incasso bureaus

Started by jamy2010, May 11, 2013, 11:45 AM

Previous topic - Next topic

jamy2010

Ik vind het jammer dat jullie dit zo oppakken, dit is niet mijn bedoeling, ik heb echt problemen met die 2 de zelfde incasso bureaus, en ik krijg echt van die dreigende email en smsjes, ik maak die email echt niet zelf. ik ga vandaag sacredfour een persoonlijk bericht sturen hoe het allemaal is begonnen.

Hans

Ik heb deze thread eens door zitten lezen en ik vind het echt onbegrijpelijk dat hier het verwijt wordt gemaakt dat iemand reclame zit te maken en ongeloofwaardig overkomt  ???

En dan zelfs door moderators?? Hier is toch wel heel duidelijk te zien dat het alleen maar negatieve berichten beteft, dus absurd dat er iemand het verwijt wordt gemaakt dat hij of zij reclame zit te maken!!

Dat had ik eerlijk gezegd zeer zeker niet van moderators verwacht zeg  :-\

Dick

Als beheerder en/of moderator heb je een taak om het forum schoon en leefbaar te houden. Als wij reageren is dit niet voor niets, dit forum is een gemeenschap voor mensen met schulden. De berichten op dit forum worden regelmatig gelezen. Er zit ook een report functie op het forum. Iedere bezoeker die vindt, dat de forumregels worden overtreden of er andere zaken spelen, kan ons waarschuwen.

Wij als zullen dan in de functie als moderator optreden en de gevoelens weergeven die spelen in de gemeenschap. In de meeste gevallen zitten wij goed. Onze taak is het forum leefbaar en schoon te houden.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Hans

Klinkt allemaal heel plausibel, maar gaat in dit geval natuurlijk totaal niet op!

Zaken als dreigen via mails, zelfs op zondagen contact opnemen, schuldenaar krijgt geen rust, dreigende taal.......dat zijn niet bepaald reclame-uitingen hoor  ::)

Ik denk dat jullie een vergissing maken.

sacredfour

Jamy2010 ,laten we de discussie verder voeren met persoonlijke berichten. Het is wel de bedoeling dat je ons advies ook opvolgt. We zullen dit advies onderbouwen met wetten die je zelf kan nakijken.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

plut

Ik ben het met Hans eens. Het komt op mij niet over als reclame. Zeker niet omdat er in de mails en smsjes allerlei onzin en bedreigingen te lezen zijn.
Hoop wel dat Jamy naar ons luistert en zich niet laat overdonderen en bangmaken.
Ben wel benieuwd hoe het bedrag van 2000,- is opgebouwd.

Libra

Lieve mensen,

Zonder hier al te inhoudelijk op in te willen gaan, is mijn ervaring dat er zelden ingegrepen wordt door de moderators, tenzij......ze daar een hele goede reden voor hebben!

Ik weet niet wat er precies speelt in dit specifieke draadje en heb daar dus ook geen oordeel over, maar feit is wel dat we allemaal weten dat er onder de "Guests" ook mensen van, bijvoorbeeld, incasso bureaus meelezen/zitten met minder eerbare en oprechte beweegredenen.
Maar soms is het zelfs zo dat zij zich aanmelden als lid en dan een topic openen met de bedoeling reclame te maken voor een bepaald bedrijf.
Juist door de ervaring van de moderators en hun integriteit, laten bepaalde opmerkingen dan alle alarmbellen afgaan.
Het zou namelijk niet de eerste keer zijn!!

Als een lid zich hier op het forum meldt met schuldenproblematiek en vragen, wordt er altijd naar eer en geweten, maar bovenal met inachtneming van de wet en de regels, geantwoord.

Specifieke vragen/antwoorden zoals in dit geval "kan en mag een incasso bureau beslag leggen", worden oprecht en eerlijk beantwoord naar de regels van de wet door de ervaringsdeskundigen hier.
Als deze niet 1 of 2, maar 3 of 4 keer terugkomen met hetzelfde antwoord, kun je er vergif op innemen dat het ook echt zo is!!
Dit kun je dan ook zonder voorbehoud aannemen, omdat we iemand nooit zullen adviseren iets te doen wat onrechtmatig of tegen de wet is!!

En natuurlijk hebben we er alle begrip voor dat mensen zich hier in blinde paniek en wanhoop aanmelden en dan niet meteen alles voor zoete koek slikken wat wij uit onze eigen ervaringen vertellen!
Vandaar dat we dan ook een stapje verder gaan en onze antwoorden onderbouwen met wetsartikelen en wat er verder ook maar aan korrekte informatie te vinden is!

