incasso bureaus

Started by jamy2010, May 11, 2013, 11:45 AM

Previous topic - Next topic

jowie46

Ja dat is het zeker.

Dat is ook nog een inbreuk op je prive etc.

sacredfour

Wat een nutteloze actie zeg!  Alleen denk ik niet dat dit verboden is. Het zou anders zijn als ze de foto publiek zouden maken. Ze zoeken wel de grenzen op van wat legaal is. Hadden ze jouw een foto van je hond of van een van je kinderen opgestuurd( als je die zou hebben) dat zou je dit wel kunnen zien als dreiging.
de incassobrief zou aan dit soort praktijken een eind moeten maken. Je weerlegd de vordering, er mag daarna niet meer gedreigd worden. 
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jamy2010

Als het goed moeten ze vandaag die brief hebben ontvangen, als de post tenminste werkt vandaag. Van minilening heb ik vandaag de deur uitgedaan, ben benieuwd of er een reactie op komt en hoe.

jamy2010

Leuk zeg, stuur je ze brieven en wat  krijg ik vandaag binnen, een aangetekende brief van incassobutler, zij hebben een advocaten kantoor opdracht te geven om ons faillissement aan te vragen, wat moet ik nu doen? Brief van dat advocaten kantoor zit er dus ook bij.

jowie46

??? Een aangetekende brief nog wel,, en ze hebben dus een advocatenkantoor ingeschakeld.

Het wordt wel ingewikkelder, dit verhaal is echt nieuw.

Ik ben op de redactie wezen kijken op de website van incassobutler.nl
Daar lees ik dat ze inderdaad op creative wijze proberen geld te innen.

Ik zou haast bijna denken dat deze actie behoort tot hun creatieve bezigheden.

Is er ook een naam bekend van dat advocatenbureau?

jamy2010

Ja die is er, dat is Vos en de Lange advocaten uit Barendrecht.
Weet niet meer wat ik moet doen.

Knibbel

Jamy, kan me voorstellen dat je nu in de stress schiet, maar misschien kun je beter Sacredfour vragen om naar die aangetekende brief en de brief van het advocatenkantoor te laten kijken. Misschien weet hij wel raad.

Een ding begrijp ik niet, ik las eerder in jouw draadje dat jullie binnenkort jullie uitkeringen ontvangen. Op de website van Minilening en Payogo staat anders heel duidelijk vermeld dat je niet in aanmerking komt voor een lening als je student bent, een uitkering hebt of inkomsten onder de 1200 euro. Dan zijn ze toch zelf erg fout geweest door jullie dan toch die leningen te verstrekken.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

jamy2010

Ja klopt, ik heb een WAO uitkering en mijn man zit in de WIA. Er staat ook ergens op hun site dat zij een toetsing doen bij het BKR, als ze dat gedaan hadden hadden ze geweten dat ze ons niks mochten lenen.

jamy2010

Heb even op de site gekeken over BKR, zie het onderstaande.

Bureau Krediet Registratie (BKR)

Minilening is aangesloten bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel. Alle kredietaanvragen worden door Minilening getoetst bij het BKR. Dit om zoveel mogelijk te voorkomen dat er financiele verplichtingen worden aangegaan die uw draagkracht te boven gaan. De toetsing heeft betrekking op bestaande en afgeloste leningen en het aflossingsgedrag. Een uitgebreide folder over het BKR kunt u bij uw adviseur of Minilening verkrijgen. Daarnaast kunt u alle informatie nalezen op de internetsite van het BKR (www.bkr.nl).

Tevens toetst Kredietgever in de precontractuele fase persoonsgegevens bij kredietinformatieburo's Experian en EDR Creditservices

Knibbel

Mij hebben ze eens eens gemaild dat zij GEEN toetsing bij het BKR doen. Ze beweerden wel een melding door te geven bij het BKR  als je een wanbetaler bent.

Maar ze vragen toch ook een kopie van salarisopgave van beide partners? Hadden ze toch ook kunnen zien dat jullie een uitkering hebben. Snap dit niet.

Beweren verantwoord bezig te zijn!!!

jamy2010

Het rare is de regeling die ze voorstelde, waar ik niet aan kan voldoen staat op mijn naam, en de brief die we vandaag dus via aangetekende post binnen krijgen op mijn man zijn naam.

Knibbel

Tja, Jamy, ik weet ook niet hoe of wat verder. Ik weet alleen dat als ik in jouw plaats stond ik allang de telefoon had gepakt en contact gezocht met dat advocatenbureau.

Sacredfour is de man die je misschien beter kan helpen, dat is de persoon die het in zijn vingers heeft zitten.

jamy2010

Ik wil dat wel maar ik kan mijn eigen ik sla totaal dicht, en mijn man is absoluut geen beller. Ik zit nu ook gewoon met tranen in mijn ogen te typen, trek dit niet lang meer.

gewoon

Hoi een vraag voor SF

normaal gaat het naar een inkasso buro en dan pas naar een gerechtsdeurwaarder die pas na uit spraak van een rechter beslag kan leggen.

Via een traject met een advocaat , daar is de bedreiging dan erger, maar ook daar bij komt het bij een rechter te recht.

Het is alleen maar een andere manier toch

Jamy hou vol

Gewoon

Weegschaaltje

Meid hou vol hoor. Ik hoop dat je hier op t forum wijzer wordt van iemand met de juiste tip.