huis uit!!!

Started by ania, Jun 06, 2013, 02:04 PM

Previous topic - Next topic

ania

Ik denk Buster dat andere woonplaat ook geen optie is als we nu bij andere woonningbouw gaan inschrijven duur ook paar jaaren of maanden voor dat wij iets krijgen,het gaat nu om 2 mnd en dat is erg kort...

gaat gehoopt dat gem mee zou werken maar nee hoor..camping of crisisopvang vinden ze ook goed...

bovendien kinderen gaan hier naar schoolen ik werk ook hier..

Libra

Quote from: ania on Jun 11, 2013, 02:30 PM
Libra,
ken Jouw verhaal niet maar Jullie hebben dus ook groot huisschuld ...was dat probleem bij de WSNP??

ik ben namelijk bang omdaat wij srtaks met  Echte grote schulden zitten en de rechter zegt lamaar moeten ze eigen feit verklaren.....

Beste Ania,

De hoogte van de schulden is geen criterium voor toelating tot de WSNP. De reden van de schulden wel!
Als je fraude pleegt, zoals bijvoorbeeld onterecht toeslagen aanvragen bij de Belastingdienst, of als je de gewone vaste rekeningen niet meer betaald, maar wel kleding en/of andere luxe artikelen blijft kopen, wordt de eerste gezien als fraude en de tweede als overbesteding.

Er zijn heel veel redenen waarom mensen in de schulden raken, maar dat is ook meteen het doel van de WSNP.
Om mensen met schulden te helpen die dat zelf niet (meer) kunnen oplossen, nadat het minnelijk traject mislukt is.

Als verhuizen naar een andere plaats voor jullie echt geen optie is, dan zou ik inderdaad kijken naar alle woningen die de woningstichting te huur aanbiedt, maar ook op Funda en Marktplaats, omdat daar ook particulieren soms woningen te huur aanbieden.
En ik zou ook zeker aan de makelaar waar je nu kontakt mee hebt vragen of hij misschien iets voor jullie weet, en vragen of hij ook bij zijn collega-makelaars voor jullie wil informeren!
Zij zijn tenslotte degenen die de huizenmarkt het best kennen en dingen het eerst horen.

Heel veel succes donderdag met het gesprek bij de woningbouwstichting.
En ja!, ik zou je adviseren om inderdaad alles open op tafel te leggen, zodat ze begrijpen dat jullie situatie echt heel erg urgent is!!

ania

weet iemand hoe of wie een gemotieverde brief naar de personelijke famielierechter kan schrijven??

van dit site http://www.finvang.eu  kregen wij hooop info die eigelijk gem ook zou moeten weten bvb hoe ze beslaag op je loon kunnen tegen houden , verder,dat wij dus die brief moeten schrijven en vragen naar perslonelijk failisiment(wsnp) gaat veel sneller en je slaat gem over (hoe dat precies werkt weet ik niet) en dat bank in 2010 grote fout heeft gemaakt om niet te mogen verkopen,volgens die persoon zatten hun(ing) in 2010 ook erg in te shit  hebben ze gat mooi bijgewerkt maar nu zijn wij de dupe van...

Eropaf ook gebeld en helpen ook mee,eerst moeten wij afspr.maken bij de wethouder en hem hele situatie uitlegen en naturlijk morgen naar de wonningbouw....als dat niet helpt dan nemen hun het over...maar ze mogen ons niet zo maar op straat zetten.
oke dat zeggen hun maar DOEN is het tweede het is korte tijd nog maar 2 mnd

nu hopen dat binnen 2 weken huis niet verkocht word en dan kunnen wij naar de rechtbank miss krijgen wij een uitstel ,maar van andere kant schieet je niks op met wsnp want voor dat huis niet verkocht is kunnen ze niet met wsnp starten...volgen jullie nog...zit heel krom in mekaar en dat nog die  VANGNET site vanavond met al die info en adviesen....ben benieuwd hoe het loopt

Buster

Ho wacht even!

