incasso bureaus

Started by jamy2010, May 11, 2013, 11:45 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Jamy, vertel ze nooit meer persoonlijke informatie.

Niet iedereen in de wereld is lief of aardig.
Laat je niet intimideren.
De dreigementen zijn loos.
Ze kunnen hier niets, maar dan ook niets van waarmaken.
Ze denken dat ze met zo'n brief je over kunnen halen om nog maar een krediet af te sluiten zodat je deze kan betalen.

Kom op! Ik weet dat het loodzwaar is, maar laat je niet gek maken.

gewoon

Jamy

Morgen is het zondag een dag dat er geen boze brieven komen of telefoontjes probeer daar je op in te stellen zodat je van avond toch rustig kunt slapen.

Dit forum is er morgen wel, je bent niet meer in je uppie aan het na denken, maar je heb een forum gevonden met mensen die er voor je willen zijn.

Gewoon

jamy2010

Hen nooit geen brief gehad, alles gaat via de email. Ik heb een herinnering
gekregen en heb daar in verteld dat wij bezig zijn met hulp te zoeken, toen kreeg ik dus die email.

jamy2010

Ze werken schijnbaar dus ook op zondag, toen kreeg ik namelijk die email.

Buster

Dan is het helemaal van de zotte.

Lig er alsjeblieft niet wakker van.
Je hebt ze netjes te woord gestaan, dat ben je ook verplicht.
Zij zijn dat ook en doen daarmee sowieso al niet aan die verplichting, dat is punt een.

Daarnaast moet je de hoogte van de berekening maar eens narekenen.
Het geleende bedrag, plus 0,08% rente per maand (liep de lening 3 maanden reken je dus 0,24% rente)

Het bedrag dat daaruit komt daarover mogen ze maximale incassokosten over rekenen.
Als je er niet uitkomt of het moeilijk vindt om iets uit te rekenen, vraag het maar, dan rekenen we graag met je mee.

Enne,.. schuldenaars gouden tip zoals Gewoon al schreef; de zondag is heilig, die is van jou!

Buster

Proest, op zondag een email? Dan is het een incassobureau op het punt van een burn out!

jowie46

Heb net even op www.payogo.com website gekeken en meest gestelde vragen bekeken.

Toen ik alles had bekeken, kwam er iets in mijn hoofd op dat deze inderdaad in het rijtje thuis hoort van de mini krediet verstrekkers, maar weer in een iets andere vorm doormiddel van een soort creditcard klopt dat?

Al met al, een incassobureau mag geen scheld dan wel vloekwoorden gebruiken.

Indien zij brieven versturen dienen ze dat formeel op te stellen en netjes.
Verder zie ik niets in de mail over een traject vorm.

gewoon

Dat dacht ik al

Dat je eerlijk en oprecht een email had gemaakt

Op zondag !!!

Het lijken bijna de Trollen

jowie46

Ik kan jullie dit vertellen ik werk bij een organisatie, waarbij ook vaak geld geint moet worden, die te laat zijn of niet na gekomen worden.

Als ik zo'n mail de deur uit doe, dan heb ik zeker weten maandag geen werk meer ;)

Al heeft ons bedrijf op dat moment wel 1000 keer geld tegoed van wie dan ook.

Weegschaaltje

Het is exact het zelfde als een gewone flitskrediet. Alleen in dit geval zit het op een plastic kaartje. Kijk maar is naar alle bijkomende kosten. 12,50 op 50,- euro. Minimale afname is 150,- op een kaart. Verkapte woekker rente 37,50 in euro's. Is 25% voor 21 dagen.

jowie46

@ Weegschaaltje

Klopt en er is begin deze maand volgens mij een appart lijntje hier over open gemaakt.

Deze komen ook bij AFM let maar op, alleen lijkt het wel dat die gasten sneller zijn met iets bedenken dan dat de regering het tegen kan houden.

Lijkt wel op computer fraudeurs.

Maar goed inderdaad is het ook weer een minikrediet achtig iets, voor die 21 dagen etc komt me bekend voor.

Daarom dat incassobureau dat zo loopt te schreeuwen zit op heet vuur, simpel. En is er eigenlijk niks aan de hand, wel weer het geval dat het geleende geld weer terug betaald dient te worden.

Buster

Het verschil is wel de benadering van de incasso.
Waar De Vries, Interum Justitia en andere consorten nog druk uitoefende per brief of met algemene voorwaarden is deze toko echt bezig op het randje van de wet (of eroverheen)

Ik ben het een en ander aan het uitzoeken.
Want dit kan echt niet.

sacredfour

Op grond van art. 193i BW is "hardnekkig en ongewenst aandringen per telefoon, fax, e-mail of andere afstandsmedia" altijd een agressieve handelspraktijk, tenzij "wordt beoogd een contractuele verplichting te doen naleven" en dit "wettelijk gerechtvaardigd" is.

Er is hier ook duidelijk sprake van bedreiging,  intimidatie en afpersing.
Conservatoir beslag kan alleen met de toestemming van de voorzieningsrechter en deze zal hier nooit zijn medewerking aan verlenen.
Voor een Failliet zijn 2 schuldeisers nodig.
Een Faillissement aanvraag is voor dit incassobureau totaal zinloos
Hier is dus sprake van een onrechtmatige dwang:

BW. Artikel 3:13
1. Degene aan wie een bevoegdheid toekomt, kan haar niet inroepen, voor zover hij haar misbruikt.
2. Een bevoegdheid kan onder meer worden misbruikt door haar uit te oefenen met geen ander doel dan een ander te schaden of met een ander doel dan waarvoor zij is verleend of in geval men, in aanmerking nemende de onevenredigheid tussen het belang bij de uitoefening en het belang dat daardoor wordt geschaad, naar redelijkheid niet tot die uitoefening had kunnen komen.
3. Uit de aard van een bevoegdheid kan voortvloeien dat zij niet kan worden misbruikt.

Je zou deze gegevens in een brief naar het incassobureau kunnen sturen.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

@SF,

Wettelijk gerechtvaardigd? Ik ben er inmiddels achter dat een incassobureau geen wettige status heeft. Dus mag ik daaruit opmaken dat zij dus ook niet wettelijk gerechtvaardigd druk kunnen uitoefenen met het doel contractuele verplichtingen na te komen?

Ik heb nu echt al 2 dagen gezocht op het net naar wat een incassobureau mag uitvoeren aan handelingen. Had het geloof ik beter gelijk aan jouw kunnen vragen ;)

jamy2010

Ik heb ze gisteren een bericht terug gestuurd met een betalingsvoorstel nog steeds geen antwoord gekregen. Normaal zijn zij super snel met antwoorden want bij payogo werkt de zelfde persoon als bij infare, vreemd of meen ik dit maar.