Ons verhaal

Started by boogschutter1978, Jun 20, 2013, 09:01 PM

Previous topic - Next topic

boogschutter1978

Mijn naam is Danny en ik woon samen met mijn vrouw en 2 kinderen in Amsterdam.
Momenteel zijn we beide parttime werkzaam maar dat is weleens anders geweest.

Wij zijn van een mooi leven zonder zorgen, terug gevallen naar (nog net ) geen bedelstaf maar met de juiste hulp, en geduld van familie en vrienden er toch weer bovenop gekomen.

We hebben alles meegemaakt, van deurwaarders tot incassobureaus, tot afsluiting gas/water/licht en zelfs op het punt gestaan van huisuitzetting.

Niet de beste tijd van ons leven maar wel de grootste les die we ooit zullen krijgen!!!

Het begon allemaal nadat zowel mijn partner als ikzelf in korte tijd onze baan kwijtraakte en in de ww terechtkwamen. Beide werkten we bij een uitzendbureau, netjes de gewerkte uren doorgeven aan de WW natuurlijk en ondertussen ook de kinderen verzorgen want dat gaat allemaal gewoon door.

Je merkt dat je met 2 fulltime salarissen, jezelf een bepaalde levensstijl aanmeet die, zodra die wegvallen, een hap in je budget is.

Niet dat we luxe leefden maar als we iets zagen dan kochten we het gewoon en we deden niet aan sparen. Acheraf heb ik daar spijt van. Ga je dan met je ik leef nu en ik kan morgen we l dood zijn :(

Van het een komt het ander, rekeningen stapelen zich op en we betrapten onszelf op creatief boekhouden, beetje hier betalen, beetje daar betalen en dan staan ze opeens voor je deur of krijg je loonbeslag.

Dan gaat het hard naar beneden en ga je regelingen treffen die je niet na kan komen, extra schulden, rechtbankkosten...de meeste kennen het verhaal wel denk ik.

Dan aanmelden bij schuldhulp (maar dat is een ander verhaal), wat een gedoe en tijd ging daarover heen, bijna 9 maanden in de stress voor alles eindelijk rond was.

3 zware jaren gehad maar nu overal vanaf en dat heeft bloed, zweet en een heleboel slapeloze nachten en veel tranen gekost.

Schrik af en toe nog wakker na een nare droom en dan besef ik me zodra ik wakker schrik......

Gelukkig het was maar een droom, maar dat is zeker nooit zo geweest.

Na 3 jaar schuldenvrij. het waren 3 zware jaren maar het was het zeer zeker waard.

http://omgaan-met-schulden.siterubix.com

Buster

Hoi Boogschutter,

Welkom op het forum.
Wat fijn dat je je verhaal hebt opgeschreven.
Ik denk dat we allemaal (achteraf) dat gevoel wel kennen van; had ik toen maar.

Door je verhaal op te schrijven hoop ik dat er mensen zijn die dit herkennen en misschien net ietsje eerder ingrijpen zodat die extra kosten of het loonbeslag bespaard blijven.

Hoe is het nu, behalve de nachtmerries?

boogschutter1978

Ik moet zeggen dat het allemaal goed gaat, rekeningen worden op tijd betaald, geen achterstanden en de 3 belangrijkste zaken zoals huur nuon en ziekenfonds gaan automatisch.

Onze schuldperiode is nog maar net 4 maanden geleden geindigd en het is erg wennen dat je weer lucht hebt. Onbewust letten we nog steeds op de kleintjes en gaan we van winkel naar winkel voor de goedkoopste prijs. Het is niet alleen een wijze les geweest hoe het niet moet maar ook een goede les hoe  het ook kan :)
Na 3 jaar schuldenvrij. het waren 3 zware jaren maar het was het zeer zeker waard.

http://omgaan-met-schulden.siterubix.com

Knibbel

Voor mensen zoals ik, die nog vaak twijfelen of en wanneer deze periode afgesloten kan worden, is het zo heerlijk om te lezen dat er inderdaad licht aan het eind van de tunnel is. En, dat hard werken eraan ook daadwerkelijk loont. Jullie zijn voor mij een geweldig voorbeeld en de stimulans om op deze voet door te gaan, over twee of drie jaar hoop ik ook daar te staan waar jullie nu zijn aangekomen. Kan niet meer zeggen dan: diepe bewondering voor jullie.

Liefs,
Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron