incasso bureaus

Started by jamy2010, May 11, 2013, 11:45 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Jamy,

Mijn eerste gedachte was; bel het advocatenkantoor en vraag of dit echt waar is.
Het kan zomaar zijn dat het briefpapier onterecht gebruikt wordt.
Een persoonlijk faillissement aanvragen als enige schuldeiser, voor een vordering van â,¬2000, met een gebreke periode van nog geen 4 weken? Ik kan me niet voorstellen dat er een beëdigd persoon is die daar zijn vingers aan brand.

Het klopt namelijk niet. Van begin tot eind niet.
Het feit dat de lening is vertrekt, de manier van afhandelen, het taalgebruik, de dreigingen met bepaalde stappen, de foto van je huis.

Het enige wat ik je kan adviseren is alsnog contact opnemen met het juridisch loket.
Laat je niet afschepen met "je zult toch moeten betalen" leg dan rustig uit dat je best bereid bent om te betalen maar dat je vraag gaat over de handelswijze van het incassobureau. Noem alle bovenstaande dingen op.  
Het voordeel van een doorverwijzing van het Juridisch Loket is dat je een extra korting krijgt op je eigen bijdrage op het moment dat zij een advocaat adviseren.

Als je bang bent dat je dichtslaat, schrijf dan van te voren op papier wat je wil zeggen. Dat helpt. Dan zie je direct je punten weer voor je.

Juridisch Loket; 0900-8020 (10 ct. per minuut)

Mocht je zelf een advocaat zoeken hier lees je meer;
http://www.rvr.org/nl/subhome_rz

jamy2010

het zijn er twee, een van minilening.nl en een van payogo.com, maar alles onder een dak.
Ik krijg dan een email van incassobureau infare.nl en dan weer een van incassobutler.nl.
Toen ze mij een betalings voorstel deden samen met een akte van cessie kreeg ik hem binnen via infare.nl

nu met die extra kosten zit ik inderdaad op 2000 euro.
Ik heb eens naar de afzender gekeken op de envelop en die komt uit Oss, die leningen zitten in Uden en de advocaat in Barendrecht, snap het niet zo goed.

jowie46

bestaat de mogelijkheid misschien om dat in te scannen?

manier van opstellen etc etc en briefgebruik kan misschien meer duidelijkheid geven

ik ga mee met buster namelijk.

het gehele traject klopt voor geen moer!

de basis is als je in gebreken bent krijg je herinneringsbrief, 14 dagen de tijd.
dan nog een brief met nog een kans met mogelijk incassokosten.
ga zo maar door dan ben je echt een dikke maand verder
en alles wat daarna komt nog verder.

mijn gevoel zegt er is iets niet pluis en niet zo'n klein beetje ook.
de lening had 23 april terug betaald moeten worden we zitten nu op 22 mei nog net geen echte volle maand verder en al 3 weken dreigementen.

jamy2010

Ik kan hem wel inscannen, maar hoe krijg ik mijn privé gegevens eruit?
het is een pdf bestand lukt mij niet, heb hem omgezet naar een word bestand lukt mij dus ook niet.
Vertel mij hoe ik onze privé gegevens eruit kan halen dan scan ik hem in.

jowie46

plut

@Jamy, laat je niet gek maken en intimideren. Dat is juist wat ze proberen.
Hoe triest kunnen sommige bedrijven zijn  >:(

jamy2010

Hierbij dan de briefen

plut

De eerste brief lijkt op de brief die ik kreeg van IJ. Alleen dan met de dreiging vd deurwaarder. Ook met de aanbieding dat ik het allemaal kon voorkomen door binnen 5 dagen te betalen. Nog geen deurwaarder gesproken ;)

plut

Wat mij opvalt. Faillissementen kunnen volgens mij bij natuurlijke personen pas ingediend worden bij minimaal twee schuldeisers. In de advocatenbrief is slechts sprake van 1 schuldeiser. Ze verwijzen ook niet naar een tweede eiser ???

Buster

Jamy, de brieven zijn door dezelfde printer gegaan.
Zoals ze zelf al aangaven het is een concept.
Dat betekend dat ze van plan zijn dit naar de rechter te sturen.
Waarom ze dan zoveel moeite doen om het briefpapier van het advocaten kantoor te gebruiken is me een raadsel.