Laten we niet vergeten dat we hier op het internet zitten, wat een vrij toegankelijk en redelijk anoniem medium is voor iedereen, maar waar ook mensen opereren met minder eerbare bedoelingen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg absoluut niet dat dit nu ook het geval is!
Ik wacht in deze eerst even de bevindingen van de moderators af.
En geloof me, als zij tot de ontdekking komen dat hun eerste achterdocht achteraf ongegrond blijkt te zijn, zullen zij dit zondermeer kenbaar maken!

gewoon

Hoi

1 plus 1 is 2

Het verbaast mij niet dat achter dit zgn incasso buro een( B auto handelaar zit ) hij heeft namelijk wel kaas gegeten wat een conseratior beslag is, en is aan het bij beunen als inkasso buro.

Blijft wel staan dat Jamy het wel te stellen heeft met dit ondernemertje die haar lastig valt.

Groet Gewoon

Incasso_deskundige

In theorie zou conservatoir beslag gelegd kunnen worden als daarvoor verlof is verleend door de Voorzieningenrechter. Hiervoor zal de schuldeiser dan eerst een verzoek(schrift) in moeten dienen bij de Rechtbank en de Voorzieningenrechter moet er mee instemmen, maar dat is in de praktijk vaak enkel een formaliteit.

Wel kost het indienen van een dergelijk verzoek(schrift) tegenwoordig een aardig bedrag aan griffierecht, waardoor het in deze zaak onwaarschijnlijk lijkt dat de schuldeiser dat zal doen (hij moet dat immers eerst zelf betalen), maar helemaal uitsluiten kan je dit nooit. Overigens kan hij de kosten van dat griffierecht en eventuele conservatoire beslagen wel geheel op jou verhalen als hij in het gelijk wordt gesteld. De rechter die de hoofdzaak zal behandelen moet daarover een beslissing nemen.

In theorie kunnen in de conservatoire fase ook alle soorten beslagen worden gelegd (en dus ook een combinatie van beslagen), maar voor conservatoir beslag op inkomen geldt wel dat dan de schuldenaar wel eerst moet worden "gehoord" door de Voorzieningenrechter voordat die daarover een beslissing neemt.

Als een conservatoir buitensporig is of op onjuiste gronden (en dus onterecht) wordt gelegd, kun je via een advocaat in kort geding opheffing vragen.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

sacredfour

jamy2010, het is daarom belangrijk dat je de schuldeiser eerst in gebreke gaat stellen. Je moet de schuld ontkennen. Zie de brief op het nieuwe draadje Payogo.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Nog even over conservatoir beslaglegging.  Ik heb dit ooit zelf ook meegemaakt. Maar zover ik weet wordt dit vooral zakelijk gebruikt. Bedrijven onderling dus. Ik heb nog nooit gehoord dat dit gebruikt werd voor een consument met een kleine schuld. Ik denk dat incasso-deskundige  het hier ook mee eens is.
In mij geval werd beslag gelegd op een vrachtwagen vol bloemen. Heel riskant voor de beslaglegger natuurlijk. Hij loopt nu de kans om met een grote schadeclaim opgezadeld te worden.  Gelukkig kon ik met de schuldeiser tot een oplossing komen. Enkele uren na de beslaglegging werd de wagen weer vrij gegeven.

gewoon

Hoi SF en inkasso deskundige

Kom niet zomaar met een voorbeeld van een ondernemer waar het vermogen roerend is.
De hoge kosten of risico,s zijn aanzienlijk, om een moment te conserveren.

Dat zet je niet in, op een volstekt integere dame met een kleine lening die voorkomend een betalings voorstel probeerd te maken, deze uitlener bekent met, dat een lening van E 300,-- zo maar E 1.000,-- kan worden met een jaar, met het daarbij het genomen risico, dat terug vordering soms moeizaam kan verlopen, het gaat immers om een (doelgroep) waar je geen geld aan zou moeten lenen.

Beste inkasso deskundige wie schrijft, onze opdracht gever laat zich niet belazeren....is geen deskundige toch.

Maar een bullebak in de sloot

Gewoon

jamy2010

Krijg nu de onderstaande e-mail.

Niets meer van u vernomen. Zo kunnen wij niets anders dan te verwijzen naar eerder gevoerde correspondentie. Men is bereid om een betalingsregeling te sluiten voor de duur van maximaal 12 maanden en de incassokosten te laten vallen wanneer wij voor 17.00 uur de regeling retour hebben. Keuze is echt aan u. Wij hebben alles in het werk gesteld om te komen tot een vriendelijke oplossing.

Met een foto van mijn huis erbij, mag dat zomaar?
Ik reageer natuurlijk niet op de mail, heb payogo waar die minilening van is een brief toegestuurd.      

jowie46

??? Foto van je huis?

Nee dit lijkt mij niet normaal

Ben benieuwd wat Buster en of SF hier van vinden.

Boeddha

Dit is compleet een dreigement/chantage!

Meteen naar het Juridisch loket!
Be strong, have faith!