De eerste stap gezet, nog n lange weg te gaan

Started by moederbeest4, May 05, 2013, 02:06 AM

Previous topic - Next topic

geefnietop

Hallo Moederbeest4,

Ik wil jullie morgen heel veel succes wensen en veel sterkte. Hopelijk gaat alles goed en hersteld je dochter snel en goed.

moederbeest4

hello allemaal

De operatie was goed gegaan. Ze zijn 5 uur bezig geweest. En donderdagmiddag wilde ze alweer fietsen over de gang.
Gelukkig konden we het RMDhuis in, is zo'n uitkomst!!

Gisteren is onze zoon opgenomen in de kinderkliniek psychiatrie. Hij belde vandaag vol met enthousiaste verhalen en hoeveel vrienden hij wel nu niet heeft. Een hele geruststelling...het komt wel goed.

De achterstanden zijn ook weer een deel ingelost. Leve de belastingteruggave, vakantiegeld en kinderbijslag.

De wehkamp en doorlopend krediet die lopen iedere maand gewoon, die wil ik ook wel weg gaan werken, maar eerst zorgen dat we weer bij zijn met de achterstand vaste lasten.

De huurachterstand is weg. De achterstand gitaarlessen van zoonlief is weg en nu dan ook gestopt zolang zijn opname is (scheelt toch 58 euro p/mnd), h&m is weg, ziektekosten is weg,
de achterstanden waren 2082,43 euro 2 maanden geleden en nu water nog 2 termijnen(regeling), ziggo 1 termijn(regeling) nu nog 131,89.
komen er nu wel nog de kosten bij van kosten zorg zoon 635 euro. Heb daar al n brief over weggedaan of het in termijnen mag. En zo komt de stand op 766,89.
Geeft zo''n rust dat de achterstand vd ziektekostenverzekering weg is. Kan nu met n gerust hart dingen terugvragen.

Die grote dolk boven mijn hoofd is nu verandert in een aardappelschilmesje. Voelt meteen een stuk minder dreigend.

Buster

Wauw, wat een goede berichten.

Van de kinders en de administratie.
Ik heb serieus diepe bewondering voor hoe je dit doet en volhoud,...

Knibbel

Lieve moederbeest, ben zo blij om te lezen dat het goed gaat met beide kids, je dochter en je zoon. En zo heerlijk dat die andere zorgen (financiele) ook wat minder zwaar op je schouders liggen. Kan me voorstellen dat dat ook een hele opluchting voor je zal zijn. Ik hoop voor jouw en je gezin dat deze positieve weg blijft doorgaan. Moet lukken met zo'n geweldige mam.....

Veel liefs
Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Weegschaaltje

Wat heb jij een grote achterstand weg gewerkt in een hele korte periode. Dat zal opgelucht voelen. Fijn dat de operatie goed is gegaan. Ik vind t bewonderingswaatdig hoe je met de hele situatie omgaat.

tuthola

Ik sluit me bij de rest aan ....echt diepe bewondering voor je en blij dat de operatie goed gegaan is.

Libra

Lieve Moederbeest,

Ik maak een hele diepe buiging voor je!!
Wat een heerlijke berichten!

Dat de schuldenstand zo lekker naar beneden gegaan is, is fijn, maar de goede berichten over je kinderen zijn toch echt de krenten in de pap!!
Geweldig dat het nu zo goed met ze gaat!

moederbeest4

Ben ik weer eens.
Zo druk gehad.
Kids doen het goed. Zoonlief nog opgenomen, observatiefase komt op zn einde, maar denk dat we nog n hele toer te maken hebben ;)
Dochter hobbelt heerlijk rond.

