huis uit!!!

Started by ania, Jun 06, 2013, 02:04 PM

Previous topic - Next topic

ania

ja idd,heb miss niet zo goed uitgelegd,wij waren nog bezig met gemeente om alles op orde te makken voor het minnelijk traject,toen had onze contactpersoon(van gemeente) naar de bank gebeld en zo alles verteld en gevragd of ze een brief willen stuuren dat wij het huis niet mogen verkopen ,dat had ze nodig voor de rechtbank en toen ging mis...dus nu moeten wij ons voorbereiden voor de wsnp omdaat te grote schuld over bijft dan is minnelijk traject niet meer mogelijk voor ons.

Ik zou heel erg blij zijn als het zou lukken met die woonpas,wij wonnen in het dorp(niet echt klein) is dat miss de reden dat ze niet weten??
dankje voor je moeite Buster!!

Buster

Het is een kleine moeite Ania,

Hoe klein een dorp is maakt niets uit.
Vaak vallen veel kleine dorpjes onder een grotere gemeente en daar horen ze echt wel te weten hoe je aan een huurhuis komt.
Maar, troost je, het zal niet de eerste keer zijn dat zie iets niet weten op het gemeentehuis.

Lang geleden woonde ik in Rotterdam en daar wisten ze ook heel weinig ;)

Bovenaan deze pagina zie je als het goed is;
"You have 1 messages, 1 is new"

ania

Quote from: Buster on Jun 07, 2013, 02:06 PM
Het is een kleine moeite Ania,

Hoe klein een dorp is maakt niets uit.
Vaak vallen veel kleine dorpjes onder een grotere gemeente en daar horen ze echt wel te weten hoe je aan een huurhuis komt.
Maar, troost je, het zal niet de eerste keer zijn dat zie iets niet weten op het gemeentehuis.

Lang geleden woonde ik in Rotterdam en daar wisten ze ook heel weinig ;)

Bovenaan deze pagina zie je als het goed is;
"You have 1 messages, 1 is new"

[/q

het is toch  2010 va die tijd staan wij ingeschr.

wat nu?? moet niet aan denken aan opvang huis...
is er niks of niemand meer die iets kan voor on betekenen?
naar andere staat verhuizen is geen optie voor onze jongste die heeft PDD-NOS(vorm van autisme)

ik ben ff stil.......

Chrissie

Ania,

Ik begrijp je bezorgdheid het is ook niet niks waar je mee te doen hebt.
Maar van de week heb ik ook over een gezin gehoord (heb dit van een vriendin haar stiefdochter is dit overkomen)  die in de WSPN zit en hun koopwoning moesten verkopen en een datum kregen anders stonden hun ook op straat. Deze vrouw is iedere dag naar de woningbouw gegaan en ze kreeg elke keer te horen dat ze niet urgent was en dat er geen huizen vrij waren. Toch heeft ze niet opgegeven en bleef elke dag komen en drie dagen voor rottige datum kreeg ze een huis aangeboden dit is maar 5 minuten van haar oude huis.
Kan je helaas niet op ander gebied helpen daar zijn Buster, Sacredfour en anderen beter in maar misschien geeft je dit een beetje hoop dat je de moed niet moet laten zakken.

Wens je ontzettend veel sterkte in deze onzekere tijd,
Hou vol!!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Ania,

Jeetje dat is ook een domper!
Blijf inderdaad aan de bel trekken bij de gemeente.
Als ze zeggen; Mevrouw u weet toch dat het niet kan?"
Dan is jouw standaard antwoord; "Ja, dat weet ik, vertel dat maar eens aan mijn kinderen die straks in een doos moeten leven"
Gewoon netjes en rustig zeggen, boos worden heeft helaas geen zin.

Wat je ook kunt doen is kijken bij die andere site of daar wel je (woning)inschrijfdatum geld.
En blijf reageren op de site in je gemeente bij de huizen die direct te huur zijn.

Hou vol!

ania

dank jullie wel ;)

maandag naar de advocat en ff juridisch loket,wat kunnen wij nog meer doen??

is er iemand op dit forum die ook "op de stoep stond" en naar de opvang moest met zijn gezin??lijkt me echt er...daar ben ik zo bang voor...

Buster

Ania wat je daarvoor het beste kan doen is je melden bij stichting eropaf.
(link staat in de eerste reactie)

Hou vol!

ania

ja,dat heb ik gisteren gedaan Buster,nog geen reactie maar hoop wel dat ze contact opnemen met ons.volgens mijn staat geen tel nr bij alleen @adres(heb wel bij de CONTACT aangemeld en niet bij dreigende huisuitzetting-melden,maar dat zien ze toch wel ? of moet ik nog een keer ber sturen?)

