De eerste stap gezet, nog n lange weg te gaan

Started by moederbeest4, May 05, 2013, 02:06 AM

Previous topic - Next topic

Libra

Heel veel sterkte en succes!!

Pffff......ja mama.......die regelt het allemaal wel! :P

Maar weet je......dat is ook precies hoe het is! ;)

Heel veel liefs en een succesvolle operatie voor de jonge dame gewenst en een voorspoedig herstel.

:-*

moederbeest4

buster: haha geweldig!!!!!
            thx

libra dank je

Geen tijd gehad voor telefoontjes.
Mama had het te druk  ;)
werken - traktatie oudste dochter halen - spullen pakken - ukkies naar oma - met zoonlief naar intak (opname 1 juli) - ukkies halen - bammetje smeren - tassen pakken - ukkepuk naar oma - en met de 3 andere de avond4dgse lopen - ukkepuk halen - huis toe - kids drinken en bad en bed- lijstjes maken - spullen pakken al een deel - nu ff pc en zo naar bed ;)

Waarom heeft een dag dan maar 24 uur ??? haha

Buster

Je ziet het niet maar ik zak hier door mijn knieën en maak een diepe buiging voor je.

Je moet me ooit nog maar eens uitleggen hoe je al die ballen in de lucht houd,..

Weegschaaltje

Helemaal met Buster eens. Je bent de drijfveer van je gezin. Een vrouw met ballen :P

Mrnym

Beste Moederbeest,

Er liggen al heel veel goede tips voor je in voorgaande reacties. Je staat er echt niet alleen voor. Misschien voelt dat vanuit wanhoop en overheidswege wel zo, af en toe, maar je hebt echt opties.

Blijven vechten, wat je nu doet, is al heel dapper en een belangrijke stap. Het belangrijkste is, dat je nu de juiste richting op gewezen wordt voor directe hulp bij dat wat je nodig hebt.

Op basis van het door jou genoemde inkomen, zitten jullie helaas echt ruim boven de bijstandsnorm en krijg je niets. Dit klinkt crue met 4 kinderen, maar ik heb de wet niet geschreven helaas.

De grens voor het in aanmerking komen van extra toeslagen, kwijtschelding of bijzondere bijstand in je plaatselijke gemeente, is echter anders geregeld. Daarbij gelden andere normen en zijn de lasten qua huur, zorgkosten e.d. zwaarwegend. (bijzondere zorgkosten boven â,¬ 500,00 p/j. zijn overigens ook bij de rijksbelastingen aftrekbaar)

De gemeente waar je in woont kan wellicht (obv inkomen, uitgaven en situatie) ook het volgende bieden:

*) mogelijk recht op thuiszorg
*) *** op aanpassing van de woning of verhuizing naar een betere woning
*) *** op bijzondere bijstand
*) *** op kwijtschelding van gemeentelijke belastingen
*) *** op stadspas (voor korting op culturele voorzieningen e.d.)
*) *** op aangepast vervoer, budget voor aanschaf van aangepast vervoer of korting op parkeergelden
*) *** op jaarlijkse bijdrage in extra voorzieningen..

Ik vergeet ongetwijfeld nog een hoop opties. Maar velen weten niet eens van het bestaan van veel van deze opties, dus een gemeente blijft vaak met een onaangebroken budget zitten.

Schuldhulpverlening is een optie. Daarbij wordt je echter wel ZEER beperkt in je doen en laten. Ik kan je een brief sturen waarmee je eigenhandig je schuldeisers een voorstel kan doen op basis van jouw bestedingsnorm. In bijna 95% van de gevallen gaan ze altijd akkoord. Ze weten gewoon dat wanneer je echt in de schuldsanering belandt, ze vrijwel geen cent meer terug zien. En dat wil jij ook niet, want dan houdt je met je gezin vier tientjes per maand over om van te leven.

Je bent echt op de goede weg! Laat ons je helpen dit voort te zetten.  ;)

Groetjes,

Bart

Kaatje

Bart de aftrekkosten van de bijzondere zorgkosten bij de aangifte is afhankelijke van een drempelbedrag en dit drempelbedrag is afhankelijk van je inkomen, dus bij iedereen een andere drempel!

