Blokkades

Started by Frummel84, May 17, 2013, 01:27 PM

Previous topic - Next topic

Frummel84

Het is nu 4,5 week ongeveer dat de pas nog geblokkeerd is. Bewindvoerder zou ook bellen gisteren over de stand van zaken met het huis.

Wat kan ik hier nog aan doen? Ik wilde al een mailtje sturen. Bellen doe ik niet, want dan bellen ze je terug..zeggen ze, maar uiteindelijk niet.

Buster

Quote from: Frummel84 on Jun 10, 2013, 03:42 PM
Bewindvoerder heeft inderdaad een beheerrekening geopend en omdat mijn oude rekening bij dezelfde bank zat mocht ik die houden als leefgeld rekening.

De bewindvoerder heeft ons voorschot gedaan van 50 euro leefgeld per week sinds de blokkade. Ik ben de week na de blokkade op eigen hout naar de dichtstbijzijnde bankfiliaal gegaan en toen heeft die vrouw de pas gedeblokkeerd, ik mocht een vast bedrag pinnen en toen moest ze hem weer blokkeren van de bewindvoerder.

Hoorden net van de bank dat als ik naar filiaal ga met mijn id dat ze de pas gewoon kan deblokkeren, maar ik durf nu natuurlijk niet meer omdat ze waarschijnlijk toch de bewindvoerder weer moeten vragen en ik heb geen zin aan nog meer gedonder met die man.

Frummel, ik vermoed dat de bewindvoerder nog druk bezig is om te zorgen dat alle automatische incasso's op een goede manier overgaan naar een andere rekening.
Het is een onhandige constructie, meestal krijg je namelijk een andere rekening.
Maar op deze manier hoef je niet te wennen aan een nieuwe rekening of pincode.

Dat die bankmevrouw op jouw verzoek de blokkade opheft, daarmee ging ze echt haar boekje te buiten.
Een bewindvoerder wordt aangesteld door de rechter en die doet dat niet zomaar.
Die mevrouw heeft met haar actie niet alleen de rechter genegeerd maar jou ook toegang gegeven op meer leefgeld, terwijl daar nog helemaal geen ruimte voor was. Het kan ook zijn dat die actie de boel ondersteboven heeft gegooid en de bewindvoerder weer opnieuw kan beginnen met uitrekenen.

Ik zou je gewoon houden aan de â,¬50 en wachtten op de bewindvoerder.
Als je hem dan toch spreekt kun je hem vragen of hij je uit wil leggen waarom het gaat zoals het gaat.
Dat dat voor jou belangrijk is om te snappen waarom je zo lang moet wachtten.

Hou vol. 

Frummel84

De pas is toen door die mevrouw van de bank in overleg met de bewindvoerder gedeblokkeerd geweest en op verzoek van de bewindvoerder heeft ze hem ook weer geblokkeerd.

Snap je mijn verwarring? Waarom kon het toen wel binnen een half uur?

Buster

Het kon toen zodat jij er een bedrag af kon halen als leefgeld.
Ik denk echt dat de bewindvoerder nog bezig is om alles om te zetten.
Het kan bijvoorbeeld zijn dat de mensen van het waterbedrijf (ik noem maar een bedrijf) nog geen bevestiging hebben gegeven van het omzetten van het rekening nummer.
Als hij dan nu de blokkade op zou heffen is de kans groot dat het waterbedrijf het maandbedrag in een keer afschrijft en jij plots weer rood komt te staan of opgezadeld wordt met een onbetaalde rekening (dat brengt de WSNP in gevaar) of je hebt geen leefgeld meer.

Voor hem is het ook veel minder werk op het moment dat je gewoon gebruik kan maken van je rekening.

Het is hartstikke lastig, dat geloof ik gelijk.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat dit geen opzet is, maar het wachtten op andere bedrijven die mee moeten werken.

Frummel84

Ik heb incasso's ook allemaal geblokkeerd, dus er kan niks per ongeluk afgeschreven worden gelukkig en ik kan ook niet in het rood staan.

Frummel84

Eindelijk, eindelijk hebben we antwoord!!!

Wat blijkt nu? De papieren voor het verzoek zijn verzonden vanaf het bewindvoeringskantoor, maar nooit aangekomen bij de bank. Ze hebben er nu spoed achter gezet en binnen een week moet het rond zijn.

Knibbel

Wat heerlijk voor je Frummel, dat er eindelijk schot in de zaak komt. Ben erg blij voor je. En nu maar hopen dat het misschien nog sneller dan je denkt afgehandeld wordt.

Veel liefs

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Wat heerlijk voor je Frummel krijg je eindelijk weer een beetje lucht, vind het zo fijn voor je!!

Maar heb je het bericht van de bewindvoerder zelf gekregen?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.