Financieën diep triest...echt denk je goed te gaan en ineens...pffff

Sterillisatie man wordt vergoed. Ik nota van zkh (werd naar huis gestuurd) doorgestuurd via account op i-net naar verzekering. Kreeg netjes RMDhuis deel terug, rest niks vernomen, maar ik ging er van uit dat dat betaald werd. (moet niet ergens van uitgaan weet ik nu)
Vorige week dinsdag herinnering zkh over nota. Na telefonisch contact met verzekering blijkt dat notas die aan instelling betaald moeten worden moeten verstuurd worden via post.
Dus snel gedaan vorige week.
Werd ik gisteren gebeld door het zkh of ik nog aan de nota had gedacht. Ik goed beroerd (longontsteking) uitgelegd wat er gebeurd was en dat ik ook nog goed naar onze polis heb gekeken waarin staat 100% vergoeding. Zegt die vrouw...ja dat kan u wel zeggen. Maar 10 oktober stuur ik alles van u toch naar het gerecht en dan moet u maar lekker flink betalen en misschien wel voorkomen....
Geen respect of evt mw fijn dat u het uitlegt ik maak er een notitie van..niks nada nop. Nu ik me steeds iets beter begin te voelen kan ikd aar zo boos om worden. Ik kan het niet voorschieten dat vind ik het ergste. Telefonisch lang wachten dus een mail gestuurd naar de zorgverzekering, helaas nog niks van vernomen. Maar ik zweet peentjes.

Water moesten we nog 1 termijn van 47,50. Alle andere 3 netjes op tijd betaald, deze moest de 2e en dat ging niet lukken. Normaliter krijg je dan toch n herinnering? Nou die kregen we de 14e aan de deur. Een man van het waterschap. Binnen 7 dagen betalen anders werden we afgesloten. Maar omdat ze  n medewerker aan de deur hadden laten komen ipv een herinnering per post kwam er wel ff 40 euro boven op.
Is betaald, maar vind het zo onterecht.

Krijg je n brief vd zorgverzekering...loop je weer 2 maanden achter, niks gestorneerd door de bank, gewoon niet afgeschreven door de verzekering...komen ze nu achter zucht....(Net in de maand dat hier de shit begon en de maand dat hier ziekenhuis in en uit was) Weer 4 termijnen van 146 euro die eraan komen.

Dan brief belastingdienst. We bleken nog wat tegoed te hebben van de kindertoeslag. Dit zouden ze even verrekenen met openstaande schuld. Vond ik niet erg...totdat ik de 22e besefte dat ze gewoon alles gestopt hebben en in de openstaande schuld gestopt hebben. Dus geen 70 euro meer ter overbrugging van de laatste week voor payday. Erg zuur.

Dan schuldhulpverlening.....geen potjes waar we gebruik van kunnen maken ivm salaris.
Volgens hem zitten we wel net onder bijstandnivo qua weekgeld. Maar we pissen overal langs de pot.
En dat er dan mensen in mijn wijk in de bijstand zitten ondanks dat ze illegaal samenwonen enz dan krijg je als reactie ach mw zou u in de bijstand willen zitten>?  Laat die bijstandmoedertjes dan toch n beetje de boel bedotten en het zich makkelijk maken.
Heel fijn, maar mijn man en ik doen zo ons best, werken extra hard, hebben 2 zorgkindjes met kosten (waarvan buurtgenoten in bijstand dus die kosten kunnen declareren bij de gemeente en ik moet er mijn kinderbijslag van opsnoepen) en hebben het op dit moment slechter dan hen.
Want ik kan geen laptop krijgen voor mijn dochter bij de gemeente, ik kan notas van zorgkosten niet brengen naar gemeente, ik kan geen hulp krijgen van voedselbank, ik krijg geen kwijtschelding gemeentelijke lasten, ik krijg geen subsidies of geld voor de sporten van mijn kinderen.
Ik hoef het ook niet lang...1 jaar wat hulp om rust te krijgen en alles op de rails te krijgen.....voor ons zo'n groot kado, maar niet mogelijk.....en hier in de buurt???? Weet je wat je moet doen moederbeest? Gaan scheiden krijg je bijstand kan je lekker trekken, wordt alles betaald voor je!!!!
Ben erg gefrustreerd op dit moment geloof ik.
Luister ik vind het goed dat er bijstand is en het is niet prettig als je er gebruik van moet maken, maar hopelijk snappen degene die in de bijstand zitten ook hoe frustrerend het is voor een echtpaar met 4 kinderen die extra kosten maken en schulden hebben nergens n potje hebben om terug te vallen.
Hier gaan ze dus in bijstand en al in bouwvak 2 weken naar een vakantiepark in een huisje a 900 euro pw, wij gaan al 2 jaar niet meer op vakantie omdat we er geen geld voor hebben. Hier in bijstand kids met mooie nieuwe dure kleren....wij 2ehands...geen geld voor nieuw.
Soms weet ik het gewoon niet meer...je vecht je 3 stappen vooruit en dan woops lig je ineens 8 stappen terug. EN dan wordt je ook nog eens onrespectvol bejegend door een medewerker van een zkh met een betweterige toon. Kan me soms wel voorstellen dat sommige mensen ervoor kiezen rust te zoeken zeg maar.
Niet dat ik me nu van kant ga maken, maar ik vind het al eng dat ik me zo goed kan voorstellen dat mensen die keuze maken....gewoon uit alle frustratie en strijdmoe zijn.