Persoonlijk faillisement kan ik je echt afraden!
WSNP wordt bijna noit toegewezen als dit niet via de gemeente loopt.

Het verschil tussen persoonlijk faillissement en WSNP is behoorlijk groot.
Allereerst de kosten, een curator is duurder dan een WSNP bewindvoerder.
Die betalen jullie.
Bij WSNP is er sprake van kwijtschelding na het succesvol afronden van het traject.
Alle schulden, behalve de schulden aan de overheid (belastingdienst enz) worden dan kwijt gescholden.
Na maximaal 5 jaar.

Bij een persoonlijk faillissement betaal je alles tot op de laatste cent terug.
Van wat je kunt aflossen wordt dat eerst de curator betaald, daarna pas de schulden en de rente loopt gewoon door. Ook zo'n verschil met de WSNP.

Je kunt wat dat betreft beter even kijken op www.nhg.nl
Of http://www.stopderestschuld.nl/

Ania, vraag even aan Eropaf of ze een persoon hebben in de buurt die jullie kan bijstaan.
Maar beloof me een ding; NIET vrijwillig een persoonlijk faillissement aanvragen!

Buster

Ania,

Nog even extra uitleg, de kosten voor een curator in het eerste jaar zijn â,¬ 2530 ervan uitgaande dat er verhuisd of ontruimd moet worden.
De jaren daarna kost het â,¬ 1678. Deze prijzen zijn exclusief BTW.
Van alles wat je kan aflossen worden eerst deze kosten betaald, voordat er ook maar een cent naar de schuldeisers gaan.

Persoonlijk faillissement houdt in dat dit wordt aangevraagd via een advocaat (ook weer eigen kosten)
Daarna is de eerste taak van de curator om alles wat je bezit om te zetten naar geld.
Verkoop dus.
Als er sprake is van vluchtgevaar, het idee hebben dat je wel eens zou kunnen vluchten naar het buitenland worden de paspoorten van het gezin ingenomen.

Over die eisers, die mogen de rente gewoon laten doorlopen.
Normaal gesproken is dat de wettelijke rente, tenzij in de Algemene Voorwaarden staat dat er een ander percentage wordt aangehouden.
Als je huis wordt verkocht met een restschuld wordt dit automatisch omgezet in een persoonlijke lening.
Die rentes liggen veel hoger.
Dat tikt behoorlijk aan.

Je weet zelf hoe hoog je schuld ongeveer is.
Als je dat door, â,¬1000 deelt (ervan uitgaande dat je dat kan aflossen) dan zie je hoeveel maanden je minimaal bezig bent met aflossen, daarbovenop komen dan nog de maanden extra voor de kosten van de curator en de opgetelde rente.

Wat me dwars zit is dat er dus iemand is die jouw voorziet van informatie en dit oppert als de beste oplossing! Terwijl je nog een WSNP aanvraag hebt lopen.
De opmerking dat ING ook ooit in de prut zaten en wij daar nu met zijn allen de dupe van zijn is dikke onzin. Ja tuurlijk is dat waar, maar daar koop jij met je gezin niets voor.

Ik hoop dat je nu snapt waarom persoonlijk faillissement geen goede optie is.
Nog even over loonbeslag.
Dat kun je voorkomen door in gesprek te gaan en een voorstel te doen.
Uiteindelijk kan er alleen loonbeslag gelegd worden met een document van de rechter dat je of zelf hebt ondertekend, bijvoorbeeld bij de ondertekening van een hypotheek, of als de rechter dat heeft uitgesproken bij een rechtszaak.
Dan heb je altijd recht op je beslagvrije voet, die moet goed uitgerekend zijn, als dat niet gebeurt kun je het teveel terugvragen.
Als er twee deurwaarders loonbeslag willen leggen moeten ze de opbrengst met elkaar delen.

