Problemen met KBN

Started by Frummel84, Apr 23, 2013, 08:46 PM

Previous topic - Next topic

Frummel84

Jeetjemina wat een gedonder. Ja zo open ik dit topic.

We hebben nu al vanaf begin maart onregelmatig leefgeld. Dan 60, dan 70 en deze week zelfs 32 euro. We hebben in totaal ook 3 weken geen leefgeld gehad.

Hun antwoord..er blijft niet genoeg over door het beslag.

Dat beslag was in februari al bekend en ik heb alles doorgestuurd. Begin maart besloten ze dan toch maar om papieren te vragen om dat recht te trekken. Toen was het beslag al gelegd natuurlijk.

Vorige week is uitgesproken dat we een bewindvoerder krijgen en die wacht nu op de beschikking zodat hij bezig kan.

We hebben inmiddels ook een nieuw contactpersoon, maar damn...deze spant de kroon..

Op mijn vragen over hoe het zit met de beslagen en of ze toch kunnen kijken naar een oplossing voor het leefgeld, zegt ze: 'Ik ga er vanuit dat uw bewindvoerder zich straks zal buigen over uw inkomsten. Er zijn op dit moment geen gelden om uit te betalen.'

Ik begin echt kwaad te worden nu, want wij moeten toch leven? Ze kunnen ons niet zomaar laten hangen? We zijn hier thuis met zijn 3en en moeten het deze week doen met 32 euro. Overal lees ik dat ze ons verplicht zijn leefgeld over te maken.
Zelfs de MEE zegt dat.

Hoe zit dat nu? De bewindvoerder kan niet ff een beschikking uit zijn hoed toveren en wie weet hoe lang het duurt voor hij alles in beheer heeft.

Weegschaaltje

Ik heb er geen ervaring mee maar vind dit rond uit verschrikkelijk. Er moet toch gegeten worden. Wat verwachten ze nou wat je met 32,- week geld kan doen.

Buster

Frummel, zolang er nog gen officieel traject is ingezet heb je te maken met de beslag vrije voet.
Het kan zijn dat er na het betalen van de vaste lasten geen geld overblijft voor boodschappen.

In een traject heb je recht op een VTLB (Vrij Te Laten Bedrag) dit bedrag kan hoger uitvallen door dat er meer posten zijn waar rekening mee wordt gehouden.

De KBN heeft als eerste prioriteit geen nieuwe schulden te maken en de vaste lasten stabiel te krijgen. Dat zal waarschijnlijk de gehele beslag vrije voet opslokken.    

Frummel84

Ze mogen geen nieuwe schulden maken, maar we hebben wel een boete wegens niet verzekerde auto. Ze hadden dat geld overgemaakt, maar naar verkeerde rekeningnummer van de verzekering.

Ze hebben alle papieren gehad, een budgetplan opgemaakt, maar nog komt dat geld bij verkeerde rekeningnummer. Verzekering heeft dat terug gestort en tja, toen was de auto niet verzekerd. Gevolg

Buster

Frummel, als je zwart op wit hebt staan dat zij zorg dragen voor de betalingen en jij hebt bewijs dat dat niet gebeurt en je dit al hebt aangekaart bij je contactpersoon zou ik die bewijzen goed bewaren en eerst aan de bel trekken bij de leidinggevende.

Je hebt het over een vervanger,.. het mag niet zo zijn dat hu personele problemen jullie de kop gaan kosten.

Over het leefgeld; als er na de betaling van de vaste lasten niets meer overblijft is daar geen regeling voor.
De oplossing is dan de lasten naar beneden te krijgen.

Knibbel

Hallo Frummel, ook ik heb hier geen ervaring, maar hoop van harte dat er gauw een oplossing voor jullie komt. Veel sterkte.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Frummel84

Aaaargh, ik word helemaal gek van die nieuwe contactpersoon. Wat een onbeschofte trien!

Ik heb heel netjes een mail gestuurd om te vragen of er deze week leefgeld werd overgemaakt(met goedemorgen, vriendelijke groet, aanspreken met u).

Wat krijg ik terug?! '

Buster

Niet boos worden,

Gewoon op beantwoorden drukken en tikken "Dank"

,.. verzenden,...

Niet te lang over nadenken.
Er is

Frummel84

Ja, heb je ook wel gelijk. Heb je advies opgevolgd.

Ik hecht er gewoon waarde aan als er netjes gemaild wordt en zeker van een instantie. Nou ja in ieder geval hebben we iets en 'gelukkig' zijn we maar met zijn twee