Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Buster

hahaha, ik vind je dochter geweldig creatief! Je moet er maar op komen.

Boeddha

vanmorgen zeer vroeg wakker, de zon was zelfs nog niet wakker. Ik heb mijn wandelschoenen aangetrokken, mijn hond wakker gemaakt (die vast en zeker dacht, laat me slapen weet je wel hoe vroeg het is!) en naar een mooi stuk natuur hier in de buurt gereden. Honden mogen hier heerlijk loslopen en bij het krieken van de dag liep ik daar met de hond. De zon kwam op, roodgloeiend aan de horizon, vogels die vrolijk aan het kwekken waren, mijn hond die heerlijk aan het rennen was en ik? Ik dacht dit is genieten in het kwadraat! Gratis en nog gezond ook!
Be strong, have faith!

Boeddha

En bij het posten van vorig bericht, zojuist de melding ontvangen dat ik 'goud' heb behaald. Nog iets om blij van te worden!
Be strong, have faith!

gewoon

Ha Boeddha daar kan ik ook erg van genieten zo smorgens vroeg ook als ik een stads wandeling maak vind ik de sfeer heel smorgens fijn.

Heb mijn zaak ( onvindbaar voor deurlopers ) midden in een natuur stilte gebied en kan smorgens heerlijke wandelingen maken en doet mij goed, ook was het dit jaar heerlijk met open ramen slapen omdat er bijna geen muggen waren, wat er dit jaar wel was is dat de wilde bloemen overal weer de kop op staken, omdat er minder geld is voor onderhoud het is mooi hoe de natuur hersteld en kijk al weer uit naar de volgende lente.

flits

een wandeling langs de haven over de dijk word ik best wel blij van je komt er best veel mensen tegen om een praatje mee te maken en dan door de binnenstad weer terug en het is nog gezond ook
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Lizayra

Gisterenavond nam mijn moeder ons mee uit bowlen en eten om haar 77e verjaardag te vieren. Het eten was heerlijk,  lang geleden dat we uit eten zijn geweest. Maar wat het mooist was is dat m'n moeder met haar 77 jaar nog heel goed mee kon komen met bowlen, ze had mij in ieder geval dik ingemaakt :-) . Dat is onbetaalbaar.

Chrissie

Waar ik heel blij van word is dat er door iedereen leuke berichtjes wordt opgezet en hoe we met elkaar mee leven. Kan er zo van genieten die mooie fijne berichtjes, Super mensen!!!

Jullie zijn geweldige kanjers!!! :) :)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Ook ik vind dit een heerlijke topic. Het doet zo goed om te lezen dat jullie (mijzelf inbegrepen), ondanks alle problemen en verwoede pogingen om het hoofd boven water te houden, toch momenten ervaren dat hart en geest even vreugde en blijheid ervaren, even kunnen loslaten en ontspannen. Dit zijn die lichtpuntjes waar wij ons aan vasthouden en het is zo fijn om dat met anderen te delen.

Ik heb pas nog maar een verhaaltje gelezen, die ik zo van toepassing vind op ons 'samen delen' van dit forum. Wil dit graag delen met jullie.

"Een antropoloog stelde een spel voor aan een groep kinderen van een Afrikaanse stam. Hij zette een mand vol fruit in de buurt van een boom. Vervolgens vertelde hij de kinderen dat degene die het eerste bij de mand zou zijn, alle vruchten zou winnen.

Toen gaf de antropoloog het signaal waarop de kinderen konden gaan rennen. Tot zijn grote verbazing pakten alle kinderen elkaars hand vast. Gezamenlijk liepen ze naar de mand. Zo konden ze er samen van genieten.

De antropoloog vroeg aan de kinderen: “Waarom doen jullie dit op deze manier?”
“Ubuntu”, antwoorden de kinderen in koor.
“Hoe kan één van ons blij zijn bij het winnen van het fruit als alle anderen verdrietig zijn?”

Ubuntu, ik ben omdat wij zijn."

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Lizayra

Drie maanden geleden werd mijn stiefzoon aangereden door een achteruit rijdende auto. Stief had gelukkig niets maar de auto reed over het achterwiel dus de fiets was onbruikbaar geworden.
De dader is netjes met hem meegelopen naar ons thuis om gegevens uit te wisselen. Hij wilde het liever buiten de verzekering houden en vroeg om een reparatiebon van de fietsenmaker. Omdat ik het niet voor wilde schieten heb ik de schade laten taxeren maar niet laten repareren. We hadden gelukkig nog een reservefiets die stief mocht gebruiken.

Toen vorige maand nog niet betaald was heeft mijn man maar eens gebeld. Het bleek dat de man het even niet had (76 euro) maar vandaag stond het geld toch netjes op de rekening  :D . Kapotte fiets ligt inmiddels al bij het oud ijzer dus ik zie dit geld maar als een extraatje.

Buster

flits

volgende week vrijdag komen er middags mensen van het seposium langs vraag niet wat het is want dat weet ik niet maar ze komen langs op mijn werk en ze hebben van personeel zaken maar besloten dat er niemand in het gebouw mag zijn dus we zijn volgende week vrijdag middag vrij zonder dat we uren in hoeven te leveren dus ik heb ochtend ook maar vrij genomen dus ik ben een hele dag vrij en hoef maar 4 uur in te leveren daar word ik best een beetje blij van kan ik thuis een beetje aanrommelen
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

gewoon

Hoi waar ik blij van word is dat positief klaar staan voor andere mij geen wind eieren lecht,  maar dankbare gezichten, dat kan van een boodschap doen tot iemand naar een vliegveld brengen zijn.
Deze week score, een nieuwe zaag en hamer dertig liter benzine en 70,50 aan fooi door kleine dingen te doen voor een ander.

Die 0,50 van een meneer die ik mijn winkelwagentje aan bood en hij gaf een euro, zij nog meneer het is maar vijftig cent, ..o hou u het maar zij deze terug, heb vriendelijk gezecht: meneer ik maak mij zorgen dat ik eerder miljonair bent dan u, u maakt mijn dag weer goed.

Waarop deze lachend ging winkelen

tuthola

Fijn om te lezen dat we ook nog blij kunnen zijn met de kleine dingen in het leven dat geeft ons kracht om door te gaan. Ik zelf ben blij dat mijn vriendin van de week komt om te helpen om de klerenkasten uit te zoeken en weggooien wat weg kan en natuurlijk een sopje erdoor heen. Na het verlies van dierbaren heb ik dat laten versloffen en ben er nu aan toe om echt met een SCHONE LEI verder te gaan. Mijn huis is niet vies (thuiszorg) maar wel erg rommelig dus ik ben heel blij dat ze me komt helpen daar ik er zelf niet doorheen kom  ;D

Boeddha

Ook ik ben blij gemaakt. Een kennis die ik alleen maar via een forum en Facebook ken, die gaat voor zichzelf beginnen en ik goed ben in websites maken, puur voor de lol, mag ik haar website maken, tegen een leuke vergoeding. Dan kan ik met een gerust hart de bril voor mijn dochter bestellen! (wat dan weer gaat schelen in maandelijkse kosten van haar lenzen! een echte win-win situatie :-)
Be strong, have faith!

tuthola

Zo jammer dat er af en toe geen ...vind ik leuk knop is  :-)