Libra

Beste Ania,

Quote from: ania on Jun 12, 2013, 11:44 PM
weet iemand hoe of wie een gemotieverde brief naar de personelijke famielierechter kan schrijven??

van dit site http://www.finvang.eu  kregen wij hooop info die eigelijk gem ook zou moeten weten bvb hoe ze beslaag op je loon kunnen tegen houden , verder,dat wij dus die brief moeten schrijven en vragen naar perslonelijk failisiment(wsnp) gaat veel sneller en je slaat gem over (hoe dat precies werkt weet ik niet) en dat bank in 2010 grote fout heeft gemaakt om niet te mogen verkopen,volgens die persoon zatten hun(ing) in 2010 ook erg in te shit  hebben ze gat mooi bijgewerkt maar nu zijn wij de dupe van...

NIET DOEN!!!!!!!

Ik begrijp heel goed dat je heel erg bang bent!! En dat je (zoals een mooi Nederlands spreekwoord zegt) "een kat in het nauw bent, die rare sprongen maakt"!!
Deze mensen zijn maar op 1 ding uit en dat is niet om jou te helpen, maar om zoveel mogelijk geld aan jou te kunnen verdienen!!

En zoals Buster ook schrijft, een persoonlijk faillissement wil je niet!!
Dat gaat vele malen verder en is veel ingrijpender dan de WSNP!

Als je namelijk failliet wordt verklaard, is het niet na 3 of maximaal 5 jaar afgelopen!
Ten eerste krijg je dan nooit de zogenaamde "schone lei", maar bovendien blijf je voor de rest van je leven een kruisje achter je naam houden!!
En daarmee bedoel ik dat je op grote moeilijkheden kan stuiten als het bijvoorbeeld alleen maar gaat over het afsluiten van een mobiele telefoon abonnement!!
Bovendien (en dat is nog het allerbelangrijkst!!!!), als je persoonlijk failliet verklaard wordt, zoals deze mensen je nu adviseren, blijf je voor de rest van je leven de schulden afbetalen omdat je geen bescherming geniet, die je wel hebt onder de wet WSNP!
Met andere woorden: dan blijf je voor de rest van je leven, leven met het schuldenmonster zonder enig uitzicht op een nieuwe toekomst!!

Je hebt niet verteld hoe hoog jullie schulden zijn, maar ik heb het gevoel dat het om een behoorlijk hoog bedrag gaat.
En in dat geval,  beste Ania, is er maar 1 oplossing en dat is toch echt de WSNP als de schuldeisers niet akkoord gaan met de voorstellen zoals gedaan in het minnelijk traject, wil je ooit uit deze nachtmerrie komen!!

En ja, het klopt.
Zolang jullie huis niet verkocht is, kan er geen traject (minnelijk of WSNP) opgestart worden!
Ik praat hier uit eigen ervaring, omdat ik ook moest wachten totdat mijn woning verkocht was.
De reden daarvoor is heel simpel: zolang de exacte hoogte van de schulden niet bekend is, kan de Gemeente NIETS voor je doen!! Ze kunnen de schuldeisers tot dat moment geen voorstellen doen.

Mijn advies aan jou is om zelf heel hard aan het werk te gaan en er eerst voor te gaan zorgen dat je de situatie stabiel krijgt.
Dat betekent, als je nog geen loonbeslag hebt, zelf gaan leven op je Beslagvrije Voet en zorgen dat je vanaf nu elke maand je vaste laten betaald en met het geld wat er overblijft achterstanden weg te werken.
Normaalgesproken zijn de belangrijkste:
- Huur/Hypotheek;
- Energieleverancier (gas en elektriciteit);
- Water;
- Zorgverzekering.

