Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Wat een super mooi gebaar flits, zo lief van je.
Als er meer mensen zoals jou waren dan zou de wereld er een stuk vriendelijker uitzien!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

flits

ik wou ook nog een kerstkaart hanger en wat spullen voor plantjes erin doen maar dat paste niet meer dus dat heb ik maar op de facebook pagina van hart tot hart tholen gezet voor mensen met weinig geld die ook weleens wat extra kunnen gebruiken
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Chrissie

Er bestaan nog eerlijke mensen die gevonden spullen brengen bij de Arriva met alles erin.

Mijn dochter is vandaag naar Amsterdam geweest met haar klas naar het wassenbeelden museum ( sorry ben de naam even de kwijt). Ze hebben nog een rondvaart door de grachten gemaakt ze vond het heel mooi heeft genoten.
Op de terugreis, ik zou haar om half acht van het station ophalen in onze woonplaats, belde ze me op dat ze eerder terug kwamen dat was op het hoofdstation. Heeft ze haar telefoon naast zich neer gelegd is hem per ongeluk vergeten. In de trein terug naar onze woonplaats kwam ze er achter.  Belde ze me weer op dat ik haar niet op het station hoefde op te halen want de vader van haar vriendin bracht haar wel thuis direct werd er gezegd maar ik ben mijn telefoon op het hoofdstation vergeten. Dus bij thuiskomst ben ik direct met haar in de auto gesprongen op naar het station. Mijn man snel het telefoonnummer van het station opgezocht en gevraagd of ze iets binnen hadden gekregen, hun niets.

Maar bij aankomst op het station zijn we de op plaats gaan kijken waar ze hem vergeten was daar was hij weg. Wij bij Burger King vragen niets daarna zijn we verder gaan kijken totdat we zagen dat de arriva nog open was toch maar te gok genomen.
Was er gelukkig een vrouw zo aardig geweest om hem naar de Arriva te brengen. Ze heeft er een briefje op gedaan met de boodschap of we even wilden bellen dat hij wel bij de juiste personen was terecht gekomen.

De man achter de balie van de Arriva zei tegen mijn dochter deze mevrouw wil graag dat je haar belt haar telefoonnummer staat op dit briefje dat zou ze heel fijn vinden. Bedank haar maar meer hoef je niet te doen. Hij vertelde nog dat het hem eens een keer was overkomen dat zijn telefoon bovenop de auto lag maar dat hij in de auto was gestapt zo weg reed.

Bij thuiskomst heeft mijn dochter direct gebeld, haar bedankt. we gaan nog een bosje bloemen bezorgen om haar te bedanken.

Marjan12

Het is heerlijk weer om niets te doen. Ik zit lekker buiten, met een flesje water, niets moet.

jan

Gisteren vond ik het te warm om achter de PC te zitten. Met dit weer hoor je rustig aan te doen, de PC is een warmtebron :) En met mijn creativiteit als (ex) schuldenaar maken we tegenwoordig zelf gezonde ijsjes van melk, banaan en andere fruit combinaties. Dit is lekker en gezond.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Gisteren hier drie blije kinderen gezien ze hebben de hele dag gedanst ze wisten niet van ophouden.

Wij hebben geen Wii heet zo ding geloof ik, maar mijn zoon had iets op de pc gevonden dat er op leek liet dat zijn zusje zien die was daardoor steeds op haar slaapkamer aan het oefenen maar haar vriendin kwam  langs dus wilden ze het graag samen doen, dat paste niet op haar slaapkamer.  Dus de vraag kwam mam mogen we dat beneden in de kamer doen? ja hoor veel plezier! wil je dan wel even met de tafel helpen die moet dan even aan de kant anders hebben we nog geen ruimte.
Tafel aan de kant gezet hun weer dansen ondertussen keek  mijn zoon toe en die vond het zo leuk wat hun deden dat hij zei ik doe met jullie mee. Het bankstel nog aan de kant anders ze hadden steeds botsingen met elkaar dus werd het meer lachen dan dansen.  Daarna gingen ze fanatiek aan het dansen met z'n drieën leuk om te zien.

