Blokkades

Started by Frummel84, May 17, 2013, 01:27 PM

Previous topic - Next topic

Frummel84

Ik kreeg gister de schrik van mijn leven. Mijn internetbankieren deed het niet meer.

Bij navraag bleek dat het kwam omdat de bewindvoerder de rekening gekoppeld had aan zijn rekening. Ik verwachtte geld van een verkoop via MP en heb vanochtend gebeld met de bank.

Het geld stond er op, dus ik kon het pakketje opsturen en wat benzine in de auto doen om mijn dochter weg te brengen(weekend naar vader). Ik heb die mevrouw van de bank nog gevraagd of ik wel kon pinnen. Ja dat kon wel.

Wij gaan om 1 uur de deur uit, pakketje naar postkantoor hier in dorp. Pas erdoor, pincode...pas geblokkeerd ???

Ik kreeg daar in de winkel een hartverzakking. Gelukkig mag ik het bedrag later betalen.

Maar goed, thuis bank gebeld en toen bleek dat de bewindvoerder de pas geblokkeerd had in de ochtend en ik moest hen bellen voor verdere info.

Is het normaal dat dit zo gebeurt? Kunnen ze dit zomaar doen?

Boeddha

normaal blokkeert de bank je rekening als ze weten dat je toegelaten bent tot de wsnp.

enige wat ik kan bedenken dat je bewindvoerder weet dat je spullen verkoopt via marktpaats en dat is verboden. alle geld wat extra binnenkomt moet naar je boedelrekening.

meteen je bewindvoerder bellen. dan weet je wat.

sterkte!
Be strong, have faith!

Frummel84

Het bleek dus dat de bank alles geblokkeerd had. Wij waren de 2e die week met dit probleem.

De bewindvoerder ging nu de rekening omzetten naar een leefgeldrekening. Ik heb hem verteld van de transactie via MP trouwens en hij deed niet moeilijk.

We kunnen nu nog niet bij de rekening, maar kunnen dinsdag handje contantje wat ophalen bij de bewindvoerder.

Chrissie

Wat zal jij een kilo's lichter geworden zijn Frummel alleen al van opluchting van dit heerlijke nieuws.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Frummel84

Ja echt wel. Ik was gister echt helemaal  >:(

We zijn onderweg naar rust lijkt het.

Weegschaaltje

Heb het gelukkig zelf niet meegemaakt. maar je zal waarschijnlijk raar hebben staan kijken toen je pas het niet deed. Fijn dat er in igg wat mee gedaan wordt.

Knibbel

Gelukkig dat het zich heeft opgelost Frummel!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Frummel84

Ik word van kast naar muur gezet en weer terug. Inmiddels is de pas nog steeds niet gedeblokkeerd. Bewindvoerder legt het bij de bank, bank legt het bij de bewindvoerder.

En dan vragen we duidelijkheid bij de bewindvoerder..werd ie me net toch even pissig..ben er compleet van af nu..zit al in een goede dip en dan krijg je ook nog een uitbrander bij..lekker is dat..

Ben er echt even helemaal zat van nu.....en ik ben ook nog jarig op donderdag...heb er nu al weer geen zin in...

Buster

Frummel,

Volgens mij moet de bewindvoerder direct twee nieuwe rekeningen opnemen.
Eentje voor je vaste lasten waar ook je inkomsten op binnenkomen en eentje voor je leefgeld, die heb jij dan in beheer.
Dat zou in maximaal 2 weken geregeld moeten zijn.
Is ook een eis van de rechter, hoort gewoon bij zijn taken.

Hoe lang wacht je nu al op je leefgeld, of kan je daar wel gewoon bij?

Frummel84

Bewindvoerder heeft inderdaad een beheerrekening geopend en omdat mijn oude rekening bij dezelfde bank zat mocht ik die houden als leefgeld rekening.

De bewindvoerder heeft ons voorschot gedaan van 50 euro leefgeld per week sinds de blokkade. Ik ben de week na de blokkade op eigen hout naar de dichtstbijzijnde bankfiliaal gegaan en toen heeft die vrouw de pas gedeblokkeerd, ik mocht een vast bedrag pinnen en toen moest ze hem weer blokkeren van de bewindvoerder.

Hoorden net van de bank dat als ik naar filiaal ga met mijn id dat ze de pas gewoon kan deblokkeren, maar ik durf nu natuurlijk niet meer omdat ze waarschijnlijk toch de bewindvoerder weer moeten vragen en ik heb geen zin aan nog meer gedonder met die man.

Frummel84

Ben bij de bank geweest en zoals ik al had verwacht, kunnen ze niks doen ondanks dat die miep van de klantenservice had gezegd dat het wel kon.

Mijn rekening is nog niet gekoppeld aan de beheerrekening, dus er is helemaal geen leefgeldrekening(heb ik ook gezien op scherm bij de bank).

En wat zegt de afdeling bewindvoering van de bank...mijn bewindvoerder hoeft alleen maar naar de bank toe of contact op te nemen en het is klaar. Ik durf dat natuurlijk niet door te geven aan de bewindvoerder.

Eerst moesten we een spreekwoordelijk jaar wachten tot de beschikking er eindelijk was, terwijl het direct uitgesproken was, en nu dit weer.

Ik begin er aan te twijfelen of het uberhaupt ooit es een keer gaat lopen bij ons..alleen maar gedonder en gesodemieter en 'kastje naar de muur'-gedrag

Buster

Frummel, de bewindvoerder is de enige die de blokkade kan opheffen.

Hij moet dat ook doen, dat moet van de rechter.
Hoeveel weken wacht je nu al? Bijna 4 weken geloof ik.
Dat is anderhalve week later dan het maximum gestelde.

Wat je kan doen is nogmaals vriendelijk bellen.
"Ik kan tot op heden nog steeds niet beschikken over mijn leefgeld, deze situatie duurt nu al 4 weken.
Graag had ik dat u dit per direct in orde maakt anders ben ik genoodzaakt hier melding van te maken"

Die melding kan je maken bij het BPBI (als hij daarbij aangesloten is) en zo niet bij de rechter commissaris.
Een bewindvoerder die wordt toegewezen door de rechter moet voldoen aan bepaalde eisen en zich houden aan bepaalde taken. Lekker begin als hij bij de eerste al spaak loopt.

Frummel84

Ik ga denk ik mijn begeleider laten bellen morgenochtend. Ik wil niet heel veel contact meer hebben met die man, alleen via mail als het kan.

Ik kan daar zo niet over gewoon, dat iemand zo uitvalt terwijl ik alleen duidelijkheid wil.

Frummel84

Nou ik weet nog steeds niks, behalve dat de bewindvoerder moet wachten tot de bank de passen rond heeft. Hij hoopt dat dat deze week is...

We hadden al besproken dat mijn rekening, die ik dit jaar nieuw geopend heb, als leefgeld rekening zou dienen en nu moeten ze wachten op passen? Bullshit...

Frummel84

Ik kreeg een mail van de bank dat we het huis moeten verkopen. Hij had van de bewindvoerder vernomen dat 'Van uw nieuwe bewindvoerder de heer **** vernemen wij dat in uw dossier pas over 6 maanden mogelijk een goed overzicht verwerkt wordt.'

Eronder stond ook de mail van onze contactpersoon bij de bewindvoerder.

6 maanden!!!

Waar de f*** denken ze dat wij geld vandaan kunnen halen om te verhuizen!

Ik was gister jarig en heb een top dag gehad, geen rare dingen en vandaag word ik weer compleet in de shit gedonderd.