Ik weet t erg deprimerend bericht van mij. Maar voel me in deze maatschappij soms zo alleen staan. Ik snap de maatschappijen die hun geld willen zien. Het is crisis, maar tollerantie is er niet meer lijkt wel.

Boeddha

Aw lieve moederbeest, zo herkenbaar wat je schrijft. De stappen vooruit en dan weer keihard achteruit. Dit is iets waar elke schuldenaar tegenaan loopt! En ik kan alleen maar zeggen, hou vol! Het zijn op dit moment tegenslagen, maar probeer je vechtlust weer vast te houden en te kijken naar de dingen die wel goed zijn.  :-*

En de scheefstand en mensen die de boel belazeren, tja. Helaas vele mensen doen dat. Hoe krom en pijnlijk.
Ik als alleenstaande moeder met 2 kids val ook overal buiten qua mijn salaris. En dan mensen in de buurt of kennissen die de boel belazeren. Om uit mijn vel van te springen! Zo zit er een kennis van mij die in de WSNP zit voor de 3e keer in het buitenland, heerlijk in een all-inclusive oord 8 dagen genieten van de zon, werkt zwart en koopt elke week nieuwe kleding. Echt TE erg voor woorden. Of een kennis die 'illegaal' samenwoont en zo wel elke maand de toeslagen ontvangt.
Ik hoop dan maar dat karma werkt en de mensen het dubbel zo hard terug krijgen op hun bordje.

Kortom lieve moederbeest, hou vol. Je bent zo goed bezig en vanaf vandaag weer een nieuwe dag!

Be strong, have faith!

Kayiro

Hoi moederbeest,

Ik weet precies hoe het voelt, ik heb al jaren nu dat elke keer dat ik denk een paar stappen vooruit te gaan en enigszins positief probeer te denken er weer wat tussen komt wat me weer keihard onderuit haalt en ik weer depri wordt.

Dit jaar is al helemaal klote, eind vorig jaar kreeg ik een optie om over te stappen naar een verzekeringspakket van de gemeente maar dit kon ik niet want heb achterstand bij me huidige verzekeraar dus ik ben en kon niet overstappen.

Nu kwam ik er dus 2 maanden geleden achter dat de gemeente dus vanaf begin van het jaar me verzekering niet betaald heeft omdat ze geen bericht hadden gekregen dat ik overstapte naar hun pakket en blijkbaar missen ze het logische vermogen om te denken van "Meneer blijft dus bij ze huidige verzekering" eindstand, ondanks me achterstand bij me huidige verzekeraar was ik afgemeld als wanbetaler omdat ik de laatste 2 jaar gewoon betaald heb maar door dit geintje ben ik dus weer aangemeld als wanbetaler met de bonus dat ik door het CVZ nu 30% extra moet betalen.

Het is toch van de zotte dat mensen die in de ellende zitten je ipv gaat helpen meer laat betalen, dus ik was aangewezen op een vet budget van â,¬38,50,- in de week. Nu dacht ik dat ik echt de bodem van ellende had bereikt.

Anderhalve maand geleden overlijd een maat van me onverwachts in ze slaap op 35jarige leeftijd, 2 weken erna me stiefvader en vorige maand heb ik vernomen dat me ex zelfmoord heeft gepleegd.

Met dat allemaal samen weer in een diep gat gevallen waar alcohol me grootste vriend was en van het weekend kreeg ik dus een brief dat een beslag op me rekening zit.

Ik wordt er ook knettergek van en als me opa en oma niet meer hadden geleefd dan was ik of drugs gaan dealen ofzo en anders me spullen gepakt en vertrokken naar het buitenland en dan zie ik wel wat er gebeurd maar als ik dit keer ga is er geen weg meer terug naar Nederland. Zelfmoord gedachtes heb ik al tig keer gehad maar ik weet van mezelf dat ik dat nooit zou doen.

