De eerste maanden overleefd maar de weg is nog zo lang.....

Started by Knibbel, Jul 23, 2013, 11:08 AM

Previous topic - Next topic

chapter

Oh wat erg
hier vandaag zelfde dacht in weekend schrijven ze niet af maar toch wel online  eraf
alleen stond mijn zoon bjj winkel.
Had gelukkig nog 20 contant in huis welke mijn andere zoon is gaan brengen.
Maar voelde me knap lullig naar zoon

nooitmeer

Quote from: chapter on Mar 16, 2014, 07:01 PM
Oh wat erg
hier vandaag zelfde dacht in weekend schrijven ze niet af maar toch wel online  eraf
Ja, afschrijven schijnt prima te gaan in het weekend. Enkel bijschrijven schijnt technisch onmogelijk te zijn voor banken.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Knibbel

Ik heb ING en ABN AMRO daar wordt inderdaad in het weekend niet afgeschreven of bijgeschreven. Maar dan betreft het wel afschrijvingen via automatische incasso's. Als je geld uit de automaat haalt of met bankpas in de winkel betaalt wordt dit wel meteen afgeschreven. Ook als je in het weekend zelf handmatig een betaling doet via internetbankieren wordt dit meteen afgeschreven van je rekening. Maar in dat geval weet je dus wat er nog op je rekening staat en kom je niet voor onaangename verrassingen te staan in een supermarkt.

Bij ING is de uitzondering dat het wel meteen van je saldo wordt ingehouden terwijl het nog niet zichtbaar is op je rekeningoverzicht bij internetbankieren. Dat wordt pas maandagochtend zichtbaar. Dit kan wel eens voor verwarring zorgen. Ik heb mij hierdoor eens vergist en stond bij de geldautomaat, in de overtuiging, dat ik nog wat op de rekening had staan en bleek toch niet zo te zijn.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

Quote from: tuthola on Mar 16, 2014, 05:34 PM
He bah knibbel wat een genant moment zal dat voor je zijn geweest, gelukkig heb ik dit nooit gehad daar ik altijd contact 1x per maand mijn leefgeld ophaal, maar kan me voorstellen dat je op zo een moment het liefst door de grond wilt zakken.
Lief dat deze mevrouw het even voor je wilde voorschieten, ook al voel je je er ongemakkelijk bij dat ze de brieven van deurwaarders door je brievenbus heeft gegooid ze vond je wel de moeite waard om te helpen  ;)
Inderdaad erg genant maar natuurlijk ook lief van mijn oud-klasgenootje dat ze bijsprong. Misschien moet ik hier juist blij om zijn i.p.v. mij te schamen. Wat contant leefgeld betreft Tuthola, dat heb ik ook heel lang gedaan, maar dit begon een beetje te verwateren doordat de druk een beetje van de ketel is. Misschien is dit wel een teken geweest dat ik weer heel snel terug moet naar contant geld in huis en mijn wekelijkse enveloppensysteem.

Quote from: chapter on Mar 16, 2014, 07:01 PM
Oh wat erg
Kan mij heel goed voorstellen hoe jouw zoon en jijzelf je hierbij voelden, Chapter......

tuthola

Het enveloppen systeem gebruik ik nog steeds nu ik alleen ben doordeweeks, ik snap wel dat als de druk een beetje van de ketel is je iets makkelijker word.

Een ding is duidelijk dit zal je nooit meer gebeuren en ik neem aan bij chapter ook niet  :)

Libra

Oh, lieve Knibbel........wat zul je je naar gevoeld hebben!

Die lieve mevrouw die vorig jaar al die brieven van die incasso bureaus door jouw brievenbus gedaan heeft, weet ook dat ze dat al heel lang niet meer doet!
Zie het dus maar als een heel groot kompliment en tevens een heel groot bewijs van vertrouwen!!

Kon het toch niet helpen (sorry :-[) dat ik een glimlach niet kon onderdrukken...

Quote from: Knibbel on Mar 16, 2014, 02:57 PM
Sta ik buiten bij mijn fiets kom ik er ineens achter dat ik gisteravond die 20 euro voor de zekerheid maar van de rekening had afgehaald. Want als het goed is wordt morgen de maandelijkse belastingteruggave op de rekening gestort, maar er staan ook een paar betalingen ingepland. Dus ik dacht slim te zijn, want die 20 euro was mijn hele kapitaal nog en als morgen onverhoopt het geld van de belasting nog niet op de rekening staat heb ik dus helemaal niets meer om wat boodschappen te doen.

Hahahahaha.........., de afdeling haastige spoed..........?
Maar ik snap het wel hoor.
Soms doen we dat weleens, om later tot de ontdekking te komen dat het achteraf gezien helemaal niet nodig was.

Kusje erop?? ;)
:-*

Knibbel

Ja, nu achteraf kan ik er wel zelf om lachen..... En dat kusje kom ik nog wel eens halen!!   ;)

An0niempje

Heeft even geduurd, maar heb het hele topic gelezen.
Van mij ook petje af, voor hoe je het doet.....
En nog gecondoleerd met je schoonzus, begrafenis is al weer even (1?2? maand) terug, maar gemis zal er nog wel zijn, dus alsnog sterkte met dit verlies....

