huis uit!!!

Started by ania, Jun 06, 2013, 02:04 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Ania, ik heb echt respect voor hoe jullie toch blijven proberen een oplossing te vinden ondanks dat je tegen zo immens veel muren oploopt.
Ik had echt goede hoop dat er iets geregeld kon worden.

De enige die ik nu nog kan bedenken is de Ombudsman.
Ik heb even gekeken en jullie gemeente valt onder de nationale ombudsman.
Je kunt er elke dag naar bellen.
Meestal vragen ze eerst wat je zelf al hebt gedaan om eruit te komen, nou dat is dus een hele waslijst.

Ik ga voor je duimen.
http://www.nationaleombudsman.nl/

ania

Lieve Buster,
dankje... net als ik zeg  wij hebben ze allemaal had heb hele lijst met wie en waneer ook ombudsman maar wij hebben daar gemeeld en geen reactie gekregen maar miss bellen is ook nog een optie

wij hadden goede hoop toen gemeente heeft gebeld dat de directeur van de wonningbouw heeft naar de brgemeester secr. gemeeld dat ze ons toch niet zo maar op straat kunnen laten  en ze zouden  sammen gesprek gebben gehaat maar heelaas komt niks uit,commiesie zegt dat er zo veel mensen zijn als wij dat ze niks kunnen doen,maar voor ons is echt niks meer,nu denken wij om naar belgie te verhuizen maar dan moet eerst wsnp opgestaart zijn....weer niks ,gewoon k*****
sorry maar ik kan gewoon niet geloven dat ze  HIER  niks kunnen,ik weet ook dat wij  verantwoordelijk zijn voor onze schulden en dat wij moeten boeten maar geef ons de kans om dat te doen,wij lopen echt niet weg van die problemen en schulden....
weet niet hoe verder...

Buster

Ik zou idd bellen met de ombudsman en aanbieden je hele verhaal te mailen.

Zet daarin met wie je hebt gesproken (als het kan ook wanneer) en welke reactie je hebt gehad.
Het kan niet zo zijn dat je op straat komt te staan omdat er wel meer mensen zijn zoals jullie.

Hoe staat het trouwens met de schulden nu?
Kun je al iets inlopen bij de bank bijvoorbeeld?
Of leef je van een budget en gaat alles naar de schuldhulpverlening?

ania

wij leven eigelijk van een budget en hebben nog 2 kleine schulden  voor afbetalen die hebben wij niet meegenomen bij de schuldhulpverl. er is ook beslaag gelegt dus moeilijk maar we redden ons wel zou toch moeten ook de komende 4 jaar ( want voor alles goed loopt duurt nog even dan tel ik mee)

zou morgen nog onbudsman bellen,dankje

Buster

Ania, ik vroeg me af hoe het met je was.

Is er al vooruitgang (of achteruitgang?)

ania

Hallo Buster,wij hebben heel veel geprobert maar heelaas...nog geen huis,want dit is wat eerst moet gebeuren en dan zien we wel.
http://eropaf.org/  is hele goede organisatie,veel werk voor ons gedaan,echt bijna elke dag gebeld maar ook voor hun houd het op...
nu zijn wij doorgestuurd via eropaf naar  http://www.eigen-kracht.nlcentrale,zijn we nu bezig maar ik denk dat dit ook niks is ,meeste gevalen zijn door mensen van wonningbouw en wij hebben/hadden eigen huis,dus zijn we nog te "vroeg"zeggen ze,want dit jaar of volgend jaar zou veel meer van dit gevallen zijn,komen steeds
meer mensen met eigen wonning in problemen,maar wij zijn nog te vroeg... niet te geloven,je moet wachten tot dat andere ook in shit zitten dat gaan ze kijken of ze iets kunnen doen.

Van eigen kracht verwachten wij niet wel,hun organieseren conferenties,je moet (als je wil) zo veel mogelijk mesnen om je heen verzamele (vrienden fam, buuren etc) om een conferentie aan te vragen als het goed is betaald gemeente maar het is aan jou ,met wie wil je je verhaal delen... want dan komt echt alles "op tafel liggen",er zijn dan ook mensen van wonningbouw,gemeente etc. met wie je te makken heeft en ze moeten ook willen...
dusssss niet zo mooi,maar moet wel zeggen dat die coordinatoor van eigenkracht,heeft ons sterker gemaakt,want hij heeft veel meer dingen uitgelegt en open geweest,wij keken te veer in de toekomst: hoe met de schulden,hoe verder,wat asl...en zo voort,maar nu eerst een huis!!
gemeente zei tegen ons,jullie moeten eerst huis verkopen dan kunnen wij aanvraag stuuren naar de schuldseniering...mooi niet!!! huis verkocht en toen zei ze: ja,maar nu moeten jullie vaste ruimte hebben....

