De eerste maanden overleefd maar de weg is nog zo lang.....

Started by Knibbel, Jul 23, 2013, 11:08 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tuthola

Lieve Knibbel,

Gecondoleerd met het verlies van je schoonzus.
Het leven is inderdaad niet eerlijk met al die protocollen, vooral niet als het om een dierbare gaat die je rustig en na waarschijnlijk lang ziekbed waardig wilt los laten.

Heel veel sterkte voor jullie en alle betrokkenen.

Be

Gecondoleerd knibbel, veel sterkte de komende tijd

flits

Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

gewoon

Beste Knibbel gecondoleerd en veel sterkte, en snap wat je bedoeld met eindelijk, geest en lichaam leven onafscheidelijk naast elkaar, en wat blijft het  lichaam ongelooflijk trouw in dit huwelijk.

Weegschaaltje

Gecondoleerd Knibbel. En wat verschrikkelijk dat ze niet op haar manier kon gaan.

Libra

Lieve Knibbel,

Gecondoleerd met het verlies van je schoonzus.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet.
Wat zal dit moeilijk geweest zijn voor alle betrokkenen!

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel voor jou.
:-*

Buster

Lieve Knibbel,

Wat een verdrietig bericht.
Ik wens jullie heel veel sterkte de komende periode.

Dikke knuf

burningspirit

oh Knibbel..... wat erg allemaal
neem de tijd die je nodig hebt
liefs en knuffel
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Knibbel

Dank voor jullie lieve en meelevende berichtjes. Mijn schoonzus had al lang kanker en wij wisten dat deze dag zou komen. Maar als het dan zover is, merk je toch dat je er eigenlijk nog niet klaar voor bent, gaat het voor je gevoel toch nog te snel. Het blijft moeilijk en zwaar.

Quote from: gewoon on Feb 02, 2014, 12:14 PM
.....geest en lichaam leven onafscheidelijk naast elkaar, en wat blijft het  lichaam ongelooflijk trouw in dit huwelijk.
Daar zijn wij gisteren getuige van geweest. Haar strijd, haar lichaam wat niet mee wilde werken.... Heeft  diepe sporen bij mij achtergelaten.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

Nou zo kan het wel weer, je hebt mensen en fietsbellen.....

Bel gisteren naar mijn werk om door te geven dat a.s donderdag de begrafenis van mijn schoonzusje is. Toevallig sta ik deze week ingeroosterd om op donderdag en vrijdag te werken. Dus houdt in dat ik donderdag (morgen dus) vrij moet hebben. Heb ik ook nog de pech mijn 'favoriete' (dus niet) collega aan de telefoon te krijgen. Op mijn mededeling krijg ik ook nog het ongehoord antwoord van haar: 'O wat jammer, had eigenlijk gehoopt dat het in een jouw vrije dagen zou vallen. En ook jammer dat ik donderdag vrij heb gevraagd anders had je met mij kunnen ruilen, had jij voor mij op woensdag kunnen komen werken en kon ik jouw uren op donderdag overnemen.' Alsof ik donderdag vrij wil hebben om er een leuk dagje uit van te gaan maken.....

Kon het gewoon niet laten om een snerend antwoord te geven: 'Hoe het geregeld wordt zal mij een worst zijn, ik heb donderdag vrij, punt uit. Het zou toch van de zotte zijn als ik nog niet eens op de begrafenis van mijn eigen schoonzus aanwezig kan zijn.'

Krijg ik gisteravond ook nog een sms-je van de bazin: ik ben nog aan het regelen voor donderdag.

Nou, deze dame gaat vanmiddag naar het werk om ze daar eens subtiel te gaan bijbrengen dat ze de CAO maar eens goed gaan doorlezen, daar staat echt bij buitengewoon verlof: 'recht op één betaalde vrije dag op de dag van de begrafenis van broer, zus, schoonbroer, schoonzus...' Mijn bazin kennende moet ik ook nog in de gaten houden dat ze mij die dag niet van mijn verlofuren afschrijf!!

