incasso bureaus

Started by jamy2010, May 11, 2013, 11:45 AM

Previous topic - Next topic

jamy2010

Die brieven heb ik gestuurd naar minilening en payogo, zou ik die ook nog naar incassobutler en infare moeten sturen? alhoewel het allemaal 1 adres is.

sacredfour

Stuur de advocaat een brief:

QuoteGeachte mr B J Nauta,

Ik heb van u ontvangen een concept dagvaarding die u heeft vervaardicht in opdracht van Debet Service BV in verband met een vermeende vordering.
Deze vordering is betwist.
Graag zou ik van u een bevestiging willen ontvangen dat u volledig op de hoogte bent van deze zaak.  Is dat het geval dan verbaasd het mij ten zeerste dat een gerenommeerde  advocaat zijn medewerking verleend aan dit soort praktijken.
Ik zie deze concept dagvaarding als dreiging en intimidatie. In geval dat u hieraan uw medewerking heeft verleend zie ik mij genoodzaakt de maximale publiciteit te geven aan uw werkwijze en dat van uw kantoor.
Zoals ik in mijn laatste brief aan Debet Service BV heb laten weten ben ik bereid om met Debet Service BV tot een oplossing te komen. Ik verwacht dan wel dat er inhoudelijk op mijn brief wordt gereageerd.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

teken ik,

Afzender , datum
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jamy2010

Bedankt, die ga ik sturen, weer via e-mail en post.

jamy2010

Net zoals ik gisteren al dacht, vandaag van infare  een aangetekende brief. Heb die brief die SF heeft geschreven dus voor alle twee de brieven gestuurd, heb er de brieven die ik had gestuurd naar minilening en payogo  er bijgevoegd, zelfde als die dreigende e-mails die ik van ze heb ontvangen.

jowie46

Sjesus wat een toestand.

Wat mij wel is opgevallen dat ze gaan enorm snel te werk, als ik de weken tel 4 tot 5 weken.
Nog steeds is er iets wat behoorlijk fout zit bij die ondernemers.

Ik zou gewoon inderdaad alles dreigmails / brieven bij elkaar doen (datum volgorde) en de laatste voorbeeld brief versturen daar waar het naar toe moet.

Maar wat ik mij afvraag.

Heb je per post in eerste stadium, een herinneringsbrief gehad met hoofdsom die je moet betalen en dat binnen 14 dagen. en als je dat niet doet wat dan de vervolg stappen zijn?

Meestal komt als je die 14 dagen over bent nog een brief met melding kosten verhoging en hoofdsom, meestal gaat er dan weer een week overheen etc etc.

plut

Goed gedaan Jamy2010  ;D

sacredfour

Even een update over jamy 2010.
Ik krijg van jamy te horen dat het advocatenkantoor hem geen antwoord op zijn brief gegeven heeft.
Dit is toch wel belangrijk nieuws!
Tijd om dit kantoor eens aan te klagen?
Vos en de Lange advocaten uit Barendrecht.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

plut

Hebben ze al iets ondernomen of blijft het, net als bij de rest, bij een hoop loze dreigementen?

Dat zelfs een advocatenkantoor zich voor zo iets leent  >:(

joepmel

Hier ook een slechte ervaring met Infare.nl, helaas door omstandigheden moeten lenen bij Loandome, vervolgens een regeling afgesproken voor terugbetaling, 4 termijnen, laatste termijn werd lastig en had ik 2 weken extra voor nodig. Ging men over nadenken, vervolgens geen respons hierop.

Vervolgens wel door mijn werkgever op het matje geroepen voor een akte van cessie, en dit voor een bedrag onder de 200 euro...

sacredfour

QuoteVervolgens wel door mijn werkgever op het matje geroepen voor een akte van cessie, en dit voor een bedrag onder de 200 euro...
IK hoop voor jouw dat je niet getekend hebt. Loandome zijn oplichters.

joepmel

Nee, dit was niet meer nodig want ik had het bedrag al overgemaakt voordat mijn werkgever me op het matje riep.

Oftewel, er is een akte van cessie naar de werkgever gestuurd voordat ik hiervoor getekend had? Mogen ze dit? Mag mijn werkgever hiervoor benaderd worden. De band wordt hierdoor natuurlijk niet beter tussen werkgever en werknemer.

ollie bollie

Waarom zouden ze een akte van cessie naar je werkgever sturen? Bedoel je misschien een aanzegging loonbeslag?
Carpe diem!

sacredfour

Het is mogelijk dat jij Loandome toestemming hebt gegeven om in geval van delinquentie de schuld op een derde te verhalen. Misschien heb je dit getekend toen je het contract aanging?  Loandome mag dit niet doen zonder jouw toestemming en ze mogen sowieso jouw werkgever niet benaderen zonder jouw toestemming.
Jammer dat jij deze oplichters betaald hebt!