Boeddha's kijk op de week

Started by Boeddha, May 15, 2013, 08:33 PM

Previous topic - Next topic

Boeddha

ons (mezelf en 2 puberella's) weekbudget is 70 euro. Dit is inclusief de benzine naar mijn werk en rookwaar, 1 pakje shag en filters en het eten voor katten en de hond)

Ik doe 1x per week de boodschappen, puur omdat het goedkoper is om 1x in de week boodschappen te doen EN ik een hekel heb  om boodschappen te doen!
Maandagavond na het eten rij ik samen met 1 vd meiden naar de Lidl.
Deze week was ik 38,70 kwijt voor m'n boodschapen.
Ik heb in m'n vriezer nog een aantal porties vlees en zelfgemaakte pastasaus liggen dus dat scheelde! Plus de meiden zijn aankomend weekend bij hun papa tot maandagavond!
Mijn partner komt vrijdagavond en samen doen we dan de boodschappen voor het weekend. Vaak stopt m'n partner nog iets extra's in m'n koelkast of vriezer  :D

Vandaag heb ik een afvalbak gekocht voor 9.90.
Brengt het totaal tot nu toe op 48.60. Ik hoef niet te tanken, dus ik heb nog 21.40 over!
Be strong, have faith!

Weegschaaltje

70,- euro is meer dan netjes. Ook omdat je er van tankt en ook nog van rookt. Als ik lees dat je voor nog geen 39,- euro je boodschappen heb gehaald vind ik dat een grote prestatie.

Buster

Wauw,.. ik neem mijn pet voor jullie af.

Knibbel

Je bent inderdaad erg zuinig met 70 euro per week. Ik heb onszelf op een leefbudget gezet van 60 euro per week voor 2 personen. Alleen voor eten en drinken. En wij roken niet en hebben geen auto. Dus ik vind het echt meer dan knap dat je dat voor mekaar krijgt. Petje af hoor!!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Boeddha

ik wil maximaal 55 per week aan m'n boodschappen uitgeven. Ik leef nu al een jaar op mijn 70 euro per week. Wat ik niet uitgeef doe ik in een potje, waarvan ik soms dan iets extra's betaal voor de meiden of voor mezelf. Verbazingwekkend dat het mij goed lukt en we ook echt gezond eten!
En ik denk ook dat het scheelt dat er geen mannen tot het huishouden horen!

Wij doen bv een hele week met 1 brood  ???  Maar er gaat wel heel veel fruit doorheen!
Be strong, have faith!

Knibbel

Quote from: Boeddha on May 16, 2013, 12:15 AM
En ik denk ook dat het scheelt dat er geen mannen tot het huishouden horen!
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar voor mijn gevoel heb je daar gelijk in. Als  ik alleen voor mezelf hoefde te zorgen denk ik dat mijn boodschappen nog soberder en goedkoper waren. Ik hou eerlijk gezegd bij de inkopen toch nog iets te veel rekening met mijn man. Bijvoorbeeld vandaag pudding vanille met chocolade bij gedaan. Wilde mijn man een plezier doen omdat hij dit zo graag heeft en het al een tijdje heeft moeten missen. Aan de kassa bekruipt me dan wel weer het gevoel van, jee eigenlijk had ik het niet moeten doen, is toch weer 1,10 euro. Maar ja, dan denk ik: als ik er niet van eet kan hij er minstens drie dagen mee doen. Mijn beloning is dan zijn genietend gezicht.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Fantastisch!!!

Kan niets anders zeggen dan: chapeau!!! :)

Boeddha

zojuist m'n boodschappen in huis gehaald.Heb ook alvast extra dingen in huis gehaald om het weekend gezellig door te brengen met m'n partner.
extra's uitgegeven 17'40 euro. (oa een bot voor de hond)
boodschappen tot en met vrijdag 36'80 euro
pakje sigaretten 7'40 (waar ik een heel weekend mee doe)

totaal 61'60 euro

ik had nog 21'40 euro.
Blijft over voor de aankomende week 29'80 euro  ;D
Be strong, have faith!

Chrissie

Dat heb je even klasse gedaan, super!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.