Wat betreft het niet kunnen pinnen, ook ik heb dit helaas meegemaakt... Gelukkig niet al te vaak, maar iedere keer is een keer te veel.

Laatste keer, was omdat er geen leefgeld op de afgesproken dag was overgemaakt..... Ik wist op dat moment niet of ik pislink moest worden of moest gaan huilen.... Dus thuis maar beide gedaan.....

Knibbel

AAARRGGGHHHH..... IK GA NOOIT NOOIT MEER GELD UIT DE AUTOMAAT HALEN..... 

Net een half uur bij mijn bank gezeten en uitgehuild. Stom, stom, wat ben ik toch een grote oen!! Ik durf het gewoon niet op te schrijven, maar ik moet wel, ben er helemaal ondersteboven van, zie allemaal zwarte vlekken voor mijn ogen.

Vanmiddag naar de bank om geld uit de automaat te halen en die op mijn andere rekening te storten..... Mijn leefbudget voor de hele maand en nog wat extra voor wat kleine betalingen die van die andere rekening morgen betaald moeten worden.....

Ik loop daarna naar de supermarkt voor boodschappen te doen en wat zie ik..... IK HEB HET GELD IN DE AUTOMAAT LATEN LIGGEN... 400 euro.....

Dus terug naar de geldautomaat, maar zoals te verwachten was het geld weg. Dan maar naar binnen en aan de balie gevraagd of iemand misschien dat geld hier naar binnen heeft gebracht. Een van de bankmedewerkers heeft het hoofdkantoor opgebeld, omdat er misschien de kans is dat de automaat het geld weer heeft ingeslikt, als er tenminste niet lang na mij iemand gepint heeft of het geld bij het voorbij lopen heeft gezien en eruit heeft gehaald. Aaaarrgghhh..... dat kunnen ze pas morgenmiddag controleren, omdat de registratierol van de automaat pas vanavond uitgelezen kan worden. Ik kon niets anders dan spontaan in tranen uit te barsten. Het personeel was superaardig en lief voor mij, MAAR IK WIL MIJN GELD TERUG....

Moet ik nu een hele nacht mezelf gek maken of  ik het geld wel of niet terugkrijg. Ik word nu al gek van die onzekerheid en van de zorgen, boosheid en verdriet..... Dit gaat een hele lange nacht worden.....

chapter

Oh knibbel wat erg.
het vakje sluit op den duur idd en slinkt automaat als ware het geld in. Stond er niemand achter je om te pinnen. 
Ik heb het met zijn zoon gehad gelukkig maar 30 euro.
kreeg dat dag erna terug was idd ingenomen. Ik hoop dat ze je morgen goed nieuws vertellen.
Zelf maak ik maandelijks via periodieke overboeking mijn 600 euro leefgeld over.
wel veiligste manier om over te boeken tussen je rekeningen

ik duim mee

Chrissie

Gadver knibbel dat is niet zo mooi, hoop voor jou dat het gewoon ingeslikt is dat geld.

Mijn ervaring is dat ik ooit met een oudere meneer meegemaakt heb dat deze meneer doordat hij  niet vlug genoeg was om het geld uit de automaat te halen het geld heel snel ingeslikt werd daar zat niet eens zo heel veel tijd tussen.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

@Chapter,
Doe ik normaal ook, zo'n groot bedrag overmaken via internetbankieren. Maar ik zat een beetje in tijdnood vanwege die paar kleine rekeningen die betaald moesten worden via die andere rekening. Dus het geld moest vandaag uiterlijk op die andere rekening staan en dan gaat handmatig storten het snelst. En ik dacht: pin tegelijk het leefbudget mee dan staat dat al veilig op die andere rekening. Stom van mij om dat te doen.....

@Chrissie,
Ik hoop ook, nee ik bid dat het geld inderdaad ingeslikt is. Ik zit me alleen op te vreten dat ik dit pas morgen weet....

Weet dat het geen zin heeft om mij op te winden of druk te maken, ik kan het niet meer terugdraaien, en als iemand anders het heeft gepakt is het gewoon weg en komt het niet meer terug. Maar ik zit me momenteel zo te verwijten dat mij dat nu weer moet gebeuren.

burningspirit

Getsgetsgetsie Knibbel  :'(
ik bid ervoor dat het is ingeslikt ....

en je ziet het nu misschien nog niet zo, maar je gaat voortaan écht ook beter je tijd plannen....
sterkte voor nu
liefs van mij
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Xdewit

ohhh nee Knibbel! wat spijtig om te horen. ik duim met je mee! houd ons op de hoogte!

Knibbel

Burningspirit, op dit moment zie ik het inderdaad nog niet, eigenlijk zie ik helemaal niets op het moment voel alleen lichtelijk wat paniek opkomen. Wat als......

Ik hoop natuurlijk XdeWit, dat ik morgen hier met grote opluchting en met brede lach kan schrijven dat het geld teruggestort is op mijn rekening.

Allemaal mee duimen aub..... Ga straks maar een avondwandeling maken, helpt misschien om tot rust te komen, mijn eetlust is in ieder geval verdwenen.....