en zo maar door
en ook geen huis via makelaar want die zijn te duur kan weer geen schuldiseniering door gaan,en zei ze: als jullie naar de opvanghuis gaan moet ze melding makken bij de jeugdzorg...pffffff  mooi niet,geen opvanghuis!!!

eigenkracht zei: het is aan jullie welke weg willen jullie gaan...kies je voor opvang of kies je voor het duur huis,bij allebij gevallen weet je niet hoe verder gebeurt,hoe gaan ze dat aanpakken.
ik weet zeker dat ik dit mijn kinderen niet aandoe om naar de opvang huis te gaan,rechtshulp zei ook :als het niet anders kan (nu) dan moeten wij die huis pakken(via makelaar) je kist toch niet voor op te straat te komen staan met 2 kids...

lang verhaal en ik zou nog langer kunnen  makken maar heeft geen zin,nu pas na die 2 maanden zijn wij sterker geworden door eigen kracht,elke instantie zegt wat ze moeten zeggen maar het is aan jou welke kant je gaat en naturlijk maak ik me zorgen hoe verder maar dan zien we wel..
wij willen oplosing,wij steken niet onze "kop in het zand"wij komen met voortelingen... en van hun kant horen wij alleen maar NEE,hun willen geld terug-wij hebben die geld niet en als ze niet mee werken is niks te haalen

ik zit psychis helemaar onder,daaroom heb ik ook beetje afstaand genomen van bepalde dingen,niet te veel lezen,druk maken om niks...zien we wel,je weet nooi van te voren hoe het loopt en gemeente kan mooi zeggen  wat ze wil maar het is ons leven,hun zijn om 17.00 u klaar maar wij draaien 24/7 door...het is goed,komt goed,ooit moet het gewoon,heb geen andere verklaring

Ik hoop dat over paar weken iets moois mag schrijven :) tot dan

en bedankt voor belangsteling Buster!!!

Knibbel

Lieve Ania, weet niet wat ik moet zeggen, ben helemaal stil van je verhaal.  Dat je er psychisch door heen bent kan ik me voorstellen, logisch als je wereld momenteel compleet stil staat. Helaas kan ik je ook geen pasklare oplossing geven hoe graag ik het ook zou willen. Het is maar een schrale troost op jouw immens probleem, maar ik leef ontzettend met je mee en ik hoop dat je inderdaad over een paar weken met beter nieuws kunt komen.

Denk aan jullie en ik wens jullie heel veel sterkte.......
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

ania

Knibbel dankje wel, wij hebben ook veel mensen om ons heen die mee leven en het is ook fijn dat mensen die je niet kent  dat ook doen :)
Wat ik me elke dag vraag is : hoezo geen oplosing voor ons?? ech, waar we niet aanklopen gaan de deuren dicht"wij kunnen niks voor jullie doen" niemand heeft hier die macht om optestaan met de hand op tafel te slaan en zegt: wij gaan jullie helpen..
zelfs de  burgemeester van het staat niet,waarvoor bestaan die dan?? om mooi in de krant te verschijnen wij steken genoeg belasting geld voor alles en nog wat en als we iets vragen -er is niks te doen...
het is echt doodlopendweg,die cirkel gaat alleen maar rond.

Knibbel wij zijn nog niet klaar en ik weet zeker dat we nog van alles gaan doen om die boel omdraaien misschien voor ons te laat maar ik wens niemand in onze schoenen te staan.Wij zijn ook nog bezig met  2de kamer) echt,zo ver is het gekomen) en ik hoop dat we hun ff wakker schudden voor wat in dit land gebeurt.

wij zeggen ook nog steeds:die schulden hebben wij ook zelf gemakt,ook door geen werk te hebben en nog andere reden en we zijn bereid om te werken en oplossen maar als van hun kant niks komt,kom je niet ver.
als je mensen geld leent weetje ook wat de gevolgen kunnen zijn,onze risici maar ook die van hun.

zelfs krant naar ons gebeld,hele verhaal uitgelegd en ze gaan kijken of iets kunnen doen,SBS6 ook maar het zou nog ff duuren en wij hebben geen tijd meer...

met andere worden,er moeten ongeluken gebeuren dan is iedereen wakker maar helaas meestaal te laat en zo ver laat ik niet gebeuren.Dan is het te makkelijk voor hun..MOOI NIET!!!

Buster

Ania, ik ben blij om te lezen dat jullie in elk geval niet dakloos zijn geworden.

Ik geef je groot gelijk als je kiest voor een duurder huis, opvang en jeugdzorg dat wil je niet.
Eigen kracht had ik wel van gehoord, wat fijn dat die meneer jullie zoveel kracht heeft kunnen geven.

Dat je het even niet ziet zitten is heel begrijpelijk.
Leven met schulden is al zwaar genoeg, als daar ook nog zoveel kastjes en muren bij komen kijken is dat echt veel te veel.

