De eerste maanden overleefd maar de weg is nog zo lang.....

Started by Knibbel, Jul 23, 2013, 11:08 AM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Quote from: Libra on Oct 02, 2013, 02:02 PM
De schuldenmeter weer met â,¬ 703 gezakt!!
Als je in dit tempo doorgaat betekent dit dat je aan het einde van oktober echt een mijlpaal bij kunt schrijven, want dan verander je de "19" in "18"!!
Goh, Libra, dit had ik nog niet eens gezien. Hier word ik nog trotser van: 18 ervoor in plaats van 19 'klinkt'  al weer veel lager.....  Een echte opsteker om de maand oktober in te gaan!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

moederbeest4

Knibbel ondanks alle strubbelingen ga jij zo goed!!! Vind het zo knap hoe je het doet. Ondanks de strubbelingen met uitkeringen enz zie je je teller richting de 18....gaan!!!!
Liefs Moederbeest

Knibbel

Gistermiddag iemand van het energiebedrijf aan de deur om de meterstanden op te nemen. Ligt er vanmorgen een mailtje van hun in mijn mailbox. Of ik even wil uitleggen hoe het kan dat mijn meterstanden veel lager zijn dan zij eind 2012 als verbruik voor het jaar 2013 hebben geschat!!

'Wat dacht u van overdag de verwarming uit en warme fleecevest aan, 's avonds verwarming op een laag pitje en dan maar 'knus' (?!) op de bank met een dikke warme deken. Onnodige verlichtingen uit, apparaten niet meer standby maar helemaal uitschakelen, minder en sneller douchen en geen warm bad meer gebruiken, minder snel wasmachine aanzetten, deuren goed dichthouden, tochtstrippen enz. Onder het mom van alle kleine beetjes helpen. En dit allemaal in het kader van broodnodige bezuinigingen van mijn portemonnee. Bovendien is ons huishouden met een persoon verminderd.

Maar wat zeurt u nou. Er wordt zoveel gesproken en geschreven dat wij allemaal teveel energie verbruiken, dat er een gastekort dreigt. Wij worden gewaarschuwd hier zuiniger mee om te gaan. Nou u ziet, wij werken hier geheel aan mee en met het gewenste resultaat, hoe klein ook. Ze zeggen toch: een groot plan begint altijd klein, begin eerst voor je eigen deur..... In plaats van dat ik mij moet verantwoorden waarom wij zo zuinig zijn geweest zou een compliment hiervoor juist beter op zijn plaats zijn. Maar ik vermoed dat dit niet binnen uw verdienbeleid past.'

Belachelijk dat ik verantwoording hiervoor moet afleggen......

Chrissie

Lieve knibbel,

Begrijp dat je zo reageert ,maar eigenlijk is het een normale vraag je meter kan ook stuk zijn daardoor kan je meterstand ook lager zijn. Nu kon jij het op een andere manier verantwoorden. Jouw manier is toch beter ik ben hartstikke trots op je. Als je meter wel stuk was dan had je een heel ander probleem die wil je liever niet hebben.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Lieve Chrissie, natuurlijk heb je groot gelijk. Het had ook gekund dat mijn meter kapot is. Maar.... de ondertoon in de mail irriteerde mij. Alsof ze het niet vertrouwen. Ik ben hier gewoon heel erg allergisch voor.

Ze hadden ook gewoon even kunnen bellen met de mededeling: mevrouw, uw meterstanden zijn erg laag, kunnen wij even controleren of er een mankement aan de meters zijn. Kijk, dan had ik gezegd: natuurlijk, kom rustig kijken.

Natuurlijk is dit niet de enige reden dat ik zo vervelend terug reageerde, maar er spelen ook nog andere factoren mee waarvan ik dan denk: moet dit zo?

Ten eerste: de meters zijn twee jaar geleden allemaal vervangen door het energiebedrijf.

Ten tweede: de meteropnemer was erg lang in de meterkast bezig, als hij al een vermoeden had dat er iets niet klopte had hij dat meteen kenbaar kunnen maken.

Ten derde: ik maak gebruik van de gebruiksmonitor van ons energiebedrijf. Om de 3 maanden geef ik de nieuwe standen door, waardoor het maandelijks voorschot aangepast wordt. Die van mij ging dus na 3 maanden iedere keer weer lekker omlaag. Had toch ook een belletje bij hun kunnen rinkelen?

