incasso bureaus

Started by jamy2010, May 11, 2013, 11:45 AM

Previous topic - Next topic

jamy2010

Hoi.

Heeft er iemand ervaring met incasso bureau infare.nl en incassobutler.nl?

Ik zou dit graag willen weten, zij dreigen namelijk nogal met beslaglegging en zo.

???

Buster

Hoi Jamy,

Een incasso bureau mag alleen dreigen met het stappen naar de rechter.
Zij kunnen de rechter vragen je te dwingen om mee te werken.
Dan moeten ze wel kunnen aantonen dat ze eerst zelf (netjes) hebben geprobeerd je over te halen tot betalen.
Jij mag op jouw beurt aangeven dat je voldoende meewerkt of aantonen waarom je niet mee kan werken.

De rechter bepaalt dan wie er gelijk heeft.
Pas als je veroordeelt bent wordt er een gerechtsdeurwaarder aangesteld en die heeft inderdaad de mogelijkheid om beslag te leggen op loon, bank of inboedel.
Maar ook dat is aan regels gebonden.
Een gerechtsdeurwaarder zal ook altijd eerst proberen er met een gesprek of een brief met je uit te komen.

Als een incasso dreigt met beslaglegging is dat onwettig.

peter

Jamy,

Is er een gerechtelijke uitspraak?
Peter
Administrator Forum

jamy2010

nee die is er niet, zie het onderstaande, zo'n e-mail krijg ik dus van een incassobureau.

Dank voor uw email. Wij zullen na formele in gebreke stelling uw prive faillissement dan aanvragen met een steunvordering. Tevens zullen wij per direct conservatoire beslaglegging in gang zetten op loon en huisraad. Onze opdrachtgever laat zich niet besodemieteren. Wij doen geen zaken met niet erkende commerciele schuldhulpbureautjes. U kennelijk wel. Op naar uw prive faillissement met forse meerkosten dan indien u een betalingsregeling dan ook uitsluit.

Hoogachtend,

Infare.nl

Libra

Zo!!!! :o

Dat is nog eens "professionele" correspondentie!! :P

Zolang jij geen dagvaarding hebt ontvangen van een offici

jamy2010

die is van payogo en de incassobutler van minilening, allemaal op het zelfde adres.

Libra

Dan dus gewoon je poot strak houden en de (voorbeeld)brieven van Sacredfour en/of Buster blijven sturen!!

Succes!

gewoon

Jeetje dat zijn bedreigen zeg, laat niet gek maken !

Zijn er meerdere schuld eisers waar dit buro mee samen spannen, dit moet bij een failliet.
( die steunvordering )
Wij kunnen wel direct terug schrijven op je mails dus in die wacht tijd naar de gemeente, doe je verhaal hier.
Een failliet is erg duur en de belastingdienst en banken gaan voor waardoor er meestal niet over blijft voor een inkasso buro
Gewoon

jamy2010

Ja bij zowel minilening en payogo heb ik een mini lening die ik helaas niet meer kan betalen.

gewoon

Het gaat dus om twee kleine vorderingen waar ze een failliet op aanvragen ?

Wel dan is wat Libra schreef nog aardig !

Die sporen niet hoor als dit geen oneigelijke druk zetten is da weet ik het niet meer

Gewoon

Libra

De beste oplossing is ook in jouw geval, ga naar je Gemeente!!

Op het moment dat jij daar een gesprek hebt kun je meteen vragen of ze je een officieel schrijven willen geven, waarin de Gemeente aangeeft dat je schuldhulpverlening hebt aangevraagd.

Deze kun je doorsturen naar de incassobureaus, ook per mail.
Ook hier geldt weer: uitprinten en bewaren!!!

Mocht het ooit zover komen dat zij inderdaad naar de rechter stappen (maar daar geloof ik niets van!!!), dan kun jij aantonen dat je er alles aan doet/gedaan hebt, om je schulden aan te pakken.

Dan zou je tevens (gemotiveerd) de onwettigheden (zoals de woekerrentes) aan de rechter voor kunnen leggen.

Laat je inderdaad net zoals Gewoon zegt, niet bang maken!!
Juist op de angst van consumenten floreren al jaren de incasso bureaus en hebben velen voor jou vaak te hoge kosten e.d. betaald!

gewoon

Jamy

Welkom nog hier op het forum

Blijven schrijven hoor, natuurlijk komt er geen failliet zelfs geen aanvraag hier voor.

Wat ik denk is dat je een nette brief gemaakt had, wel te willen betalen als je hulp van de gemeente krijgt en dat het je nu niet lukt.

En zo,n reactie jee wat zal jij je stijf geschrokken hebben.

Buster

De gemeente is altijd een goed idee maar weet dan wel dat een gemeente NOOIT nagaat of een vordering wel rechtsgeldig is.
Dat moet je echt zelf aan de kaak stellen.

Zoals ik de mail lees slaan ze je om de oren met dreigementen die ze gewoonweg niet waar kunnen maken.
Persoonlijk faillissement komt pas kijken nadat een minnelijk traject en een aanvraag WSNP is afgekeurd door een rechter.
Deze heren/dames schieten gelijk vanaf de eerste brief naar de laatste stap.
Aangezien ze niet zijn aangesloten bij het NVI heeft een klacht daar indienen geen zin.
Je kunt dan het beste contact opnemen met de Consumentenbond.
Of het juridisch loket.

Wat ze juridisch kunnen afdwingen is dat je gedwongen gaat worden om mee te werken.
Om aan te tonen dat je al meer dan voldoende meewerkt is je beslagvrije voet.
Die kun je hier berekenen; http://www.jwgd.nl/beslagvrije-voet-berekenen

Alles wat je aan inkomen daarboven hebt is om mee af te lossen.
En dan nog moeten de dames en heren op hun beurt wachten.
- overheid
- CVZ of zorgverzekering
- huur
- energie
- schulden met een abonnement
- schulden zonder abonnement
- priv

jowie46

Zal ik jullie eens wat vertellen juridisch mag welk incassobureau en of organisatie dan ook totaal geen scheldachtige taal gebruiken.

De brief en of mail is totaal niet formeel opgesteld.

Een rechter zal denk ik zeker hier niet verder op ingaan.

jamy2010

Ik heb er slapeloze nachten van. Dit kan ik er niet bij hebben, heb namelijk ook een man die erg ziek is. Ook dat weten ze, maar toch gewoon dreigen.