Je bent nu nog bezig met een traject, of het aanvragen ervan.
Mocht dat afgewezen worden en je zou het zelf moeten gaan doen dan helpen we je hier graag met het maken van een plan. Voor nu hoop ik echt dat het traject door kan gaan want dat scheelt enorm veel.

Hou vol Ania!
Veel succes ook voor je man en je kinderen.

Libra

Dit is echt in- en intriest Ania.
Ik wilde dat ik iets voor je zou kunnen betekenen, maar als zelfs de stichting Eropaf tegen een muur loopt en eigenlijk zegt "we kunnen niets voor jullie doen", dan wordt het wel heel moeilijk!

Ik heb wel een heel groot respect voor jouw vechtlust en dat je het niet opgeeft, maar blijft zoeken naar oplossingen.

Het is toch te gek voor woorden dat dit soort situaties nog voorkomen in deze tijd!

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte en succes wensen en blijf voor jullie duimen dat er toch, op welke manier dan ook, een oplossing voor jullie komt.

Heel veel sterkte!!

Knibbel

Ook ik heb enorm veel bewondering voor je, lieve Ania. Jouw inzet en vechtlust verdient inderdaad heel veel respect. Het is om te huilen hoe je in dit land tot het allerlaatste gaatje moet gaan om hulp voor je gezin af te dwingen. Triest, inderdaad erg triest.

Wij duimen allemaal voor je dat jouw strijdlustigheid beloond gaat worden.

Heel veel liefs....

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

ania

Lieve lieve mensen,enorm bedankt voor Jullie lieve worden en dat Jullie ons nog meer kracht geven om te vechten.
Wij staan echt niet alleen en dat doet je goed!
Soms denk ik dat ik droom want ik weet ook dat heel veel mensen problemen hebben maar als ik zo overaal lees (toen nu niet meer)dan komt voor hun een oplossing maar voor ons niet en dat doet pijn.

Eropaf wil met ons mee gaan zou ik zo maar zeggen om ons te steuinen voor zo ver hun kunnen en eigenkracht ook en als wij nog steun van zo lieve mensen hebben dan komen wij ver.
heb gezegt tegen mijn man als we dit overleven dan kunnen wij een eigencentrale open doen :) voor zo mensen als wij nu, hoe meer betrokenen hoe meer kracht je heeft om te doen,je vecht nu eigelijk voor je leven...nooi gedacht dat het tot zo ver kon komen.

Niemand anders leef jou leven,iedereen die geld verdint om jou te helpen,staat nooi in je schoenen en zeker als iemadn die situatie heeft niet meegemakt,kan niet weten hoe het is...
Ze zeggen allemaal" ?ik begrijpt het wel.."maar eigelijk weten ze niet hoe het is ..
Jullie wel iedereen hier heeft of had met zo iets te maken ...het komt echt uit Jullie hart ,dankje :)

Nog zo voorbeeld van maatschappelijker werker:
Ze gaf mij een lijst met MOGELIJKHEDEN voor een wonning: camping-kraakhuizen(waar je niet met kinderen mag)-werkkantoren(!!) en nog een optie is zei ze een opvanghuis...zo dacht ik nu kan ik rechtsreeks naar de psycholoog want dat is net TE veel,zei ik tegen haar en ze keek van: hoe zo???
het was een jonge vrouwke van 25 net geleerd maar uit het boek ,niet eigen ervaring.Hoop voor haar dat ze dat ook nooi moet leren(door zelf in die problemen te zitten).heb tegen haar gezegt dat ik haar bedankt voor haar tijd maar zo steun heb ik niet nodig...

Ik hoop dat ik  Jullie kan verassen met mooi bericht(over een tijdje)

:)

gewoon

Hoi Ania

Hoop ook voor je dat er nog een oplossing zal komen en het is triest jou sytuatie en ik kan mij er ook over opwinden misschien gaat het jullie nog lukken een huis te vinden maar de groep mensen die dit mee gaan maken waar jullie nu voor staan die word steeds groter.
Het is prima dat je kontakt gezocht heb met de tweede kamer, na het instorten van de huizen markt is het nu al 5 jaar verder, waarbij een tekort aan goed kopen woningen erg groot zal worden en er word nauwelijks gebouwd.

Vind het heel erg

ania

Hallo Allemaal,

Niet te geloven maar...................wij hebben een huis gekregen!!!!!!!!!

3 weken voor dat wij eruit moeten,nu veel werk in nieuw huis en..in de toekomst want dit is het maar begin,maar wat een mooi begin :) ben zoooo blij :) :)

dank Jullie allemaal voor lieve worden een steun,Jullie hooren nog van mij hoe verder..
groetjes :)

Chrissie

Wat geweldig ania, ben zo ontzettend blij voor je.
Maak een dansje voor je :)

Sinds januari 2016 schuldenvrij.