Lang Leve Onze Koning en Koningin!!

Started by Libra, Apr 30, 2013, 12:42 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Lieve allemaal,

Als rasechte "monarch" heb ik vanochtend ontzettend genoten van de troonswisseling!!
Wat ik zeker niet verwacht had, was dat ik het ervaren heb als een heel emotioneel moment.. ;) :P

Gisteren overheerste bij mij alleen maar een feestelijk gevoel, maar toen onze voormalige vorstin haar handtekening zette, moest ik toch even een traantje wegpinken....
En dat werden er nog een paar meer toen zij met onze nieuwe Koning en Koningin op het balkon verscheen en haar emotie ook zichtbaar werd.

Het einde van een tijdperk.
Ik voel echte trots voor ons koningshuis en ons land!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag! ;D

Kaatje

voor jou ook een hele mooie bijzondere emotionele dag.

Ik ben geen rasechte "monarch", maar vind dit wel ontzettend bijzonder en ben echt aan het genieten van de tv uitzending. :)

De ogen van Beatrix, Willem-Alexander en Maxima zeiden meer dan genoeg tijdens de abdicatie. Daar waren geen woorden voor nodig ;)

En wat ik ook heel mooi vond was dat Willem-Alexander Amalia een kus op de wang gaf op het balkon.

Het einde van een heel mooi tijdperk en de start van een hopelijk net zo'n mooi tijdperk. :) :)

Voor iedereen nog een hele fijne bijzondere kroningsdag!

Knibbel

Ondanks dat ik niet zo koningsgezind ben, heb ik toch genoten van de inhuldigingsceremonie. Imposant en waardig. Kreeg toch een beetje trots gevoel deel uit te mogen maken van het Nederlands volk. 

En dan Maxima.... zo mooi. Helemaal Maxima-fan!!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

flits

ik ben niet echt konings gezind maar ik heb vanmiddag toch een stukje van de inhuldeging zitten kijken maar het was toch mooi om te zien
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

sacredfour

Wie wil hier zijn handtekening zetten?
Die van mij staat er al :o
http://www.hetsalarisvandekoning.nl/
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Weegschaaltje

Die van mij ook. Ik heb zelf helemaal niets nada met t koningshuis. Als je even globaal bedenkt wat zo een dag als vandaag allemaal heeft gekost. Is het best om te huilen.

Buster

Ik teken uit principe niet.

Weet je wat dat koningshuis oplevert aan handelscontracten c.q. werk gelegenheid?
Minus haar salaris bracht Beatrix in 33 jaar tijd 145 miljard euro binnen.
Dat hij geen belasting hoeft te betalen vind ik logisch, dat hoeft iemand met een bijstandsuitkering ook niet.
Beetje dubbel om betaald te worden uit de pot en daar vervolgens weer van in de pot te stoppen.

Ik zeg Hoera voor het koningshuis, hoera voor wat het oplevert, lang leve de Vrijmarkt.
Oja, en ik hou toch ook wel van die oudbollige tradities als koekhappen en spijkerpoepen, dansjes van de plaatselijke turnvereniging en een vals zingend basisschool koortje.

http://biz.thepostonline.nl/2013/04/29/beatrix-leverde-nederland-145-miljard-op/

Chrissie

Leuk die verschillende reacties, leer er veel van. ;) :)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Ze hebben er tenslotte zelf niet voor gekozen om te geboren worden als prins of prinses. En het keurslijf en de "beperkingen" die ze er bij krijgen is eigenlijk onbetaalbaar.
En vandaag hoorde ik dat Constantijn gewoon moet werken voor zijn geld en niets krijgt. Dus dat de koning en koningin geld krijgen, helemaal prima wat mij betreft.

peter

Ik heb er geen problemen mee, je krijgt weer een stukje wij gevoel. Hij en zij heeft ook de aandacht voor de armen. Een president zit alleen voor zich zelf en zijn partij. Sorry S4 ik teken niet!

Ik heb altijd genoten van 30 april.
Peter
Administrator Forum

gewoon

Hoi kan ook met plezier naar het koninghuis kijken speciaal het onze, zo eerlijk open en menselijk, vandaag was een mooie dag.

Wist wel dat Orange het gezicht van Nederland was, en dat miljaren opleverd maar zoveel wist ik niet.

Kan er niks bij voorstellen Nederland zonder Orange, br... daar word het een koud, en leeg landje van.

Dus voor mij leve de Koning, en Maxima was inderdaad mooi, een echte Koningin.

Gewoon

Knibbel

Ik ga geen discussie aan over het salaris van de koning. Van mij mag hij. Ook al ben ik niet echt koningsgezind, wij zijn niet opgevoed met een oranjegevoel, toch denk ik ook dat het goed is voor het wij-gevoel. En als ik zie hoe emotioneel mijn man reageert op deze inhuldigingsdag. Bovendien houd ik erg van tradities. En wie weet of hij nog allemaal kan doen voor ons land. Op staatsbezoek met de zakenmensen in zijn kielzog. Zo opent hij deuren die goed kunnen zijn voor onze economie. Mijn sympathie hebben ze.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Waar ik overigens wel weer naar van werd is de tweets op Twitter.
Ik lees net een oproep dat als je een uitkering hebt en vandaag iets verdiend hebt op de vrijmarkt, dat je dat wel dient op te geven. Daar wordt je namelijk op gekort.
Geef je het niet aan, dan pleeg je fraude en wordt je alsnog gekort,...

En je weet maar nooit of de sociale recherche bij jou iets gekocht heeft.
Hoe ziek is dat?

Petitie? 

sacredfour

Ik zie het koningshuis als symbool. Dit is een stukje uit een brief aan de koningin die ik nooit verstuurd heb.

QuoteIk hoop ooit nog eens te kunnen terugkeren als onderdaan van mijn geliefde Nederland.
In een tijd waar vrijheid voor elke burger weer het hoogste ideaal is,  waar banken en grote co
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Libra

Hahahaha.......

Oh jee.., wat een reacties.

Ieder mag er natuurlijk van vinden wat men zelf vindt. Dat voorop.

Ik wil alleen nog 1 ding toevoegen en dat is dat ik me afvraag waarom de voorstanders van een republiek (overigens een totaal te verwaarlozen ieniemienie minderheid) het altijd maar hebben over de betalingen aan en de kosten van het Koningshuis.
Denken deze mensen nu echt dat een republiek/president niets kost ???

Het argument is dan vaak dat deze door het volk zelf gekozen is, dus dat het ok