Geen geld meer

Started by Frank1983, Aug 13, 2013, 05:07 PM

Previous topic - Next topic

Frank1983

Hallo allemaal,

Ik heb een vrouw en een dochter van bijna 1 jaar. Mijn vrouw is opzoek naar een baan (heeft volgende week zelfs een solicitatie gesprek en het ziet er positief uit) Al een paar maanden komen we niet rond van mijn loon en langzaam aan raken we steeds dieper in het rood.

We geven bijna helemaal niks uit, drinken water of ranja en koken budget style. Ik heb met de bank een betalings regeling getroffen om mijn achterstand te betalen, daarbij zou ik 50 euro inlopen op mijn rood stand per maand en mijn rekening kunnen gebruiken. Echter houdt de bank zich desondanks een vage brief zich niet aan deze regeling en is na ontvangst van mijn salaris mijn betalingsrekening geblokkeerd.

Dit betekent dat ik al sinds 24 juli niet over geld beschik. Omdat ik mijn gezin moet voeden en tevens naar mijn werk moet rijden (600km per week) ben ik begonnen met spullen te verkopen op marktplaats. Echter dit lukt niet echt en ik heb op dit moment zo'n 15 euro over waarmee ik tot de 24ste augustus moet rondkomen.

Ben reeds bij de gemeente geweest, heb geprobeerd om mijn lening over te sluiten en heb bij mijn werkgever aan de bel getrokken. Ben er al weken mee bezig maar niks lijkt te lukken.

Weet op dit moment niet of ik overmorgen mijn gezin van eten kan voorzien :( Iemand een tip?

diana6

Hoi,

Hebben julllie je al aangemeld bij schuldhulp??

groetjes diana

Buster

Hoi Frank, welkom op het forum.

Als ik het goed begrijp kon je niet roodstaan, of niet zoveel als je stond en heeft de bank die optie nu geblokkeerd waardoor je over onvoldoende geld beschikt.

Wat je kunt doen is contact opnemen met de bank en ze vragen om de afspraak na te komen.
Daarnaast kun  je nakijken bij www.toeslagen.nl of je vrouw recht heeft op een voorlopige teruggave van de belastingdienst en of jullie in aanmerking komen voor andere toeslagen.

Je kunt inderdaad naar de gemeente, blijkbaar zijn je inkomsten niet voldoende om je gezin te onderhouden.
Als je een huurwoning hebt en geen recht op huurtoeslag kan je bij de gemeente een aanvraag doen voor woonkostentoeslag, dat is een toeslag voor huurders in de vrije huur sector die in inkomen achteruit zijn gegaan.

De afstand naar je werk zal je ongetwijfeld de das omdoen, omgerekend is dat (ongeveer) â,¬50 per week, dat is â,¬225 per maand.

Wat je verder kunt doen is bekijken op welke posten je nog kunt bezuinigen.
Noodzakelijk zijn huur, energie, zorg, water, gemeentebelastingen, in jullie geval de auto en bijbehorende verzekering, en eten. Een "normaal" budget voor twee volwassenen en een een jarig kind zou â,¬75 per week zijn. (60 boodschappen, 15 luiers, voeding, vitamines)

Overige posten zouden wegbezuinigd kunnen worden, maar dat zijn hele persoonlijke keuzes, bovenstaand is een standaard gegeven.
Ik hoop dat je er wat mee kan.

Voor ideetjes om te eten van heel weinig geld kun je eens kijken op www.bijstandsgerechten.nl
Succes!

sacredfour

Ik zou om te beginnen een nieuwe rekening openen bij een andere bank om daar je salaris te laten storten voor de volgende maand, en voorlopig helemaal geen betalingen meer doen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

tuthola

Ik zou z.s.m terug naar de gemeente gaan om te vragen of je in aanmerking kan komen voor de voedselbank als die er tenminste is bij jou in de buurt zo ja dan kan dit het zetje zijn dat je de maand wel kan eten en natuurlijk doen wat bovenstaand door buster en scarfound aangegeven is.

Sterkte

Frank1983

Ik ben meer opzoek naar een oplossing op korte termijn. Dacht vorige week het probleem te hebben opgelost had namelijk een tweede baan gevonden, werd jammer genoeg 2 dagen voor mijn eerste dienst ziek en heb een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.

Ik ben reeds bij de gemeente geweest. Deze gaven advies om met de bank te praten en om mijn verlopige teruggave terug te vragen.
Het eerste heb ik gedaan echter zegt de bank dat ik hun verkeerd begrepen heb en dat de brief welke ik ontvangen heb jammer genoeg onjuist is.
Het tweede is ook reeds gedaan alleen wacht ik al 8 maanden op uitsluitsel. Mijn vrouw is namelijk vorig jaar naar Nederland geimigreerd en dan gaat het allemaal niet zo makkelijk bij de belasting dienst.

Heb inmiddels weer contact opgenomen met de gemeente, die gaan de situatie nogmaals bekijken.

Ik heb mijn kosten op een rijtje gezet, deze waren 52 euro voor de laatste week en 59 euro voor de week daarvoor inclusief luiers. Gelukkig is mijn vrouw heel creatief met koken en zelfs als ik denk dat we niks meer in huis hebben dan weet zij toch nog iets om te maken.

Heb nu nog 13 euro, morgen maar iets proberen te verkopen aangezien de kleine babyvoeding nodig heeft :P

Frank1983

Heb tevens morgen een gesprek met mijn werkgever. Hopelijk kan hij helpen.

Buster

Voor een acute oplossing kan ik alleen de Voedselbank bedenken, zoals Tuthola al aangaf.

Omdat de bank je rekening heeft geblokkeerd kan je werkgever het salaris ook niet meer terug laten storten.
En de belastingdienst is inderdaad erg argwanend en dus traag op dit moment.

Wat fijn dat je vrouw zo creatief is, dat is van onschatbare waarde (alhoewel ze die valuta niet accepteren bij de supermarkt)

Ik hoop dat je werkgever wat voor je kan betekenen.

Knibbel

Hoop van harte dat je succes hebt met het gesprek bij je werkgever en dat er op korte termijn een oplossing wordt gevonden voor je en jouw gezin.

Heel veel sterkte!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Mickey M