
Zelfs met een BKR notering heb jij gewoon recht op een bankrekening en betaalpas.

Dat is misschien wettelijk zo, maar gebeurt dat ook in de praktijk?
En kun je misschien Banken melden die niet zo lastig doen? B. v. d.!

Ik zit met m´n handen in het haar! Doordat ik nog steeds geen bankrekening heb kan ik nog steeds (3 mnd) geen uitkering (WAJONG) aanvragen!

Boeddha

ABN Amro en de Rabobank!
Be strong, have faith!

Buster

In elk geval een rekening waar je niet rood mee kan staan.

Of kijk hier even; http://www.basisbankrekening.nl/

jeroen

Zelf heb ik ook een BKR en zit ik in de WSNP.
Eerst was ik bij de Rabobank maar dat ging allemaal een beetje moeilijk.

Nu hebben zowel ik als mijn exvrouw (zelfde situatie)  een basispakket bij de ING.
Was geen enkel probleem om te openen.
Aangevraagd via internet binnen 2 a 3 dagen een email dat alles verwerkt was en kon ik het bij een vestiging ophalen.

http://www.ing.nl/particulier/betalen/betaalpakketten/basispakket/

Incasso_deskundige

Wellicht even bij de curator navraag doen over de afwikkeling van je faillissement?!
Maar als jij niet in Nederland was, vraag ik me af of de curator wel iets heeft kunnen doen!?
Wellicht dat je officieel nog steeds failliet bent...
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Buster

@Incasso Deskundige, er is geloof ik geen sprake van een faillissement of curator.

Boeddha

@buster jawel hij was persoonlijk failliet en had een curator toen hij vertrok naar Zuid-Amerika
Be strong, have faith!

Boeddha

Quote from: 1eduard65 on Aug 22, 2013, 10:07 AM
Bedankt voor jullie reactie!
Voordat ik naar Chili vertrok (december 2008) had ik schulden (krediet â,¬ 1.000 Rabobank, kredietmaatschappij â,¬ 2.000 en een gemeente?). Ik was persoonlijk failliet verklaard! Er was een curator!
Hoe kom ik erachter of deze schulden verjaard zijn?
Be strong, have faith!

Buster

Hmm,... in dat geval idd navragen bij de curator.

1eduard65

Quote from: Buster on Sep 22, 2013, 07:44 PM
@Incasso Deskundige, er is geloof ik geen sprake van een faillissement of curator.

Als ik de curator van destijds inlicht maak ik toch ´slapende honden´ wakker?