Smile

Hallo  :)  Genieten  of  plezier maken  kost  niets , er zijn genoeg  kleine  dingen waar je van kunt  genieten, zoals n  wandeling , de natuur in gaan ,  lekker samen  buiten zitten /eten, muziek luisteren , genieten van de zon, spellen doen enz... budget koken is ook een uitdaging , vaak  simpel maar lekker en goedkoop  :)
Fijne  dag  allen , groet Smile  :)

Chrissie

Eindelijk mag ik na drie weken weer op mijn fiets fietsen.
Had deze naar de fietsenmaker gebracht om de spaken vast te zetten.
Kreeg ik een telefoontje dat er nieuwe in moesten er waren een paar stuk de kosten kwamen op twintig euro. Het ging een paar dagen duren voordat ik hem weer terug kreeg ze moesten de spaken bestellen.
Ze hebben de nieuwe spaken er in gemaakt zijn een proef ritje gaan maken is mijn hele wiel gesloopt, kreeg een nieuw wiel van ze. kosten bleven op twintig euro zeiden ze.

Vanmiddag is mijn man maar naar de fietsenmaker gegaan hoe het met mijn fiets stond want het duurde nu wel heel lang. Hadden ze hem net klaar heb er een nu een nieuwe wiel in, compleet nieuwe versnelling ben van vier naar zeven versnellingen gegaan. Toen dachten we nu krijgen we een gepeperde rekening terwijl wij niet om andere versnellingen hebben gevraagd.
Eerst werd er gezegd dat de kosten op 20 euro kwam maar later werd gezegd we hoefden niets te betalen we moesten zo lang wachten en ze hadden het gemaakt zonder te overleggen terwijl wij er om gevraagd hadden als de kosten boven een bepaald bedrag kwamen en dat was er fors overheen gekomen, eigenlijk waren de kosten al boven de 250 euro gekomen of ze dan een seintje gaven dan ging de fiets naar de sloop.
Nu hebben we niets hoeven te betalen en mijn fiets fietst weer geweldig.

burningspirit

Nou Chrissie, noem dat maar klein  ;D
geweldig zeg, die fietsenmaker verdient een warme douche
ben blij voor jou, geniet er lekker van!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Smile

dat  is  SUPER    , wat fijn voor je  en wat  n  service  dat  het  nu  zo uitgepakt heeft  :)
Groet Smile   :)

jan

Vandaag eens naar de Film geweest, Sully van Tom Hanks. Wij hadden een bioscoopbon nog te verzilveren. Bij de Aldi, wat te drinken gehaald en we hebben er van genoten!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

burningspirit

Vanmorgen een ontzettend lief, klein fijn mailtje gehad van mijn leidinggevende van het vervoer....
Dit als reactie op mijn uitgebreide uitleg per mail vorige week, over het andere werk dat ik binnenkort ga doen, ook in verband gebracht met de WSNP.
Hij schreef dat....  :-[..... mijn mailtje hem eens te meer had bevestigd dat ik..... "een uiterst toegewijde medewerkster met heel veel hart voor de kwetsbare kinderen" ben. En dat hij mijn kleine zekerheid van 6 uren per week zal verdedigen: "We gaan gewoon verder met twee vaste dagen voor jou".

Ik had er bijna tranen van in mijn ogen, de erkenning en de steun die er van uit ging.... woow  ;D

Nog twee jaar en dan zijn we vrij! Niet alleen financieel vrij maar ook vrij in denken en doen. Vrijheid van werken ook. Ik stel me voor (hoop doet leven nietwaar?) dat ik over 2 jaar nog steeds op de taxi mag en dat ik er heerlijk een baantje als postbezorger omheen ga plooien. Dat lijkt me nu het summum voor mij. Hopelijk vliegen de komende twee jaar net zo voorbij als het afgelopen jaar heeft gedaan  ;D

Marjan12

Die twee jaar zullen ook voorbij vliegen, je hebt veel steun uit je omgeving en dat maakt het gemakkelijker. Het was toch 7 magere jaren en daarna 7 rijke jaren ;)

burningspirit

Ja precies Marjan! 7 magere en daarna 7 vette jaren  ;D

Chrissie

Even tussendoor:

Jantje praat tegen zijn konijn.
Jantjes vader hoort zijn zoon tegen zijn konijn praten:
"Hoeveel is vijf plus vijf?"
" Waar ben je mee bezig?" vraagt vader
stomverbaasd.
Jantje antwoordt:
"Meester zegt dat konijnen heel snel kunnen
vermenigvuldigen"
maar dit stomme beest kan niet eens optellen!"

;D  ;D  ;D