Hoe ver kun je zinken?

Started by erikzijl, May 18, 2013, 08:22 AM

Previous topic - Next topic

erikzijl

Hoe ver kun je zinken? Deze vraag heb ik mij meermaals gesteld deze week.

Nog maar een maand in de WSNP en nu lijkt dit traject een kansloze missie voor mij..

Ik ben sinds 1 april aangewezen op een WW-uitkering en op 16 april kwam ik in de WSNP. 
Door de uitkering kom ik netto een paar honderd euro tekort, ten opzichte van mijn oude salaris, om alle vaste lasten te kunnen voldoen..en een financi

Chrissie

heel begrijpelijk dat je in een dip zit, ik weet ook even niets te zeggen, kan je alleen maar sterkte wensen en hoop voor jou dat er snel weer betere tijden aankomen dat gun ik jou en je gezin van harte
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

erikzijl

Quote from: Chrissie on May 18, 2013, 08:35 AM
heel begrijpelijk dat je in een dip zit, ik weet ook even niets te zeggen, kan je alleen maar sterkte wensen en hoop voor jou dat er snel weer betere tijden aankomen dat gun ik jou en je gezin van harte

Dankjewel Chrissie..

Chrissie

Begrijp voor jou dat het moment niet zoveel is, je bent beter geholpen met goede adviezen maar helaas kan ik je die niet geven ben helaas niet zo deskundig zoals Buster, Libra, Peter, Dick en Sacredfour  maar wou je toch graag een hart onder riem steken. Probeer moed te houden eens gaat voor jullie de zon ook weer schijnen
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Weegschaaltje

Wat moeilijk allemaal Erik. Ik hoop dat je snel in rustiger vaarwater terecht komt. Dat je zelf evt op een houtje moet bijten is nog tot daar aan toe. Maar dat je zoon zn opleiding niet kan gaan doen ivm geld tekort is gewoon heel erg zuur. Ik kan je alleen maar een virtuele hugh geven en zeggen dat ik met je mee leef. Hou vol h

Libra

Jeetje Erik, dat zijn geen leuke berichten om het zachtjes uit te drukken!! :(

Voor wat je verplichte verhuizing betreft, ik neem aan dat je een urgentie verklaring zult krijgen en dat de Gemeente je zal helpen bij het vinden van een nieuwe woning?
Makkelijk zal het niet zijn en je zult misschien op een plek terechtkomen waar je eigenlijk liever niet zou willen wonen, maar aan het einde van de rit is er maar 1 ding belangrijk en dat is dat jij en jouw gezin een dak boven het hoofd hebben.
Datzelfde geldt voor de inrichtingskosten.
Ook die zijn (helaas) van ondergeschikt belang op dit moment, omdat het meest belangrijke voorgaat nu en dat is dat je niet op straat komt te staan!!
En voor wat het verhuizen zelf betreft: heb je geen familie en/of vrienden die je hiermee kunnen helpen?
Als dat niet het geval is, laat maar even weten. Ik denk dat ik je daarmee wel zou kunnen helpen.

Voor wat betreft de opleiding van je zoon, het is een middelbare schoolopleiding, die in principe kosteloos is.
Ga in overleg met de school (vraag een gesprek aan met de decaan), leg de situatie uit en vraag wat zij in dit geval voor jou kunnen betekenen.
Want een opleiding binnenvaart is ook een zogenaamde bbl opleiding (beroeps begeleidende leerweg), waarin leerlingen al heel snel (betaald) stage lopen en veelal in de praktijk/werkend leren.

Ik begrijp dat er op dit moment heel veel op je afkomt en het je allemaal een beetje teveel wordt, maar er zijn nog legio mogelijkheden hoor!

Dus kop op, hoe moeilijk dat ook nu even is!
Ik wil je heel graag helpen, dus als je meer informatie wilt stuur maar even een PB.

Liefs en een knuffel voor jou

moederbeest4

Lieve Erik

Tjee je krijgt nu ineens wel heel veel op je bord zo.

Ik sluit me bij Libra aan omtrent opleiding en woning.

Je zult nu vanuit een heel diep dal weer die berg op moeten klimmen en dat zal een wandeling zijn met flinke beproevingen op het pad. Soms zal je uitglijden en weer een stukje naar beneden zakken. Maar dan spui je hier en dat zullen we met z'n allen je weer een beetje omhoog proberen te hijsen qua je gemoed. Maar ondanks alle ellende en zware beproevingen op je pad zal je tijdens je klim naar boven ook mooie uitzichten en dingen (edelweiss) zien. Die dingen laten je weer glimlachen, geven je energie en kracht om door te gaan. Probeer dus ondanks alle ellende te genieten van de kleine dingen, want die geven je een glimlach en de de positiviteit die soms moeilijk tevinden is. En verders schrijf hier je gevoel en gedachten neer en gaandeweg zal je merken dat er vooruitgang zit.

Een hele dikke knuf voor jou

Knibbel

Erik, wat naar voor jou en je gezin. Het is wel een zeer bittere pil die je nu krijgt te slikken. Ik wou dat ik je op de een of andere manier kon helpen, maar ik kan niet meer doen dan je een hart onder de riem te steken. Ik duim voor je dat je heel snel een andere, goedkopere, woning vindt. En ik  hoop oprecht dat er gauw een oplossing voor jou komt en hopelijk snel een andere baan in het verschiet. Het zou zo fijn zijn als je straks met je gezin een hoopvolle en betere toekomst krijgt.  Ik wens je veel sterkte en hou vol. En ook van mij heel veel liefs en een hele warme knuffel, ook voor je kleine....

Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

erikzijl

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie hartverwarmende reacties, steun en tips.

Ik heb even een paar dagen nodig gehad om weer krachten te verzamelen om door te gaan.

Gelukkig zie ik weer kansen en mogelijkheden.

En ik mag en wil niet opgeven voor mijn lieve vrouw en kinderen.

Nogmaals bedankt!