Weegschaaltje

Ik zou hem gewoon nog een keer sturen. Beter 1x teveel als te weinig. Ik wil je ook succes wensen. Heb t zelf door andere omstandigheden mee gemaakt. Maar geen woonplek hebben is naar.

Libra

Jeetje Ania....wat een toestand!!

Quote from: sacredfour on Jun 07, 2013, 12:46 PM
Lukt het je niet om de woning binnen de bank bepaalde tijd te verkopen , dan zal de bank toch naar de rechter moeten stappen voor een executieverkoop /ontruiming. Hier hoef je natuurlijk niet je medewerking aan te geven.

Sacredfour, dit is toch echt niet zo!
Een bank hoeft niet naar de rechter te stappen om toestemming te krijgen voor een executoriale verkoop.
Dit heeft te maken met het feit dat de koop van een huis gepasseerd wordt bij een notaris, waardoor er automatisch vanuit rechtswege een bindende overeenkomst ontstaat.
In elke hypotheekakte staat vermeld dat wanneer de hypotheeknemer (de koper dus) in gebreke verkeerd ten opzichte van de hypotheekgever (de bank), deze laatste tot gedwongen verkoop van het onderpand (het huis dus) zonder tussenkomst van een rechtbank over mag gaan!
Het is zelfs zo dat als je 3 maanden of meer achterstand hebt in de (aflossings-)betalingen, de hypotheekbank zonder tussenkomst van een rechtbank loon-, boedel- en voorlopige teruggave beslag mag leggen!!
Tezamen met de Staat is de hypotheekverstrekker de enige die zonder dagvaarding een gerechtsdeurwaarder op je dak kunnen sturen!

De jurisprudentie die er nu ligt zou inderdaad heel bruikbaar kunnen blijken te zijn.
Maar... :P :(, ook hiervoor geldt, net als met schuldhulpverlening, dat elk verhaal en elke situatie weer op zichzelf staat!
En dat heeft te maken met de hoogte van de ontstane schuld, de hoogte van de restschuld na verkoop, de financiële mogelijkheden van de schuldenaar en of er sprake is van andere, problematische schulden.
Zou de schuldenaar bijvoorbeeld de mogelijkheid hebben om na een (tijdelijke) bevriezingsperiode de ontstane schuld in te lopen en tegelijkertijd de normale maandelijks verschuldigde betaling te doen, dan zal de rechtbank eerder geneigd zijn hier in mee te gaan en een ingediend bezwaar tegen de executie te honoreren.

Quote from: ania on Jun 06, 2013, 02:04 PM
bank heeft eigen taxatuur gestuurd hij heef wonning voor 171.000 getaxieert en die zelde man was hier ook in 2010 geweest en heeft ie toen voor 220.000 getaxeerd...???????? ik vraag me aan HOE KAN DAT??????? huizen markt gaat niet goed maar toch niet zo erg!!!!

Helaas Ania... :( de huizenmarkt gaat inderdaad zo slecht en de prijzen zijn echt heel erg gekelderd!!
Om je een voorbeeld te geven: mijn voormalige woning werd in 2006 nog getaxeerd op â,¬ 365.000 en is afgelopen september uiteindelijk verkocht voor â,¬ 235.000!!
Een verschil dus van â,¬ 130.000!!!!!!!

Eén ding begrijp ik ook niet, want als jullie huis daadwerkelijk per executie verkocht gaat worden, hebben jullie wel degelijk recht op een urgentie verklaring van de Gemeente.
Blijft natuurlijk nog altijd wel de vraag open of de woningbouwstichtingen op dat moment een huis beschikbaar hebben.
Meestal wel, omdat ze vaak een paar woningen achter de hand houden voor dit soort gevallen, maar op het moment worden de mogelijkheden ook steeds minder, doordat velen jullie al voorgegaan zijn die ook noodgedwongen hun huis uit moesten.

Volgens de nieuwe regels moet de Gemeente binnen 4 weken de schuldhulpverlening opgestart hebben.
Als nu jouw minnelijk traject mislukt is, zijn zij verplicht de WSNP aanvraag op te starten en in jullie geval Voorlopige Voorzieningen aan te vragen bij de rechtbank omdat je te maken hebt met een huisuitzetting.
De rechtbank kan dan bepalen dat de executoriale verkoop opgeschort moet worden.
Maar ook hier zit weer een addertje onder het gras!
Totdat het huis verkocht is en de daadwerkelijke restschuld bekent is, is het onmogelijk een traject op te starten, omdat nu nog niet bekend is hoe hoog jullie daadwerkelijk schuld wordt.

