De eerste maanden overleefd maar de weg is nog zo lang.....

Started by Knibbel, Jul 23, 2013, 11:08 AM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Wat ben je toch een schat.... Die van de narcotiseur  en de tandtechnische ingrepenheb ik per bank betaald, want daar krijg je de rekening van thuis gestuurd, maar de belasting wil toch een officiele rekening hebben, heb ik tenminste altijd gedacht. De rest is gewoon contant betaalt.

Als je jouw oogjes nog niet dicht hebt, fijne nachtrust!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Kaatje

Je kan dan van de narcotiseur en tandtechnische ingrepen laten zien dat ze betaald zijn. Je kan altijd een kopie nota opvragen voor je administratie en in geval dat de Belastingdienst de aangifte van je dochter uitpikt om verder te controleren. Van de andere kosten kijken of je de nota nog kan krijgen. Ik zou de kosten die je per bank betaald hebt wel meenemen als aftrekpost. Daarnaast is t handig dat je kan bewijzen dat die kosten niet vergoed werden. Bij mij staat het op de verzekeringsoverzichten nadat ik de kosten heb ingediend of een brief waarin de afwijzing staat of de verzekeringsvoorwaarden.

Denk dat je voor 2013 wel een super administratie hebt en de aangifte makkelijker zal zijn. Weet wel dat de aftrek van ziektekosten voor 2014 wijzigt. Kijk daar goed naar en als je iets dit jaar nog moet betalen is t veelal verstandiger om t dit jaar nog te doen ivm mogelijkheid tot aftrek bij de aangifte.

Ps ik had je laatste berichtje niet meer gelezen. Ik was lekker aan het slapen :)

Knibbel

Heb vandaag telefonisch contact gehad met de tandkliniek van mijn dochter, ze sturen van alle rekeningen uit 2012 een kopie naar mij. Van de apotheker heb ik een uitdraai gekregen van de afgehaalde medicijnen van mijn dochter, ik moet eerst nog nakijken welke wel en welke niet aftrekbaar zijn. En wil de belastingdienst officiele rekeningen zien kan ik die opvragen bij de apotheker. Nou, voorzichtige berekening gemaakt, met de bijzondere ziektekosten gaat haar te betalen belasting omlaag naar 460 euro. Is toch weer 140 euro minder, niet zoveel maar meer kan ik er helaas niet van maken.... hebben of niet hebben.

Toch blijft bij mij de vraag waarom mijn dochter met haar wajong toch nog 600 euro moet bijbetalen. En maar te zwijgen over meneer Knibbel die zowat over de rooie ging toen hij dat hoorde.

"Hoezo gaat dat kind nog werken als ze voor dat beetje geld ook nog eens zoveel belasting moet betalen. Dit kan toch niet, volgens mij heb jij ergens een fout gemaakt met het invullen van het formulier. Heb je de wajonguitkering wel in het goede vak ingevuld, moet dat wel in het vak 'WAO, pensioen enz.', want als ik dat bedrag bij het vak 'loon e.d.' zet hoeft ze niets bij te betalen."

Voor de zekerheid vanmiddag toch maar de belastingdienst gebeld, zou toch niet willen dat door een fout van mij mijn dochter zoveel moet betalen!! Maar nee, belastingformulier is correct ingevuld, alleen.... de meneer van de belastingdienst vond het ook vreemd dat ze nog zoveel moet betalen. Of het UWV of haar vorige werkgever heeft te weinig loonbelasting ingehouden. Maar ja, daar heeft ze nu ook niets meer aan.....

Maar vraag mij ook af wanneer bij een totale jaarbedrag wajonguitkering van ca. 10.000 euro maar 475 euro loonbelasting wordt ingehouden dit misschien toch iets aan de lage kant is?

Knibbel

Quote from: Libra on Oct 29, 2013, 01:10 PM
Besef je je wel goed dat als je in dit tempo door blijft en kunt gaan, de teller volgende maand naar de 17 gaat?
Quote from: Chrissie on Oct 29, 2013, 02:31 PM
Op naar de 17! :-* :-*
Teller staat onder de 18.000.....!!! :D :D

Onze schuldenstand staat nu op 17.877 euro. Vind het een beetje jammer dat het er niet meer in zit om het jaar 2013 af te sluiten met een stand onder de 17.000..... want 877 euro of meer in deze maand zit er echt niet in. Maar ondanks dat ben ik heel heel erg blij met dit resultaat. :D :D

Het heeft zweet en tranen gekost het afgelopen jaar, maar ik had nooit gedacht om ooit eens tot dit resultaat te komen. Het heeft me wel sterk gemaakt en vertrouwen gegeven in mijn eigen kunnen en, klinkt misschien een beetje hoogmoedig, ik kijk toch met vertrouwen naar het nieuwe jaar. Zelfde strategie en dan moet het goed komen met de Knibbels.....

Chrissie

Wat lees ik ?? WOUW wat SUPER wat ben jij ook een topper, klasse gedaan!
Diepe buiging met een groot applaus en een flinke dans voor u mevrouw!!

:-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Boeddha

Wauw lieve Knibbel! Wat een heerlijk nieuws om zo 2014 in te gaan!
Be strong, have faith!

Kaatje

Wat een heerlijk nieuws!! Dansje. Kijk niet naar die bijna 900 die je eigenlijk nog er af wil zodat je onder die 17 zit maar kijk vooral naar waar je weg komt. Vergelijk de stand van het begin dit jaar met nu en wees daar ontzettend trots op!

Buster

Whahahahahaha

QuoteVind het een beetje jammer dat het er niet meer in zit om het jaar 2013 af te sluiten met een stand onder de 17.000..... want 877 euro of meer in deze maand zit er echt niet in. Maar ondanks dat ben ik heel heel erg blij met dit resultaat.

Lief mal mens,....

Jullie zijn kanjers!

ps, wat was je beginstand ook alweer in JANUARI 2013????

Knibbel

Quote from: Buster on Dec 10, 2013, 01:24 AM
ps, wat was je beginstand ook alweer in JANUARI 2013????
Januari 2013 was het nog 25.250 euro. Dan te bedenken dat er 7000 euro op een jaar tijd aan schulden betaald is. Eigenlijk zonde van het geld. Ik hoor meneer Knibbel al fluisteren: daar hadden wij een prachtige 'overkapping' achter het huis van kunnen betalen.....

Kaatje

Lieve knibbel, ik moest eigenlijk best wel lachen om je bericht. Laat meneer Knibbel maar mooi dromen over de overkapping! Jullie hebben afgelopen jaar een super prestatie geleverd. Ben er trots op!

Knibbel

Dank je Kaatje. Meneer Knibbel droomt nog wel even door....

tuthola

Fantastisch gedaan familie Knibbel als je dit tempo kan volhouden schiet je aardig op.
Die overkapping komt daarna dan wel :-)

Buster

Quote from: Knibbel on Dec 11, 2013, 01:30 AM
Eigenlijk zonde van het geld. Ik hoor meneer Knibbel al fluisteren: daar hadden wij een prachtige 'overkapping' achter het huis van kunnen betalen.....

Ja, deze les is een hele dure studie.
En meneer Knibbel bevind zich in goed gezelschap.
"Zoveel? Daar hadden we zowat een huis van kunnen kopen,.."

Niet teveel aan denken.
Dat de bult minder wordt is veeeeeeel belangrijker ;)

Knibbel

Quote from: Buster on Dec 11, 2013, 11:21 AM
Dat de bult minder wordt is veeeeeeel belangrijker ;)
Klinkt misschien erg streng, maar alle andere wensen ten spijt, dit staat en blijft nummer 1 op de lijst.....