Met deze link kun je je Beslagvrije Voet uitrekenen.
http://www.schuldinfo.nl/fileadmin/kwijtschelding/invoerBeslag.php

De eerste vraag hier is om je inkomen in te vullen na beslag.
Als er nog geen loonbeslag ligt, sla je deze vraag gewoon over en begin je met het inkomen in te vullen wat je man verdient inclusief vakantiegeld en bij partnerinkomen jouw loon inclusief vakatiegeld.

Als je niet alles begrijpt wat ik hier geschreven heb vanwege het feit dat je buitenlandse bent, is het misschien verstandig om je man dit allemaal te laten lezen.
Want het enige wat we hier willen, is om je zo goed mogelijk te helpen, goede adviezen en tips te geven en er samen voor te zorgen dat je alles goed op een rijtje krijgt om de schulden aan te kunnen pakken.

Dus ga alsjeblieft niet in zee met bedrijven zoals Financieel Vangnet!!!!
Zij hebben niet jouw belangen als hoogste prioriteit!
Hun hoogste prioriteit is om er zelf (financieel) beter van te worden!

Ga aan de slag, het is de hoogste tijd, lieve dame!
En vragen?
Stel ze allemaal!!!
Want geen enkele vraag is teveel, of dom, of wat dan ook!!
Wij zullen ze met z'n allen met het grootst mogelijke plezier beantwoorden.
En als we iets niet weten, dan zullen we je naar andere mensen/links doorsturen die, niet alleen, wel de antwoorden hebben, maar tevens jouw belang voorop hebben staan, in plaats van hun eigen belang!

Heel veel succes!!

ania

Hallo,

ik moest dit allemaal ff rusten en op kracht komen...

die k**** meneer van finvang.eu heeft alles lekker uitgelegd zeg,moet wel zeggen dat ik al een tijdje achter de pc zit dus heb ik ook paar dingen gelezen en zo ,dus die failisament zouden wij toch niet doen.ik dacht eerst dat het miss zo brief is waar je zelf kan indruk leggen voor de rchter  maar niet dus...
mijn man was echt 45 min aan het telefoon met die eikel en eigelijk meteen gezegt dat HUN nieks voor ons kunnen betekenen maar toch nog paar tips gegeven ,ook over de huis (net als advocaat) dus dacht miss kunnen wij hier iets mee..

wonningbouw kan niks voor ons betekenen net als wethouder en matschp.werk dusssss 16 aug staan we buiten...
hoop nog dat eropaf ons niet alleen laat maar wat kunnen wij nog doen???
geen idee alleen paniek en bang zijn nu ..vooral voor de kids,hoe moet ik ze zeggen dat wij geen huis meer hebben..ik overleef dit niet...
bang bang bang...

Buster

Ania, ik snap dat je even moest bijkomen.

Wat goed dat je toch weer iets laat horen.
Blijf vooral reageren op woningen die je bij de woningstichting kunt krijgen.
Dat is helaas wel boven de â,¬ 681,02 maar dat is niet anders.
Jullie verdienen teveel (begreep ik uit je eerdere bericht) om voor een lagere huur in aanmerking te komen.

Mocht eropaf advies hebben, volg dat vooral op.

Hou vol!
Hoe staat het met de aanvraag WSNP?
Hoelang duurt dat nog?

ania

eerst moet huis verkocht worden dan kunnen ze pas aanvrag versturen,zo heb ik dus begrijpen
morgen 2 bezichtingen...heb hele middag zitten huilen...maja kan toch niet terug draaien

eropaf weer gebeld wij moeten nog afwachten wat de wonningbouw ga zeggen (offieciel) want afgel.donderdag zijn wij daar geweest en ze hebben meteen gezegt dat ze niks voor ons kunnen doen,maar toch alles netjes opgeschrijven en we zouden begin van deze week meer hooren maar ik verwacht niet veel
vandach dus ook wethouder hebeld (tip van eropaf) en hij kan niks voor on betekenen....
eropaf zegt dat hij MOET bij de wonningbouw iets voor ons doen maar ja dat DOEN is het tweede...

dus we weten nog niks al 3de week en tot 15 aug is niet meer zo lang....

