Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Marjan12

Het is vandaag mooi weer, heb heerlijk gefietst, mooie natuur gezien en heerlijk genoten. Nu een heerlijk kopje thee!

flits

ik heb het heel erg nar mijn zin gehad in de bioscoop totaal was ik â,¬15,50 kwijt met drinken erbij ik ben daarna nog aar om een frietje geweest bij de cafetaria

mijn wasgoed hangt weer buiten te drogen alles binnen is weer schoon ik heb de ramen en deuren maar even open gezet om te luchten met dat mooie weer
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

burningspirit

Tafereel terwijl ik door een zonovergoten straatje loop. Mevrouw zit op haar hurken, voorzien van grote ouderwetse zonnebril, in haar tuintje. Ze ziet me lopen aan de overkant en roept iets naar me. Ik hoor de naam van de plaats waar mijn dochter woont, studeert en werkt. Ook de naam van haar nieuwe vriendje....? Mijn nieuwsgierigheid is gewekt dus ik maak een praatje met haar, als ik aan haar kant van de straat ben beland.

Haar dochter blijkt een vriendin te zijn van mijn dochter en mijn dochters nieuwe vriendje kind aan huis bij deze familie. Een samengesteld gezin: halfbroertje blijkt jaren lang, vanaf zijn kleuterjaren, een klantje  in onze winkel te zijn geweest. Als ze de naam van het jochie (dat inmiddels bijna volwassen is) noemt, weet ik het weer. Het drama van onze winkel is haar nog niet bekend en ik vertel het haar.

Luister min of meer verbaasd naar mijn eigen verhaal: zo compact en nuchter, met vermelding van de ruwe feiten maar zonder me zielig te voelen of me als slachtoffer te gedragen. Ze bemoedigd me en zegt dat het gewoon niet eerlijk is; die winkel was jullie levenswerk, hoe ziek moet je zijn om dat op deze manier van jullie af te nemen? Ze vraagt hoe ik me gered heb. Ik wijs op de straat, de flyers, die ik bij me heb en zeg: Ik ben gewoon gaan lopen. Hartstikke goed van je, zegt ze.

Dan is het tijd voor haar verhaal: ze is yogalerares geworden en geeft les, overal in ons deel van de stad. Samen staan we te glimlachen en tevreden te babbelen. Als vanzelf eindigt het gesprek ook weer, met wederzijdse groeten overbrengend aan man en kinderen.

Als ik doorloop met mijn flyers hoor ik achter me een brul: IK HAAT TUINIEREN! Ik draai me om en schreeuw terug: Maak van je hart geen moordkuil! Terwijl ik verderga hoor ik haar uitbarsten in een aanstekelijke klaterende lach die tegen de muren van de huizen weerkaatst. Voorbijgangers kijken verbaast op en kunnen een lachje niet onderdrukken. In plaats van op eieren loop ik (lijkt het wel) op wolkjes het straatje uit.

Een geweldige dag vandaag!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Marjan12

flits

ik krijg â,¬13,17 terug van de energy en het maandbedrag blijft het zelfde
electra had ik iets minder verbruikt dan vorig jaar gas iets meer en water ook iets meer

electra zit ik dus op het goede spoor gas en water moet toch beter kunnen

ik heb mijn kleding kast eens opgeruimd op kleding die te groot waren en die heb ik in een vuilniszak gedaan en in de kleding container gegooit
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

flits

van de â,¬110 had ik nog  â,¬85 over toen ik gister thuis kwam van de bodyguard in Utrecht vrijdag avond
misschien niet echt budget maar dat betekend dat er nog genoeg geld over blijft om van de week nog een keer naar de dierentuin blij dorp te gaan wat ik ook wou ik ben komende week de hele week vrij en ik heb een voordeel uren abonnement en er staat nog â,¬45 op dus ik kan van de week nog een keer naar blij dorp een kaartje aan de kassa kost â,¬22 dat heb ik al opgezocht vandaag

de bodyguard was prachtig vrijdag avond ik heb me prima vermaakt ik heb nu wel 2 x achter elkaar friet gegeten omdat ik gister moe was toen ik terug kwam maar dat mag de pret niet drukken

burningspirit

Vandaag onze trouwdag gevierd! onze kinderen waren er allemaal en hadden deze leuke verrassing

jan

Quote from: burningspirit on Jun 20, 2016, 02:18 AM

Vandaag onze trouwdag gevierd! onze kinderen waren er allemaal en hadden deze leuke verrassing

Wat leuk en gefeliciteerd!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Van harte gefeliciteerd BS met jullie trouwdag, mooi idee van je kinderen
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

flits

tonnie64

Proficiat BS en wat een leuk kado

groetjes tonnie

Xdewit

Wat een origineel cadeau! Van harte ook natuurlijk ;)

peter

Dit cadeau is verschrikkelijk leuk en origineel. Gefeliciteerd !!
Peter
Administrator Forum

burningspirit

Behalve leuk en origineel is het cadeau ook min of meer historisch. Vorig jaar hebben we onze kinderen meegenomen naar dit restaurant, in plaats van de gebruikelijke pizza of pannenkoek, kregen ze mexicaans eten. Dit restaurant was ook de plaats waar wij onze ondertrouw met elkaar vierden in december 1986. Zelfs restaurants bestaan soms meerdere decennia, net als sommige huwelijken. Zoals het onze.
Ik ben vandaag nog steeds blij met afgelopen zondag.  ;D ;D ;D

flits

ik had nog wat oude jassen liggen die voor mij te groot zijn en een hoop met beeldjes en een paar stokken met kaarten en een paar boeken liggen waar ik niks mee deed en het lag alleen maar in de weg dus heb ik het maar in een doos gedaan en ik heb het vandaag naar www.actiestillearmoede.nl opgestuurd die verzorgen kerstpakketten voor mensen in armoede die wil een lichtpuntje in de duisternis kunnen gebruiken