Gezinnen door crisis op straat

Started by Kaatje, Jul 23, 2013, 09:23 AM

Previous topic - Next topic

Buster

QuoteVoor de overheid is het dat de hypoteekrente aftrek in 10 jaar meer dan verdubbeld is tot boven de 34 miljard terwijl de huizen het niet meer waard zijn, blijven die hoge aflossingvrije hypotheken die kosten post geven voor jaren.

Ik las gisteren een blog (met bronvermelding ;)) waaruit blijkt dat op dit moment de hypotheekrenteaftrek meer kost dan de WW en de WWB gezamenlijk.
Waarvan 20% verstrekt worden aan villa's

Even zoeken naar de link,... http://www.frontaalnaakt.nl/archives/de-oorlog-tegen-bijstandsmoeders.html

gewoon

Wat bedoel ik met dijken bouwen, het had een hoop ellende gescheelt als in 1984 die rente aftrek, om eigenwoning bezit te stimuleren eens onder de loep te nemen bij het 100 jaar bestaan ervan, of die nog wel klopt, aan de doelsteling, als op eens de banken met allerlei creatieve hypotheken komen.

Heeft toen wel op de agenda gestaan ik meen uit mij hoofd Wiegel/ Van Acht maar dat was daar net voor in 1980 toen die hypotheken nog komen moesten een gemiste kans.

Gewoon

gewoon

Ha Buster wat een fijne link is echt eens een ander kijk op alles wat we normaal mogen lezen

Gewoon

Knibbel

Aantal jaren waren ze in de politiek al bezig met plannen om de hypotheekrente af te schaffen. Ik heb dus zelf een koophuis (wat ook onder water staat), maar toch vind ik het jammer dat ze dat toendertijd niet hebben doorgezet. Als je dat nu in deze crisistijd gaat doen wordt dat, ben ik bang, de doodsteek voor veel huizenbezitters die nu, zelfs met bijbetaling van de hypotheelrente-aftrek, het al nauwelijks redden.

De regels waren altijd hoe meer rente je betaalt, hoe meer hypotheekrente-aftrek je kunt krijgen. Dus degenen met veel geld hebben daar de meeste profijt van. Ze (de rijken) kopen huizen van tonnen euro's, betalen wel meer hypotheekrente  maar profiteren ook van de maximale hypotheekrente-aftrek. Dit heb ik altijd oneerlijk gevonden.

Klinkt misschien vreemd, maar ik ben er niet op  tegen dat de hypotheekrente-aftrek afgeschaft wordt, maar dan wel in stappen, dus niet ineens.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

Hoi door de veranderingen met de nieuwe regels is toch die renteaftrek voorbij, voor nieuwe starters, dat heeft gevolgen voor wat de starters nu maximaal kunnen lenen, dat zal minder zijn.

En voor de mensen die voor 2013 een spaarhypotheek met aftrek houden die aftrek, maar zien door dit drasties ingrijpen de waarde dalen van de woning, door dit afschaffen.

Kan ik eerlijkheid in zien de oudjes met aftrek maar onderwater voor een lange tijd, en de nieuwjes  een gezonde start.

Als ik het verkeert zie hoor ik het graag.

Wat ik wel nog graag zou willen is dat de bouw een inpuls krijgt om direct, veel goedkope en energie vriendelijke woningen te gaan bouwen daar zal een steigende behoefte aan zijn en het is jammer dat er zoveel bouwvakkers hun buik zien bruinbranden in de achter tuin, terwijl het alle handen aan dek moet zijn,  woningen die onderde 80.000 kosten en het liefst energie neutraal, of iedergeval zuinig, effe, uit de klei te trekken.

Gewoon

Buster

Ik denk dat je het goed ziet, behalve die bruine buiken.

De bouwvak is begonnen, vandaar. :P
Nee zonder gekheid, vanavond nog een reportage gezien dat steeds meer bouwbedrijven doorwerken op verzoek van de klant. Ze gaan nog steeds met regelmaat over de kop.

Knibbel

Quote from: gewoon on Jul 24, 2013, 10:03 PM
Hoi door de veranderingen met de nieuwe regels is toch die renteaftrek voorbij, voor nieuwe starters, dat heeft gevolgen voor wat de starters nu maximaal kunnen lenen, dat zal minder zijn.
Zover als ik het heb begrepen krijgen nieuwe starters bij een  annu?iteitenhypotheek wel nog voor 30 jaar hypotheekrenteaftrek.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

en ook nog bij de lineairelening die ook in dertig jaar afgelost moet zijn waar door de aftrek steeds minder word, de tijd dat je 30 jaar de volledige hypotheek kon opvoeren als aftrek is geschiedenis
geworden voor starters

Gewoon