Dat is inderdaad balen Lizayra. Maar als ze gerenoveerd hebben krijg je dan een huurverhoging? Dat doen ze toch zeker niet? Dat zou wel erg onterecht zijn. Ik vind 700 euro kale huur een behoorlijk bedrag!
Helaas ken ik in mijn buurt een gezin wat uit hun huis moet, omdat de woningvereniging alle woningen in die wijk binnen nu en 5 jaar verkocht wil hebben. Zij hebben nu ook de keus gekregen. Ze kunnen kopen of nemen een ander huurhuis die door de woonvereniging wordt aangeboden. Zij krijgen als huurders inderdaad wel een lagere prijs dan wanneer het zo in de verkoop wordt gedaan. Maar helaas is ook dit niet voor hun weggelegd, want zij krijgen ook de hypotheek niet rond, omdat haar man een minimuminkomen heeft en zij verdient wat bij met wat poetsadresjes. Wat nu zo zuur voor hun is, zij hebben in die circa 25 jaar dat zij daar wonen, met heel veel pijn en moeite, binnen en buiten om het huis verbeteringen aangebracht. Ook met hulp van familie en vrienden een kleine aanbouw gemaakt voor wat meer woongenot en privacy voor de gezinsleden (het zijn namelijk allemaal oude mijnwerkershuisjes en die zijn ontiegelijk klein). Ze hadden er graag nog heel lang willen blijven wonen. En nu moeten ze er waarschijnlijk uit. Ik had het hun ook zo gegund!!
Ik heb zelf geen huurwoning, maar ik vind ook dat die makelaars niet zo moeten zeuren. Ik woon maar in een klein dorp en jaren terug, voordat de zeepbel van de woningmarkt ineen klapte, schoten hier de makelaarskantoortjes als paddestoelen uit de grond. Huizenbusiness was goud waard. En nu er niets meer te verdienen valt lopen ze te klagen. Nou van mij mogen die woningcorporaties zelfs nog lager met de verkoopprijs gaan. Sorry, ben een beetje rebels...... Zie teveel dingen om mij heen waar ik niet tegen kan.....