De advocaat bestaat, het kantoor ook.
Ik vrees dat mijn kennis wat dit aangaat je echt geen oplossing kan bieden.
Wellicht heft SF nog een idee hoe je dit het beste aan kunt pakken.
Er zijn genoeg aanknopingspunten om bij de rechter je zegje te doen.

jamy2010

Ik heb een vaag vermoeden dat ik morgen van infare.nl een aangetekende brief krijg.

Ik heb zowel mini lening en paygo een brief gestuurd, via post en email, op de email van alle twee geen bevestiging gekregen dat ze hem gelezen hebben.

jowie46

ok zal dt dus de tweede schuldeisser zijn

ik heb nogmaals rond zitten kijken payogo is een illegaal bedrijf minilening heeft wel is waar vergunningen maar is een oude vergunning. ik weet zeker dat dit bedrijf ook onder schrep toezicht staat.

die incassobureau's die je aangaf geven wel een scherpe tekst weer op de website met hoe ze gaan incasseren maar verder dan de hoofdpagina kom je niet echt en inderdaad mis ik alle soorte extra informatie

een incassobureau kan iedereen opstarten blijkt nu wel.
maar ik mag toch aannemen dat ze volgens de wettelijke regels moeten handelen.

gewoon

Hoi Buster

Ik heb ook gekeken en dit advocaten kantoor bestaat en het briefhoofd ziet er juist uit,
maar er zijn bij mij een paar gedachte.

Ook een advocaat zal toch ook zelf eerst een paar brieven schrijven dat er een vordering is die betaald dient te worden, en als een regeling of betaling uitblijft word er pas concept verstuurd en dan meestal zonder in de bovenhoek dat het een  concept betreft maar als je het beter leest zijn de datums nog niet ingevuld dus is het een concept.

Ik zou in dit geval opheldering vragen bij de advocaat zelf, en bellen of dit allemaal klopt.

EN als het dan geen concept meer is maar de echte dagvaardig, dan blijft.

dat gedaagde op de hierna te noemen terechtzitting mondeling kan antwoorden op de eis als hierna vermeld, dan wel uiterlijk op die terechtzitting of daarvoor ter griffie, een met redenen schriftellijk andwoord kan indienen.. dat indien gedaagde niet uiterlijk op die terechtzitting andwoordt of om uitstel om te anrwoorden verzoekt, de kantonrechter de eis bij verstek zal toewijzen, TENZIJ deze de Kantonrechter onrechtmatig of ongegrond voorkomt of de voorgeschreven termeinen en formaliteiten niet in acht mochten zijn genomen.

Even aandacht voor de laatste regels

Gewoon

sacredfour

Een faillissement aanvraag kan niet als je de vordering hebt betwist. Je hebt de incassobrief verstuurd. Dit betekend dat ze antwoord moeten geven of naar de rechter moeten stappen voor de vordering voordat er Ãœberhaupt  sprake kan zijn van faillisement. Ze zullen geen van de twee doen. Laat je niet bang maken!
De concept dagvaarding is een bekende truck van incassobureaus.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Een aanvraag voor faillissement heeft om te beginnen twee schuldeisers nodig. Zouden die er zijn dan wordt hier misbruik gemaakt van de bevoegdheid omdat de eiser er in het geheel niet bij gebaat is jouw failliet te verklaren.  Geen rechter die hierin mee zou gaan.

BW. Artikel 3:13
1. Degene aan wie een bevoegdheid toekomt, kan haar niet inroepen, voor zover hij haar misbruikt.
2. Een bevoegdheid kan onder meer worden misbruikt door haar uit te oefenen met geen ander doel dan een ander te schaden of met een ander doel dan waarvoor zij is verleend of in geval men, in aanmerking nemende de onevenredigheid tussen het belang bij de uitoefening en het belang dat daardoor wordt geschaad, naar redelijkheid niet tot die uitoefening had kunnen komen.
3. Uit de aard van een bevoegdheid kan voortvloeien dat zij niet kan worden misbruikt.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.