Maar ik blijf het nog even proberen, me sanering is in behandeling bij de kbr en dat gaat waarschijnlijk niet door dus dan wordt het weer een jaar wachten voordat ik in wnzp kan en mocht dat niet doorgaan dan ben ik er vandoor.

Afin, wat ik wil zeggen, voor nu blijven knokken, er zijn meer mensen dan je denkt die echt weten wat ellende is ipv alleen maar zeggen dat ze het "begrijpen" (gek wordt ik overigens van die mensen die het wel begrijpen maar zelf nooit in die ellende hebben gezeten  >:( )

Libra

Lieve Moederbeest4,

Wat een ellende allemaal weer. :'(

Helaas heb ik geen pasklare oplossingen of antwoorden voor je, maar één ding wil ik je wel meegeven.
Hoe naar en beroerd de situatie ook is, je kunt jezelf wel elke ochtend in de spiegel aankijken en je kunt, ondanks alle problemen, wel "gewoon rustig" je leven leiden.
Want vergeet niet, juist door de crisis wordt de controle op de "bijstandstrekkers" alleen maar groter en het risico dat zij vandaag of morgen tegen de lamp lopen neemt daardoor toe.

Hoe moeilijk het ook is, kijk eens even naar je dochter.
Zij loopt weer gezond en vrolijk rond en dat lieve dame, is met al het geld van de wereld niet te koop!

En ondanks alles ben je toch weer heel goed  bezig geweest!
Kijk alleen maar even naar alle obstakels/rekeningen die je toch weer het hoofd geboden hebt.
Zou je adviseren desnoods dagelijks met de verzekering te bellen de komende dagen om die rekening van het ziekenhuis op tijd te kunnen voldoen.

Ik wens je heel veel sterkte en succes!!
Liefs

moederbeest4

love you all!!!!!

Wat heerlijk het begrip hier en ook de herkenning. Ik durf het mijn ouders niet eens meer te vertellen gewoon omdat ze dan denken eigen schuld.

Nou heb weer even de mappen erbij gepakt en kom denk ik straks met een cijferplaatje, maar ga toch nog maar ns de verzekering bellen.
Niet alleen voor die nota, maar ook over wat hun als achterstand zien.

Zoals jullie wisten hadden we een grote schuld bij de verzekering en daar had ik het heel moeilijk mee, juist omdat de zorgverzekering met onze hartedame en zoon met autisme zo belangrijk is.
Ze hebben het over maandbedrag van april 2013 en juli 2013. April 2013 zat bij die achterstand, maar vh vakantiegeld hadden we de rest ineens betaald. (lees maar terug hier) Dus niks 2 maanden achterstand....alleen (is meer dan zat, maar dan nog) maand juli.

Dan vandaag brief belastingdienst. Klopt we hadden 1 termijn niet betaald, toen kwamen ze met dat we wat meer terug kregen en dat werd berekend bla bla.....wat dus inhield dit jaar weg kindertoeslag.
Nu is terugbetaling gestopt ivm achterstand ????? Ga hier ook n brief over schrijven en gewoon stug door met betalen, want doordat hun nu dus de toeslag erin gepompt hebben en er in 1 maand geen 67 maar 304 is betaald lijkt me dat we geen achterstand meer hebben. Ik zal het waarschijnlijk verkeerd zien, maar hoop dat ze het met mijn beredenering eens zijn....de cijfertjes toen en nu zie je straks (als de ukkies liggen te pitten)

Ga nu er meer rust thuis is me toch weer voornemen om hier weer meer te tikken. Dit geeft me ook de motivatie om door te gaan. En kan ik mooi mijn frustraties kwijt en ook nog ns extra zien dat lasten ook wel slinken.

Liefs Moederbeest

Libra

Goed bezig!!!!!
Diepe buiging voor je veerkracht en doorzettingsvermogen!!

Ben benieuwd naar de cijfers. ;) :P
Niet alleen voor mezelf, maar zeker ook voor jou, omdat als je dan terugkijkt, je eigenlijk pas goed ziet wat voor een bergen je al verzet hebt!

