50 euro's per wk voor 5 pers.

Started by Aspergirl, May 30, 2013, 09:24 AM

Previous topic - Next topic

Aspergirl

??? Door omstandigheden zijn wij financieel behoorlijk gedaald. Mijn man werkt, volledig contract maar zijn uurloon is niet hoog. Ik heb geen inkomsten. Na al veel besparingen te hebben gemaakt en opnieuw budget opgemaakt hebben wij een budget voor eten, drinken en kleding van â,¬50,- per week voor 5 personen.
Uiteraard is dit heel wat passen en meten om hiervan rond te kunnen komen. Ik ben al jaren op zoek naar werk, helaas zonder succes.
Wie kan mij helpen naar een oplossing voor goedkoop boodschappen doen, goedkope maaltijden enz... Ik koop meestal bij de AH en kies dan de producten van de Euroshopper aangezien die nog weer goedkoper zijn als de producten bij bijvoorbeeld Aldi of Jumbo. Wij eten geregeld Pannekoeken, gewoon van bloem, soep, noodles/macaroni en dat soort dingen. Ik weet niet of er nog meer opties zijn. Evt. andere tips zijn uiteraard ook altijd welkom.  ;) thnx

Weegschaaltje

Ik kan alleen maar zeggen, petje af voor je. Zo een klein budget voor zoveel mensen. Ik heb 55,- per week voor 3 personen en dat vind ik al moeilijk.

Buster

Wauw,.. ik heb serieus even over na moeten denken.

Je vroeg tip; diepvries en blik groenten zijn net zo goed als vers en vaak goedkoper.
Witte bonen in tomatensaus eten wij hier veel en chili con carne.
Stamppotten doen het ook erg goed.

Maar euh,... zou je je niet eens aanmelden voor een voedselpakket?
â,¬50 is echt te weinig om gezond van te kunnen voor 5 personen.
En daar moet ook nog kleding vanaf?

Diepe buiging van mij aan jullie.

Libra

Welkom Aspergirl.

Er is veel mogelijk als je moet bezuinigen, maar dit lijkt mij onmogelijk!
â,¬ 50,00 voor 5 personen is echt niet te doen.

Mijn eerste gedachte was ook: de voedselbank!

Dat is natuurlijk een hele moeilijke stap die je het liefst zo lang mogelijk wilt uitstellen, maar in dit geval gaat de gezondheid van je gezin boven de eventuele schaamte en het ongemakkelijke gevoel wat je hierbij kunt hebben.
Bovendien zit er in het voedselpakket vaak veel basis ingrediënten, die je dan niet meer hoeft te kopen.

Op dit moment zijn de verse groenten over het algemeen schreeuwend duur, dus ook met een ruimer budget is het verstandig je uitwijk te nemen naar diepvries of pot/blik groenten, zoals Buster ook al aangaf.

Ik weet niet of er bij jou in de buurt een markt is.
Vaak heeft de groenteboer een aanbieding of is het misschien zelfs een idee om aan het einde van de marktdag naar zijn stal te gaan om nog wat extra korting te kunnen krijgen of wat extra's zoals Lotte hier op het forum bijvoorbeeld doet.

Ook ik maak een diepe buiging voor je dat je met zo weinig toch probeert rond te komen.

moederbeest4

tjee meis dat is haast niet mogelijk lijkt me. Ik denk ook dat het raadzaam is om eens te kijken of je bijv hulp via de voedselbank kan krijgen. Hier met 6en heb ik als ik geluk heb 90 euro pw en dat is al soms erg moeilijk. Vooral met n beeb die flesvoeding en luiers nodig heeft.
Hier kijk ik iedere zondag de folders door naar aanbiedingen en daar pas ik mijn menu op aan.

Wat hier geregeld op het menu staat:
* macaroni/spaghetti
* chili con carne
* stampotten
* pannekoeken
* brood met soep
* nasi
* Bami
* In het weekend soms zelfgemaakte pizza (ciabattadeeg lidl leent zich goed voor bodem) en iedere week bakken we wat frietjes.
* uitsmijters
* tosties

brood aldi/lidl of appie 2 voor 1,50. Maar zelf bakken is misschien ook een optie.

Is zo vermoeiend soms vind je niet om zo boodschappen te moeten doen.
Ben benieuwd hoe je het bolwerkt als je het al voor elkaar krijgt.

Sterkte