Buster,hebben hun van eropaf ook huisbezoeken?was weer vergeten te vragen...bellen hun ook naar de wonningbouw of dit zo dingen of doen hun alleen online nieuws plaatsen en zo??

ania

en  van die wonningen komt niet veel want de meeste gaan ze verkopen,een keer per 2 weken staat eengezinswonning en de rest flat en dan ook nog 3 van de 4 seniorenflatjes...waaaaaaaaaar moeten wij dan op reageren??

Buster

Ik heb je even wat linkjes gestuurd voor gemeenten in de buurt.

ania

zo...definitive antw.van de woningbouw is geen urgentie  maar dat wisten we al....
zoeken zoeken  maar het is steeds dichter bij die 15 aug.

Libra

Ania,

Ik heb jouw draadje nog eens even door zitten lezen, maar nu jouw Gemeente en de Woningbouwvereniging niet echt meewerken, is het misschien een idee om toch eens rond te gaan kijken in anderen, eventuele buurgemeenten?

Als dit namelijk wel mogelijkheden biedt en het haalbaar is voor jou en je man voor wat het werk betreft, is dit misschien dan wel de beste oplossing?

Dat de kinderen dan eventueel naar een andere school zouden moeten, weegt niet op tegen "op straat staan" met het hele gezin.

En het gaan wonen in een caravan lijkt me nu toch ook geen alternatief.
Dat kan in de zomer- en herfstmaanden misschien nog aardig zijn, maar de meeste (recreatie)campings liggen helemaal buiten de bebouwde kom en zijn in de winter- en voorjaarsmaanden over het algemeen helemaal leeg!
Het lijkt me toch geen fijn idee dat straks jouw kinderen in het donker naar school moeten gaan vanaf zo'n afgelegen gebied, maar dan ook weer in het donker naar "huis" moeten komen.

Misschien een optie?
Je zou dan in ieder geval de hele grote schoolvakantie de tijd hebben om op zoek te gaan naar andere scholen.

Heel veel succes en sterkte!

moederbeest4

pff wat een stress moet je hebben zeg. Zo frustrerend ook dat nergens hulp komt omdat je nog met je koophuis zit. Dennenoord is wel een plek waar er meer zitten, maar het is zo achteraf. Ik zou mijn kids niet graag van daar naar school laten fietsen.
De laatste tijd staat er niet veel in de krant qua woningen vd woningbouw. Misschien toch eens kijken of in de gemeenten om je heen iets voor je kunnen betekenen.
Hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt zodat er wat rust in je hoofd komt.
Krijg je al hulp vd voedselbank? Heb je al een betaalplan gemaakt voor je schulden?
Hier werk ik graag met schema's. Die geven overzicht en niks is zo lekker als gaan afstrepen op den duur (en soms weer iets bijvoegen helaas) en dat geeft zo'n rust.
knuffel

ania

geen worden meer...we weten en hebben nog niks en tijd gaat zo snel
wij hebben overaal geklopt van burgem.,directeur van wonningbouw,SP,hulpmaatjes....denk niet dat nog een stichting of organizacji bestaat waar wij nog niet gebeld hadden en het ergste is dat echt niemand weet of doet iets want ze mogen niks -regels he grrrrrrrrrrrr
geen huis van wonningbouw-geen urgentie en weinig kans om binnen 2 mnd huis krijgen,we mogen ook niet part. huuren want dan zegt wsnp dat te duur is  en als wij op de camping zitten is ook geen vaste wonning dus kunnen ze de wsnp ook nog niet starten... weet iemand nog iets??? ik ben de weg kwijt
het lijkt alsof voor ons geen uitkomst is ..niksssssss als we denken oke gaan we zo doen,dat kan dat niet want.... en dan is weer iets

geen hoop geen zin niks