Hopelijk kan het bij 'subtiel' blijven, want begin me nu een beetje in een strijdmodus te voelen.

Boeddha

Jeetje!! Wat een onbeschofte trut! Je hebt inderdaad gewoon recht op een dag, zal toch zot zijn als ze daar zo moeilijk over gaan doen!

Wat een verschil van werk/mensen heb je toch! Ik werd maandag gebeld door een collega die ik op de hoogte had gesteld van het overlijden van ex-schoonpapa wanneer de begrafenis/crematie is. Mijn directe collega had voor donderdag vrij gevraagd maar ze wilden eerst afwachten wanneer ik vrij wilde zijn. De crematie is pas vrijdagmiddag en ik had die dag sowieso al vrij.
Be strong, have faith!

Knibbel

Inderdaad, zo kan het dus ook!! Ja, sinds wij nieuwe ondernemers hebben en veel collega's weg zijn gegaan is 'collegialiteit' af en toe ver te zoeken....

Het is dan om die reden dat ik er niet zo heel rouwig om ben dat ik uren heb moeten inleveren. Alleen jammer dat mijn inkomsten hierdoor minder is geworden.

Het is dat ik al de 55 jaar allang gepasseerd ben en dus wat minder in trek ben op de arbeidsmarkt anders ging ik actief op zoek naar een andere baan. En met het uitzicht op onze schulden probeer ik gewoon de rit maar uit te zitten.....

Moet eigenlijk wel, want ik ben twee jaar jonger dan meneer Knibbel, dus hebben wij straks een pensioengat van twee jaar. Mijn grootste zorg is dan ook dat ik mijn baan helemaal verlies en geen andere baan meer krijg, gezien mijn leeftijd. Daarom maak ik vaart om het liefst binnen drie jaar de schulden weggewerkt te hebben, want ik heb daarna nog maar een kleine twee jaar om te beginnen te sparen om dat pensioengat op te vullen. En dan heb ik het niet over 1000 euro maar over meer dan 10.000 euro. Dus voor ons geen lekker achterover hangen als wij eenmaal de schuldenvrije-status hebben bereikt. Wij hebben daarna nog een tweede traject te vervullen....

Pfff... probeer de hele tijd dit scenario voor mij uit te schuiven, mezelf voor te houden dat het een 'ver-van-mijn-bed situatie is' want anders raak ik lichtelijk in paniek. Maar de tijd begint toch wel te dringen....

Libra

Quote from: Knibbel on Feb 05, 2014, 10:28 AM
Pfff... probeer de hele tijd dit scenario voor mij uit te schuiven, mezelf voor te houden dat het een 'ver-van-mijn-bed situatie is' want anders raak ik lichtelijk in paniek. Maar de tijd begint toch wel te dringen....

Lieve Knibbel,

"One step at the time....."!!

Lieve dame, ga je alsjeblieft niet nu al buikpijn lopen maken over iets wat nog niet aan de orde is!!
Dit hoofdstuk nummer 2 kun je pas tackelen als hoofdstuk nummer 1 afgesloten is!
Bovendien weet je niet wat de toekomst nog gaat brengen.

Wat je nu wel weet is dat morgen een hele zware en emotionele dag gaat worden en daar wil ik je alvast heel veel sterkte voor wensen!!

Heel veel liefs en een dikke knuffel.
:-*

Knibbel

Vandaag in besloten kring afscheid genomen van mijn schoonzus. Het was kort, erg emotioneel maar heel fijn, mooi, intiem.... Geheel naar de wens van haar zelf. Zij heeft tot de laatste stap de regie over haar heengaan in handen gehouden, een soort 'stappenplan' gemaakt hoe ze alles verzorgd wilde hebben, bloemen, muziek, gedicht.....

Na afloop een wensballon opgelaten voor haar en daarna een kleine koffietafel om nog even na te praten en met elkaar steun te vinden bij het verwerken van het verdriet.

Haar reis naar het licht is begonnen, waar vrede, rust, liefde en de eeuwigheid heerst.....