Vakantiegeld

Started by Rox, Jun 24, 2013, 09:40 AM

Previous topic - Next topic

Rox

Goede morgen!

Ik ben nieuw hier, dus ik weet niet of mijn post in deze catogorie thuishoort. Excuses als het verkeerd staat.

Ik zit in Beheer vaste lasten bij de kredietbank in Friesland. Dit duurt nog tot september en dan is mijn traject afglopen!! Kannietwachten!

Nu heb ik een lange tijd bij Randstad als uitzendkracht gewerkt en ongeveer 500 euro aan vakantiegeld opgespaard. Dit is uitbetaald als "eindafrekening", omdat mijn werk stopte.

Ik kan nergens vinden of ik recht heb op mijn vakantiegeld. Als ik in mijn bbronline kijk, is het al doorgeloodst naar de reservering voor de schuldeisers. Ik lees op internet dat de ene wel en de ander weer niet of een deel van hun vakantiegeld krijgt.

Ik probeer persoonlijke gesprekken aan te vragen bij de kredietbank, maar krijg via de mail: "In principe maakt de backoffice geen afspraken met cliënten."

Wie weet of ik recht heb op (misschien een deel van) mijn vakantiegeld? Ik heb fulltime productiewerk gedaan, zelfs vaak overgewerkt, ik kreeg spontaan zin om een potje te janken toen ik mijn vakantiegeld al bij de reservering voor de schuldeisers zag staan. Verder snap ik het ook wel als ik het niet krijg, doet alleen wel een beetje pijn  :P

Ik laat mij graag overspoelen met jullie wijsheid  ;D

Groet, Rox

Buster

Hahaha, ik moet een beetje lachen om je laatste zin,...

In een traject wordt er een VTLB berekening voor je gemaakt.
Dat is de beslagvrije voet met daarbovenop een paar extra posten zoals
Arbeidstoeslag
Eigen risico reservering
Het geen wat bij jouw van toepassing is wordt in de berekening meegenomen.
Vakantiegeld dat wordt verwacht krijg je elke maand een stukje in het budget.
Als het dan wordt uitgekeerd trekken ze dat recht.

Zo gaat dat normaal gesproken.
Wat jammer dat het beheer geen afspraken maakt met cliënten.
Wie weet kan je contactpersoon deze vraag voor je uitleggen, of maken ze ook geen afpraken met contactpersonen ;)

Bijna gefeliciteerd met de eindstreep!

Rox

Omygod Buster! Velma is een heldin :D
En jij ook, bedankt voor het reageren, supernuttig!

Ik kan geen afspraken maken met een contactpersoon, want er bestaan geen contactpersonen meer..?!
Vreemd, sinds januari dit jaar moet ik betalen voor de schuldhulp, maar mag ik niets meer persoonlijk bespreken, en toen het gratis was moest ik elke maand komen vertellen hoe het met mij ging!

Raaaarrrrr, maar goed, bedankt voor het overspoelen van wijsheid :)

Buster

Pardon?????

Ok,.... nu ben ik wel heel nieuwsgierig.
Je hebt schuldhulpverlening, toch?
Dat is als er voor je wordt bemiddeld om een regeling tot stand te brengen.
En loopt dit via de gemeente of is het een particuliere organisatie?

Hoe dan ook, jij bent een betalende klant.
Daarnaast ben en blijf jij altijd juridisch verantwoordelijk voor je administratie, dus ook als de personen van die organisatie er een rommel van maken.
Juist daarom vind ik het niet alleen raar, maar ook ontzettend onprofessioneel dat als je een vraag hebt over je eigen inkomen dat je daar geen antwoordt op krijgt.

Kan je iets meer vertellen?