Specifieke zorgkosten
Maakte u in 2012 kosten voor ziekte of invaliditeit? Dan hebt u onder voorwaarden recht op aftrek van uitgaven voor specifieke zorgkosten.

U mag alleen de kosten aftrekken voor het deel waarvoor u geen vergoeding kreeg. Van het totaal van de specifieke zorgkosten mag u alleen het deel aftrekken dat uitkomt boven een bepaald bedrag, de drempel. Onder voorwaarden hebt u recht op een verhoging van de specifieke zorgkosten.

Drempel specifieke zorgkosten
U mag alleen het deel van de uitgaven aftrekken dat uitkomt boven een bepaald drempelbedrag. De hoogte van deze drempel hangt af van uw drempelinkomen. Uw drempelinkomen is het totaal van uw inkomsten en aftrekposten in box  1, 2 en 3, maar zonder uw persoonsgebonden aftrek. Het aangifteprogramma berekent het drempelbedrag voor u. Als u heel 2012 een fiscale partner had, rekent het programma ook het drempelinkomen van uw fiscale partner mee.

(bron aangiftepakket 2012)

Voor 2013 zal het ongetwijfeld iets anders zijn, maar kan me niet voorstellen dat de drempel niet meer afhankelijk van het inkomen is!

Buster

peter

Quote from: Mrnym on Jun 06, 2013, 01:27 AM
Beste Moederbeest,

Er liggen al .......

Je bent echt op de goede weg! Laat ons je helpen dit voort te zetten.  ;)

Groetjes,

Bart

Bart,

Wij hebben als moderators, een groot aantal gerapporteerde berichten gekregen.

In het kort het komt neer, dat je berichten vol onzin en onwaarheden zitten, mensen twijfelen aan jouw goede bedoelingen.

Er zijn mensen die denken, dat jij hier klanten aan het werven bent voor je eigen bedrijf of de special aanbod waardoor ze nog meer geld kwijt zijn.

Wij als moderators snappen ook een aantal berichten niet.

Gaarne jou reactie

Peter
Administrator Forum

tuthola

Lief moederbeest, als ik het goed begrepen heb word jou kleine meid morgen geopereerd.......ik wens je dan ook veel sterkte de komende tijd.

moederbeest4

Ja ja het is laat, maar zit net ff te ontspannen (moet ook he)

Operatie dochter is uitgesteld. We mochten vandaag wel 4 uur lang in t zkh zitten voor intake afdeling, kennismaking aktiviteitenbegeleidster, gesprek narcotiseur, gesprek cardiochirurg, gesprek afdelingsarts en het lab.

We mogen nu maandagavond naar het ziekenhuis komen en dan staat de operatie op dinsdagochtend gepland om 7.45 uur.
De operatie zal 5 tot 7 uur duren.

Vandaag brief levensverzekering gehad. Ze gaan akkoord met een paar maanden pauze (dus niks betalen) en met terugwerkende kracht dus 130 euro achterstand bij hen kan ik wegstrepen!!!
Onze assurantiekantoor gaan voor mij achter die afschrijving aan van 121,- rekening courant saldo van reaal (want die hebben we niet, nooit gehad en nu ineens een automatische afschrijving?? hmmm. Ik hoor van hen wel wat dat nu is

Weegschaaltje

Wat lekker dat je een adempauze hebt betreffende de levensverzekering. En daardoor 130,- mindering in je schuld. Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen voor de operatie. is voorj ullie een giga lange zit om zo lang te moeten wachten.

Buster

Heel veel succes de komende week.

En wat fijn dat de verzekering met je meedenkt.

Knibbel

Veel sterkte Moederbeest voor de komende week. En fijn dat je in ieder geval de last van de verzekering even kunt los laten. Er komt nu genoeg op je af.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Veel sterkte moederbeest voor de komende week.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Lieve Moederbeest4,

Als ik de laatste berichten goed begrepen heb wordt jouw dochter dus morgen geopereerd.
Ik wil jou en jouw gezin heel veel sterkte en succes wensen.
Vooral je kleine meid!

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel.
:-*