Ik kan je dan ook alleen adviseren om met spoed kontakt op te nemen met jullie kontaktpersoon bij de Gemeente en hier konstant aan de bel te blijven trekken voor toch een urgentie verklaring!
Je meteen in te schrijven bij de Woningbouwstichting als woningzoekende en, als het nodig is, steeds mailtjes te blijven sturen naar de Stichting Erop Af!!!

Heel veel succes en sterkte!

ania

Beste Libra,

dankje voor de steuin...
wij zijn gisteren bij de inloopspreekuur bij de advocaat geweest,helaas met die prijs (huis) kan hij niks aan doen dat staat mooi "getimmerd"in de koopacte en de bank mag dus bepalen maar omdaat wij al 2 keer hebben geprobeert te verkopen (makelaar werkt mee hij kan het bewijzen) en toen mocht het niet van de bank hebben wij kans om executie te voorkomen en dat het btje normaal loopt,huis word in de loop van deze dagen te koop gezet en advies van de advocaat was  toch nog 3 weken wachten als dan niemand wil kopen dan pas kort geding procedure(schrijf ik goed?? jullie weten wat ik bedoel :))

kontact met tuss pers. in gemeente hebben wij vaak,maar met urgentie kan ze ons niet helpen-zei ze...
aanst.donderdag hebben wij afspraak bij de winningbouw en zullen daar alles op tafel leggen,ben benieuwd.ze zeggen toch dat wij daar geen recht op hebben,heb 2 keer gebeld naar hun en elke keer antwoord -NEE en echt met "grote leters"maar heb toch zo blijven zuuren dat ze een afspr. hebben gepland.

Libra,
ken Jouw verhaal niet maar Jullie hebben dus ook groot huisschuld ...was dat probleem bij de WSNP??

ik ben namelijk bang omdaat wij srtaks met  Echte grote schulden zitten en de rechter zegt lamaar moeten ze eigen feit verklaren.....

oja,
de makelaar kan de executie  ook voorkomen want alsnoods kan hij het kopen... huhu...dus gelukkig geen "teater"voor de buuren vond zo erg...nu word het (hoop ik) gewoon verkocht en klaar!!
wel raar idee dat wij hier over 2 maanden niet meer zijn...toch 7 jaar gewoont..baaaaaaaaaaalen

wij zatten nog te kijken of verhuizing naar belgie een optie zou zijn maar onze dochters willen niet ..begrijpen wij ook maar we kijken nu echt alle kanten...
dus dond goed babbelen bij de wonningbouw

iemand nog tips hoe wij moeten spelen???
misschien een brief van de makelaar (2 keer huis probeeren te verkopen -mocht niet-nu binnen 2 mnd huis uit)
en een brief van de gemeente..

ik weet niet meer

ania

weegschaaltje,

heb hem nog een keer gestuurd en gistr ook nog...geen reactie
weet ik dat wij niet alleen zijn maar zou toch iets graag krijgen van hun
zien we wel...

ania

kijken Jullie door de vingers naar mijn ned. als ik nu terug lees hoeveeel fouten er inzitten...maar mijn man is wel ned. dus met afspr of brieven schrijven komt goed maar nu in deze situatie kan ik niet stil zitten en dan schrijf ik in "mijn eigen ned. taal"hiihi

ania

zo...das weer wat minder,ber. van contact persoon van gemeente:

". Fnanciële problemen zijn geen reden voor urgentie. Gedwongen verkoop van de woning om die reden ook niet. Het staat u natuurlijk wel vrij om te reageren op de woningen die geadverteerd worden. Wanneer u niet reageert weet u zeker dat u niks krijgt.
Voor uiterste nood kunt u mogelijk terecht bij familie, op de camping (bijvoorbeeld Dennenoord) of eventueel de crisisopvang."

gisteren weer geen wonning te huur 2 appartamentjes en een boven wonning een die krijgen wij ook niet omdaat wij "te veel"verdinnen..
waarop moeten wij dan reageren??????

Buster

Ania, als je teveel verdiend mag je reageren op woningen boven de â,¬681,02

Hoe vast zit je aan je woonplaats?
Gaan de kinderen er naar school en heb je er werk?
Je zou ook eens kunnen denken aan een andere woonplaats.
Ik vind het eerlijk gezegd ronduit belachelijk dat ze voorstellen om maar op een camping te gaan staan.