Eigen schuld, dikke bult is zóóó niet meer 2013 (om maar eens een populaire reclamekreet te gebruiken ;))!
Snap het wel hoor!
Heeft gewoon nog alles te maken met het grote taboe wat er nog altijd is ten aanzien van het hebben van schulden en ten tweede de vooroordelen die er ook nog altijd heersen over wat voor een "soort" mensen schulden hebben.

Ik zou zeggen: niets van aantrekken en gewoon lekker je eigen weg vervolgen!
De weg waarvan jij weet dat die uiteindelijk naar een schuldenvrije toekomst gaat leiden.
En dat, dat is het enige wat er werkelijk toe doet aan het einde van de rit.

Heel veel succes en liefs

moederbeest4

Quote from: moederbeest4 on Jun 01, 2013, 01:34 AM
Quote from: moederbeest4 on May 17, 2013, 01:03 AM
Zo even alles op een rijtje zetten.
Even weer overzicht maken.

De nota's waar ik mee achterloop.

Maand april en mei. Sommige komen erbij of worden duurder, sommige zijn betaald.

wat                april               mei            totaal nu

Gitaarles        â,¬ 58,00     +   â,¬ 58,00            116,00
Scouting        â,¬ 55,00                                   55,00
Waterjaarafr   â,¬ 190,00                                190,00  ---> regeling 4 x â,¬47,50
H&M              â,¬ 148,95        â,¬6,12               155,07 -----> regeling getroffen â,¬35 per mnd
inboe/autoverz â,¬  82,81                                BETAALD
printer            â,¬ 96,20                                  BETAALD
reisverzek       â,¬ 14,90                                    14,90 ---> opgezegd
Huurachter     â,¬ 174,27       â,¬ 528,00              702,27
mobiel man    â,¬ 37,50                                  BETAALD
brab. dagbl    â,¬ 59,90                                       59,90  ----> afgesproken dat in mei of juni betaald word.
bonprix         â,¬ 43,76                                    BETAALD
ZIGGO          â,¬ 80,17          â,¬30,50                 110,67
Ziektevz        â,¬ 537,10        â,¬ 289,55               826,65
eigen risic     â,¬ 179,23                                    179,23
monuta         â,¬ 20,52                                        20,52
levensverz     â,¬ 130                                          130,00 ---> 18 maanden bevriezen aangevraagd, met vraag of achterstand 2 mnd mee in bevriezing kunnen
                                                                                       dus bevriezen met terugwerkende kracht
balans           â,¬0                 â,¬ 12,50                   12,50

-------------------------------------------------------------------------------------------------
                â,¬ 1908,31                                    â,¬ 2572,71

ja ja het is laat haha, maar net n klein uurtje thuis van mijn route.

Dank je wel voor jullie berichtjes. Ik blijf maar moeite hebben met beslagvrije voet berekenen, omdat er dus geen beslag gelegd wordt. Krijg dat dus niet voor elkaar.
Een voordeel school betaald 1/4 deel van de nota van 450 euro. Is toch weer iets.
Verders van vakantiegeld manlief onze roodstand van 2300 terug gebracht naar 1500 en wat nota's enz betaald.
Nu wachten op belastingdienst, heb nog geen brief ontvangen.

Mijn ouders zeggen dat ik niet de levensverzekering moet afkopen omdat als een van ons beiden dan nu iets overkomt we niks ontvangen. Is ook wikken en wegen, maar als ik daar met het afkopen 2000 euro kan ontvangen dan kan ik daar toch weer wat notas betalen. denk denk denk.
Zal nu onder nieuw bericht maken met de stand van zaken nu van bovenstaande ;)

ff het oude naar voren halen ;)

tuthola

Lief Moederbeest...

Wat een verhaal weer, ook ik begrijp je frustratie maar al te goed als je naar andere mensen kijkt word je daar niet vrolijk van. Laatst schreef ik al dat het er in het leven niet altijd eerlijk aan toegaat, ook in mijn omgeving zie ik vaak van die gevallen die overal de boel belazeren terwijl jezelf nergens (meer) recht op hebt maar zet die woede van je af meid het heeft geen zin het maakt je depressief en zoals libra al aangaf jij doet het beste voor je kroost en al die nieuwe kleren of vakanties doen er dan niet meer toe.
Kijk in de spiegel en daar zie je een prachtig mens die alles voor haar gezin doet en een vrouw die haar hoofd omhoog kan houden en alles aan kan....jullie tijd komt vast en zeker.

Heel veel liefs