Ik weet, ik ben af en toe een muggezifter en soms een opgewonden standje, maar ja...... zo zit Knibbel nu eenmaal in elkaar.

MAAR..... het feit dat jij zo trots op mij bent, maakt mijn dag weer helemaal goed, lieve Chrissie!!  :-* :-*

Buster

Ik vind je antwoord geweldig!!!!!

Zeker die laatste zin.
En ja tuurlijk denken ze eerst aan een kapotte meter, nou niet dus!

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

De "verstandige" mensen die zien dat we langzaam bezig zijn onze planeet naar de Filistijnen te helpen, roepen en masse dat we zuiniger en verstandiger om moeten gaan met energie.

De energiebedrijven daarentegen willen eigenlijk alleen maar dat we op de oude voet doorgaan.
Want tja.......ons verstand is iets waar zij niet op zitten te wachten.
Dat kost ze namelijk geld en dat was nou net NIET de bedoeling!! ;) ;D ;D

:-*

Knibbel

Ik denk niet dat ik een reactie terug krijg van mijn energiebedrijf, of misschien wel?

Boeddha

hahaha, niet echt om te lachen, maar wat een geweldig antwoord!

Be strong, have faith!

Knibbel

Heb warempel een mail terug gekregen van het energiebedrijf. Hierin wordt helaas (althans naar mijn gevoel) inhoudelijk maar summier ingegaan op mijn mail. Men komt niet verder dan:

'Wij danken u vriendelijk voor uw medewerking. Het doet ons deugd te lezen dat u zo verantwoord met het energieverbruik bezig bent en zorg voor ons milieu hebt. (zal ik dit dan maar als compliment beschouwen?)

Mogen wij u wijzen op nog meer bespaartips die u kunt vinden op onze website.......'

Krijg je dus onderaan een link voor b.v.:
een pakket bestaande uit meters en adapter waar je eenmalig 99 euro voor betaal, hier hoort ook nog eens een abonnement bij van 3,95 per maand anders heb je er niets aan â€" zonnepanelen met extra korting voor klanten, moet je wel eerst een paar duizend euro voor ophoesten â€" slimme meters voor ca. 35 euro die je werkelijke verbruik noteren (nou, als ik iedere ochtend mijn meterkast induik en de standen in een boekje noteer weet ik ook precies wat ik op een dag verbruikt heb en dit kost mij, behalve een portie discipline, 0 euro).

Hoe irionisch, hun bespaartips kosten mij eerst heel veel geld (ze moeten toch ergens aan je verdienen) voordat ik daadwerkelijk iets bespaar. Nee, dan maar mijn eigen 'ouderwetse'  manier....

Buster

hahahaha, ow geweldig! Het wordt steeds leuker.

Nee, wat ze doen is inspelen op die duizenden mensen die echt niet kunnen besparen zonder een app.
Het is idd een compliment hoor, laat ze maar denken dat je het voor het milieu doet, uiteindelijk telt de eindafrekening!

Knibbel

Quote from: Buster on Oct 20, 2013, 02:55 PM
..... uiteindelijk telt de eindafrekening!
Zo is het maar net Buster, zo is het maar net!!!  ;)

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Het wordt inderdaad steeds leuker!!!!!!

Op naar een hele mooie eindafrekening!
Voor jouw portemonnee dan, wel te verstaan! ;)

Dikke knuffel.

Knibbel

Even toch nog maar eens een kleine update van mijn schulden. Yes, ik zit nu onder de 19.000 grens!! Mijn schuldenstand is van 19.209 omlaag gegaan naar 18.566 euro. Een oppeppertje die ik nu wel goed kan gebruiken.... en omdat ik Libra wil zien dansen!!

Quote from: Libra on Oct 02, 2013, 02:02 PM
Als je in dit tempo doorgaat betekent dit dat je aan het einde van oktober echt een mijlpaal bij kunt schrijven, want dan verander je de "19" in "18"!!
En dan doe ik een dansje voor je! ;D
Beloofd is beloofd....

En eindelijk, eindelijk eens goed nieuws van UWV!! Loondispensatie voor mijn dochter is na 5 maanden aanklooien eindelijk correct doorgevoerd en goedgekeurd. Pfff..... en nu maar duimen dat mijn dochter volgende maand verlenging van haar arbeidscontract krijgt, anders...... weer alles omgooien!! Met alle gevolgen vandien.....